Ibbel schreef:Die rood-wit-blauwe tandpasta is een vondst
Uit de grond of qua denkwerk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dribbel schreef:Ik zie het. Het is rood...
-Snif snif...
Ik ruik wijn, stokbrood en...
-Ik ga toch voor rood, koffie en ... (hint, hint)
-Koffie en onderschrift! Wat staat er nog meer (hint:rood)
- Italie
-Een nieuwe dag een nieuwe hint, de rode klaver
-Wat meer in scandinavië zoeken
-Nog een hint: struikmargriet
- Volgende hint. DTP en hepatitus A.
-Geen pillen, maar bescherming tegen muggen
-Hint: Aangeraden wordt om tussen de grote steden per vliegtuig te reizen...
-Terug naar mijn hints. We gaan het anders doen. Het sleutelwoord is bokt, de code is BZQXSWTX en maak gebruik van het Vigenèrecijfer.
-Algerije. Er staat nog een x achter de t in de code
-Sleutelwoord: landkaart
Code: BMLAKAI
-Nee. Het is: Bezorg iedereen fijne indische donuts.
-jans is flieft op Cuba (iets met koffie en Cubaanse-alcoholische drank)
-Luxemburg veliest met 0-3! En nee, het is geen Luxemburg
-Je hebt de volgorde waarin jullie ze geraden hebben, dat is een nee, maar er is wel een volgorde
-De kapitein zag de bezorgdheid op het gezicht van Julie en sloeg beschermend een arm om haar middel. "Geen zorgen schoonheid. Deze keer komen we er ongeschonden doorheen." Julie knikte en legde haar hoofd op zijn schouder. Hij had haar bezorgdheid nog niet helemaal weg genomen, maar het was goed om te weten dat hij er vertrouwen in had. Die avond zat Julie in de kajuit over de kaart gebogen. "We kunnen ook verder naar het zuiden, dan hoeven we niet langs Gibraltar" zei ze hoopvol. De kapitein kwam achter haar staan en boog ook over de kaart. "Daar zijn wel enkele havens" zei hij nadenkend. "Misschien kan ik daar nog wel een hogere prijs voor de lading krijgen." Julie glimlachte. Geen Gibraltar meer voor haar. Tenminste voor deze tocht. Wie weet wat de toekomst nog zou brengen.
-Lees het tweede stukje eens... Waar gaan ze heen?
- Het was die nacht koud en Julie lag alleen te rillen in bed. Voorzichtig liet ze zich met haar voeten op de houten vloer zakken. Zelfs de grond voelde koud aan. Ze pakte haar kleren van de stoel en kleede zich aan, terwijl het schip zich met stijgen en dalen over de golven bewoog. Ze liep naar de kajuitdeuren die naar het dek leiden, maar voordat ze zich naar buiten waagde pakte ze de hoed van de kapstok. Het stond niet alleen leuk, het was ook nog eens prima als bescherming tegen de snijdende wind en het zoute water. Buiten was het inderdaad koud. Voorzichtig liep ze in het donker de trap op en ging naast de kapitein staan die met twee handen het roer vast hield en het schip over de golven manouvreerde. Het enige licht kwam van een olielamp. Er was geen ster of maan te zien door het dikke wolkendek en Julie had het idee dat het nog wel eens flink kon gaan stormen.
"Hoelang nog voor we bij een haven zijn?" vroeg ze.
"Geen dag meer" zei de kapitein terwijl hij het schip scherper aan de wind probeerde te sturenvom meer snelheid te maken.
"Dan hoop ik dat het niet gaat stormen" ze keek hem bezorgd aan. Hij liep al de hele dag te hoesten en dit weer maakte het er niet beter op, maat ze wist dat ze er niks over moest zeggen. Hij was de kapitien en kon niet ziek worden.vtenminste dat zei hij. Julie wist wel beter.
"Komt goed" zei hij. "Ik waai niet weg."
Julie schudde haar hoofd. Ze was gek op hem, maar af en toe vroeg ze zichzelf af waarom ze ook al weer bij hem bleef. Hij kon vast niet zonder haar, dan zou hij ziek worden en was er niemand die echt voor hem kon zorgen. Ze dacht aan de laatste keer dat hij echt ziek was geweest. Hij was een verschrikkelijk lastige patiënt geweest en Julie was de enige waar hij naar luisterde. Ze moest dus maar zorgen dat hij niet weer ziek werd.
"Ik hoop dat we snel in Rabat zijn" verzuchtte Julie.
"Komt goed" zei hij weer. "We zijn er voor de storm. Dat beloof ik je."
Julie glimlachte voorzichtig. Ze had vertrouwen in hem, maar af en toe... Ze sloeg een arm om hem heen en drukte zich tegen hem aan.
"Kom je warmte stelen of vind je me echt zo lief?" vroeg hij spottend.
"Een beetje van beide" zei Julie schuldbewust.
"Dat is genoeg voor mij" en hij sloeg een arm om haar schouder.
-Gewoon lezen. Ik benoemd toch echt een paar hints in het verhaal. Redelijk duidelijke zelfs.
-Jullie gaan de goede richting op, maar moet nu echt weg.
Sorry. Vergeet trouwens niet de rijst van het vuurtje te halen, amders kookt het over. Alsof het een vulkaan is...
-BOTSwana!
-Kale harrie woestijn Die is erg goed.
En nu ben ik echt weg...
-Ik ben al een tijdje uit mijn modderbad. Ga nu lekker achter de piano zitten.
-Specefiek gezegd, onze vleugel, maar dat is een detail.
-I've heard there was a secret chord
You saw her bathing on the roof
I know this room, I've walked this floor
-I don't even know the name
But if I did, well, really, what's it to you?
There's a blaze of light in every word
-En weer een goed nummer
*speelt verder*
-Hint dus. Sorry. Ipad...
Nog eentje dan (net opgenomen).Deze keer een zelf geschreven nummer: http://soundcloud.com/anna-fokke/song-i ... e-time-ago
Ik laat jullie weer alleen, even koffie zetten en dan tv kijken.
-Ik wens jullie veel plezier (of succes) als jullie naar mijn gepingel op de piano luisteren. Ik ben weer weg.
-Misschien eens helemaal terug gaan naar het begin. Jullie moesten landen raden. Zijn er landen met duidelijke overeenkomsten?
-Leg ze eens naast elkaar, geert mak en onze landen
-
Zoiets? Dirty dancing=met iemand in de modder dansen.
Ik doelde op de niet modder soort, maar als moddereter heb je al snel wat met modder.
-En krijg je aanslag op je tanden van
-Jans moet even van het koffie afblijven, anders zijn haar tanden straks net zo bruin als de koffie zelf.
-Jij gaat met piepende tandj.. bandjes richting tv
-Nog een hint. Een hele directe: onderschrift!
Muurp schreef:Dan ga ik toch liever voor een mooie Cabrio.
-Een rode overigens..
-Olifanten liedjes.
- Olifanten zijn lief
Olifanten liedjes in rode torens.
-Chari.
-Emi Koussi?
-Wat vinden jullie eigenlijk van ivoor?
-Tsjaad hoort er gewoon bij hoor! Zonder dollen!
Nah geen Thailand. Ik zou meer naar links gaan.
-Ik zou naar zwarte maan luisteren.
-137,253,500
-Ik ben de weg kwijt... Letterlijk...
-Flessenpost? waar?
-Ik denk het ook...
Een beetje ons eigen eilandje..
-Een echte schipper bevaart de rode zee toch?
Hanafubuki schreef:De eerste letters van die landen vormen uiteindelijk een zin
-Mijn avatar is niet verdacht, mijn avatar is Caffe Mocha
-Maar, nog even voordat ik wegga...
1180,7226 CFA.
-Café Cubano (Cuban coffee, Cuban espresso, cafecito, Cuban pull, Cuban shot) is a type of espresso which originated in Cuba after espresso machines were first imported there from Italy. Specifically, it refers to an espresso shot which is sweetened with demerara sugar as it is being brewed, but the name covers other drinks that use Cuban espresso as their base.
Drinking café cubano remains a prominent social and cultural activity within Cuba, South Florida, Tampa and the Keys, as well as the Cuban exile community.
-Geert Mak.....
-Japan is 2014, Cuba was vorig jaar.
Verder heb ik veel met Engeland, Spanje en Duitsland. Maar ga ik ook graag naar Italië en wil ik naar Amerika en Scandinavië.
Doe er je voordeel mee
-Geert Mak?
-koFFie!
-OOOOOHOOOOO SOMETIMES I GOTTA GOOD FEELING! YEAAAAHH, GET I FEELING THAT I NEVER NEVER NEVER HAD BECOFFEEEEE
-
Hilli schreef:-1 ei is gEen ei, 2 ei is een haLf ei, en 3 ei is een Paasei!
- Sani schreef:
DIT ZAT FTFRMNM.
Niet slEcht, niet slecht..
-De tijd zal leren of jullie gaan zien waar dit om draait. De geschiedenis kan wel de inhoud maar niet de uitkomst van dit verhaal veranderen.
EvelijnS schreef:Geert niet zo Makkelijk.
-Ik ben op de fora waar ik mod ben ook wel eens de weg kwijt.
-Nou, het ligt eerder aan de communicatie soms.
-Waarom doen die eilanden me altijd denken aan galopperende paarden...
- Jetlag.
-Finland staat nog wel op mijn lijstje van te bezoeken landen.
-Is een optie, maar ik blijf toch bij #4584AA. Althans, nu ik deze tab open heb staan.
-Douraque schreef:
Ik mis toch de rode kleur
Blauw alleen is ook weer zo koud.
-Rode stippen op een ei,
en een mooie strik erbij,
'k heb een ei voor jou en een ei voor mij,
welke kleur kies jij... ♫♫
Bagheera_206 schreef:Maar aan de andere kant... Wel relaxed een eigen eiland.
-Neuh. Koffie is lekker en ben nog steeds erg blij met mijn Ena.
-Zwart en zonder suiker graag. Zal ik hem dan opleuken met een scheutje Jameson en toefje slagroom?
-Mijn eten is op. Denk dat ik mijn Jura even een schop geef.
-Mijn koffie opgeleukt met Jameson is op en nu weer serieus verder. Kom op, jullie kunnen het!
-Een paar mod's zitten nog in een andere tijdzone.
-Dan zit ik in Ierland.
-Rood is ook een veel warmere kleur. Ik hou van warme kleuren.
-Boktlogica voor gevorderden. Duh! Dat hoeft iig niet OOP opgelost te worden.
-En misschien nog even een SHIFT + F5 met #FF0000?
Ibbel schreef:Wat leuk om jullie zo een slag in de rondTe te zien worstelen, en zo in het duisTer te zien tasten....
-Koffie - met mate. Nooit 's morgens, je zou maar eens wakker worden, doodeng.
's Avonds, prima, vooral in gezelschap van George Clooney
-Het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente
-Het gaat niet om waar je heen gaat, maar om de reis er naar toe...
-Paisano schreef:
Ik dacht dat het handig was om dit nog maar eens te proberen, met de nieuwe landen erbij:
[ Afbeelding ]
Israel past er ook nog wel bij, als je het lijntje van Nigeria door Tsjaad naar Rusland iets verplaatst.
Kan iemand hier wat mee? Het is nogal lastig want je kunt de lijnen op 100 verschillende manieren leggen. Ik heb nu voor de kortste route gekozen, maar als je op reis bent doe je dat niet natuurlijk
Close, but no bananas
-Ondanks dat jullie met z'n allen de hele aardkloot al 3x rond zijn geweest, blijven jullie akelig rechtlijnig bezig
-Over welke andere I hebben we het nu iedere keer gehad?
-Het ziet er meer uit als een 2 maanden oud embryo in de baarmoeder.
Nou zóu dat een gevolg van alles kúnnen zijn...
-Bagheera_206 schreef:
Ik vond rood toch mooier...
Beter passend, inderdaad
-Tja, wat zal ik zeggen.
Koud. Heel koud
-Je kent dat spel toch wel? Ik zie, ik zie, wat jij niet ziet? Als je in de buurt bent, zeg je 'warm', als je het spoor bijster bent, zeg je 'koud'.
Je moet iets abstracter denken...qua begrip.
- "In de mensen een welbehagen"
- De oplossing is een tekening. Maar geen tekening van een paashaas.
Sammie schreef:^^^^EN twee T's. Vergeet de T's niet, die zijn heul belangrijk
-sHmm terug naar de TT en FF?
-Ik moet opeens aan Trijntje Oosterhuis denken.
Douraque schreef:-Lekker, doe mij maar een Latte Macchiato
-Nee hoor, Transavia
Mri schreef:-Ik vond bij mn oma een onwijs gaaf koffie blik!
jammer genoeg geen foto van gemaaktdacht dat ik em ook wel online zou kunnen vinden.
Deze afbeelding maar dan op een blik zeg maar
http://www.emaillebordenarchief.nl/koffie-hag.jpghelaas geen paashaas als plaatje
sjips, we hadden natuurlijk ook gewoon alle smilies kunnen "verpasen" als 1 april grap
-crisis....
welke kleuren zijn er concreet in hints gegeven?
Douraque schreef:-Dit jaar hou ik van 1 april.
-De een heeft een witte Tweede Paasdag, maar de andere heeft een rode Tweede Paasdag
Ladybird schreef:Landen waar bokkers zitten/ heen heenwillen
Evelijn: zit ergens met sneeuw, Finland staat op haar lijstje met bezoekende landen. zegt daarna: Kom ik aan met mijn waarschijnlijk eenmalige buitenlandse tripje van het jaar: Berlijn eind april.
Bagheera: zit in Ierland en gaat in het najaar naar Toscane in Italië
Ibbel: Vorige week nog in Manchester, volgende maand in Ortigia, en dan weer in Madrid. En daarna nog in Zürich en Londen
Zonnebloem: gaat naar Oostenrijk
Mri: zit waarschijnlijk in Roemenië ergens dit jaar, al zegt ze dat ze er niks mee te maken heeft, want ze is geen 1 aprilteamie (sinds wanneer zijn er speciale 1 aprilteamies dan?)
justkid: gaat naar china dit jaar..
Anoli schreef:Citaat:De landen zijn nu:
Europa
Frankrijk, Italië, Denemarken, Zweden, Turkije, Finland, Groot-Brittannië, Ierland
Europa/Azië
Rusland
Afrika
Mali, Nigiria, Tsjaad, Algarije, Marokko
Frankrijk: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ce.svg.png
Italië : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 003_colors).svg/250px-Flag_of_Italy_(2003_colors).svg.png
Denemarken: http://vlaggen.jdmedia.nl/denemarken.gif
Zweden:http://www.regioshop.nl/images/productafbeeldingen/cache/vlaggenland/zweden-vlag-zweedse-zweedsche-swedish_350_ffffff_75.jpg
Turkije: http://www.toplum.nl/wp-content/uploads ... e_vlag.jpg
Finland: http://www.flagchart.net/f/p/land/finland.gif
Groot-Brittannië: http://pr.willemdezwijger.nl/Media/view ... ritain.jpg
Ierland: http://www.landenpromotie.nl/images/59601.jpg
Rusland: http://www.jobirowinkel.nl/WebRoot/Stor ... usland.gif
Afrika
Mali, Nigiria, Tsjaad, Algarije, Marokko