Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:45

_Tivoli_ schreef:
Wat is een hoofdmod?
Of is dat een beheerder?

Dit wordt uitgebreid beschreven in de help Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:46

_Tivoli_ schreef:
Wat is een hoofdmod?
Of is dat een beheerder?
Communicatie moet zéker twee kanten opwerken,maar dat noem ik niet op een bepaald punt als mod zeggen; zo nu heb ik er geen zin meer in dus ik zet een modopmerking of waarschuwing neer.

Maargoed.Zo is er niet alleen kritiek op mods,maar ook op gebruikers.Er worden zelfs gebruikers openbaar besproken met bijvoorbeeld slechte EA ervaringen.
(vind ik overigens heel logisch hoor)
Maar als er kritiek op gebruikers mag zijn (zijn mods niet ook gebruikers trouwens?) mag er ook op mods kritiek zijn toch?

En chiqa ; de snelweg metafoor is dus sarcastisch bedoelt he,ik wil ook middenweg Knipoog

Kritiek mag, zolang het terecht is en eerlijk blijft Knipoog
Een hoofdmod is zeg maar de laag tussen beheer en de mods in.
Zie ook: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Team

Tallie: daar heb je wel een punt. Dit zal ik eens achter de schermen neerleggen.
Het staat niet helemaal duidelijk in de bokt-regels.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:50

Goed,nu snap ik wat een hoofdmod is,maar kan me heel goed voorstellen dat mensen dat niet weten,niet lezen,of niet eens kunnen vinden.
En ik zie niks onterechts of oneerlijk wat wij hier over mods bespreken.We noemen zelfs geen namen.
Sorry,maar netter kan ik het niet hoor.
Overigens is echt niet alles hier als 'Kritiek' bedoelt.
Het zijn ook veeal verbeterpunten,of simpelweg punten waar men zich aan ergert maar niks aan verandert.
Maar dat betekent toch niet dat dit niet genoemt mag worden?
Ik vind dit zelf een hele nuttige,nette en rustige discussie,en ik denk dat er best wat goeds uit kan komen.
Ik heb al twee keer gezien 'we gaan ernaar kijken' ... dat klinkt al beter als jamaar en nee.
Deze discussie - inclusief de kritiek- is dus tóch ergens goed voor. Knipoog

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:00

Ik zeg volgens mij nergens dat jouw kritiek niet eerlijk of onterecht is. Was meer een algemene opmerking, omdat er topics zijn waar dat wel eens anders is gelopen.
Vandaar Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:54

Dat had ik wel in de gaten,maar ik bedoelde dat dat op dit topic niet van toepassing is. Lachen
Ik voelde me niet persoonlijk aangesproken,maar wel als 'in dit topic' ...
Snapjehetnog? Haha!

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 13:59

Neonlight schreef:
Maar de reltopics zijn nu wel verdwenen. Dus wat dat betreft werken deze regels wel.

Ja zodra je ergens je 'keiharde ' mening over geeft ben je meteen een reller en dan krijg je meteen een OW of een ban omdat je blijkbaar geen heftige discussie's mag voeren hier? ik begrijp niet waarom hoor, daar leer je toch alleen maar van? oke ik heb ook wel eens de fout gemaakt persoonlijk te worden maar dat was dan ook alles, voor de rest gaf ik gewoon mn mening of ik sloeg iemand met zijn/haar eigen quote's om de oren en ook dat vinden ze niet zo leuk want nee dat was dan opeens in een totaal andere context.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:09

Neonlight schreef:
Lovely, noem het smoesje, maar het is nu eenmaal de waarheid. Heb je ook in de gaten dat een reltopic van een 5 pagina's lang een avond werk kost voor een mod, een uurtje of 4? En in die 4 uur wel heel veel andere reltopics kunnen ontstaan? Dan kunnen we wel meer mods aannemen, topics sneller op slot gooien, harder optreden (maar waren de regels al niet te streng??? Ging daar dit topic niet over???) maar je kunt ook de regels veranderen zodat je minder op hoeft te treden tegen de reltopics.

4 uur werk voor een topicje van 5 pagina's? Dat is wel erg veel tijd, ik denk dat dat sneller zou moeten kunnen en dan kan er dus ook meer afgehandeld worden. Dan hoeft er ook niet steeds mee geschermd te worden dat moderators ook maar vrijwilligers zijn en niet zoveel tijd hebben. Meer efficiency lijkt mij het antwoord daarop. En ja, ik heb heus 'in de gaten' dat de een het wel en de ander het niet aan kan Lachen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:17

_Tivoli_ schreef:
Dat had ik wel in de gaten,maar ik bedoelde dat dat op dit topic niet van toepassing is. Lachen
Ik voelde me niet persoonlijk aangesproken,maar wel als 'in dit topic' ...
Snapjehetnog? Haha!

Ja, ik geloof het wel Haha!
Dan snappen we elkaar Clown

Llover: vaak gaan deze rellen/keiharde meningen gepaard met persoonlijke aanvallen en scheldwoorden. Ja, daar krijg je een OW voor.
Je mening of opbouwende geven is goed. Ook al is deze soms hard.
Wat ik merk is dat dit ook niet altijd als opbouwend wordt ervaren en een reactie erop minder fijn kan zijn.
Schriftelijk komt iets vaak harder over dan mondeling, omdat je je expressie mist.
Daarom ben ik ook erg voor het gebruik van smileys. Een simpele " Lachen "-smiley is soms al voldoende.
Het werkt vaak 2 kanten op. De reactie van iemand of de ontvanger van de reactie. Als daar ergens miscommunicatie tussen zit kan het al snel ongezellig worden.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:36

_Tivoli_ schreef:
Eh.Neon, nou niet meteen alles op jezelf betrekken Verward
Ik zeg nergens dat het aan mods ligt,noch aan de gebruikers.

Inmiddels schrijf je het inderdaad niet meer, nu je je post aangepast hebt. Knipoog Maar ik ben niet gek, het stond er echt wel. Knipoog

Llovely, helaas is dat wel zo, dat je zo een avond kwijt bent aan een reltopic. Eerst alle post beoordelen, en dan moet er nog overlegd worden met meerdere moderators. Het is namelijk niet zo dat 1 moderator mag beslissen over een sanctie. En dat zou ook niet goed zijn, dan zou er machtsmisbruik plaats kunnen vinden. En dat willen jullie niet hebben, en wij ook niet. Lachen

En kritiek op het beleid mag gegeven worden, maar het gaat op de manier waarop. Wanneer er goede argumenten gegeven worden mag het wel degelijk. Als er alleen maar geroepen wordt: "moderators zijn stom, want ik kreeg een OW want ik mag niet eens een pb openbaar maken", dat is iets waar we niets mee kunnen en wat dus ook niet mag.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 14:38

Ben al een poosje aan het meelezen met dit topic!

De nieuwe regels van HAW vind ik erg jammer! Niet iemand een keer een hart onder de riem kunnen steken omdat er geen rijtechnisch commentaar bij zat. Een complimentje kan alleen nog maar gegeven worden als er eerst allerlei op en aanmerkingen zijn geweest. Jammer is dat! En HAW is voor mij een stuk minder intressant geworden. Eerder trok ik nog wel eens een middagje uit om HAW te gaan kijken en reacties te gaan lezen, daarvan te leren en als ik het leuk vond zelf ook een reactie te plaatsen. Maar dat is er voor mij nu niet meer bij. Ik ga nu geen middagje HAW meer kijken hoor!

En ik weet niet of de regels die nu zijn gemaakt de juiste regels zijn om rellen te voorkomen. Zou het niet veel handiger zijn om 'relreacties' te verwijderen uit het topic en de rellers flink te waarschuwen en het topic weer leuk verder te laten gaan. En wat is er erg aan als een topicstarter veel kritiek krijgt op iets.

Weet me nog goed een topic te herinneren van iemand die met sporen reed en er werd van alle kanten aangeraden om de sporen af te doen. Na vier pagina's heeft ze toch besloten zonder sporen te gaan rijden. Dan heeft het toch prima zijn vruchten afgeworpen?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:10

Neonlight schreef:
_Tivoli_ schreef:
Eh.Neon, nou niet meteen alles op jezelf betrekken Verward
Ik zeg nergens dat het aan mods ligt,noch aan de gebruikers.

Inmiddels schrijf je het inderdaad niet meer, nu je je post aangepast hebt. Knipoog Maar ik ben niet gek, het stond er echt wel. Knipoog

Párdon?!
Ik heb een typfout aangepast,meer niet. (als je het wil weten, er stond 'zelf' ipv. 'zelfs' )
Er stond niks over 'het is de schuld van de mods,of neonlight kan het niet aan' Ga me fijn vals beschuldigen zeg!
Dát is wel lekker professioneel!
Ik ben steeds netjes gebleven maar nou valt mijn mond toch wel even los hoor.

En volgende keer dus graag beter lezen en geen dingen op jezelf gaan betrekken die er niet staan (en ook nooit gestaan hebben!)

Edit: vind het wel grof dat jij durft te beweren dat ik hier dus een potje zit te liegen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:37

Het gekke is dat op sommige momenten en sommige punten er wel best heftige discussies mogen voortgaan. Kriteria daarbij zijn, geen persoonlijke aanvallen, geen kwetsende opmerkingen en geen grof taalgebruik.

Neem nu dit topic, hier gaat niets fout in mijn ogen, het wordt niet op de persoon gespeeld en er is wel kritiek en dat moet kunnen want daar is dit Topic voor. Mag het niet en wordt ons de mond gesnoerd dan kun je de moderators afschaffen want dan wordt alles als een dictaat opgelegd. Volgens mij kunnen beide kanten hier juist wijzer van worden en samen bokt leuk houden of leuker maken.

Nu wordt hier een paar blz. terug toch een mod opmerking geplaatst met de dreiging dat de boel op slot gaat. Waar is dat nu voor nodig vraag ik me dan af. Waarom waarschuw je degene niet die volgens jou de fout in gaat en laat de goeie gewoon doorgaan. Er zitten hier allemaal mensen van verschillende leeftijden met een behoorlijk portie verstand en communicatieve eigenschappen te discussieren. Wat is daar fout aan ? Pak die die het verzieken eens aan.

Chiqa: ik kan wel op het rode kruisje drukken maar ik loop nooit weg als het even tegen zit namelijk. En als we dat aleemaal zouden doen.......weg bokt ! Weet je dat is de grootste dooddoener in een discussie naast paardenmensen en mensen met paarden, druk maar op het rode kruisje.
Los je het daarmee dan op voor iedereen ?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:38

Het zou jammer zijn wanneer het op slot zou moeten, vind ik wat anders dan een dreiging met een slotje? Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:41

Ohja Neon....nog even een toevoeging op je beschuldiging:
Ik heb mijn bericht bewerkt op:

Laatst bijgewerkt door _Tivoli_ op Vandaag, 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

En jou bericht komt pas om 12.27 uur.
(het bericht waarin je mij vraagt of het dan alemaal aan moddies of jou ligt)

Dus ik kan mijn bericht niet ge-edit hebben toen ik jou bericht las en volgens jou dacht: oh laat ik dat gauw weghalen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:44

iefke schreef:
Het zou jammer zijn wanneer het op slot zou moeten, vind ik wat anders dan een dreiging met een slotje? Lachen

Dat dreigen met slotjes als er kritiek gegeven word vind ik vaak nogal een beetje overkomen van 'je mag niet aan ons komen, wij bepalen hoe het hier gaat en niet anders' (gebeurt natuurlijk niet altijd!). Wel fijn om te lezen dat er geevalueerd word. Had namelijk een beetje het idee dat het een soort politiek spelletje werd zo van: als je kritiek krijgt op iets toch niet willen veranderen omdat je dan een soort van zwak bent of dat het lijkt alsof je een beetje een mening hebt die je de ene keer wel hanteert en de andere keer niet, terwijl mensen veel meer respect voor je zouden krijgen als je je mening na al die kritiek bijstelt!

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 15:59

wat ik steedzs vervelender vind worden zijn direct overal slotjes op, of het nou over een topic gaat over zoekfuncties, een topic die een tijd oud is, of wat dan ook. overal komt direct een slotje op. laat mensen er dan toch ook op reageren! daar is het forum toch voor? en wat heb ik aan een heel oud onderwerp waar geen mens acht op geeft. zoals dit ook, leuk centraal topic waar je je beklag maar moet doen.....maar zo bereik je er niets of niemand mee.
ik snapte al niet waarom bokt zo megagroot was, maar dat komt dus door al die slotjes, je opend 1 bams slotje, heel erg vervelend, niet even samenvoegen in die mail van ervoor nee, bams slotje.... ben ik nou gek

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:30

Amanda schreef:
Tallie_Ho schreef:
Even om verder niet lüllig te doen hoor, maar ik ken een mod die een paard aan het zoeken was en in een topic ongeveer een paard of 10 aan marktplaatslinks heeft geplaatst, mag toch aannemen dat het bespreken van marktplaats advertenties wel gewoon mag?? Verward

Jup, dat was ik.
En dat was niet om advertenties te bespreken, maar om te laten zien naar welke paarden ik ging kijken.
Verder was dit in een HK topic en dit is gewoon toegestaan. Lachen

Tallie_Ho schreef:
Omdat het bij HK wel mag, dacht ik dus al dat het overal mag Knipoog

Amanda schreef:
Tallie: daar heb je wel een punt. Dit zal ik eens achter de schermen neerleggen.
Het staat niet helemaal duidelijk in de bokt-regels.

dat hoeft niet, het staat namelijk wel duidelijk in de marktplaatsregels;
marktplaats Voorwaarden en privacybeleid schreef:
Het is niet toegestaan om (hyperlinks naar) Marktplaats.nl advertenties op uw site weer te geven.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:36

Amanda schreef:
Daarom ben ik ook erg voor het gebruik van smileys. Een simpele " Lachen "-smiley is soms al voldoende.

dat vind ik toch wel zo vernëukeratief, mensen zeggen de vreselijkste dingen tegen elkaar en dan dat 'maar ik bedoel het leuk hoor hoofdje' erachter.
sommige mensen zetten er 1 achter elke zin.
en dan weet ik zeker dat ze het nét zo rot bedoelen als het overkomt, maar ze zijn ingedekt.
geldt niet voor iedereen hoor, maar voor een aantal mensen is dat toch echt wel de indeksmilie.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:41

shadowprince schreef:
wat ik steedzs vervelender vind worden zijn direct overal slotjes op, of het nou over een topic gaat over zoekfuncties, een topic die een tijd oud is, of wat dan ook. overal komt direct een slotje op. laat mensen er dan toch ook op reageren! daar is het forum toch voor? en wat heb ik aan een heel oud onderwerp waar geen mens acht op geeft. zoals dit ook, leuk centraal topic waar je je beklag maar moet doen.....maar zo bereik je er niets of niemand mee.
ik snapte al niet waarom bokt zo megagroot was, maar dat komt dus door al die slotjes, je opend 1 bams slotje, heel erg vervelend, niet even samenvoegen in die mail van ervoor nee, bams slotje.... ben ik nou gek

Heb ik soms ook een beetje last van. Als ik in de lijst van eigen berichten kijk en ik zie dat de laatste die gereageerd heeft een mod is denk ik gelijk aan een slotje.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:16

silfie35 schreef:
De nieuwe regels van HAW vind ik erg jammer! Niet iemand een keer een hart onder de riem kunnen steken omdat er geen rijtechnisch commentaar bij zat. Een complimentje kan alleen nog maar gegeven worden als er eerst allerlei op en aanmerkingen zijn geweest.

Je kunt inderdaad een complimentje als "wat een mooi paard, ga zo door" niet meer geven in een HAW-topic, maar wat mij betreft is het niet onmogelijk om zo'n compliment te geven. Alhoewel je reactie niet zichtbaar is voor anderen, kun je een ruiter natuurlijk altijd dat complimentje sturen via een PBtje.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 17:41

Ja klopt Hilli, alleen daar plaatst men een Topic niet voor in de regels op HAW. Die worden meestel geplaatst omdat ze trots zijn niet omdat het zo rot gaat en het paard zo lelijk is.

Eeen dreiging met een slotje of "het zou jammer zijn" is voor mij exact hetzelfde Iefke en iid Luxx of iemand er dan nog een smiley bij zet is eigenlijk vals want dat wordt dan helemaal niet zo lief bedoeld.

Iefke met jou mededeling over een slotje ben ik niets wijzer geworden. Wie ging er nu de fout in ik of een ander ? Of wie heeft er getemd ? Een mod misschien ? Dus conclusie voor mij is op dat moment, oeps ik mag duidelijk niets zeggen of 1 van de anderen gaat ook te ver. Dus worden we ermee monddood gemaakt. Het was voor mij dus een volledig nutteloze slotje dreiging want ik snap hem nog niet.
Had nog teruggelezen en kwam wederom tot de conclusie dat hier keurig netjes gediscussieerd werd door iedereen. Dus vanwaar dan die opmerking ?
Komt op mij over om even te porren met de privileges die jij voor hebt op ons gewone gebruikers.....zodat we weer schrikken.

En het kan ook zijn dat als we het word Mod noemen dat meerdere mods zich allemaal persoonlijk aangevallen voelen. Echter er worden geen namen genoemd, ongetwijfeld kent iedereen hier wel mods die idd niet zwart wit de regels toepassen maar meer open een discussie in gaan en begrip tonen i.p.v. bam ! nee mag niet hier heb je een OW of ban of wat dan ook.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:08

luxx schreef:
Amanda schreef:

dat vind ik toch wel zo vernëukeratief, mensen zeggen de vreselijkste dingen tegen elkaar en dan dat 'maar ik bedoel het leuk hoor hoofdje' erachter.
sommige mensen zetten er 1 achter elke zin.
en dan weet ik zeker dat ze het nét zo rot bedoelen als het overkomt, maar ze zijn ingedekt.
geldt niet voor iedereen hoor, maar voor een aantal mensen is dat toch echt wel de indeksmilie.

Als je mijn bericht leest zie je dat ik het over opbouwende kritiek heb dat verkeerd kan worden opgevat.
Niet over de reacties die jij bedoelt. Zo trek je alles uit zijn verband en krijg je dus misverstanden.
Dat soort ingedekte reacties proberen we echt wel doorheen te kijken.

shadowprince schreef:

Er worden niet zomaar slotjes geplaatst.

Een topic dat al oud is maar waar een reactie wordt gegeven die iets toevoegt aan het topic wordt het in principe niet op slot gezet. Is dit wel zo kun je altijd de mod van het slotje even een pb sturen. Oude topics met reacties die niets toevoegen worden inderdaad op slot gezet. Om het forum overzichtelijk te houden.

Net als topics met een onderwerp waar al meerdere topics over zijn geopend. Het is een kleine moeite om even de zoekfunctie te gebruiken voor je een topic opent. Het is zo zonde van de ruimte en het overzicht als er op 1 pagina 5 topics met hetzelfde onderwerp staan. Daarom gaat er ook een slotje op en kan de discussie in 1 topic gevoerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:44

Lovely schreef:
Neonlight schreef:
Lovely, noem het smoesje, maar het is nu eenmaal de waarheid. Heb je ook in de gaten dat een reltopic van een 5 pagina's lang een avond werk kost voor een mod, een uurtje of 4? En in die 4 uur wel heel veel andere reltopics kunnen ontstaan? Dan kunnen we wel meer mods aannemen, topics sneller op slot gooien, harder optreden (maar waren de regels al niet te streng??? Ging daar dit topic niet over???) maar je kunt ook de regels veranderen zodat je minder op hoeft te treden tegen de reltopics.

4 uur werk voor een topicje van 5 pagina's? Dat is wel erg veel tijd, ik denk dat dat sneller zou moeten kunnen en dan kan er dus ook meer afgehandeld worden. Dan hoeft er ook niet steeds mee geschermd te worden dat moderators ook maar vrijwilligers zijn en niet zoveel tijd hebben. Meer efficiency lijkt mij het antwoord daarop. En ja, ik heb heus 'in de gaten' dat de een het wel en de ander het niet aan kan Lachen.

In de tijd dat ik mod was was het grootste probleem dat het steeds dezelfde mods waren die wat deden...die trokken de hele kar.
Omdat er meerdere mods moeten beslissen over een wat grotere beslissing duurde het soms dagen (of langer) voordat er iets gedaan kon worden.

Ik verwacht dat dit nu gewoon niet anders is geworden.
Ja, het is vrijwilligers werk...maar doe je dat bij een bejaardenhuis moet je er ook gewoon x uur zijn.

En daar zou ik als hoofdmods eens naar gaan kijken, hoeveel doet elke mod nu op een dag/week?
Weg werken van tems? Maar ook het reageren in zaken omtrend andere regels enz.
Is dat gewoon weinig verzoeken meer te doen, geen tijd, jammer, next.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:48

Ik zou ook maar eens gaan kijken naar mods die zich dingen persoonlijk aantrekken en overtrokken reageren. Rolleyes

Edit: deze edit was dus de verbetering van een TYPFOUT voordat we dat soort dingen weer krijgen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 18:53

Ik weet niet of je op dit topic doelt, maar ik zie geen overtrokken reacties hoor Lachen
Ik zie reacties op berichten. Uitleg op vragen en opmerkingen.