"Rijtechnisch commentaar" op HAW

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: "Rijtechnisch commentaar" op HAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:18

Oscar schreef:
Laten we het eens omdraaien Knipoog
Heb je er ook geen last van als er 40 keer gezegd wordt dat je bijv. je handen te hoog houdt, of bijv. dat er 60 keer gezegd wordt dat je te groot bent voor de pony waarop je rijdt?
Dat is helaas wel de realiteit op HAW zoals het nu is.
Ik snap best dat 100 complimentjes je niet in de weg staan, maar wat als jij degene zou zijn die 10 pagina's vol met herhalingen en grimmige reacties krijgt, vind je het dan nog steeds leuk? Knipoog

Maarrrrrrrrrrrrrrrr...die reacties worden dan weer NIET verwijderd. Knipoog Dus ik vind het nogal meten met twee maten. En ik snap nog steeds de ophef over complimentjes en felicitaties niet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:21

Volgens mij (maar het is van ver voor mijn modtijd) is die regel ingesteld om het ondersneeuwen van andere topics te voorkomen.

Edit: nu in het nederlands.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:13

Vraagje, iedereen hier erkent wel dat het belangrijk is dat je rijtechniek laat bijbrengen door geschoolde en ervaren instructie. Waarom vind bokt het dan eigenlijk zo nodig dat op de foto's rijtechnisch advies wordt gegeven... notabene door weet ik veel wie?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:16

SuperPepeijn schreef:
Vraagje, iedereen hier erkent wel dat het belangrijk is dat je rijtechniek laat bijbrengen door geschoolde en ervaren instructie. Waarom vind bokt het dan eigenlijk zo nodig dat op de foto's rijtechnisch advies wordt gegeven... notabene door weet ik veel wie?

Omdat je op fotos soms subtiele dingen kunt zien Lachen en als er vragen of raad gegeven word kan je altijd aan je lesgever vragen of die deze in de les verwerkt Lachen

Kan er alleen door leren Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:17

Erkent iedereen dat?
Neem eens een kijkje bij rt-P...niet schrikken Tong uitsteken

En ook al heb je goede les wil dat niet zeggen dat een ander geen opmerking kan maken die niet klopt Lachen
Daar is toch ook niks mis mee om die te krijgen?
En de opmerkingen waarvan je merkt..tjonge jonge...daar doe je toch gewoon niks mee.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:20

Oh ja, RK ik ben nog van de "goede oude tijd" dat iedereen dat dacht Tong uitsteken

runningkawa schreef:
En de opmerkingen waarvan je merkt..tjonge jonge...daar doe je toch gewoon niks mee.
...een lange zinloze en verhitte discussie houden? Tenminste zo zie ik ze voorbij komen de laatste tijd hoor Tong uitsteken

Maar ik snap niet waarom iemand niet gewoon zijn plaatjes van zijn les/wedstrijd/etc kan plaatsen zonder dat het 100% perfect is en daarop allerlei postings komen met doe... dit doe dat. Ik stel voor dat als iemand dat wél wilt dat gewoon aangeeft in zijn topic, zo van ik sta open voor hulp oid.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 31-01-08 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:23

haha, helaas...die tijden zijn veranderd
We leven nu in de tijd, we kopen een paard maar kunnen het niet betalen, dus les is te duur.
Of we weten het zelf wel beter
Of ik geef het liever uit aan een setje en scherp bit Tong uitsteken Clown

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:25

runningkawa schreef:
Of ik geef het liever uit aan een setje en scherp bit Tong uitsteken Clown
Verdrietig oude bokt was écht beter Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:26

katiavl schreef:
SuperPepeijn schreef:

Omdat je op fotos soms subtiele dingen kunt zien Lachen en als er vragen of raad gegeven word kan je altijd aan je lesgever vragen of die deze in de les verwerkt Lachen

Als die subtiele dingen heeft je instructeur als het goed is ook wel gezien hoor. Commentaar op bokt gaat meestal niet zo ver dat het echt met aandacht voor de combinatie is en een solide onderbouwing ontbreekt ook regelmatig.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:31

Maar er zijn bv veel lesgevers die de paarden op voorhand trainen, wat dus een veelvoorkomend probleem is bij de hedendaagse dressuur. Met de gevolgen van bv ongelijke gewichtsverdeling.
En uit ervaring weet ik, als het deftig uitgelegd is in sommige haw topics, dat de ts er toch veel baat heeft.
Dus tot ander inziens is gekomen.
Ik denk dat je een topic moet openen, met de gedachten ik kan iets leren. Maar als je al begint van, gaat niks worden sjah. Ik neem trouwens ook alle reacties met een klontje suiker, het is nog altijd een internetforum.

Hopelijk begrijp je het, ben bar slecht in uitleg Lachen
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-01-08 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:32

Nog even en we mogen alleen maar reageren volgens bepaalde stelregels die je gewoon aan kan klikken net als smiley's Sigaar
uiteraard moet een forum met zoveel leden aangepast en verscherpt worden anders sneeuwt het onder...maar je kan ook tever gaan natuurlijk

Beetje jammer van de sfeer weer Scheve mond
Geef mij het bokt van 2004 maar Ja

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 12:37

katiavl schreef:
SuperPepeijn schreef:

Op foto's zie je maar zó weinig, alleen kleine momentopnames. Ik heb dan toch liever de hulp en tips van m'n instructie die het totale beeld ziet, week na week en maand na maand.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:40

naadje24 schreef:
Nog even en we mogen alleen maar reageren volgens bepaalde stelregels die je gewoon aan kan klikken net als smiley's Sigaar

hihi ik dacht net hetzelfde ja Bloos
Krijg je van die standaardformulieren enzo,
ja gezellig Ja
Of je post moet eerst langs alle mods die het goed moeten keuren
voordat een speciale post-mod het mag plaatsten in één van de
400 HAW- subfora.

Leuk Scheve mond

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:43

KarinvdM schreef:
katiavl schreef:

Op foto's zie je maar zó weinig, alleen kleine momentopnames. Ik heb dan toch liever de hulp en tips van m'n instructie die het totale beeld ziet, week na week en maand na maand.

Snap ik wel, maar bedoel voor mij is paardrijden hetzelfde als leren. En dat is alles in vraagstellen. Plaats ik een foto, analyseer ik de reacties. Kan dat kloppen bv?
En dan maak ik in men hoofd een samenvatting en vraag ik het aan de lesgever. Je verliest niks, kan alleen maar positief uitdraaien.
Dat bedoel ik dus, en als je er niks mee doet ben je ook niks verloren Lachen

En de mensen die last hebben van de sfeer, hoe hard werkt klagen over het oude bokt mee aan een verbetering in de sfeer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:46

Ik kan me dus ook vinden in de uitleg van katia Ja

Dingen die gezegt worden waar je niks mee kunt omdat het een fc knudde opmerking is gooi je overboord.
Een ander heb je misschien al tig keer gehoord van je instructie, nou dan weet je dat het zelfs zo erg is dat het op foto herkenbaar is Tong uitsteken

En vergeet niet dat veel mensen les hebben van truusje op de hoek met 5 jaar manege ervaring maar doet of ze alle verstand heeft...die ruiters plaatsen ook en die kunnen zeker wel wat aan de opmerkingen hebben Ja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:48

katiavl schreef:
En de mensen die last hebben van de sfeer, hoe hard werkt klagen over het oude bokt mee aan een verbetering in de sfeer?

uhm je mag toch wel je mening geven over dat de sfeer er niet beter op word door al die regels Verward
want het is ook zo!
je hoort er veel bokkers over klagen

regels ala! maar soms gaat het gewoon echt te ver, is het echt te krom of slaat het gewoon echt nergens op

de sfeer word er op dat moment misschien niet beter op maar wie weet met vaak en genoeg en veel bokkers die klagen gaan de modjes dan ooit beraden en word het wat beter Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 12:49

Commentaar van m'n instructie gaat gelukkig wel wat dieper dan opmerkingen als dat ik soms m'n hak optrek en dat m'n handen soms wat te hoog komen. Het gemiddelde commentaar hier op Bokt blijft daar vaak wel bij steken. Hoewel ik soms inderdaad best nuttige tips heb gehad van enkele gebruikers, maar het gemiddelde commentaar en kritiek gaat niet erg diep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:50

Klopt, het gemiddelde commentaar niet
Maar ja, wat is er erg aan?
Aan het commentaar dat winston een erg stoere knol is heb je ook niks, is ook niet diepgaand...maar wel waar Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:52

runningkawa schreef:
Aan het commentaar dat winston een erg stoere knol is heb je ook niks, is ook niet diepgaand...maar wel waar Haha!

Helemaal mee eens, daarom post ik alleen in topics waar ik iets nuttig kan zeggen. Of het moet echt een leuk paardje zijn, zoals bij kawa zondig ik ook Haha!

Naadje begrijp je wel, was even gewoon een tussenopmerking Lachen

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 12:54

runningkawa schreef:

Nee, dat commentaar vind ik ook niet erg. Lachen Maar ik plaats geen foto's om daar echt RT-commentaar op te krijgen. Ik vind het leuk om zo af en toe eens foto's te laten zien en als het een tijd niet goed gaat werk ik daar in m'n lessen aan en plaats ik wel weer foto's als het er weer beter uitziet.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:55

Ik zag een heleboel pagina's terug een formuliertje met info. Dat lijkt me heel handig ter informatie over het paard en de ruiter. Daar wil ik nog 1 ding aan toevoegen eigen commentaar op de foto's. Wat mij namelijk heel erg stoort als ik rijtechnisch commentaar krijg is als ik al aangegeven heb mijn zit is slecht en dat ik daaraan werl dat dit nog door 20 bokkers herhaald wordt op verschillende schrijfwijzen. Dat punt wist ik al en hoef ik niet nog 20x te horen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 12:59

En als mensen commentaar gaven over je zit, met tips en tricks. Bv bepaalde oefening aan de longe enzo. Zou je dat nog erg vinden?

Is ook wel leuk eens feedback op de mensen die commentaar geven Haha!
Laatst bijgewerkt door lesilla op 31-01-08 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 13:01

katiavl schreef:
En als mensen commentaar gaven over je zit, met tips en tricks. Bv bepaalde oefening aan de longe enzo. Zou je dat nog erg vinden?

Heb je het tegen mij? Lachen
Ik heb al gezegd dat ik commentaar niet erg vind.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:03

KarinvdM schreef:
katiavl schreef:

Heb je het tegen mij? Lachen
Ik heb al gezegd dat ik commentaar niet erg vind.

Nee joki Haha!
Vind best interessant als posten, om ook te weten wat mensen willen van commentaar. Wie weet lezen de posters van haw dit, en krijgt het niveau een sprong in de hoogte Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 13:07

Nou, als ik tegen mijn instructrice ga melden wat er op bokt over mijn foto's gezegd wordt, denk ik dat ze niet meer bijkomt van het lachen. Zie het al voor me aan het begin van de les: 'ik heb deze foto op bokt gezet en daar kreeg ik dit en dat commentaar op, dus kunnen we daar aan werken?'.
Sorry hoor, maar dat is toch flauwekul.