Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:05

Maar weet je of het in het echie ook gebeurt..

Men kan het wel schrijven, maar dat is achter een pc

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:23

Gelukkig heeft een mens het vermogen om te denken en te leren... en ik denk dus dat er echt wel eens iemand bij zichzelf ten rade gaat (als er zo "heftig" op een situatie wordt gereageerd) en dan in ieder geval zal proberen om iets aan de situatie te veranderen.... Ben zelf ook door de jaren wijzer geworden en ik ben dan iemand die er zelf over nadenkt, maar sommigen hebben dat zetje net ff nodig om de dingen te veranderen. waarom open je anders een topic?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:26

Blijkbaar hebben jullie klachten. Maar geef dan ook een oplossing, ideeën, enz. Daar kunnen we uiteindelijk meer mee dan wijzende vingertjes en klachten die hier (overigens goed onderbouwd Knipoog ) neergezet worden. Lachen

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:26

Charaz schreef:
Ik ben het er zeker mee eens, vroegah toen bokt heel wat minder leden had werden er veel minder Ow's uitgedeeld in verhouding met nu.

nogal...heb er ook al twee aan mijn broek hangen. Een vanwege een mening en een omdat ik een nieuw topic een dag te vroeg aanmaakte op eenmaal andermaal...hoe zielig Nagelbijten / Gniffelen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:29

Amanda schreef:
Blijkbaar hebben jullie klachten. Maar geef dan ook een oplossing, ideeën, enz. Daar kunnen we uiteindelijk meer mee dan wijzende vingertjes en klachten die hier (overigens goed onderbouwd Knipoog ) neergezet worden. Lachen

Leeftijd zichtbaar maken zou al een heleboel schelen denk ik.
Topics die paardonvriendelijk zijn(2,5jarigen die worden bereden, paarden die niet uit de stal komen)
Deze mensen een standaard tekst geven in het topic en wijzen op het welzijn van het die.
Maak die tekst desnoods rood, zodat men erover gaat nadenken

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:19

Amanda, ik heb daar eens over zitten denken. Waterdicht zal je het nooit krijgen, maar is het niet mogelijk om mensen verplicht een leeftijd te laten invullen bij het aanmelden op Bokt?
En dan een vermelding "minderjarig" of "meerderjarig" bij de naam te plaatsen, waardoor je als het om minderjarigen gaat wat genuanceerder kan/moet zijn?
En sommige subfora dan ook niet toegankelijk maken voor minderjarigen, of juist voor meerderjarigen (YRT bijvoorbeeld, alleen voor de jongeren toegankelijk en uiteraard voor de modjes)?

Zit ook maar ff te brainwaven hoor, weet niet of het uitvoerbaar is.

Nog iemand antwoord op mijn Piaffe-vraag trouwens? Ik heb de betreffende mod ook een PB gestuurd met dezelfde vraag, maar ik weet niet of ze die al gelezen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:27

Waterdicht krijg je idd niks
De leeftijden weer zichtbaar zoals jaren terug ook gewoon was scheelt denk ik al een hoop.

En dat op een dierensite welzijn van dieren hoger in het vaandel mag staan dan op bijv flair.nl

Een echte vaste 18+ gedeelte is al vaker geopperd, maar dat mag niet Lachen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:28

Waarom mocht dat niet, RK?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 23:28

omdat bokt voor iedereen was

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 23:49

Ik zie het probleem niet. Minderjarigen worden vanzelf een keer 18, als alles meezit.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 09:20

Verplicht leeftijd invullen lijkt me ook niet waterdicht.
Wie controleert of de ingevulde leeftijd juist is?

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 13:35

Echwel schreef:
Topics die paardonvriendelijk zijn(2,5jarigen die worden bereden, paarden die niet uit de stal komen)
Deze mensen een standaard tekst geven in het topic en wijzen op het welzijn van het die.
Maak die tekst desnoods rood, zodat men erover gaat nadenken

Dat vind ik wel een heel goed idee. Ja
Zo krijgt de TS de waarschuwing klaar en duidelijk. Een mod heeft trouwens ook een functie met gezag, dus hopelijk worden mod-opmerkingen dan meteen wat serieuzer genomen en moeten niet eerst tig leden reageren voor de TS wilt nadenken.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:07

na hoelang is een ow eigenlijk 'uitgewerkt'?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:09

Na 6 maanden geloof ik.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:09

Een OW blijft zes maanden bij een naam staan. Daarna wordt deze niet meer meegeteld. Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:19

runningkawa schreef:
omdat bokt voor iedereen was

maar dit snap ik dan weer niet...
er zijn besloten gedeeltes, ook waar meetingen worden georganiseerd...
In sommige topics kom je er gewoon niet tussen omdat er een "clan" zit die je er gewoonweg niet tussenlaat...

Ik denk dat een leeftijdsverschil op zich wel goed is... er zijn immers ook verschillende fora voor de onderwerpen, de rassen, zelfs fora die werkelijk níets met paarden te maken hebben... daar schrijven mensen ook dingen op... lang niet iedereen zit dan te wachten op een 12 jarige die tussendoor een keer "wattt sielugghh" roept omdat je ongepland zwanger bent... ik ben ook al een paar keer bestookt met PB'tjes door een aantal penny's omdat ik iets had gepost over het omgaan met een paard...

Kom op, we moeten met z'n allen volwassen reageren hier en volwassen met elkaar om kunnen gaan... en ik denk dat dat met een apart gedeelte misschien beter lukt.. er is immers ook een YRT toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:21

Die besloten topics waar niemand bij gelaten wordt dat mag eigenlijk toch ook niet?
Bij een meeting kan ik het snappen, maar bij een HK topic?

En idd ze worden vanzelf ouder.
Maar dat het een openbaar forum was en dan ook voor iedereen staat mij nog bij als argument.
Wellicht waren er meerdere..geen idee meer, dat is me bij gebleven iig Lachen

Maar dan ff dat ene topic als voorbeeld aan te halen...poster was 18...en daar mag je ook niet recht door zee zijn... Het was gewoon ontopic en niemand was flauwe opmerkingen aan het maken of wat ook.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:25

Natuurlijk worden ze ouder, vaak is het probleem dat ze hier in hun puberteitsjaren belanden en
is er geen goed woord mee te wisselen enz.
Natuurlijk kunnen ze een vals geboortejaar opgeven, maar ik denk dat als je inschrijving voor je neus
krijgt voor de eerste keer je daar dus niet aan denkt..

Bij de rode opmerking bedoelde ik iets in de trant van
Ts let op dit is een heel gevoelig onderwerp en kun je negatieve opmerkingen verwachten..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:29

Echwel schreef:
Bij de rode opmerking bedoelde ik iets in de trant van
Ts let op dit is een heel gevoelig onderwerp en kun je negatieve opmerkingen verwachten..

maar moet je mensen dan echt overál voor waarschuwen?
bij die opmerkingen zou je haast zeggen "welcome to the real world!"

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:31

Nee alleen bij topics die het dierenwelzijn niet voor ogen hebben en waarbij ts niet tegen kritiek kan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:37

idd, welkom in de echte wereld...
Er werd bijv in betreffende topic niet gescholden, niet minachtend of bespottend geantwoord, alleen dingen wel bij naam genoemd.
En dat moet toch kunnen, in welk topic dan ook?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:38

Ben ik met je eens, maar als je naar het voorbeeld topic van Ardo_Iggy kijkt, daar kan ts dus
niet tegen kritiek, haalt er vriendjes bij enz..

Dan is denk ik alleen een hulk niet voldoende

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:10

ik vind het kinderachtig dat jullie over leeftijd beginnen te zeuren.
ik ben pas 14 ja.. maar kijk mee in topics en kijk gewoon wat ik er kan opsteken. en als ik reageer probeer ik gewoon duidelijk te zijn, en of je oud of jong bent iedereen heeft een eigen mening.
ik vind de YRT strontvervelend, al dat kinderachtige gezeur van: hoe vaak val jij van je pony?, ik ben van mijn pony gevallen, was echt vet.
en als je in zo'n topic zit van een kinderachtige puber, die aandacht wil, moet je dat gewoon negeren toch? dan heeft de ts er ook niets aan. soms staat het zelfs 3 keer in het topic door een mod. en wie reageert er nog steeds? dat zijn echt niet mensen alleen van 18 en jonger. maar vaak de o zo goede volwassene.
wel vind ik dat je geen rekening hoeft te houden met de leeftijd van de ts. welzijn van het paard staat voorop. jonge mensen moeten het juist gelijk goed leren. en mensen die echt een heel nutteloos topic openen en willen rellen, gewoon gelijk van bokt bannen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:22

gekvanfleur schreef:
ik vind het kinderachtig dat jullie over leeftijd beginnen te zeuren.
ik ben pas 14 ja.. maar kijk mee in topics en kijk gewoon wat ik er kan opsteken. en als ik reageer probeer ik gewoon duidelijk te zijn, en of je oud of jong bent iedereen heeft een eigen mening.
ik vind de YRT strontvervelend, al dat kinderachtige gezeur van: hoe vaak val jij van je pony?, ik ben van mijn pony gevallen, was echt vet.
en als je in zo'n topic zit van een kinderachtige puber, die aandacht wil, moet je dat gewoon negeren toch? dan heeft de ts er ook niets aan. soms staat het zelfs 3 keer in het topic door een mod. en wie reageert er nog steeds? dat zijn echt niet mensen alleen van 18 en jonger. maar vaak de o zo goede volwassene.
wel vind ik dat je geen rekening hoeft te houden met de leeftijd van de ts. welzijn van het paard staat voorop. jonge mensen moeten het juist gelijk goed leren. en mensen die echt een heel nutteloos topic openen en willen rellen, gewoon gelijk van bokt bannen.

Helemaal gelijk hoor meid. Ik denk echter dat in elke leeftijdscategorie mensen zitten die doorgaan met reageren. Vrouweneigenschap denk ik...

Relmensen mogen ze er van mij ook af halen; inhoudelijk moet er natuurlijk ook nog zinvol gereageerd worden!