Alane schreef:Ik zie de schrijffouten bij mij zelf wel, bij anderen ook... nou dan doe ik er iets langer over om de langs de fouten te lezen..... Maar om er dan een topic over te openen.... en erger dat mensen het maar in de onderschrift moeten vermelden, leest het voor mensen met een goed ontwikkeld taalgevoel dan gemakkelijker?
Ik heb er geen topic over geopend en ik zeg er zelden of nooit iets over, maar het stoort me wel dat er heel gemakkelijk vanuit gegaan wordt 'dat je dan maar op de inhoud moet concentreren'. Dat is dus net iets gemakkelijker gezegd dan gedaan:)*
Citaat:Ik rammel vaak te snel op mijn toetsenbord, vergeet daardoor wel eens een letter of typ er 1 teveel.... Als ik me aan iedere fout zou gaan ergeren dan wordt bokt ipv ontspanning een verkeerde inspanning...
Ik kan best over een typfout heenkijken, zie mijn eigen teksten, maar daar heb ik het ook niet over. ik heb het over onverzorgde teksten, zonder komma's, leestekens, hoofdletters, alinea's, en met talloze spel- en typfouten. En daar erger ik me niet aan, die berichten negeer ik gewoon. Als de spelling checker te veel moeite is, zie ik niet in waarom ik de moeite zou doen om het bericht te ontcijferen.
Er wordt hier trouwens heel wat door elkaar gegooid.
samengevat:
- 't kofschip geldt alleen bij verleden tijd, en dat is logisch want het kofschip is oud. Eindigt de stam op een letter uit 't kofschip, komt er een t achter in de verleden tijd.
- in de tegenwoordige tijd kun je het vervangen door lopen (of smurfen)
@melody21, jouw onbegrip voor mijn taalgevoel kan net zo kwetsend als het op jou overkomt