Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Nieuw systeem voor EA - wat zijn jullie wensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 13:45

sokje87 schreef:
Bedankt voor de update! Werkt inderdaad verhelderend en ook ik wens jullie veel wijsheid toe. Knipoog

Duuuuuus.. Ik zie nu pas van wanneer die update is. Clown

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 17:28

Zoeken op stokmaat zou wel heel handig zijn Ja Misschien ook zoeken op prijs, en het overzicht een beetje anders indelen?

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 00:08

Ik haal het dan toch maar even omhoog!

Is het, in plaats van zoeken op woonplaats, niet mogelijk om een tag te plaatsen? Zoals [OV], [BR], [FL] etc? Zo is er in ieder geval een aardige selectie, en kun je daarna nog kijken of het in de buurt is.. Mis zo'n optie namelijk echt heel erg!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:07

Is er misschien al iets nieuws te melden rondom het EA forum? Ik heb begrepen dat het heel veel werk is om het op te zetten en behoorlijk wat uurtjes kost. Maar misschien is er al iets van een update te geven intussen? :)

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:10

ik zou graag willen dat zadels (en hoofdstellen) een aparte rubriek krijgen. Dit zijn grote en belangrijke dingen en omdat er zoveel andere dingen ook te koop zijn, is het overzicht véél moeilijker. Als je echt een zadel zoekt, is het veel makkelijker om alles op een rijtje te hebben ;)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 19:33

Als iedereen in zijn profiel de 4-cijfers van de postcode invult, dan kun je al heel snel zien waar het ongeveer is.
Ook staat het mensen vrij om een postcode (4 cijfers) erbij te zetten.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 11:52

Vind ik een goed plan Dubbeldun, dit zal het zoeken een stuk gemakkelijker maken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 16:23

e bay snap ik helemaal niks van. Doe mij maar pm idee!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 21:15

Ik vind eigenlijk dat er niet zo veel mis is met het huidige systeem :P
Als koper vind ik wat ik nodig heb (of gewoon wil hebben *D ) en als verkoper weet ik meestal al m'n (paardgerelateerde) spullen wel te slijten via EA. Ik vind het prettiger om via Bokt te handelen dan via MP en/of Ebay, omdat het makkelijk & snel communiceren is via topics en/of pb's :j Tevens kan je de achtergrond van de verkoper (en eventueel ook de koper) checken dmv profiel, berichten en 'staat van dienst' op Bokt.

Ook vind ik het fijn dat ik meerdere artikelen kwijt kan in één verkooptopic en dat je bij Bokt niet te veel gebonden ben aan strikte regels 8-) Ik vind het fijn dat ik zelf kan bepalen aan wie ik een artikel verkoop en dat ik niet verplicht ben in de zee te gaan met bijv. de hoogste bieder. De hoogste bieder is namelijk niet vanzelfsprekend een stipte betaler ;)
Als ik halverwege het bieden een artikel terugtrek uit de verkoop (als bijv. een stalgenootje een leuke prijs biedt en ik daardoor ook geen gezanik met versturen heb) is dat mijn zaak :D

Vermelding van postcode van de verkoper lijkt me overigens wel handig, ja +:)+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:23

Wranglerbutt schreef:
...en dat je bij Bokt niet te veel gebonden ben aan strikte regels 8-) Ik vind het fijn dat ik zelf kan bepalen aan wie ik een artikel verkoop en dat ik niet verplicht ben in de zee te gaan met bijv. de hoogste bieder. De hoogste bieder is namelijk niet vanzelfsprekend een stipte betaler ;)
Als ik halverwege het bieden een artikel terugtrek uit de verkoop (als bijv. een stalgenootje een leuke prijs biedt en ik daardoor ook geen gezanik met versturen heb) is dat mijn zaak :D

Nou als ik bovenstaande lees dan gaan mijn nekharen overeind staan als dát de weg is waarin EA zou moeten gaan ;(
Áls Bokt EA serieus genomen wil worden dan staat dit er rechtlijnig tegenover.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:43

Punt is dat er redelijk wat verschillende kopers/verkopers zitten op Bokt. Het maakt nogal uit of je (semi)commercieel bezig bent, of het artikel 5 of 500 euro kost en ook wat je achtergrond is.

Het succes van marktplaats in NL kunnen we iig niet negeren. Dat erg losse systeem werkt schijnbaar veel prettiger dan het behoorlijk strikte systeem van eBay. Het idee op dit moment is iig dat we gaan kijken of we die twee dingen kunnen combineren in het nieuwe systeem.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:49

DubbelDun schreef:
Wranglerbutt schreef:
...en dat je bij Bokt niet te veel gebonden ben aan strikte regels 8-) Ik vind het fijn dat ik zelf kan bepalen aan wie ik een artikel verkoop en dat ik niet verplicht ben in de zee te gaan met bijv. de hoogste bieder. De hoogste bieder is namelijk niet vanzelfsprekend een stipte betaler ;)

Nou als ik bovenstaande lees dan gaan mijn nekharen overeind staan als dát de weg is waarin EA zou moeten gaan ;(

Nou hier ben ik het mee eens. Ik zal de naam niet noemen van de bokker maar ik zou een stel roeckl handschoenen over komen. Had de vraagprijs geboden. Ze zou alleen nog laten weten hoeveel ik over moest maken aan verzend kosten. Vervolgens hoor ik een paar dagen niks waarop ik 2 keer bericht. En dan krijg ik te horen dat ze ze aan een vriendin heeft gegeven. Vind dat geen normale manier van zaken doen hoor!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:54

DubbelDun schreef:

Mijn mening is dat de kracht van EA op Bokt juist ligt in het informele, 'onderlinge' karakter, zeker voor de niet-commerciele verkooptopics :)
Officiele verkoopsites zijn er al genoeg ;) Voor mij heeft een EA met een MP- of Ebay-opzet dus absoluut geen meerwaarde.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 11:55

En wat bedoel je dan met 'MP-opzet'?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 12:32

@WB: maar juist het 'informele en onderlinge' zou er voor moeten zorgen dat je niet in het fraudegevoelige MP of het strikte Ebay terecht komt.
IK zie dat als de kracht van Bokt en vind het een groot goed als dat sterk aanwezig is in het nieuwe EA-systeem.

Natuurlijk krijg je geen enkel systeem waterdicht met een 100% goede afloop, maar als verkopers zo makkelijk met hun potentiële klanten omgaan als WB schrijft dan vind ik niet geen goede zaak. Dat heeft niets te maken met 'niet-commerciele verkooptopics', maar gewoon met goed fatsoen.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:33

_Sigrid_ schreef:
Misschien een grove indeling op soort paard.
- rassenpaarden (voor fok/liefhebbers)
- sportpaarden
- recreatiepaarden
Dit kan ook vermeld worden in tags misschien

En ook prijsklasses zijn wel handig. Zelf dacht ik aan zoiets als:

0 - 2000 euro
2000 - 4500 euro
4500 - 8000 euro
8000 - 10 000
10 000 of meer...

Is een voorbeeldje

ik vind dit dus nogal onnodig. Ik hou er van op de preciese prijs te weten. Ik ik vind het nogal uitmaken of een paard 5000 of 8000 kost, wat dus bij jouw in dezelfde categorie zou vallen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:33

DD; maar ik kan me op zich goed voorstellen dat het prettiger is om iets te verkopen aan een stalgenoot als dat ineens mogelijk blijkt dan een toch nog relatief anoniem iemand via internet wat ook allemaal verstuurd moet worden. Ik ben het met je eens dat het niet netjes is als je dan iemand een week op spullen laat wachten om dan ineens te roepen 'oh ja, was vergeten te melden dat ik het al op een andere manier verkocht had'. Als iemand echter op een nette manier meldt dat het artikel al weg is dan moet dat op zich kunnen. Zeker als er geen veiling aan verbonden is?

Alexx; wat stel je dan voor?

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 01:35

Ik zou graag, (ik weet niet of dit iets met systeem te maken heeft) een speciaal ruilforum willen! :)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:03

BartVB schreef:
DD; maar ik kan me op zich goed voorstellen dat het prettiger is om iets te verkopen aan een stalgenoot als dat ineens mogelijk blijkt dan een toch nog relatief anoniem iemand via internet wat ook allemaal verstuurd moet worden. Ik ben het met je eens dat het niet netjes is als je dan iemand een week op spullen laat wachten om dan ineens te roepen 'oh ja, was vergeten te melden dat ik het al op een andere manier verkocht had'. Als iemand echter op een nette manier meldt dat het artikel al weg is dan moet dat op zich kunnen. Zeker als er geen veiling aan verbonden is?

My point exactly :j

Oh, de nadelen van een Marktplaatsachtige opzet: Verdeling in rubrieken maakt het lastig om meerdere spullen in één advertentie/topic bij elkaar te zetten. Biedfunctie werkt niet als meerdere artikelen tegelijk worden aangeboden :n

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 10:16

BartVB schreef:
DD; Zeker als er geen veiling aan verbonden is?
En 'bieden' wordt dan gezien als een veiling ??

Het is mij wel duidelijk dat Bokt-EA geen enkele meerwaarde meer heeft voor Bokkers onderling. Dat blijf ik jammer vinden.
Desalniettemin blijf ik de ontwikkelingen op de voet volgen.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:45

Waarom heeft het geen meerwaarde meer volgens jou?

WB; je eisen lijken tegenstrijdig :) Je wil meerdere artikelen in 1 advertentie en je wil kunnen bieden op losse artikelen?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:50

BartVB schreef:
WB; je eisen lijken tegenstrijdig :)
Nee hoor! :D
BartVB schreef:
Je wil meerdere artikelen in 1 advertentie en je wil kunnen bieden op losse artikelen?
Ja, en dat kan nou eenmaal niet op MP ;)
Meerdere artikelen in één advertentie/topic is vooral voor de verkopende partij handig, maar als koper kom ik op die manier ook wel eens iets nuttigs tegen waarnaar ik eigenlijk helemaal niet op zoek was :P

Ben ik dan echt de enige die EA prima vind zoals het nu is? :?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:11

BartVB schreef:
Waarom heeft het geen meerwaarde meer volgens jou?
Omdat er geen waarde gehecht wordt aan de betrouwbaarheid tussen Bokkers onderling. Iets wat imo de kracht van Bokt-EA was.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:26

loop nu weer tegen iets aan...
Je biedt iets te koop aan, waarin je aangeeft dat je eventueel tegen een aantal dingen wilt ruilen, krijg je reacties waarin mensen die dingen aan gaan bieden...

Tja, dat lijkt me dus niet de bedoeling. Staat toch duidelijk eventueel ruilen tegen, én het staat in het aangeboden forum...
zucht

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:40

- Zoeken op omgeving/straal om postcode 1111AA.
- Soort formulier voor aangeboden dingen: * bijv. op kleur voor spullen *stokmaat, leeftijd, ras voor paarden
- Paarden en pony's apart.
- Misschien onderverdeling in spullen, kopje beenbescherming, dekens, zadels enz.
Maar niet te overdreven, zoals peesbeschermers en bandages apart ;)
- Kaartje van woonplaats, ivm spullen ophalen is idd wel handig
- Dat je in de advertentie bij de spullen een soort overzicht van de biedingen kan maken.

Lijkt nu ineens wel een beetje veel O:)