Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: Eerlijkheid wordt niet gewaardeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:26

Cer schreef:
Dat is niet altijd zo LimaGentle. In veel gevallen worden er aan beide kanten waarschuwingen, pb's of sancties uitgedeeld. Maar dat weet men niet van elkaar (en ik geloof ook niet dat men dat elkaar altijd verteld Cool ). Dus er vanuit gaan dat de 'andere partij' altijd overal mee wegkomt, is denk ik niet helemaal terecht?

dat snap ik.. maar als je in verschillende topics met dezelfde personen aan het discusieren bent, en er altijd maar 1 word verbannen terwijl meerderen lopen te 'zieken' , je ziet vervolgens dat diegenen gewoon nog online zijn, dan gaat er wel een belletje rinkelen..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:27

Dat ligt er dan maar net aan hoeveel eerdere OW's degene hebben die 'verbannen' worden.
Als de andere 'ziekers' in het topic hun eerste OW krijgen, worden die idd niet gebanned... Ja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:29

Amanda schreef:
Nee, vind het fijn dat er in ieder geval wat mee gedaan wordt.
Heb ik in ieder geval wel wat bereikt met dit topic Knipoog

zou je echt denken? Verward

ik denk dat we op het moment gewoon even legaal onze frustratie's kwijt mogen maar dat er op lange termijn dus geen zak mee gedaan word...
dat is trouwens mijn persoonlijke visie erop...

eerst zien dan geloven Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:31

Cer schreef:
Dat ligt er dan maar net aan hoeveel eerdere OW's degene hebben die 'verbannen' worden.
Als de andere 'ziekers' in het topic hun eerste OW krijgen, worden die idd niet gebanned... Ja

en dat bedoel ik dus.. ik kan me dan niet voorstellen dat diegenen dan geen OW hebben gekregen.. ik spreek namelijk uit ervaring.. ben vaak met dezelfde personen in discussie en die gaan dan hard tegen hard om het maar zo te zeggen
en ik neem dan aan dat als je alle 2 hard aan het spelen bent ook lle 2 een OW krijgt.. en naar mijn idee gebeurt dat gewoon niet omdat ik door die discussiesal 2 keer een ban van een dag heb gehad.. en die anderen vrolijk verder bokken.. dus wat mij betreft klopt aar gewoon iets niet

en ja dan heb ik al snel het idee dat het vriendjespolitiek is..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:31

Cer schreef:
Dat is niet altijd zo LimaGentle. In veel gevallen worden er aan beide kanten waarschuwingen, pb's of sancties uitgedeeld. Maar dat weet men niet van elkaar (en ik geloof ook niet dat men dat elkaar altijd verteld Cool ). Dus er vanuit gaan dat de 'andere partij' altijd overal mee wegkomt, is denk ik niet helemaal terecht?

Helaas heb ik - en ik ben hier niet alleen in - veel meegemaakt dat posts vanuit maar één enkel oogpunt werden bekeken en inderdaad hoe Karl zegt dat, dat gedaan wordt: vanuit hoe iets geschréven is en niet op de manier waarop het opgevat kan worden|de manier hoe het bedoeld zou kunnen zijn.
Ik kan je nu wel tal van voorbeelden gaan geven, maat je begrijpt mijn commentaar hierop vast wel. Dat dit gewoon niet altijd de juiste manier is om OW|BAN uit te delen. Right? Lachen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:32

katiavl schreef:
Waarom moet je dan een weerwoord geven op iets dat je weet dat verboden is?

niet alles is verboden hoor,en ik vind dat je wel weerwoord kan geven op iets wat jij vind wat niet terecht is...
alleen zo als je kon lezen heeft dat geen nut Clown

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:33

naadje24 schreef:
Amanda schreef:
Nee, vind het fijn dat er in ieder geval wat mee gedaan wordt.
Heb ik in ieder geval wel wat bereikt met dit topic Knipoog

zou je echt denken? Verward

ik denk dat we op het moment gewoon even legaal onze frustratie's kwijt mogen maar dat er op lange termijn dus geen zak mee gedaan word...
dat is trouwens mijn persoonlijke visie erop...

eerst zien dan geloven Knipoog

Positief blijven.
Ik vind ook wel dat we het team daarin een kans moeten geven.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd, dus het zal niet à la minute gebeuren.

Het zijn nog steeds allemaal vrijwilligers, die dit doen voor hun plezier.
Net zoals wij bokken voor ons plezier.
Het moet ook wel van 2 kanten komen Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:34

Nou ja, de vraag is of er wel een juiste manier is? Ik denk dat dat niet mogelijk is, met zoveel gebruikers. Je doet het altijd wel voor iemand niet goed.... (waar een ander dan wel weer blij mee is, maar daar hoor je niet veel van Haha! )

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:35

Amanda schreef:
Met uitlokken bedoel ik echt een reactie proberen te krijgen van een gebruiker.
Bewust kwaad maken, boze reactie uitlokken, enz.

Zoals al werd gezegd, voelen sommige zich al snel gekwetst en aangesproken.
Persoonlijk ga ik ergens niet op in als iemand wat wil uitlokken. Zonde van mijn tijd om tegen een soort van muur te praten. (In het geval van: door hun mening iemand boosmaken.)
Kan me namelijk ff niet iets anders voorstellen om reacties uit te lokken....

MaraYvette

@ naadje tja ik vond de laatste zin gewoon echt jammer dus hoop ik dat ik die zin verkeerd interpreteerde maar karl is er nog niet op terug gekomen,,

@ cer ok hoe het bij de meeste aankomt zeg jij . Maar euhm wat is de meeste 3 4 ? die het dan verkeerd oppakken terwijl het al bijv euhm 4 pages goed gaat ? is het dan echt niet mogelijk dat er gevraagd word in wat voor context iets bedoel wordt ? en natuurlijk hoeft dat niet bij alles maar goed tja ik weet niet bokt is minder bokt dan eerst of ik ben actiever aan het bokken kan ook Clown

Anoniem

Cer, mag ik even off-topic zijn? Kan na al die jaren maar niet ontcijferen wat je avantar voorstelt en dat irriteert. Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:37

Cer schreef:
Nou ja, de vraag is of er wel een juiste manier is? Ik denk dat dat niet mogelijk is, met zoveel gebruikers. Je doet het altijd wel voor iemand niet goed.... (waar een ander dan wel weer blij mee is, maar daar hoor je niet veel van Haha! )

Nou goed, nu vind ik de begrippen 'juist' en 'onjuist' ook behoorlijk relatief Haha!

Je zou elk geval individueel kunnen beoordelen - kost uiteraard meer tijd - maar het zou denk ik wel 'eerlijker' (ook zo'n lekker relatief begrip Tong uitsteken ) zijn.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:38

LimaGentle schreef:
Cer schreef:

en dat bedoel ik dus.. ik kan me dan niet voorstellen dat diegenen dan geen OW hebben gekregen.. ik spreek namelijk uit ervaring.. ben vaak met dezelfde personen in discussie en die gaan dan hard tegen hard om het maar zo te zeggen
en ik neem dan aan dat als je alle 2 hard aan het spelen bent ook lle 2 een OW krijgt.. en naar mijn idee gebeurt dat gewoon niet omdat ik door die discussiesal 2 keer een ban van een dag heb gehad.. en die anderen vrolijk verder bokken.. dus wat mij betreft klopt aar gewoon iets niet

en ja dan heb ik al snel het idee dat het vriendjespolitiek is..

ik zit in dezelfde topics als limaggentle en dit punt wat zij aandraagt: nou dat gevoel heb ik dus ook!
ik zie precies hetzelfde gebeuren,en ja de link met vriendjespolitiek is dan snel gelegd
zeker als de mod kwa persoonlijke gedachte niet aan "jouw kant" staat...en dezelfde mening draagt als de "tegenpartij"
dan ben je dus al snel het haasje
en word er door zo'n mod niet neutraal gelezen..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:39

avanti4ever schreef:
@ cer ok hoe het bij de meeste aankomt zeg jij . Maar euhm wat is de meeste 3 4 ? die het dan verkeerd oppakken terwijl het al bijv euhm 4 pages goed gaat ? is het dan echt niet mogelijk dat er gevraagd word in wat voor context iets bedoel wordt ? en natuurlijk hoeft dat niet bij alles maar goed tja ik weet niet bokt is minder bokt dan eerst of ik ben actiever aan het bokken kan ook Clown

Volgens mij zeg ik dat niet, geloof ik? Maar okee..
Als er op die eerste 4 pages al een aantal TeMs binnen zijn gekomen, die afgehandeld zijn, weet je dat als gewone gebruiker niet. Dan gaat het dus niet persé al die pagina's goed, integendeel. En dan kan het uiteindelijk zo uit de hand lopen dat er een slotje op komt of dat er sancties volgen. Maar of dat ook aan de hand is geweest in een topic waar jij op doelt, weet ik natuurlijk niet zeker.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:41

Precies of een mod iemands naam ziet, en gaat zeggen

moeha die ga ik echt is hebben zitten Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:41

Cer schreef:
avanti4ever schreef:

Als er op die eerste 4 pages al een aantal TeMs binnen zijn gekomen, die afgehandeld zijn, weet je dat als gewone gebruiker niet. Dan gaat het dus niet persé al die pagina's goed, integendeel. En dan kan het uiteindelijk zo uit de hand lopen dat er een slotje op komt of dat er sancties volgen. Maar of dat ook aan de hand is geweest in een topic waar jij op doelt, weet ik natuurlijk niet zeker.

het zou misschien ook handiger zijn dat als het uit de hand dreigt te lopen, de mods er een waarschuwing voor geven.. eerder was het zo dat je als persoon een waarschuwing kreeg in dat topic.. nu word het in zijn algemeenheid gedaan en weet je nog niet waar je aan toe bent.. en zo loopt het vaak uit de hand

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:43

LimaGentle schreef:
het zou misschien ook handiger zijn dat als het uit de hand dreigt te lopen, de mods er een waarschuwing voor geven.. eerder was het zo dat je als persoon een waarschuwing kreeg in dat topic.. nu word het in zijn algemeenheid gedaan en weet je nog niet waar je aan toe bent.. en zo loopt het vaak uit de hand

Dit is een goed voorbeeld Ja
Eerder was dat idd zo, maar dat staat weer heel kinderachtig en schoolmeesterachtig tegenover die ene persoon, die dan publiekelijk aangesproken wordt. Om dat te voorkomen wordt er meestal (althans, ik doe dat wel) een algemeen verzoek gedaan. Want waar er meerdere discussieren, zijn er meerderen verhit, denk ik.
Dus dit was voor mensen een betere oplossing dan eerst.

Nu blijkt echter dat jij het een slechtere oplossing vind. Dus waar doen we dan goed aan??

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:45

Algemene opmerking in het topic en de desbetreffende persoon/personen een opmerking via pb?

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:45

Ik vind het juist best een OK oplossing - dikke groene balk door het topic - haast niemand die dat mist Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:46

Cer schreef:
LimaGentle schreef:

Dit is een goed voorbeeld Ja
Eerder was dat idd zo, maar dat staat weer heel kinderachtig en schoolmeesterachtig tegenover die ene persoon, die dan publiekelijk aangesproken wordt. Om dat te voorkomen wordt er meestal (althans, ik doe dat wel) een algemeen verzoek gedaan. Want waar er meerdere discussieren, zijn er meerderen verhit, denk ik.
Dus dit was voor mensen een betere oplossing dan eerst.

Nu blijkt echter dat jij het een slechtere oplossing vind. Dus waar doen we dan goed aan??

alleen het probleem dan is dat je de mensen die het aangaan niet goed bereikt omdat je het in algemene zin bedoeld..
als je mensen er rechtstreeks op aanspreekt dan bereik je veel meer..

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:47

Aha, dikke groene balk + PB Haha!
Ja, dat werkt, maar daar hebben ze vast geen zin in Nagelbijten / Gniffelen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-07 14:47

Schimmelig schreef:
Cer schreef:

Nou goed, nu vind ik de begrippen 'juist' en 'onjuist' ook behoorlijk relatief Haha!

Je zou elk geval individueel kunnen beoordelen - kost uiteraard meer tijd - maar het zou denk ik wel 'eerlijker' (ook zo'n lekker relatief begrip Tong uitsteken ) zijn.

Dan moeten er zéker nog meer mods komen.
En er zijn er al zoveel Ja

Anoniem

Ach het bewijst maar weer dat je niet vrijelijk mag discussieren, dat de bewoording er voor in een handleiding wordt gegeven. Over maatschappelijke vrijheden van meningsuitingen, mogen zelfs op bokt niet vrijelijk van mening geuit worden.

MaraYvette

Cer schreef:
avanti4ever schreef:

@ cer sorry misschien zei een andere mod het had terug gelezen maar zal zo ff kijken wie het dan was

ik heb het niet specifiek over een topic hoor maar in het algemeen

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 14:49

Schimmelig schreef:
Eigenlijk moet er een soort van 'hokje om aan te vinken' komen bij het openen van elk topic, of je daarin bemoeienis van een moderator wil Whoosh! Als je dat hokje niet vinkt, dan mogen de moderators niet ingrijpen in het topic - whatever happens Duivel

Om mijzelf maar eens te quoten Tong uitsteken

Wat vinden jullie hiervan (Cer, Russel?).
Het bespaart moderators een hoop werk en gebruikers een hoop kopzorgen, gehehe Vork