oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: oproep aan moderators, maak bokt niet kapot!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 18:59

KiWiKo schreef:
nee tuurlijk niet, de booschapper zend een bericht uit....... het is aan de boodschapper om het bericht zo aan te kleden dat het niet verkeerd gelezen kan wordne..

Maar... wat als de boodschap niet verkeerd gelezen wordt men het er desondanks niet mee eens is? In hoeverre kun je het de boodschapper nog verwijten?

Ik ben zelf (zoals vaker) van mening dat het je daar allebei verantwoordelijkheid in hebt, als ontvanger net zo goed als verzender. Dat betekent dus niet beginnen met de schuld bij de ander te leggen, maar kritisch naar jezelf kijken. Als boodschapper moet je dus afvragen: kan ik het nog effectiever schrijven, nog meer zo dat het de reactie oproept op de manier die ik het wil?
Maar de ontvanger mag zich best afvragen waarom hij/zij iets ontvangt. Wat in het eigen gedrag heeft daar mee te maken? Is het misschien een idee om het anders te doen?

En het geldt zeker voor *iedereen* die iets schrijft op Bokt. Elke keer dat je iets schrijft ben je zelf de boodschapper. Het zijn niet alleen de mods die zich af moeten vragen hoe iets overkomt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 19:03

Als men het niet met de boodschap eens is heb je een discussie Haha! Haha! en die kan je ook op twee manieren voeren...... je kan er volop in gaan hakken of rustig en beheerst je mening ventileren.

Als de lezer ondanks al jouw moeite dingen duidelijk en sociaal te brengen zich toch in het kruis getast voelt, en deze wordt onredelijk...... dan is dat jouw dingetje niet meer, want dan is de lezer de verzender Haha! Haha! en moet die een boodschap zo neerzetten dat dit sociaal acceptabel is

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 19:12

KiWiKo schreef:
dan is het aan de boodschapper om het zo duidelijk op te schrijven dat dit niet kan Haha! Haha!

echt!

Eerlijk is braaf, ik ben er ook niet altijd even goed in hoor Haha! en lig regelmatig in de clinch omdat ik mijn boodschap niet duidelijk genoeg verteld heb. Of omdat ik TE impulsief gereageerd heb... te sociaal zwak was...

ïk denk dat jij te veel vertrouwen hebt in de mensen. Jij denkt "als ik geen fouten maak, doen anderen dat ook niet". Helaas. Zo is het lang niet altijd.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 21:12

Leuk gezegd Kim, maar hoe kan 1 zender het begrijpend vermogen van honderden ontvangers inschatten?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 22:23

DAt komt er ook nog bij.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:26

Het is grote onzin dat het altijd aan de boodschapper ligt.
Er zullen altijd mensen zijn die overal zout opleggen ,kon wel een nieuwe hobby zijn.
Of is het inderdaad een nieuw speeltje om zo snel mogelijk een topic dicht te krijgen.
Wat het temmen betreft, krijg steeds meer het idee dat mensen alle topics langs gaan om te zien of ze op de tem kunnen drukken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:33

Dat is Haha! Haha! maar als jij als zender de boodschap zo inpakt dat het slechts door 10% domme dozen verkeerd gelezen kan worden..... doe je het al heel goed Haha! Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 12:45

Jaantsje: waar is dat idee eigenlijk op gebaseerd? Wij weten als gebruikers helemaal niet hoe vaak er geTeMd wordt. De indruk die door de reacties in zo'n topic als dit gewekt wordt, hoeft helemaal niet te kloppen.

(Daarbij weet ik nog uit mijn modperiode dat men vaak dacht dat een bepaald persoon geTeMd had, terwijl dat helemaal niet zo hoefde te zijn. Mods lezen bijvoorbeeld zelf ook wel eens wat. Lachen )

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 13:24

Nou Shadow, weet er zo eentje op te noemen hoor. GEwoon bij ondervinding dat ik dat weet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:54

Natuurlijk zijn er voorbeelden te noemen. Het zou pas echt raar zijn als er op een forum van 53000 leden helemaal niets zou zijn. Maar 1 voorbeeld, of desnoods 10 voorbeelden geven nog niet aan dat het probleem zo groot is als velen denken dat het is.

Er worden nogal snel conclusies getrokken. Die ene keer was het zo, DUS het zal nu ook wel zo zijn. Maar heel vaak klopt dat dus niet. Het is dus niet zo gek om een beetje voorzichtig te zijn met die conclusies.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:19

Het is geen conclusie maar die indruk krijg ik wel en dat heeft niets met dit topic te maken.
Kan zelf niet achter de schermen kijken en dat hoeft ook niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:24

Nee, dat hoeft niet, maar het is goed te beseffen dat de indruk die je hebt misschien helemaal niet hoeft te kloppen met de werkelijkheid.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:34

Shadow hoe zit dat precies dan met temmen, de mod's krijgen dan een email maar hoe ziet dat er dan uit ?
Wat ziet een mod nu precies staan ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:51

Dat weet ik niet, want het systeem is inmiddels veranderd. Misschien dat 1 van de huidige mods dat kan uitleggen?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:52

Shadow0 schreef:
Dat weet ik niet, want het systeem is inmiddels veranderd. Misschien dat 1 van de huidige mods dat kan uitleggen?

niet dat ik het ZO graag wilt weten, maar je was zo lekker aan het vertellen Knipoog
dacht misschien weet je het.... Tong uitsteken

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:59

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 20:56

KiWiKo schreef:
tjonge jonge jonge...........

Bart, ik kan me voorstellen dat je even de stekker van de server eruit trekt voor een maand of 3.......

jongens KOM waar GAAAAT dit over. Ga gewoon lekker bokken...... en je lekker bemoeien met foto's, probleempaarden en paardgerelateerde dingen......

Inderdaad... Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 21:35

DAt doen we ook. Alleen wordt af en toe onze plezier vergald door een topic op slot te gooien.

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:53

Ik heb nog steeds geen uitleg gehad van een Mod waarom ik een OW heb gekregen!!

Djuukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:55

Ik sluit me hier bij aan. Ik heb zelf ook 2 topics gehad die zonder pardon en zonder reden op slot gingen. Heb ik nog over gepb't met de Mod. Maar die liet niks los..

Maarja, misschien zit ik helemaal verkeerd.

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 22:57

Shadow0 schreef:
Jaantsje: waar is dat idee eigenlijk op gebaseerd? Wij weten als gebruikers helemaal niet hoe vaak er geTeMd wordt. De indruk die door de reacties in zo'n topic als dit gewekt wordt, hoeft helemaal niet te kloppen.

(Daarbij weet ik nog uit mijn modperiode dat men vaak dacht dat een bepaald persoon geTeMd had, terwijl dat helemaal niet zo hoefde te zijn. Mods lezen bijvoorbeeld zelf ook wel eens wat. Lachen )

Toen ik mod was werd er nog niet ge-Tip-Een-Mod-ed dus lazen we alles zelf Knipoog

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:00

Idd, en in de periode dat mijn vriendin dat was, ging alles in redelijkheid en was discussie mogelijk. Nu lijkt het wwl bij willekeur en zonder verdieping plaats te vinden!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:03

Jura en ik zijn ook nog gelijktijdig mod geweest Prima Knipoog

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:08

Ja weet ik, goeie ouwe tijd he?

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 23:15

Aan mijn Tem's lijkt nooit wat gedaan te worden.Ik geef altijd aan dat ik nog wel wil weten wat er mee is gedaan, maar er gebeurt meestal vrij weinig.

Wat ik dan irritant vind is dat er mensen om onbenulligheden worden geband (denk aan de foto's uit de Veenendalers vete..) en daar wordt verwacht dat we elkaar maar een beetje gaan verlinken.
Doen we natuurlijk niet, als er in onze ogen weinig strafbaars wordt geplaatst.

Maar tem ik dan vanwege een irritante bokker die bijna altijd deze oneliner plaatst "ooo leuk paard heb je wat is de afstamming" dan gebeurt er niets mee.

Ik probeer me dan maar te bedenken, tis maar internet.En Bokt is ook "maar" een forum. Clown
Maarja t blijft vervelend.