KiWiKo schreef:nee tuurlijk niet, de booschapper zend een bericht uit....... het is aan de boodschapper om het bericht zo aan te kleden dat het niet verkeerd gelezen kan wordne..
Maar... wat als de boodschap niet verkeerd gelezen wordt men het er desondanks niet mee eens is? In hoeverre kun je het de boodschapper nog verwijten?
Ik ben zelf (zoals vaker) van mening dat het je daar allebei verantwoordelijkheid in hebt, als ontvanger net zo goed als verzender. Dat betekent dus niet beginnen met de schuld bij de ander te leggen, maar kritisch naar jezelf kijken. Als boodschapper moet je dus afvragen: kan ik het nog effectiever schrijven, nog meer zo dat het de reactie oproept op de manier die ik het wil?
Maar de ontvanger mag zich best afvragen waarom hij/zij iets ontvangt. Wat in het eigen gedrag heeft daar mee te maken? Is het misschien een idee om het anders te doen?
En het geldt zeker voor *iedereen* die iets schrijft op Bokt. Elke keer dat je iets schrijft ben je zelf de boodschapper. Het zijn niet alleen de mods die zich af moeten vragen hoe iets overkomt.