Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaduuh

Re: Discussie over het OW-/ban-beleid, nieuwe poging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:21

Grietzz schreef:
Tieneke schreef:
Sja, in het verleden hebben ze er telkens gezocht en gevonden, dan lijkt het me dat dat weer kan gebeuren. Maar zo ver zijn we nog niet. Is er een moderator die kan antwoorden op de vraag van Jaduuh?

Ja, dat zeg je goed. Eentje of een paar. Hoeveel mods zouden er nu dan wel niet bij moeten komen als je het hele temsysteem weg wilt gaan halen?! Verward

Ik gok op [in totaal] minstens 2 moderators voor de normale fora's en een stuk of 7/8 voor HK?

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:23

Shadow0 schreef:
Ex-moddie. Maar ik denk dat iedereen dat zelf ook kan bedenken: een grotere organisatie geeft altijd meer problemen voor de interne communicatie, meer bureaucratie, tragere reacties, minder flexibiliteit. En heel waarschijnlijk wordt het er dan minder consequent op want het is nog veel lastiger om 60 mensen (ik doe maar een gooi) een gelijk beleid uit te laten dragen dan een team van 24 mensen. En er komen meer regels, want nog meer moet alles van tevoren afgesproken en vastgelegd.

Dat is zo in elke grote organisatie, vrijwillig, betaald, online of offline: grotere organisaties werken trager en logger.

Ik vraag me af of dat echt de oplossing is?

Daar was ik al bang voor. Maar alles moet toch mogelijk zijn. Bijvoorbeeld nu met die onderschriften, Bart heeft ervoor gezorgt dat je nog maar 3 regels ziet. Daar hoeft niet meer opgetemd te worden dus ook geen moddie aan te pas. De foto's kunnen niet eens meer groter dan 640, want dan kun je je bericht niet eens plaatsen. Dus ook daar geen gezeik meer mee voor de moddies.
Zo moet dat toch met veel problemen kunnen? Behalve dan de discussies e.d.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 19:34

Grietzz schreef:
Tieneke schreef:
Sja, in het verleden hebben ze er telkens gezocht en gevonden, dan lijkt het me dat dat weer kan gebeuren. Maar zo ver zijn we nog niet. Is er een moderator die kan antwoorden op de vraag van Jaduuh?

Ja, dat zeg je goed. Eentje of een paar. Hoeveel mods zouden er nu dan wel niet bij moeten komen als je het hele temsysteem weg wilt gaan halen?! Verward

Er wordt nergens gezegd dat het hele temsysteem weg gaat. Als het van mij afhangt (wat het niet doet Haha! ) mag het temmen niet weg gaan, ik denk echt dat het een hulpmiddel is.

Ik ben er zeker van dat er nieuwe moderators moeten bijkomen. Ik dacht dat er zeker de laatste 2 maanden een paar moderators zijn "weggegaan"? Dan is het logisch dat er weer bijkomen op een groeiend forum als dit.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:36

Als je nou bij het temmen alleen multiplechoice doet. Met een heel lijstje van voorkomende dingen.
En een stuk of wat extra moderators erbij haalt, dan moet dat toch voldoende zijn? Zij kunnen dan de ruzie's/discussies volgen, en als het echt te erg wordt ingrijpen of een waarschuwing geven.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:38

Jaduuh, misschien is het mogelijk, maar ik vraag me af of het probleem daarmee verholpen wordt? Ik vind de onderschriften deels een dieptepunt: ondanks dat er een duidelijke regel is, die bovendien bekend is, vindt een deel dat ze de regels mogen overtreden zodra de technische beperking wegvalt. Dat is toch sneu? Daarmee geven die gebruikers toch juist aan dat ze die keiharde - soms kinderachtige - regels nodig hebben?
(En bovendien zijn er nu weer een heleboel vragen over halve onderschriften en ook het beantwoorden van die vragen kost tijd, elke keer opnieuw)

Kijk, het modbeleid heeft zowel heel veel invloed op Bokt als heel weinig: binnen de grenzen zijn het de gebruikers zelf die de inhoud maken! En dat is absoluut mogelijk, want de INHOUD is vaak niet de reden van modreacties. Het gaat om de manier waarop iets gezegd wordt. Je kunt hele boeiende, informatieve discussies hebben zonder elkaar uit te schelden. Dit topic alleen is daar al een prima voorbeeld van toch? Men leest elkaars reacties, probeert uit te leggen en te vragen, en er komen verschillende meningen aan bod maar dat gaat allemaal gewoon vriendelijk.
Beschaafd en netjes discussieren hoeft helemaal niet ten koste van de inhoud te gaan. Integendeel. Meestal staat er niets interessants meer in een discussie op het moment dat de toon aanvallender en negatiever wordt.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:40

Ja! Meer moddies, dat zal het vast een stuk gezelliger maken Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:42

Daar heb je ook helemaal gelijk in Shadow. Lachen

En ook in dat van die onderschriften. Tegen de tijd dat iedereen doorheeft dat die onderschriften zo blijven, dan zullen er geen vragen meer komen neem ik aan. En dan is het wel rustig, en zul je dat probleem niet weer krijgen.

SuperPepeijn schreef:
Ja! Meer moddies, dat zal het vast een stuk gezelliger maken Haha!

Gezelliger?
Ik denk dat de tems [als die blijven, ik mag hopen van wel] sneller behandeld zullen worden, en dus snellere reactie in de topics. Ook als het negatief is, en dus kunnen er meer OW's en ban's vallen, omdat ze nu eerst een lang overleg hebben en daarna het de moeite niet meer vinden om na zo'n lange tijd nog een OW, UN of Ban te geven.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:44

Tieneke schreef:
Er wordt nergens gezegd dat het hele temsysteem weg gaat. Als het van mij afhangt (wat het niet doet Haha! ) mag het temmen niet weg gaan, ik denk echt dat het een hulpmiddel is.

Sorry, verkeerd begrepen!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:45

ok laatste poging (maw denk dat bart zijn prioriteit elders ligt dan tem beleid te regelen )

slechts een ideetje ..
als mensen nu slechts een zelfs op anderen mogen temme (dus de benadeelde op de benadeler ) ipv nu jan en alleman op jan en aleman , denk je dat dat miss zou helpen ?

denk dat dat de helft scheelt

daarbij als mensen zelf hun topics kunnen sluiten
dan scheelt dat ook een hoop denk ik

nu opent iemand een topic op locatie a
krijgt de horen dat die op b moet en opent er eentje op B
ondertussen is er actief getemt en verplaatst mod c het topic naar lokatie b en mod d sluit de dubbeltopic op B

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:47

persoonlijk vind ik het wel best zo. alleen heb ik ook een maar. een vriendin van mij is ooit gebantr geweest. maar eigenlijk als haar ban al weer bijna 2,5 afgelopen. ze was voor een week gebant. nu had ze heel netjes verzocht bij een mod. noem geen namen of ze haar account terug mocht en dat mocht maar na een paar dagen weer gebant door een ander mod. dus er is wel degelijk een voor oordeel vind ik. is iedere keer de zelfde die (dwars) zit.

maar nogmaals ik vind het allemaal prima zo. en ben zeer te vreden over de mods ow en bans.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:49

Huh, ik snap je bericht niet helemaal?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 19:49

@Grietzz: Niet erg, niet erg Haha!

Wat Shadow0 zegt, daar kan ik me wel in vinden. Ik heb niets tegen de huidige regels. Ze zijn er om een reden en die reden is denk ik ook dat de gebruikers er zelf voor gezorgd worden. Een wet komt ook pas tot stand als men merkt dat die nodig is.

Mensen zelf topics laten sluiten, gaat ook ergernis opwekken, denk ik.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:51

Als mensen zelf hun topics mogen sluiten krijg je straks bij de eerste beste opmerking die de TS niet zint dat het topic gesloten gaat worden om vervolgens een nieuwe te openen en daarin te vragen om leuke antwoorden!
Correct me, if I'm wrong.

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:53

Ik vraag me af hoe dat op dat forum gaat waar Cayenne komt. Daar waren er een dikke 40 (precieze aantal vergeten) mods. Werkte dat ook log en traag?

Ik ben zeker voor meer mods. Zeker haast wel het dubbele aantal als wat we nu hebben. Bokt is ontzettend groot en zelfs met het TeM systeem lijkt het alsof de mods het nog niet redden.
Het is indd zo dat hoe groter de organisatie, hoe logger en trager het allemaal werkt èn hoe meer tijd erin gaat zitten.
Misschien een idee om in teams te gaan werken? Dus een team voor het tabblad Informatief, Algemeen, Jeugd enz.
Stel aan het hoofd van dat team dan een leider en laat die leiders onderling met elkaar overleggen en beslissen etc.

Geen idee of het een goed idee is, kwam zo even bovendrijven ondanks de hitte Clown.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:58

Nerwen schreef:
Ik vraag me af hoe dat op dat forum gaat waar Cayenne komt. Daar waren er een dikke 40 (precieze aantal vergeten) mods. Werkte dat ook log en traag?

Nee, gaat eigenlijk heel soepel Ja 43 zijn het er geloof ik. De meeste mods zijn er al gewend aan het systeem Ja Het neemt ook werk uit handen als je meerdere mods hebt. Per rubriek zijn er een stuk of 4 Lachen
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-07-06 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-06 19:58

Nerwen, dat vind ik eigenlijk wel een goed idee. De vraag is of het praktisch mogelijk is... Mods?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 19:59

[quote="Tieneke
Mensen zelf topics laten sluiten, gaat ook ergernis opwekken, denk ik.
[/quote]
ok verplaatsen dan ..

sluite zou idd wel eens niet geheel de juiste reacties kunnen oplevren

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:01

Cayenne schreef:
Nerwen schreef:

Nee, gaat eigenlijk heel soepel Ja 43 zijn het er geloof ik. De meeste mods zijn er al gewend aan het systeem Ja Het neemt ook werk uit handen als je meerdere mods hebt. Per rubriek zijn er een stuk of 4 Lachen

Positieve ervaringen dus Lachen

Ben benieuwd wat de mods ervan vinden?

natasja50

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:02

Dat zou te gek voor woorden zijn.....zelf je topic sluiten. Zo gauw iemand reageert die je in de "problemen" brengt door b.v. iets aan je rijstijl te zien, gooi jij het topic dicht. Nah frustraties ten top lijkt mij.

Grietzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:03

Cayenne schreef:
Nerwen schreef:

Klinkt goed! Misschien dus ook een idee voor hier? Moddies?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:28

Kom ik weer even langs, ik vind de idee van Nerwen heel goed.
Meer mods!! Het is nu echt veels te weinig. (hebben de mods eigenlijk nog wel tijd om ontspannen te kunnen bokken? *sjoert zo te lezen wel Haha! *)

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:35

Nerwen schreef:

Ik ben zeker voor meer mods. Zeker haast wel het dubbele aantal als wat we nu hebben. Bokt is ontzettend groot en zelfs met het TeM systeem lijkt het alsof de mods het nog niet redden.
Het is indd zo dat hoe groter de organisatie, hoe logger en trager het allemaal werkt èn hoe meer tijd erin gaat zitten.
Misschien een idee om in teams te gaan werken? Dus een team voor het tabblad Informatief, Algemeen, Jeugd enz.
Stel aan het hoofd van dat team dan een leider en laat die leiders onderling met elkaar overleggen en beslissen etc.

Geen idee of het een goed idee is, kwam zo even bovendrijven ondanks de hitte Clown.

Super idee, zo houdt je toch een beperkt aantal modjes dus geen last van 'logge grote bedrijven'.

Nog iets hè, je mag alleen moderator worden als je 18 of 18+. Er zijn veel kinders die ook best moderator zouden willen worden en er zijn er ook een stuk of wat die dat best zouden kunnen. Is het niet iets om een soort van 'jeugdmoderatorteam' te maken, net als een 'jeugdcommissie' bij een sportvereniging. Die dan de 'Young Riders' beheren bijvoorbeeld? [ik noem maar wat hoor misschien is het wel een belachelijk idee Schijnheilig ]

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:42

Jaduuh: ik geloof dat dat er al is. I.i.g. ik weet van xKatleentjex dat zij jonger was dan 18 toen ze mod werd (ik geloof 16 of 17). Het was toen ook de bedoeling dat zij de Jeugdfora zou doen. Dus jeugd beheert jeugd om het zo even te zeggen.
Al geloof ik niet dat dat helemaal van de grond komt, in de zin van, er is niet een jeugd team o.i.d.

Overigens ben ik het best met je eens dat sommige bokkers onder de 18 best geschikt zouden zijn om mod te worden Ja

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:43

Nerwen schreef:
Jaduuh: ik geloof dat dat er al is. I.i.g. ik weet van xKatleentjex dat zij jonger was dan 18 toen ze mod werd (ik geloof 16 of 17). Het was toen ook de bedoeling dat zij de Jeugdfora zou doen. Dus jeugd beheert jeugd om het zo even te zeggen.
Al geloof ik niet dat dat helemaal van de grond komt, in de zin van, er is niet een jeugd team o.i.d.

Overigens ben ik het best met je eens dat sommige bokkers onder de 18 best geschikt zouden zijn om mod te worden Ja

Volgens mij was dat een uitzondering, omdat ze te weinig animo hadden of iets in die richting. Weet de precieze reden niet.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:45

Nee hoor, katleentje zou een goede mod zijn. (en dat is zij Haha! )

(toen werden er geen "stemmingen" gehouden om mods te zoeken Knipoog )