[Discussie] Nieuwe forumindeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:55

Oh, ik zie het entertainment gedeelte nu pas! Dat vind ik echt een GEWELDIG idee!

Die had ik toen geloof ik ook opgegeven als subforum

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:27

Bokt paars? Zijn jullie helemaal gek geworden?

Bokt is blauw en moet blauw blijven. Lekker neutraal en rustig.

Ik vind de nieuwe indeling zoals het er staat wel even wennen met die tabbladen, maar zo is het wel een stuk overzichtelijker.

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 10:33

ik vind het een goed idee, en hier dacht ik ook al eens over:
Citaat:
Op termijn komt er nog een tabblad bij waarin je je favoriete forums kan verzamelen zodat je die in één oogopslag in de gaten kan houden.
En daar ben ik blij mee, wan dat is veel makkelijker dan je hele berichten onder te spitten naar dat enen topic

Machie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:08

bokt moet idd gewoon blauw blijven!

De mesthoop... DIe mis ik wel! Wat heb ik toch vaak lol gehad

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:09

Kan er misschien nog 1 subforum bij? Die over de ezels .

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 15:24

Bij nieuwe berichten krijg je er altijd 50 te zien,daar staan altijd veel HK topicsn bij,Komt er verandering in zodat de HuisKamer topics niet meer bij de nieuwe berichten staan?

Tropico

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 18:29

machie schreef:

De mesthoop... DIe mis ik wel! Wat heb ik toch vaak lol gehad

Mijn mening wat heb ik me daar vaak kostelijk vermaakt.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:39

Justy schreef:

Voorbeeldje is misschien het ontstaan van FotoFun. Op de bestaande fotofora werden geregeld foto's geplaatst van 'niksige' dingen, zaken die moeilijk te categoriseren waren. Waar laat je die dingen dan? Gooi je ze weg? Verplaats je ze? Als je besluit dat soort foto's te verbieden krijg je gezeur van gebruikers, die willen toch een plekje voor hun foto's. Toen is FotoFun gemaakt. Nu blijkt dat er voornamelijk onzin op gepost wordt, gaat dat forum er weer uit (en imo terecht). Wat gaat er straks gebeuren met de foto's die voorheen op FF geplaatst werden? Die moeten verplaatst of verwijderd worden, je zit dus weer met hetzelfde dilemma als voorheen alleen heb je nu ook nog een stel 'verwende' users die boos zijn dat het forum verdwijnt.

Volgens mij heb je aardig door hoe het werkt
Prima verwoord in elk geval!

Fotofun is inderdaad ontstaan als afsplitsing van ITP en deels JH.
Het forum is in eerste instantie opgezet om bokkers de mogelijkheid te geven om hun 'diverse' foto's te kunnen plaatsen.
We zijn nog aan het brainstormen waar de serieuze foto's het best geplaatst kunnen worden, waarschijnlijk wordt het mogelijk om enkele foto's over serieuze (!!!) onderwerpen ter illustratie te plaatsen.
Dat zou bijv. op AM kunnen zijn.

Voor de echte onzintopics wordt het jammer-maar-helaas.
Fotofun heeft gewoon niet gebracht wat we ervan verwacht hadden.
Serieuze gebruikers die echt iets te melden hebben, worden 'ondergesneeuwd' door onzintopics.
Dit is nooit de bedoeling geweest, vandaar dat het teruggedraaid wordt.

Een ander aspect is de zelfregulerende werking op het forum.
Ook dat is van een bedroevend laag niveau.
Het niveau is (gemiddeld gezien) laag, de sfeer niet altijd even goed en bovendien loopt het over van bijv. de oneliners en vage reacties.
Het klinkt misschien hard, maar ik vind persoonlijk dat een deel van de gebruikers het er zelf naar gemaakt hebben dat het forum in de huidige vorm opgedoekt wordt.

Revanches

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 21:04

Farouche schreef:
ik vind het een goed idee, en hier dacht ik ook al eens over:
Citaat:
Op termijn komt er nog een tabblad bij waarin je je favoriete forums kan verzamelen zodat je die in één oogopslag in de gaten kan houden.

En daar ben ik blij mee, wan dat is veel makkelijker dan je hele berichten onder te spitten naar dat enen topic

Helemaal mee eens!

silvester

Re: [Discussie] Nieuwe forumindeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 00:20

Eenmaal Andermaal:
Citaat:

Eenmaal Andermaal

[EA-TK]
Te Koop: Paarden, Pony's

Ik weet niet of het al genoemd is (had geen zin om 12 pagina's door te lezen) maar ik zou hier graag een verdere splitsing in zien.
Nu staat alles door elkaar.
Ik was een poosje terug op zoek naar een shetlander, maar die is heel moeilijk te vinden in het forum in de huidige vorm.
Ook zou ik het makkelijk vinden als ik bv. alle westernpaarden in één oogopslag zou kunnen zien.
Zo ook een groep voor aangespannen, dressuur, springen, recreatie, enz..

Eliane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:33

silvester schreef:
Ik weet niet of het al genoemd is (had geen zin om 12 pagina's door te lezen) maar ik zou hier graag een verdere splitsing in zien.
Nu staat alles door elkaar.
Ik was een poosje terug op zoek naar een shetlander, maar die is heel moeilijk te vinden in het forum in de huidige vorm.
Ook zou ik het makkelijk vinden als ik bv. alle westernpaarden in één oogopslag zou kunnen zien.
Zo ook een groep voor aangespannen, dressuur, springen, recreatie, enz..

Ik denk dat dit soort problemen worden opgelost met een goed werkende zoekmachine . Dan zoek je gewoon alléén op "paarden en pony's te koop" naar het woordje "shetlander" en daar heb je je lijstje.

Anders wordt het allemaal ook wel érg ver opgesplitst.

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:36

Ja, maar met die zoekmachine lukte het mij nu niet hoor!!!!!

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 01:50

silvester schreef:
Ja, maar met die zoekmachine lukte het mij nu niet hoor!!!!!

Nee, want nu werkt hij (nog) niet goed. Maar dat wordt verbeterd en dan lijkt me die splitsing niet meer nodig.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 03:24

fotofun zoals het nu is eruit vind ik een heel goed punt. Ik plaats nu foto's altijd maar onder creabea

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:37

Inderdaad, daarin ga ik met stef mee.
Verder vind ik het idee zoals het nu staat ook goed! Alleen ook ik vind dat Bokt blauw moet blijven.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 12:49

Ik ben blij met de nieuwe western indeling!
Waar komen vragen over westernbeslag?
Waar komen de foto's van de western-veulentjes?
Specifiek westernpaarden/ spullen/ diensten te koop cq. aangeboden, waar komen die?

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 16:10

Citaat:

De techneuten

Forumzaken
Technische vraagbaak

Als ik goed heb;
FZ dus alleen dingen over forum.

En Technische Vraagbaak over computers?

Dit lijkt me dus niet nodig, want de FZ loopt op zich al niet zo snel

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 18:06

MoonChloe: dat klopt op zich wel, maar de Forumzaken zijn vragen die de mods en ook Bart goed in de gaten moeten houden, terwijl dat bij de technische vragen niet hoeft. Een opsplitsing is dan makkelijker.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 19:10

Maar kan er geen ezelforum bij?

RelarDevi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:18

Shadow0 schreef:
MoonChloe: dat klopt op zich wel, maar de Forumzaken zijn vragen die de mods en ook Bart goed in de gaten moeten houden, terwijl dat bij de technische vragen niet hoeft. Een opsplitsing is dan makkelijker.

Oke, dat is weer duidelijk

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:36

Zoals al de andere keren ook, als je wat veranderd moet iedereen er aan wennen en willen ze in het begin allemaal terug naar het oude, later weten ze niet eens meer hoe het oude er uitzag .
Ik vind het er nu nog een beetje apart uitzien, maar dat ligt vooral aan de lay-out en dat zal nog wel veranderd worden.
Maar Bokt een andere kleur? Nee, mijn stem heb je daar niet voor, Bokt en een blauw forum horen bij elkaar, dat is een punt van herkenbaarheid. Net zoals je de avatar van Bokt niet zou moeten veranderen (en dan bedoel ik niet een Sinterklaas op Julius of in kerstsfeer of zulke aanpassingen), dat hoort bij elkaar.

Na de eerste periode van wennen denk ik dat iedereen (bijna iedereen dan) het wel een goede verandering zal vinden.
Zo onoverzichtelijk vind ik het nu niet, alleen de index wordt wel langer en langer en dan wordt het idd onoverzichtelijker.
Maargoed, het zou ook een mogelijkheid zijn om weer een oude functie in leven te roepen, die waar je zelf kon bepalen welke forums je wel en niet zag. En ik mis de zoekfunctie, dat je het postaantal niet meer kan aanklikken zonder dat je naar het profiel moet, sommigen kunnen dat überhaupt niet eens meer, en nog wat van die dingetjes.
Neemt niet weg dat ik dit ook wel een goede oplossing vind, met eventueel een tabblad favorieten, waar je al je favoriete forums in terug kunt vinden dus. Het zou nog mooier worden als je dan ook je favoriete topics bij elkaar kan voegen, dat je op het ‘gewone’ forum een topic kan aanklikken en dat die dan ergens apart komen te staan zodat je die topics kan volgen (een soort ‘bekijk je berichten’ zonder dat je er zelf in gepost moet hebben en een ‘abonneer je op dit topic’ zonder dat je mailbox vol raakt).
Het is wel dubbelop (je favoriete forums/topics op een aparte plek), maar een ‘favorieten’gedeelte zal dat toch worden, het wordt je dan alleen makkelijker gemaakt om bij een forum te komen of het topic dat je wilt volgen te vinden, want jaja, Bokt is groot .
Een oplossing voor je favoriete forums (niet voor de topics, wel voor de forums) is om alsnog die oude functie in ere te herstellen, dat je zelf kunt bepalen welke forums (en tabbladen) je wel en niet ziet.

* FotoFun mag van mij ook wel weg, de ‘serieuze foto’s’ die niet paard-gerelateerd zijn op Algemeen of een ander passend forum (bijv de Huiskamer), ligt aan het onderwerp, de ‘onzinfoto’s’ hoeven van mij ook niet ergens anders terug te vinden zijn (of evt onder het jeugdgedeelte laten vallen).
* Wat betreft het Techneuten gedeelte, Forumzaken echt voor zaken die met het forum te maken hebben, dus mededelingen van het beheer, statjes, records en specifieke forumvragen (als er wat fout gaat met een bericht op Bokt, als er iets niet klopt op Bokt en die dingen) en dan bij de vraagbaak dingen over je computer/internet, msn-topic, profielen, foto’s plaatsen ed.
* Het Voorstel/nieuwkomers forum vind ik wel een goed idee, maar dan wel dat daar je berichten niet meetellen anders krijg je waarschijnlijk veel berichtjes met alleen ‘welkom’ om het berichtenaantal op te vijzelen. Een goed punt zou ik vinden dat daar een apart gedeelte (net zoals bij Forumzaken nu, bovenaan met allemaal sticky’s) komt waar je de regels kan vinden, hoe een forum in het algemeen werkt en Bokt in het bijzonder, een uitleg over TEM, een FAQ over het plaatsen van foto’s, welke topics onder het Jeugdgedeelte vallen etc. En waar je alles kan vinden, dus bijv dat je mededelingen van het beheer op Forumzaken kunt vinden en dat het bijv handig is om daar af en toe te kijken of er bijv nieuwe regels zijn. En dat je voor vragen over profielen en foto’s plaatsen bij het techneuten gedeelte terecht kan.
Eventueel in een grote FAQ (dus met maar 1 Sticky) die je ook bij Forumzaken tegenkomt en bij de Vraagbaak.
Een woordje van ‘welkom’, lees de Sticky’s (of maar 1 Sticky), dan wijst heel veel zichzelf al aan en dat je hier je kunt voorstellen.
Ik vind het trouwens niet onder het kopje Algemeen vallen, eerder onder Overig.
Als de ‘beginnersvragen’ erbij komen zoals hier in het topic is voorgesteld, dan vind ik het zelfs onder het kopje Techneuten vallen.
Maar, ik vind dat ‘beginnersvragen’, zoals hoe plaats ik een foto ed, niet bij het Voorstel/nieuwkomers forum hoort, dat kan bij het Techneuten gedeelte toch? En dan waarschijnlijk vooral bij de vraagbaak. Anders gaat dat waarschijnlijk erg overlappen en heb je kans dat het Voorstel/nieuwkomers forum een vraagbaak wordt ipv een voorstelforum waar blijkbaar behoefte aan is. Of dat vragen op beide forums terecht komen of ondergesneeuwd worden door de voorsteltopics.
Zowel, dan zou het ook onder het knopje Techneuten horen en zou je die naam iets moeten aanpassen.
* Overigens vind ik dat je Overig en Algemeen wel kan samen voegen.
* Voedingsgedeelte bij Paardenwelzijn, super!
* ’Het natuurlijk gezond houden van je paard’ onder Paardenwelzijn ipv Naturals, dus over de hoe je een paard houdt (zonder ijzers, dekens, in de wei etc), het alternatieve medische circuit (krakers, AdB ed), mensen die je paard ‘lezen’ en dat soort onderwerpen. Dus een soort Naturals maar dan met wat extra’s zoals die readings en de alternatieve geneeswijzen.
* Dat wat nu Naturals is dus verdelen over 2 forums, het ene staat hierboven en het andere onder Disciplines, waar het over het rijden en het grondwerk gaat ed. Dat je er ook je vragen over het harnachement kwijt kunt, omdat dat waarschijnlijk bij VMR ondergesneeuwd wordt.
* Net zoals bij Western, dat je daar ook je vragen kwijt kunt over het harnachement en dat je daarvoor niet op VMR aangewezen bent. Wat is dat Tackroom gedeelte? En Foto’s apart bij Western?
* Onder Disciplines ook Springen en Dressuur, en dat het dan net als de andere verschillende disciplineforums over de praktijk gaat, en dan een apart kopje voor het theoretische gedeelte van alle disciplines tezamen.
* Bij VMR geen apart forum voor seizoensvragen, zie een behoorlijke overlap met de andere forums en daardoor veel cross-posts en posten op het verkeerde fora, oftewel veel TEM’s en werk voor de mods.
* Opsporing bij EA, afstammelingvragen bij het Fokkerijgedeelte.
* Bij het Fokkerijgedeelte ook de Kraamstal. Algemene vragen en discussies in 1 forum, afstammelingvragen (wie kent dit paard, wie heeft ook een nakomeling van…, wat past het beste bij dit paard etc) in het andere forum.
* De Kantine, idd het oude VvdD bij Paardenpraat.
Rassenpraat over het algemeen (of als overige rassen) en daaronder de eventuele sub-gedeeltes zoals Tinkers, pony’s (evt verder verdeeld waar nodig), paarden etc etc.

De rest weinig of geen opmerkingen over (behalve dat BVT moet blijven en het liefst ook nog besloten op de een of andere manier), voor nu is het even genoeg, als mij nog iets te binnen schiet, roep ik wel .

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:58

"FotoFun mag van mij ook wel weg, de ‘serieuze foto’s’ die niet paard-gerelateerd zijn op Algemeen of een ander passend forum (bijv de Huiskamer), ligt aan het onderwerp, de ‘onzinfoto’s’ hoeven van mij ook niet ergens anders terug te vinden zijn (of evt onder het jeugdgedeelte laten vallen)."

Waarom moeten altijd alle onnozele dingen bij de jeugdfora geplaatst worden?

Chrystal-gek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 21:01

Omdat diegenen die het plaatsen meestal in de caterogie Jeugd vallen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:05

Maar het is wel zo

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:17

maar in hoeverre, goh, hoe zeg je dat?
Bokt is een paardengerelateerd forum. Natuurlijk kan het dan een keer over wat anders gaan, maar teveel hoeft naar mijn idee ook weer niet. Er zijn genoeg andere fora over andere onderwerpen.

betreft een ezelforum: Tja, hoever ga je? Ik vind een apart tinker forum al niet nodig, want dan krijg je strakt ook mensen: Ik wil een haf forum, ik wil een fjord forum, ik wil een shet forum, ik wil een kwpn forum, bla bla bla.
Alles of niks is mijn idee