[Dienstmededeling] Hulp bij de zoektocht naar nieuwe mods

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 23:53

Is het zo dat je als mod elke dag alle nieuwe topics in het forum waar jij verantwoordelijk voor bent moet doorlezen?

Ik kan me voorstellen dat je als mod van HK er ongeveer een dagtaak aan hebt.

Misschien leuk om van de bestaande mods te horen hoe zij het aanpakken.

Ayasha
Blogger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:05

ik geloof niet dat er bij HK echt een mod is

Bumba01

Re: [Dienstmededeling] Hulp bij de zoektocht naar nieuwe mod

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:10

Helaas jammer ik ben nog maar 14

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:18

Als ik bij mijn aantreden als Mod gelijk DRIE permanente IP-bans mag uitdelen meld ik me bij deze aan............
Mijn handen jeuken al máánden.
Ik hab altijd al graag politie-agentje willen spelen, maar dan wél met Walther P5 en scherpe munitie......

Ik heb reeds ruim voldoende ervaring met OW's en bans, en aangezien boeven later de beste politiemensen blijken, lijk ik me uitermate geschikt voor de job.........

Bijkomend voordeel........... andere mods nagenoeg overbodig. Dit soort klusjes kan deze lonely ranger alléén wel aan......

MissJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:19

Jij lijkt met best een goeie mod CGJ.

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 00:38

Dat is dé instelling

Wat gaat dit topic snel zeg!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 01:00

Lijkt me eigenlijk wel leuk om te doen, zit sowieso toch al grootste gedeelte van de dag op Bokt

En heb nog nooit OW's en Bans gehad, dus ben ook nog vrij netjes

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:32

CGJ12 schreef:
Als ik bij mijn aantreden als Mod gelijk DRIE permanente IP-bans mag uitdelen meld ik me bij deze aan............
Ik hab altijd al graag politie-agentje willen spelen, maar dan wél met Walther P5 en scherpe munitie......

Ik heb reeds ruim voldoende ervaring met OW's en bans, en aangezien boeven later de beste politiemensen blijken, lijk ik me uitermate geschikt voor de job.........

Bijkomend voordeel........... andere mods nagenoeg overbodig. Dit soort klusjes kan deze lonely ranger alléén wel aan......

Vraag me nu toch wel af wie die bans gaan krijgen dan

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 08:34

CGJ12 schreef:

Mwah als we bovenstuk lezen in combinatie met je onderschrift....

I rest my case!

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:32

pharagirlke schreef:
ik geloof niet dat er bij HK echt een mod is

Jawel hoor: Karin

Veirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:43

Maar dan neem ik aan dat Karin niet elke dag alle nieuwe berichten van HK leest.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 09:44

Nee, laatste keer dat ik keek had Karin ook een leven VeirL

ik ga zo naar m'n paardje, als ik er aan denk zal ik vanmiddag plaatsen wat ik doe en hoe.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:47

Ik heb gekozen voor Djilan, Ibbel en Freggel.

Djilan en Ibbel kan ik ook uit persoonlijke ervaring aanbevelen omdat zij ook admin zijn op ons enduranceforum. Dit doen ze met veel inzet en inzicht. Beiden zijn zeer waardevolle teamleden. Ik hoop dan ook niet dat ik ze daar kwijtraak .

Djilan is qua voeding meer dan op de hoogte en zou dus echt een heel goede aanvulling kunnen zijn. Ook op medisch gebied vind ik haar persoonlijk erg nuttig.

Ibbel noemen wij ook wel Mrs. Google (sorry kan het niet laten ). Op zo ongeveer alle vlakken kan zij kennis overdragen. Op het gebied van paarden onmisbaar natuurlijk.

Beiden bezitten naar mijn mening erg goede eigenschappen voor een modschap. Ik vind in ieder geval dat ze dat op het EF erg goed laten zien. Het zou zonde zijn om daar geen gebruik van te maken .

Freggel ken ik ook alleen niet als mod of admin. Het is wel een rustig iemand met naar mijn idee zeker goede eigenschappen voor een modschap.

Zo, nou op verzoek wil ik wel een getuigschriftje schrijven hoor .

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:53

Ellende schreef:
Nee, laatste keer dat ik keek had Karin ook een leven VeirL

Nou, als ik zie op welke tijdstippen ze achter de PC blijkt te zitten vraag ik me dat wel eens af

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:55

Faas schreef:

Noem je wat je net geschreven hebt geen getuigschrift dan?

Ik zal aan je denken als ik het nodig mocht hebben

Oh enne, ik blijf beschikbaar voor EF hoor!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 09:57

Dan zal ik alvast wat neerzetten.

Ik lees iedere dag bij op WD (mijn forum) en neem actie waar nodig. Dan kunnen dus slotjes, verplaatsingen of PBtjes zijn, maar daar valt het op zich wel mee. Er zijn nu nieuwe regels van kracht geworden en daarmee ben ik wat strenger, maar met een kwartiertje per dag ben ik daar wel klaar.
Dan werk ik minstens een keer per dag vrijwel alle openstaande TeMs weg, acties daarop zijn ook slotjes, verplaatsingen, PBtjes of het melden van een TeM bij de andere mods voor bespreking. Daarbij horen ook PBtjes die in feite een soort van TeM zijn. Tijd hangt af van het aantal, maar zeg maar een half uurtje.

Dan bijlezen op het moderatorforum, reageren op vragen en ideeën van andere mods, eventueel zelf gestelde vragen afhandelen. Hier vinden ook discussies over OWs e.d. plaats, als daar een beslissing over is, volgt er de administratieve last van PB naar de betreffende gebruikers, stickies bijwerken, en evt een ban uitvoeren.
Hangt ook van de drukte af, wordt ook al snel een half uurtje.

Verder scan ik wat andere fora, pas her en der titels aan, reageer in topics als daar wat bijsturing nodig is en stuur wat PBtjes over MSN taal e.d. als ik dat toevallig zie. Dat kost niet zoveel tijd.

En als ik dan nog tijd over heb (en ook als privepersoon wat heb gebokt ) zijn er altijd nog verbeteracties mogelijk zoals laatst de lijst met begrippen en afkortingen.

Kortom, je moet er wel op rekenen dat je als je het goed wil doen minstens een uur per dag kwijt bent en uiteraard hoeft dat niet altijd iedere dag.

PS ik moet erbij zeggen dat ik extreem snel lees, dat scheelt veel in benodigde tijd.

Misschien is zo ook duidelijk dat we met smart op versterking zitten te wachten, ik zou graag nog een hoop dingen aanpakken (mn die verbeteracties) maar ook ik probeer een priveleven erop na te houden.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:09

Ibbel schreef:
Faas schreef:

nou ja ik dacht met officiele handtekening en stempel ofzo .

Thanks. Want ik wil jullie daar niet kwijt. Als je dat maar weet. Het is namelijk verrekte moeilijk om goede mensen voor zoiets te vinden.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:34

Ik doe het in grote lijnen hetzelfde als Lielle
Bij mij gaat het meeste tijd zitten in het screenen van de fora.
Met name de fotofora (HAW, ITP en FF) gaan natuurlijk behoorlijk hard. Aan BvT heb ik nauwelijks werk.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet alle reacties doorlees.
Op BvT wel, maar op de fotofora is dat geen doen, daar gaat het allemaal te snel voor.
Op een gegeven moment krijg je er wel oog voor welke topics 'relgevoelig' zijn en die houd je dan extra in de gaten.
Hetzelfde geldt bijv. voor nieuwe topics waar in een paar uur tijd 10 pagina's vol reacties geplaatst zijn.
Ik hoop dan altijd maar dat het om extreem goede prestaties gaat met veel lovende reacties, maar helaas is dat niet altijd (lees: bijna nooit ) het geval.
Vandaar ook dat constante verzoek om op die tem-knop te blijven drukken, als dat gedaan wordt dan kunnen we veel gerichter moderaten.

Na het screenen van de fora en het wegwerken van de tem's ga ik me bezighouden met de 'algemene modtaken' zoals het bespreken van dingen op Moderatorpraat.
En natuurlijk ook nog even kijken of je in kunt springen op andere fora, bijv. door het afwerken van tem's of het uitvoeren van mod-acties.

De tijd die ik hieraan besteed verschilt nogal.
De ene dag besteed ik er een uurtje aan (met daarbij de aantekening dat dit vooral voor de fotofora te weinig is, ik kan in die tijd niet alles wegwerken) terwijl er ook dagen zijn dat ik zo ongeveer de hele dag achter de pc zit.

Hopelijk hebben jullie zo een beetje een beeld

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:38

En dat allemaal in je vrije tijd en onbetaald!
Jongens ik neem mijn petje af voor jullie.
En dan hebben we het nog niet over alle rotzooi die jullie over je heen krijgen .
Daarom van mij voor de bestaande mods een bloemetje.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 10:41

Dank je wel

Ik was trouwens TI vergeten, maar daar gaat ook heel weinig tijd in zitten.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:15

Ibbel schreef:
Faas schreef:

Idem hier

xx_Irisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:21

Wanneer word er bekent wie de nieuwe moderators worden ?

Spetterlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:28

xx_Irisje schreef:
Wanneer word er bekent wie de nieuwe moderators worden ?

26 december gaan de Mods kijken naar wat iedereen gestemt heeft en dan gaan ze beslissen, maar kon wel een tijdje duren.
Staat in het topic

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:58

@ CGJ12: mag ik dan je secretaresse worden?

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:14

Hmm... zo'n hoeveelheid werk had ik wel verwacht
Denk dat je per dag gewoon een uurtje of 2 uit moet trekken om te Bokken (lees: modden).
Tuurlijk zal je doorgaans in een uurtje wel klaar zijn, maar ik persoonlijk zou er alle tijd voor nemen