Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Vraag aan de gebruikers: scheldpb's naar moderators

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 22:19

Misschien moet de mogelijkheid tot temmen, klagen, zeuren e.d. wat minder worden. Om de haveklap wordt er getemt, nu ook al omdat onderschriften storen?? Sjezis, wat een gezeur. Jullie maar regeltjes bedenken en aanpassen en gelegenheid geven om met alles wat een iemand niet aanstaat te klagen bij de "baas" Getverrrr. Het gaat dan ook nog in het geheim, dus lekker sneakie. Bahbah, wat kinderachtig en jullie doen daar ook nog aan mee. Ik zou die temknop maar eens een tijdje uitzetten en storende pb's gewoon in de prullebak, wedden dat het gauw over is? Heeft nl geen zin.

Sommige topics worden gesloten, maar die bloeden wel dood hoor, op een goed moment is het allemaal wel gezegd en wie de bal kaatst..... en als je er niet tegen kan, dan open je dat topic gewoon niet meer.

Maar als bokt met strakke hand geselekteerd wordt op snoezige berichten, hoor ik dat graag, want dan hoor ik idd ook niet thuis op dit forum Koe

Bokt is spielerij, laten we dat zo houden en mensen die om de haveklap wat te zeuren hebben, laten we die eens opvoeden ipv de rest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 22:49

Russel, ik vind het bijvoorbeeld heel irritant als ik de hele tijd moet scrollen om regels en regels aan onderschriften door te moeten ploegen. Waarom vind jij dat ik degene ben die me aan moet passen, en niet degene die zo'n onderschrift plaatst?

Dat is overigens niet bedoeld als aanval. Ik ben vooral benieuwd /waar/ die grenzen liggen. Je deelt immers de ruimte van Bokt, ik denk dat iedereen wat moet geven en wat moet nemen. Maar wat is redelijk? Hoe zie jij dat?

Om de grenzen aan te geven: berichten geschreven in koeienletters in alle kleuren van de regenboog (om de letter verspringend) en in MSN-taal, zijn duidelijk niet gewenst. Hier en daar een spelfoutje, eens een kleurtje of een kleiner of groter lettertje is geen probleem.

Ergens daartussen loopt dus een grens, maar waar precies?

Hetzelfde voor de onderschriften. Iemand die aankomt met bijvoorbeeld het gehele wilhelmus, die gaat over een grens heen. Maar een paar regels, dat moet kunnen. Hoe bepaal je waar die grens loopt, en wat als andere mensen daar hele andere ideeen over hebben? Hoe bepaal je dan wie gelijk heeft?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 02:01

Ik moet zeggen dat het op fokt toch vrij goed schijnt te werken zonder moddies Lachen

Minstens de helft van het probleem ligt bij de mensen die zich ergeren. Als iemand in breezertaal en met alle kleuren van de regenboog werkt, prima toch? Ik lees er gewoon overheen in plaats van mij te ergeren. Vindt iemand het nodig tegen mij te schelden of om mij te proberen te kleineren? Prima, ik lach erom en denk maar dat het meer over die persoon zegt dan over mij.

Ik ben het wel met Russel eens dat je je ook teveel kan gaan ergeren aan allerlei zaken, het enige gevolg is dat voor jou de lol van bokt afgaat en niet voor diegene waar jij je aan ergert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:01

Dus Shadow jij was de gene die temde vanwege een ergenis over een onderschrift, kan mij van jouw trouwens niet voorstellen. Ik denk dat het geergerd zijn opzich al iets is wat op bokt nogal zijn wildgroei heeft gekregen. Om de haverklap slotjes, niemand mag meer zijn mening geven op wat dan ook of op wie dan ook of er wordt tigkeer getemt en hups slotjuhhh, dát vind ik nl ergerlijk. Dat is struktureel aan het worden op bokt. Dat gemuggezift.

Bokt is een forum met een persoonlijk tintje, daar ontkom je niet aan, heeft ook te maken met het soort publiek denk ik. Paardenvolk heeft hele leuke kanten maar ook de mindere, take it of leave it. Maar ik heb langzamerhand het idee dat bokt het forum van de moderators is geworden. Dat een groepje voortdurend kan lopen zeiken omdat ze als groepje bezig zijn, maar als zij de waarheid worden gezegd dan raakt bokt overspannen en dan hups slotje. Dat gaat bokt typeren. Negatief gedrag haalt negatief gedrag aan. Ik denk dat er een toon gezet is.

En dan nog even over die onderschriften, scrollen moet je toch als je wilt lezen, dat is pcwerk. Ik snap de ergernis niet. Ik ben niet goed in one-liners, dus mijn berichten zullen ook wel door velen gescrollt worden, so what. Als het dan opgelost moet worden, de ruimte voor onderschriften beperkt houden, een aantal letters breed. Maar idd houdt dat reeeel en niet een lettertje of 50 of zo. Passen die lappen tekst er niet in, pech gehad. Zoek je een ander. Is toch logisch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:51

russel schreef:
Dus Shadow jij was de gene die temde vanwege een ergenis over een onderschrift,

Dat is een wat te korte conclusie hoor: dat ik me een bepaalde ergernis in kan denken, wil niet zeggen dat ik degene ben die getemd heeft. (Er is trouwens veel op getemd, stond elders. Niet door 1 persoon, maar door veel meer)

Citaat:
Ik denk dat het geergerd zijn opzich al iets is wat op bokt nogal zijn wildgroei heeft gekregen. Om de haverklap slotjes, niemand mag meer zijn mening geven op wat dan ook of op wie dan ook of er wordt tigkeer getemt en hups slotjuhhh, dát vind ik nl ergerlijk. Dat is struktureel aan het worden op bokt. Dat gemuggezift.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Inderdaad wordt er soms veel ingegrepen (wat overigens bij vlagen gebeurt) maar dat gaat vooral over de manier waarop de discussie gevoerd wordt. Een inhoudelijke discussie met controversiele meningen mag zeker blijven! Maar geen persoonlijke aanvallen, geen schelden, geen botte vooroordelen, en (een hele moeilijke) lezen.

Het is een wisselwerking: zolang de gebruikers niet het idee hebben dat ze ZELF moeten letten op een goede gang van zaken, treden de mods autoritair op. Ik denk namelijk dat dat gemuggezift wel een teken is dat veel gebruikers zich niet echt prettig voelen bij bepaalde manieren van discussieren. (En dit zijn ook heel vaak de mensen die in eerste instantie meedoen aan een discussie, maar op een bepaald moment ineens worden meegesleept in een verhitte rel.)

Je kunt zeggen dat zij dan op de verkeerde plek zitten (dat vindt een deel van de boktgebruikers), je kunt ook zeggen dat we best met z'n allen kunnen proberen om de discussies wat inhoudelijker te laten verlopen. Want het kan dus ook anders! Je kunt discussieren zonder de ander uit te dagen, te beledigen of te kwetsen. Ook hier: wie bepaalt welke kant we opwillen? En waarom?

Citaat:
En dan nog even over die onderschriften, scrollen moet je toch als je wilt lezen, dat is pcwerk.

Tuurlijk, maar alles in redelijkheid. Er waren laatst ook onderschriften die het nodig maakten horizontaal te scrollen. Dat is heel irritant en volkomen onnodig.

'Een beetje' is niet erg, maar je kunt alles overdrijven. En je geeft ook de oplossing al aan:

Citaat:
Ik snap de ergernis niet. Ik ben niet goed in one-liners, dus mijn berichten zullen ook wel door velen gescrollt worden, so what. Als het dan opgelost moet worden, de ruimte voor onderschriften beperkt houden, een aantal letters breed. Maar idd houdt dat reeeel en niet een lettertje of 50 of zo. Passen die lappen tekst er niet in, pech gehad. Zoek je een ander. Is toch logisch?

vind ik ook logisch. Maar ik snap niet, dat als de harde codering van die grens wegvalt, dat men zich dan ineens niet meer aan de afspraak kan houden. De regel '3 regels in je onderschrift' is er al tijden. Dat is het compromis dat we hebben afgesproken. Maar het blijkt dat mensen vinden dat als het MOGELIJK is om het anders te doen, dat ze dit ook best KUNNEN doen. En dat vind ik heel vreemd - je kunt dat ook zelf controleren, daar heb je echt de techniek niet voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:58

foutje

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:18

Haha, jouw onderschrift Faye Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 12:39

Waarom heb je dat bericht aangepast, faye? Er stond toch niets in wat niet door de beugel kon, vind ik...

EDIT: typo's.
Laatst bijgewerkt door Ann op 18-07-06 13:08, in het totaal 3 keer bewerkt

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:56

Marreke schreef:
Moonlightje zet mij eens in je foei-lijst en laat mij weten wanneer je dat gedaan hebt. Zodra ik weet dat ik daarin sta stuur ik je een PB... en wèdden dat je die ziet en opent?
Niet met volledige tekst, totdat je hem aanklikt, maar hij staat daar wel te knipogen: open mij, open mij, open mij nou toch....

Volgens mij is de foei-lijst niet afdoende

idd dit werkt niet we hebben t net geprobeerd, wel grappig om zoiets te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:03

Shadow0 schreef:
Russel, ik vind het bijvoorbeeld heel irritant als ik de hele tijd moet scrollen om regels en regels aan onderschriften door te moeten ploegen. Waarom vind jij dat ik degene ben die me aan moet passen, en niet degene die zo'n onderschrift plaatst?

Je kunt ook gewoon de onderschriften uitzetten, dan heb je toch nergens last van?
Dat kan trouwens al heel lang hoor maar ik dacht dat iedereen, zeker jij als ex-mod, dit wel wist. Gewoon de mogelijkheden in je UCP eens bekijken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:13

Marreke, dat weet ik ook Ja Maar een normaal onderschrift is geen probleem en vind ik best leuk. Het gaat om de situaties waarin mensen geen maat kunnen houden. Waarom zou ik me daaraan aan moeten passen, en waarom houdt 'de ander' daar niet uit zichzelf rekening mee?
Gewoon niet overdrijven en er is niets aan de hand, maar dat 'niet overdrijven' blijkt voor sommigen heel moeilijk te zijn.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 14:30

Het topic is ondertussen al behoorlijk off topic gegaan, maar bij deze nog een officiële afsluiting. We willen in ieder geval iedereen bedanken voor zijn of haar mening. We hebben besloten om niets te veranderen aan de huidige situatie. Juist omdat er van jullie kant veel verschillende meningen waren, en onder de mods de meningen ook verdeeld waren.