russel schreef:Dus Shadow jij was de gene die temde vanwege een ergenis over een onderschrift,
Dat is een wat te korte conclusie hoor: dat ik me een bepaalde ergernis in kan denken, wil niet zeggen dat ik degene ben die getemd heeft. (Er is trouwens veel op getemd, stond elders. Niet door 1 persoon, maar door veel meer)
Citaat:
Ik denk dat het geergerd zijn opzich al iets is wat op bokt nogal zijn wildgroei heeft gekregen. Om de haverklap slotjes, niemand mag meer zijn mening geven op wat dan ook of op wie dan ook of er wordt tigkeer getemt en hups slotjuhhh, dát vind ik nl ergerlijk. Dat is struktureel aan het worden op bokt. Dat gemuggezift.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Inderdaad wordt er soms veel ingegrepen (wat overigens bij vlagen gebeurt) maar dat gaat vooral over de manier waarop de discussie gevoerd wordt. Een inhoudelijke discussie met controversiele meningen mag zeker blijven! Maar geen persoonlijke aanvallen, geen schelden, geen botte vooroordelen, en (een hele moeilijke) lezen.
Het is een wisselwerking: zolang de gebruikers niet het idee hebben dat ze ZELF moeten letten op een goede gang van zaken, treden de mods autoritair op. Ik denk namelijk dat dat gemuggezift wel een teken is dat veel gebruikers zich niet echt prettig voelen bij bepaalde manieren van discussieren. (En dit zijn ook heel vaak de mensen die in eerste instantie meedoen aan een discussie, maar op een bepaald moment ineens worden meegesleept in een verhitte rel.)
Je kunt zeggen dat zij dan op de verkeerde plek zitten (dat vindt een deel van de boktgebruikers), je kunt ook zeggen dat we best met z'n allen kunnen proberen om de discussies wat inhoudelijker te laten verlopen. Want het kan dus ook anders! Je kunt discussieren zonder de ander uit te dagen, te beledigen of te kwetsen. Ook hier: wie bepaalt welke kant we opwillen? En waarom?
Citaat:
En dan nog even over die onderschriften, scrollen moet je toch als je wilt lezen, dat is pcwerk.
Tuurlijk, maar alles in redelijkheid. Er waren laatst ook onderschriften die het nodig maakten horizontaal te scrollen. Dat is heel irritant en volkomen onnodig.
'Een beetje' is niet erg, maar je kunt alles overdrijven. En je geeft ook de oplossing al aan:
Citaat:
Ik snap de ergernis niet. Ik ben niet goed in one-liners, dus mijn berichten zullen ook wel door velen gescrollt worden, so what. Als het dan opgelost moet worden, de ruimte voor onderschriften beperkt houden, een aantal letters breed. Maar idd houdt dat reeeel en niet een lettertje of 50 of zo. Passen die lappen tekst er niet in, pech gehad. Zoek je een ander. Is toch logisch?
vind ik ook logisch. Maar ik snap niet, dat als de harde codering van die grens wegvalt, dat men zich dan ineens niet meer aan de afspraak kan houden. De regel '3 regels in je onderschrift' is er al tijden. Dat is het compromis dat we hebben afgesproken. Maar het blijkt dat mensen vinden dat als het MOGELIJK is om het anders te doen, dat ze dit ook best KUNNEN doen. En dat vind ik heel vreemd - je kunt dat ook zelf controleren, daar heb je echt de techniek niet voor nodig.