Bokt-taalverloedering... spellingsbrigade??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:15

jessy schreef:
Ben helemaal voor correcte spelling, maar nieuwe spelling doe ik dus niet aan mee Boos!

Kippenei: alsof het leggen van een ei teamwork is.

Of mijn persoonlijke favoriet: boerenl*l. De meeste boeren die ik ken hebben amper genoeg aan hun eigen. En dan ook nog samendoen?? Belachelijk.

Schijnheilig

Weet je welke ik persoonlijk belachelijk vind? Dat Koninginnesoep en Koninginnedag wel enkelvoud blijven... Wat er is maar 1 koningin Hoezo, ego-trippen?

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:25

Geldt dat TeMmen bij grote fouten, Breezah en MSN ook voor onderschriftjes? Scheve mond

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:45

Pervinco schreef:
Geldt dat TeMmen bij grote fouten, Breezah en MSN ook voor onderschriftjes? Scheve mond

Lijkt me wat overdreven. Evenals profielen en usernames. Lachen

----------

@ Heike: toffe links! OK dan!

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:16

Ik vind het ook irritant, maar ik ben zelf ook 13, dus als ik het perongeluk een keer doe, sorry mensen! Dan doe ik het uit mezelf, en heb het niet door ofzo...

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:25

Tanya schreef:
Ik vind het ook irritant, maar ik ben zelf ook 13, dus als ik het perongeluk een keer doe, sorry mensen! Dan doe ik het uit mezelf, en heb het niet door ofzo...

Dat leren de andere bokkies je dan wel......... ~~}>

Haha! Ach gut

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:58

Pervinco schreef:
Weet je welke ik persoonlijk belachelijk vind? Dat Koninginnesoep en Koninginnedag wel enkelvoud blijven... Wat er is maar 1 koningin Hoezo, ego-trippen?

Het is nog veel leuker koninginnenoep en Koninginnedag Schijnheilig .
Omdat er opzich wel meerdere koninginnen zijn, dus daarom wel koninginnensoep, maar Koninginnedag is maar voor één koningin, zoiets Tong uitsteken .

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:07

Dat hele gedoe met veranderingen over die N of geen N is pas na mijn schooltijd ingevoerd dus daar ben ik te oud voor Schijnheilig

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:24

Ook een mooie van taalverloedering, nou ja, niet nakijken wat je schrijft... Vandaag een presentatie/cursus gehad waarvan een deel door één van de partners van kantoor gegeven werd. Let wel: dit is dus één van de directeuren van een groot, internationaal accountantskantoor...

Citaat:
waarbij je wordt beoordeel

Citaat:
neurtraal

Citaat:
realtief

En Renza, je hebt gelijk Bloos!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:26

Pervinco schreef:
...niet nakijken wat je schrijft...

Erg is dat hè? Daar hebben we op Bokt de 'Voorbeeld'-knop voor, zoals T@nj@ eerder in dit topic al aangaf. Knipoog

Hij zit er niet voor niets, dus laten we er gebruik van maken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:39

Ik vind het dan toch lastig vinden, als ik iets van Breezertaal tegenkom, of al te onduidelijke MSN-topics, dan zal ik op TEM drukken, ongetwijfeld. Maar hoe te handelen bij een tekst waar het nog wel leesbaar is, maar verder een van de volgende mogelijkheden heeft: Waar er veel onzorgvuldigheidsfoutjes zitten door te snel te typen. Waar er spellingsfouten in zitten, en geen hoofdletters gebruikt worden. Dat vind ik toch niet "erg" genoeg om voor te gaan TEMmen...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:40

koninginnenoep ?

De oep van een paar koninginnen?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:44

DeesDeBest schreef:
koninginnenoep ?

De oep van een paar koninginnen?

de oep? Schijnheilig ( Knipoog )

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:04

Karin schreef:
Erg is dat hè? Daar hebben we op Bokt de 'Voorbeeld'-knop voor, zoals T@nj@ eerder in dit topic al aangaf. Knipoog

Hij zit er niet voor niets, dus laten we er gebruik van maken. Lachen

dat kan je ook doen als je berichtje er staat en hem dan wijzigen of gewoon al als je hem nog in dat snelbericht heb staan nalezen.
Vind de voorbeeldknop beetje onzin, maar das mijn mening

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:11

Ik vind de voorbeeldknop erg handig, vooral bij het plaatsen van foto's! Bij lange teksten gebruik ik meestal Word, bij korte tekstjes ram ik gewoon op ok en kijk ik het dan na; wijzigen kan altijd nog.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:59

jessy schreef:
Ben helemaal voor correcte spelling, maar nieuwe spelling doe ik dus niet aan mee Boos!

Kippenei: alsof het leggen van een ei teamwork is.

Of mijn persoonlijke favoriet: boerenl*l. De meeste boeren die ik ken hebben amper genoeg aan hun eigen. En dan ook nog samendoen?? Belachelijk.

Schijnheilig

*LOL*

*wat een one-liner* Haha!

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:28

Ik vind het stom dat mensen zeggen dat door de msn-taal, je spelling ook steeds slechter wordt. Ik zit zoveel op de computer dat je gewoon automatisch deze taal gaat toepassen. Je wilt snel reageren op berichten, en daardoor ga je steeds sneller typen en kortere woordjes gebruiken.
Overigens is het (bij mij) altijd nog goed te lezen. Ik kort veel woorden in,maar weet alstijd nog wel wanneer ik een d, t, of dt achter 'de stam'moet schrijven enz. Om de boel meteen de bannen/te blokken enz vind ik zwaar overdreven. Als een moderator ziet dat iemand onwijs veel msn-taal toepast, kunnen zij hiervoor best een waarschuwing geven ofzo.

Msn-taal is niet voor niets ontstaan, het versnelt de berichten en je went er zelf ook snel aan

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:35

En dus wordt je spelling slechter, want als je msn vaker gebruikt zul je zo ook in het eggie typen. Want dat is sneller, makkelijker enz.
En ik wen er absoluut niet aan, ik vind het alleen maar irritant. Het gemiddelde kind dat met msn opgroeit, weet niet beter en gebruikt ook op school neej, jah, en ut en nix en slegt. En dat is dus erug slegt voor de Nederlandse spelling.

En natuurlijk een paar bb's in dit bericht!.

Doei, doei

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:45

Suusiej schreef:
Msn-taal is niet voor niets ontstaan, het versnelt de berichten en je went er zelf ook snel aan

Het is dus ontstaan omdat mensen de moeite niet willen nemen om gewoon te typen, gemakzucht dus Knipoog .

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:04

Je leert je MSN-taal wel degelijk aan... Ik beperk me eigenlijk tot ff, brb, idd en dergelijke termen, maar ik moet toch regelmatig e-mails corrigeren waar ik net voor verzenden zie dat ik wsn getikt heb, of idd... En dan heb ik het over mails op mijn werk.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:43

Afkortingen vind ik geen probleem, maar msn-taal is wat anders.

het lijkt muh juist moeiluk om so te sgrijfen. ff w88 op een berichtjuh is tog nie zown probleem?

Maar goed, ik wil er niet aan wennen hoor Scheve mond

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 01:31

Asl je vautjes bij deze mod gemeldt wodren, dan heof je je geen
zogren et maken dta die je de vroobeeldnkop aarnaadt, vermeod ik........ *LOL*

(bb's Haha! )

Citaat:
Ik vermeod dta er daar ook wel wat bomen omliggen.
Ik hoop niet dat er 1 op 1 van de gebouwen is gevallen.
In
eht voorjaar was dat bijna gebeurdt.

Schijnheilig

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 01:40

Ai, Bloos . Ik was het niet

Hoewel je genoeg blunders kunt maken. Ik had een grote fout in mijn onderschrift en gelukkig is me dat gemeld.

Maar ik verander topics wel. Vooral als er geen punten in staan. Ik verander niets aan de schrijfstijl hoor. Dat is niet aan mij vind ik.

Je wordt trouwens niet meteen geband als je msn taal gebruikt hoor. Je krijgt eerst netjes een waarschuwing. (un) Maar als je er mee doorgaat?? Tja ...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:06

Pervinco schreef:
Je leert je MSN-taal wel degelijk aan... Ik beperk me eigenlijk tot ff, brb, idd en dergelijke termen, maar ik moet toch regelmatig e-mails corrigeren waar ik net voor verzenden zie dat ik wsn getikt heb, of idd... En dan heb ik het over mails op mijn werk.

Heb ik ook erg last van op mijn werk. Haha!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:36

Citaat:
ja ik mag haar komen bezokeen..
ze moet alleen nog door de keuringen heen..
en z ekoemn nog eens kijken dus et is nog spannend..

iemand van 20... kijk dat je spelfouten maakt ok, maar dit is wel ernstig...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:33

Pas las ik ergens: meschien... die is wel heeel erg.
Wat betekent brb trouwens? Die ken ik nog niet.