Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:Wellicht dat ik niet duidelijk was. De reactie dat erop reageren en daargaan niet passend is was specifiek voor het voorbeeld "Temu fans topic". Maar er zijn ook topics waar het wel passend is, ligt echt aan context. Dus dat je erop reageert in het algemeen vind ik niet per se kwalijk, mits passend voor dat topic.Cambionn: soms is de bedoeling bewustwording proberen te creëren, en dan kun je er voor kiezen een nieuw topic te openen oid
Maar in mijn geval is het meestal dat ik een topic lees en dat er een opmerking voorbij komt welke ik zo buiten alle norm vind, welke ik drie keer over lees omdat ik denk wacht even, staat dat er echt?
Dan zeg ik wat ik ervan vind en dan word ík getemd en zeggen de mods: "ja je opmerking kon wel wat vriendelijker". Ja okee, sorry, maar wat vinden jullie van de stigmatiserende opmerking waar ik op reageerde?
"we doen niks, het is vrijheid van meningsuiting"
> dus mijn ietwat scherpe, maar wel inhoudelijke reactie is erger dan het stigmatiseren van een groep mensen?
Nikass schreef:Ook een nette oplossing en dat siert je. Jammers als er idd zo weinig mee gebeurd, zeker als jij je best doet het op de "goede" manier te doen. Snap wel dat dat oneerlijk voelt.Maar ok, ik heb geprobeerd daarvan te leren. Kom ik weer zo'n opmerking tegen dan heb ik niet in het topic gereageerd, maar getemd.
Ik verstoor dan het topic niet?
Ik probeer dan eerst mijn verontwaardiging te toetsen bij de mods, en reactie aan hun over te laten.
Maar ik ben dan teleurgesteld door de reactie van de mods "we houden het topic in de gaten" en verder niks.
Nikass schreef:Moet zeggen, ik heb in het begin ook in het wolven topic gepost met een vermoedelijk vergelijkbare mening als jou. Was.wel echt 1 van de minst fijne discussietopics vond ik.En dan bijvoorbeeld het wolventopic. Ik ben daar niet zo geliefd omdat ik een andere kijk op de situatie heb als de rest. Er wordt mij meerdere keren op zeer onvriendelijke toon "gevraagd" of ik op wil zouten.
Ook zijn mij in het topic dingen gezegd in de trant van: jij vindt het leuk om opengereten schapen te zien/jij komt duidelijk uit de Randstad, waar mensen niet weten dat melk van de koe komt/jij liegt dat je in wolvengebied woont etc etc > mag allemaal gezegd worden, blijkbaar geen persoonlijke aanvallen.
Op een gegeven moment denk ik hoe komt het toch dat ik de enige ben die er anders over denkt?
Maar dan krijg ik meerdere pb's van mensen die het wel met mij eens zijn, maar niet in het topic durven of willen reageren vanwege dat soort reacties.
Als ik dat kenbaar maak aan de mods gebeurt er ook niets.
Vindt bokt het ok dat sommige topics zo onveilig aanvoelen dat mensen er niet in durven reageren?
Nikass schreef:Ah oke, ja dan wordt hij wat algemener. Zoals ik zei reageerde ik tot dusver vooral op specefiek het voorbeeld van het Temu Fans topic.Ik ben dan benieuwd welke normen en waarden bokt hanteert, en hoe anderen daartegen aankijken. Dat is de vraag in de op.
Citaat:Eigenlijk gewoon een hele goeie post, ik snap je. Ik blijf erbij dat ik het jammer vind dat als je bijv googled op Temu en je vind het topic je alleen de positieve berichten leest.
Cer schreef:Daarnaast..
De opmerking 'zo zie ik ze het liefst' heb ik gezocht, maar kon ik niet vinden (maar dat zegt niks)
Ik vraag me ook af of dat 1x geschreven is, of dat er dagelijks geschreven wordt dat mensen massaal de wolven moeten doodrijden.
Cer schreef:Citaat:Eigenlijk gewoon een hele goeie post, ik snap je. Ik blijf erbij dat ik het jammer vind dat als je bijv googled op Temu en je vind het topic je alleen de positieve berichten leest.
maar lees jij dan zo selectief? Want er staan niet alleen positieve berichten in het topic...
Cer schreef:En dat gebeurt nu ook.. het maar blijven drammen op 'je mag niks negatiefs over Temu zeggen' terwijl er wel negatieve dingen in het topic staan.
en "Je mag niks negatiefs over Temu op bokt plaatsen" is gewoon liegen zelfs..![]()
En dat er dan dús een conclusie getrokken wordt over een moreel kompas wat niet goed zou zijn gebaseerd op onware informatie is zelfs een beetje .. ja.. ophitsen ofzo? Hoe noem je dat?
Enfin, veel meer kan ik er niet over zeggen, zonder ook weer in herhaling te vallen..
nps schreef:Het beleid is dus dat je rustig je "hoe knijp ik het beste mijn personeel uit", "waar kan ik maximaal goedkoop geproduceerd vlees scoren" kan openen en dat je als TS ook kan bepalen welk geluid er wel of niet gewenst is in je topic. Om terug te komen op de vraag van de OP - Bokt kiest bewust voor het niet hebben van een moreel kompas. Sterker nog, dat moreel kompas wordt vanaf een bepaald punt gewoon verwijderd als het off-topic is (behalve in RIJ-ITP topics, daar konden mensen altijd eindeloos doorzagen).
Citaat:Het is in het Temu topic niet gebeurd - daar staan de off topic reacties inderdaad nog steeds. Maar dit beleid wil wel zeggen dat actief de off-topic reacties verwijderd kunnen worden óf dat mensen er niet meer voor kiezen de in mijn ogen waardevolle informatie toe te voegen, want off-topic.
Cer schreef:Niet helemaal waar wat je hier zegt. De vraag is - mag een morele discussie ook wanneer het off-topic is? HEt antwoord is nee. Nogmaals, zie die grote hulk op de eerste pagina. Het Temu topic is slechts een nu actueel voorbeeld. Maar dit geldt natuurlijk ook voor toekomstige topics.
Cer schreef:Mij ging het vnl om de opmerking "bokt heeft een verkeerd moreel kompas want je mag geen commentaar leveren op Temu".. en dat is, volgens mij, gewoon niet waar. De rest betreft allemaal rand-argumenten..
Cer schreef:ja halen ze nou dingen weg of laten ze nu dingen staan? Ik vind alle argumenten erg verwarrend worden ondertussen..
Cer schreef:Ik denk dat het per discussie gewoon verschilt. Wat wordt er geschreven, hoe lelijk wordt er gedaan, wat voor soort topic is het.. ik denk nooit dat je het helemaal zwart wit dicht kunt timmeren, er zal altijd vloeiend mee omgegaan moeten worden, anders wordt het echt heel strak.
Cer schreef:"Dus de klacht over de mond gesnoerd worden is imo wel terecht als het in het betreffende topic offtopic is"
- ik heb de zin even aangevuld zoals ik denk dat het juist is
(waarin ik 'de mond gesnoerd' een wat zwaar gekozen term vind, maar soit)
nps schreef:Ik weet niet hoor, maar heb je die grote groene hulk op die eerste pagina niet gezien? Bokt modereert actief op de morele discussie, want is offtopic. Het beleid is dus dat je rustig je "hoe knijp ik het beste mijn personeel uit", "waar kan ik maximaal goedkoop geproduceerd vlees scoren" kan openen en dat je als TS ook kan bepalen welk geluid er wel of niet gewenst is in je topic. Om terug te komen op de vraag van de OP - Bokt kiest bewust voor het niet hebben van een moreel kompas. Sterker nog, dat moreel kompas wordt vanaf een bepaald punt gewoon verwijderd als het off-topic is (behalve in RIJ-ITP topics, daar konden mensen altijd eindeloos doorzagen).
Het is in het Temu topic niet gebeurd - daar staan de off topic reacties inderdaad nog steeds. Maar dit beleid wil wel zeggen dat actief de off-topic reacties verwijderd kunnen worden óf dat mensen er niet meer voor kiezen de in mijn ogen waardevolle informatie toe te voegen, want off-topic.
VuurVleugels schreef:Cer schreef:Daarnaast..
De opmerking 'zo zie ik ze het liefst' heb ik gezocht, maar kon ik niet vinden (maar dat zegt niks)
Ik vraag me ook af of dat 1x geschreven is, of dat er dagelijks geschreven wordt dat mensen massaal de wolven moeten doodrijden.
Ik zou je eventueel een PB kunnen sturen met het bericht maar weet niet of je daarop zit te wachten natuurlijk. Daarnaast ben ik zelf wel van mening (opvatting?) dat er váák in die topics wordt gestuurd richting het doden van wolven (die stelselmatig "moordenaars" worden genoemd, ook zoiets bizars). Dat daar niet op wordt gemodereerd vind ik (als wolf-neutrale dorpsvrouw, niet als pro-wolf stadsmeisje voordat het daar weer op wordt gegooid) echt onbegrijpelijk. Maar dit argument bloedt nu waarschijnlijk een beetje door vanuit het andere topic.
Ik snap je punt overigens wel hoor, dat beide partijen onnodig fel kunnen zijn. Met elke discussie natuurlijk... Dat is zonde.