Bokkers die verdwijnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:30

ruitje schreef:
Hoe vaak komt dit nou echt voor? Nu is elke PB er een teveel maar het is toch ook niet zo dat de haat PB's rond vliegen toch?

Ik heb dat in ieder geval nog nooit gehad :o

Betreft bokker Mkango, ik vind het een enorm gemis en ik mis het sowieso: Bokkers die echt kennis hebben van bepaalde onderdelen waar ik 0 verstand van heb. Ik lees graag mee in foktopics, dressuurtopics, boomloostopics. Heb ik allemaal geen verstand van. Zonde als die Bokkers en daarmee kennis verdwijnt :)

Eens en aangevuld voor mij met bokkers met kennis over draversport, quarters, springen, mennen etc etc.....
Dus Ruitje bij die Bökkers, daar hoor jij ook bij voor mij. Mkango ook. Zo zonde.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:34

Telpeva schreef:
Nog een suggestie waar ik zelf wat in zie, en die ik ook bij anderen al eens voorbij heb zien komen in soortgelijke topics als deze, dat is de knop in ieders profiel: Zoek gebruikers berichten.
[...]
Zelf denk ik dat die knop alleen zichtbaar zou moeten zijn voor de user zelf (dus alleen je eigen berichten kunnen opzoeken) en voor mods en het beheer.
Vroegah had je ook die mega lijst met namen onderaan de site, met 'wie is er online', dat vind ik ook zo'n verandering die imo de privacy ten goede is gekomen dat dat is weggehaald.
Die knop mag van mij idd ook wel enkel voor jezelf en mods/beheer. Lijkt me netter.

Die lijst is er idd nog en mag van mij helemaal de prullebak in, of beheer-only. Ik log al altijd als verborgen in, maar zie er dus zo geen meerwaarde in als mensen weten of ik online ben ergens. In chatapps gaan die (last) online, typing, en gelezen (hoewel die nog handig kan zijn, dus die ben ik iets minder erg tegen) statussen ook meteen uit. Je ziet wel als ik een bericht verstuurd heb. Verstuurd en ontvangen laten weten is genoeg. En op een forum dus: geposte berichten laten zien is genoeg.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 20-09-23 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:36

Cambionn schreef:
Telpeva schreef:
Nog een suggestie waar ik zelf wat in zie, en die ik ook bij anderen al eens voorbij heb zien komen in soortgelijke topics als deze, dat is de knop in ieders profiel: Zoek gebruikers berichten.
[...]
Zelf denk ik dat die knop alleen zichtbaar zou moeten zijn voor de user zelf (dus alleen je eigen berichten kunnen opzoeken) en voor mods en het beheer.
Vroegah had je ook die mega lijst met namen onderaan de site, met 'wie is er online', dat vind ik ook zo'n verandering die imo de privacy ten goede is gekomen dat dat is weggehaald.
Die knop mag van mij idd ook wel enkel voor jezelf en mods/beheer. Lijkt me netter.

Die lijst is er idd nog en mag vab mij helemaal de prullebak in, of beheer-only. Ik log al altijd als verborgen in, maar zie er dus zo geen meerwaarde in als mensen weten of ik online ben ergens. In chatapps gaan die (last) online, typing, en gelezen (hoewel die nog handig kan zijn, dus die ben ik iets minder erg tegen) statussen ook meteen uit. Je ziet wel als ik een bericht verstuurd heb. Verstuurd en ontvangen is genoeg. En op een forum dus: geposte berichten laten zien is genoeg.

Ook mee eens :j
Zoeken op gebruiker mag weg.
Lijst ook.

Maar wat kan google dan nog?
Ik bedoel daarmee, vind ik daar niet nog steeds berichten van gebruikers?

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 14:48

DuoPenotti schreef:
Je kan als website aangeven in de zogenaamde "robots.txt" welke pagina's wel en niet geindexeerd mogen worden door zoekmachines. Dus je kan Google van bepaalde pagina's afhouden. Kun je tegenwoordig ook in aangeven dat je website niet voor het trainen van AI gebruikt mag worden, hoewel ze niet allemaal luisteren nog. Wel steeds vaker (als ze niks doen gaat EU dingen opleggen, dus daarom toch langzaam steeds meer die wel meedoet. Dan regulieren ze nog deel zelf ipv EU).

Verder als je anonimiseerd is er een klein vlak waarin de pagina nog niet opnieuw gecrawled is en je in de korte beschrijving van Google mogelijk wat info zou kunnen vinden. Dit verdwijnt met de eerst volgende keer crawlen (crawlen is wat zoekmachines doen om een lijst van websites (index) te maken).

Maar op deze manier zou Google niet meer moeten kunnen vinden dan de zoekfunctie op Bokt zelf. Iig niet na het crawlen, wat eens in de zoveel tijd gebeurd. Zelfde geld voor andere zoekmachines (ik gebruik zelf Mojeek, maar Bing, Brave en SearX hebben ook een eigen crawler).

Theoretisch zou een website als The WayBack Machine danwel screenshots die mensen hebben dan nog oude versies zonder anonimisatie kunnen laten zien. Daar zou je een los verzoek tot anonimisatie moeten indienen, gezien die zelf publieke info hebben gepakt. Als Bokt het specefiek afgeeft (wat in de ToS moet staan), moeten zij dit verzoek tot anonimisatie doorzetten naar wie ze data hebben gegeven.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 15:09

DuoPenotti schreef:
Die lijst die niet weggehaald. Of bedoel je wat anders.

Wacht zal ff ps maken

[ [url=m/Be2wIj.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I0QOS5.png]Afbeelding[/url] ]

Als je inlogt heb je de mogelijkheid om jouw online zichtbaarheid uit te zetten.
An sich is dit dus prima geregeld.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:09

Ik vraag me echt af of er nou heel veel bokkers weggaan omdat ze weggepest worden of zich weggepest vóelen (want dat kan ook nog).
Ik denk zelf veel eerder dat mensen om uiteenlopende privé redenen gewoon stoppen. Zoals mensen ook stoppen met Twitter of FB.
Af en toe verdwijnt er wel een wat jonger lid die na 2-3 weken en 10 aanvaringen omdat hij/zij als eigenwijze donder tegenwind krijgt en dat niet kan hebben, weer meteen op hoge poten met 'zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk' attitude. Maar er zijn er veel meer die die eerste weken leren dat eigenwijs zijn - net als in de echte wereld - niet zo heel erg handig is als je wat wilt leren. Soms gaat dat leren misschien wat hardhandig, maar aan de andere kant, de echte wereld is ook niet altijd even lieV. En die cursus 'omgaan met teleurstellingen' moet dan maar op bokt gebeuren.

Maar van de 'oudere' bokkers verdwijnen (denk ik) de meesten omdat ze andere interesses krijgen. Niet zozeer dat ze allemaal uit de paarden gaan, maar dat ze online andere (of minder) dingen gaan doen.

Het zou mij persoonlijk heel erg verbazen dat de - best wel robuuste en gepokt en gemazelde - bokkers die stoppen dat állemaal doen omdat ze hun mondje niet kunnen roeren. Au contraire, de meeste zijn/waren juist mondig zat.

Ik heb ook een paar jaar boktpauze gehad. Gewoon, omdat ik op een gegeven moment dacht: waarom besteed ik mijn tijd niet nuttiger.
Ik denk dat nu nog steeds trouwens :)) :D

Ayasha
Blogger

Re: Bokkers die verdwijnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:17

doorheen de jaren zijn er een aantal bokkers geweest waarvan ik zeker ben dat ze weggepest zijn. Tot laster in het echte leven aan toe. :) En zo zijn er ook een paar recente gevallen. En ja, je kan daar aangifte van doen maar als ze daarmee om gaan zoals met alles wat niet uitdrukkelijk levensbedreigend is kan ik me voorstellen dat weinig mensen dat doen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 16:21

Hahaha Ibbel, je laatste zin.
Je vindt het veels te leuk om juf te zijn en ons te laten leren en wij zijn (meestal ;) ) blij met onze juf <3

Cambionn schreef:
DuoPenotti schreef:
Je kan als website aangeven in de zogenaamde "robots.txt" welke pagina's wel en niet geindexeerd mogen worden door zoekmachines. Dus je kan Google van bepaalde pagina's afhouden. Kun je tegenwoordig ook in aangeven dat je website niet voor het trainen van AI gebruikt mag worden, hoewel ze niet allemaal luisteren nog. Wel steeds vaker (als ze niks doen gaat EU dingen opleggen, dus daarom toch langzaam steeds meer die wel meedoet. Dan regulieren ze nog deel zelf ipv EU).

Verder als je anonimiseerd is er een klein vlak waarin de pagina nog niet opnieuw gecrawled is en je in de korte beschrijving van Google mogelijk wat info zou kunnen vinden. Dit verdwijnt met de eerst volgende keer crawlen (crawlen is wat zoekmachines doen om een lijst van websites (index) te maken).

Maar op deze manier zou Google niet meer moeten kunnen vinden dan de zoekfunctie op Bokt zelf. Iig niet na het crawlen, wat eens in de zoveel tijd gebeurd. Zelfde geld voor andere zoekmachines (ik gebruik zelf Mojeek, maar Bing, Brave en SearX hebben ook een eigen crawler).

Theoretisch zou een website als The WayBack Machine danwel screenshots die mensen hebben dan nog oude versies zonder anonimisatie kunnen laten zien. Daar zou je een los verzoek tot anonimisatie moeten indienen, gezien die zelf publieke info hebben gepakt. Als Bokt het specefiek afgeeft (wat in de ToS moet staan), moeten zij dit verzoek tot anonimisatie doorzetten naar wie ze data hebben gegeven.

Dit vind ik dus een leuke post waarvoor ik op Bokt ben. Ik wil graag bijblijven.
Ze komt van een jonge bokker, ik begrijp zeer zeker niet alles := , maar leer hier dus van. De jeugd heeft de toekomst en neemt de nieuwe impulsen mee, de ouderen hebben vaak de wijsheid vanuit ervaring en kunnen vaak wat beter relativeren .
Dat ontmoet elkaar op Bokt, dat is toch geweldig leuk en mogen we ook koesteren.

Ayasha heel verdrietig!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:19

pien_2010 schreef:
Dit vind ik dus een leuke post waarvoor ik op Bokt ben. Ik wil graag bijblijven.
Ze komt van een jonge bokker, ik begrijp zeer zeker niet alles := , maar leer hier dus van. De jeugd heeft de toekomst en neemt de nieuwe impulsen mee, de ouderen hebben vaak de wijsheid vanuit ervaring en kunnen vaak wat beter relativeren .
Dat ontmoet elkaar op Bokt, dat is toch geweldig leuk en mogen we ook koesteren.
Dankjewel! Mee eens dat er zeker veel te leren valt beide kanten op. Oudere mensen hebben (in de meeste gevallen, er zal altijd wat oud beginnen) meer ervaring, is het niet met de paarden dan wel levenservaring. Jongere zijn vrij van oude ingesleten gedachtes en gewoontes en hebben nieuwe (soms goede, soms slechte) inzichten.

IT is al jaren mijn passie, opleiding en werk. En privacy en security daarin 1 van mijn favouriete onderwerpen. Dus daar kan ik nog wel aardig wat op zeggen, al zeg ik het zelf :D . En ook daar leer ik nog genoeg bij!

Omrent paarden ben ik dan weer pas iets meer dan een jaar bezig. En ik ben danwel ook erg koppig, maar ik weet ook wel dat ik daarin veel ook nog niet weet. En hoe meer ik erover leer, hoe meer ik merk hoeveel ik niet weet. Daarom zit ik voor nu vooral op Bokt om te leren (naast natuurlijk zo veel mogelijk doen in rl, want ervaring krijg je niet van online lezen) en lees ik vooral veel mee. Veel topics heb ik weinig op toe te voegen omdat ik gewoon de kennis en kunde nog niet heb, maar zijn vaak erg interesant om te lezen. Zowel om mijn theoriekennis te vergroten als om meerdere kanten te horen. Dan komt overtijd wel de kennis en kunde om meer nuttige dingen te kunnen zeggen, dat is een beetje natuurlijke groei dan.

Om ff op het topic in te haken, met een n=1, dat wel. En ben idd jong, maar niet TikTok generatie jong om het ff zo te zeggen (vergeleken met de mensen die ik daarvan spreek, ben ik al "oud" en zijn de dingen waarmee ik en leeftijdsgenoten bezig waren al lang niet cool meer terwijl ik de trends van nu niet snap :+ ). Maar ik heb me persoonlijk nog niet afgeschrikt gevoeld door Bokt. Ja, mensen hebben sterke meningen en zijn het niet altijd eens (en ik ook niet met altijd met hun), en daar worden niet altijd doekjes om gewonden. Maar dat mag, en zover is dat nog best civiel gegaan op de stukken die ik volg. Of iig, heb erger gezien op andere social media (waar ik vaak minder directe reacties zag, maar uiteindelijk wel gemenere en genieperigere dingen). Maarja, ik neem dingen ook niet al te persoonlijk op, en hou wel van direct (lekker duidelijk), dus zal wellicht ook daaraan liggen. En again, n=1, dus kan best anders voor een ander zijn ;) .

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:23

pien_2010 schreef:
Hahaha Ibbel, je laatste zin.
Je vindt het veels te leuk om juf te zijn en ons te laten leren en wij zijn (meestal ;) ) blij met onze juf <3

Ik heb niet de illusie heel veel effect te hebben. En die verwachting is - sinds ik lokaal politiek bezig ben - niet groter geworden. Zelfs in de politiek kun je vrij weinig uitrichten. Maar voor iedereen die denkt dat 'het' anders moet: ga de politiek in. Leerzaam, en hoewel je weinig kunt, je kunt wel wát veranderen.

Degenen die wegpesten of zich laten wegpesten hebben denk ik een te hoge verwachting van het effect van een forum. Het is twitter niet. En zelfs dat wordt schromelijk overschat. En als Musk nog een beetje langer op de ingeslagen weg doorgaat is dat ook einde verhaal.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:24

Wat ik merk op fora, maar ook op FB en Insta en dergelijke, is dat veel mensen er mee ophouden, omdat men de verharding in de maatschappij daar zo goed merkt, de ongefilterde meningen te hard vinden en de algehele sfeer niet meer ok vinden. Men leeft liever in een bubbel met enkel eigen omgeving en nieuws op tv en krant en zonder te veel "gedoe' van het internet.
Ik zou heel goed begrijpen als dat ook op bokt een rol speelt.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:34

Wintu schreef:
Wat ik merk op fora, maar ook op FB en Insta en dergelijke, is dat veel mensen er mee ophouden, omdat men de verharding in de maatschappij daar zo goed merkt, de ongefilterde meningen te hard vinden en de algehele sfeer niet meer ok vinden. Men leeft liever in een bubbel met enkel eigen omgeving en nieuws op tv en krant en zonder te veel "gedoe' van het internet.
Het ironische is dat die bubbels een merkbaar deel van de reden van de verharding veroorzaakt ;( .

Men ziet zichzelf steeds gelijk hebben online, want Big Tech social media (en zelfs Google, want die is net zo erg) laat je zo veel mogelijk zien wat je wil en geeft een bubbel. Men houd nou eenmaal onbewust vaak meer van gelijk hebben en tussen gelijkgestemden staan dan het tegenovergestelde, zelfs als ze bewust toch graag veel leren van verschillende kanten. En vervolgens denkt men onbewust "met al dit bewijs, hoe kan die ander nou zo compleet anders denken". Terwijl die ander dus net zo'n bubbel heeft en hetzelfde over die eerste denkt. En zo komt er meer scheiding tussen mensen, en worden ze harder naar de andere kant. Heb hem al eens eerder genoemd, maar op Netflix (ook ironisch maar dat ter zijde) is daar een best wel degelijke documentaire over genaamd "The Social Dilema", die legt het in best voor niet-IT'er begrijpbare taal uit.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:37

Kort samengevat: social media is de meest asociale uitvinding die er is :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:37

Ibbel schreef:

Zeker weten :j

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:45

Cambionn schreef:
Wintu schreef:
Het ironische is dat die bubbels een merkbaar deel van de reden van de verharding veroorzaakt ;( .

Men ziet zichzelf steeds gelijk hebben online, want Big Tech social media (en zelfs Google, want die is net zo erg) laat je zo veel mogelijk zien wat je wil en geeft een bubbel. Men houd nou eenmaal onbewust vaak meer van gelijk hebben en tussen gelijkgestemden staan dan het tegenovergestelde, zelfs als ze bewust toch graag veel leren van verschillende kanten. En vervolgens denkt men onbewust "met al dit bewijs, hoe kan die ander nou zo compleet anders denken". Terwijl die ander dus net zo'n bubbel heeft en hetzelfde over die eerste denkt. En zo komt er meer scheiding tussen mensen, en worden ze harder naar de andere kant. Heb hem al eens eerder genoemd, maar op Netflix (ook ironisch maar dat ter zijde) is daar een best wel degelijke documentaire over genaamd "The Social Dilema", die legt het in best voor niet-IT'er begrijpbare taal uit.

Ik heb het niet goed uitgelegd, denk ik. Ik bedoel met een bubbel, dat men in real life in de eigen omgeving is en eigenlijk niet meer op sm. Dat men offline gaat. Gewoon weer het echte leven, zonder de invloeden van sm. Nieuws alleen nog volgt via de krant of het nieuws.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:45

Ibbel schreef:
Eigenlijk zeer correct :') .

Het kan in theorie ook veel goeds doen hoor, daar niet van. Helaas komen dan vaak de dollartekens tevoorschijn en die gaan harder als je ethiek de deur uit gooit.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:46

Ibbel schreef:

Vind ik persoonlijk wel. Denk dat daarom mensen uiteindelijk ook afhaken, te veel negativiteit.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:54

Wintu schreef:
Ik heb het niet goed uitgelegd, denk ik. Ik bedoel met een bubbel, dat men in real life in de eigen omgeving is en eigenlijk niet meer op sm. Dat men offline gaat. Gewoon weer het echte leven, zonder de invloeden van sm. Nieuws alleen nog volgt via de krant of het nieuws.
Oh zo. Kan ik om eerlijk te zijn alleen maar aanmoedigen (zeg ik op een fora). Minder online zijn is voor de meeste mensen echt niks mis mee. Vaak heeft men een zogenaamde "fear of missing out" waardoor ze de knoop niet door willen hakken. Maar als ze het eenmaal gedaan hebben, bevalt het ze vaak goed is mijn ervaring.

Met mate online is niks mis mee overigens, ik zeg niet dat men nu masaal de ethernetkabel eruit moet trekken (of de modum want dan is er nog WiFi, of in een straling vrije doos want ook nog 5G, maar je snapt het). En hoe beter iemand kan onderscheiden en relativeren, en hoe minder die op algoritme gestuurde plekken komt (want echt, niemand is imuum voor de manipulatie van algoritmes. Zelfs de slimme IT'ers die ze geschreven hebben niet. En wie zegt van wel, die snapt echt niet hoe dat te werk gaat), hoe meer online iemand kan hebben. Maar je moet er ook zo voorzichtig mee zijn. Online is leuk, tot het niet meer leuk is. En tegen die tijd is het vaak al te ver.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:56

Over SM gesproken: ik heb het idee dat mensen daardoor ook steeds minder om kunnen gaan met andere meningen. Je ziet het ook in foto topics, vooral RT maar op andere plekken ook.

En ook heel kinderachtig gedrag dan, met lach emoji's en kinderachtige opmerking. Maar ook echte agressie, en daar schrik ik van.
Omgaan met kritiek of andere meningen is echt niet altijd simpel, en adviezen filteren ook niet. Sommige dingen zijn gewoon onzinnig, andere adviezen nuttig, maar het FB-reageren vind ik vreselijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:29

Ik amuseer me altijd kostelijk met de reacties op youtube. Erger dan FB, veel erger, imo.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:48

Avalanche schreef:
Over SM gesproken: ik heb het idee dat mensen daardoor ook steeds minder om kunnen gaan met andere meningen. Je ziet het ook in foto topics, vooral RT maar op andere plekken ook.

En ook heel kinderachtig gedrag dan, met lach emoji's en kinderachtige opmerking. Maar ook echte agressie, en daar schrik ik van.
Omgaan met kritiek of andere meningen is echt niet altijd simpel, en adviezen filteren ook niet. Sommige dingen zijn gewoon onzinnig, andere adviezen nuttig, maar het FB-reageren vind ik vreselijk.
Dit komt idd ook weer (iig deels) vanuit het verlengde van wat ik eerder noemde omrent bubbels. Deel omdat de andere mening dommer lijkt door wat je voorgeschotelt hebt gekregen, deel omdat als je in zo'n "jouw mening" bubbel zit hoef je niet leren om te gaan met andere meningen, en vallen ze harder als je ze wel tegen komt. Met daarnaast de push naar shortform content die de aandachtspanne (nodig voor langere genuanceerdere dingen) niet ten goede komt. Dus dat heb je idd goed gezien Avalanche!

Nou niet om te zeggen dat social media de enige reden is hoor. Dat ligt vast complexer en breeder, ook in dingen waar mijn IT-brein minder van weet. En ooit werd ook gezegd hoeveel schade het internet deed, en de horrors die kwamen van computers in iedereens huis. Dus wat nuance om de evils van social media mag ook. Maar als je kijkt naar de onderzoeken omrent social media en het effect ervan op mensen speelt het wel een duidelijk merkbare rol, en daarin erger voor vatbare groepen zoals kinderen (maar uiteindelijk in zekere maten voor iedereen).

Met lach emoji's bedoel je trouwens wanneer ze als reactie gebruikt worden op een "uitlachen hoe dom dit bericht is" manier denk ik? Want dan vat ik hem. Smileys in algemeen gebruik ik namelijk ook best veel, deels omdat ik niet altijd de beste in verwoorden en smileys beetje de bedoelde toon kunnen aangeven. Deels omdat ik het overneem van wat Aziatische mensen die ik ken, en die juist veel smileys gebruiken om toon aan te geven tot het niveau dat het bij westerse standaarden kinderlijk lijkt. Dus in die zin zou ik het niet per se zo linken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:56

Cambionn mooie post als reactie op mijn post en mee eens

Ibbel schreef:

Totaal mee oneens!!!

Het is voor mij wel een media die vrij spel kan geven aan negatieve krachten. Denk aan bedreigingen, lekker anoniem achter je pc en ruzie maken, rare niet ware berichten de wereld in sturen etc etc.

Alleen, het geeft ook de mogelijkheid van contact met het volgen van (klein) kinderen via bv Instagram, leermomenten met andere mensen bv Bokt, uitwisseling met anderen die behoren tot de kennis/ vrienden kring, het volgen van belangrijke nieuwsitem (het Oekraïne topic bv) en de Twitter berichten van Zelensky, betrouwbare Oekraïners werkzaam in het leger, de intelligent dienst van de UK etc etc... Alles kan iedereen volgen. Variërend van bagger en onzin tot wetenschap/ belangrijke mensen die ons echt zaken leren.
En daar zit nu voor mij de clou. Je kunt via de algoritmes verdwijnen in allerlei bagger, maar je kunt ook jezelf zijn, kritisch en je beperken tot normaal netjes gedrag zoals je dat ook hoort te doen in het normale leven.
Het is aan de persoon zelf of het "top of flop" is Social media!!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:58

Pien, je haalt social media door elkaar met dankzij internet op afstand met elkaar (vrienden en familie) kunnen communiceren.

Je hebt voor communicatie met je familie en vrienden geen social media nodig. Email (brieven, weet je nog wel?) en whatsapp (telefoon, weet je nog wel?) is daar voldoende voor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:00

Ibbel schreef:
Pien, je haalt social media door elkaar met dankzij internet op afstand met elkaar (vrienden en familie) kunnen communiceren.

Niet helemaal. Twitter is ook Social media en daar komt veel fijne info vandaan. (Ook bagger als je niet oplet).
Bokt idem dito. Ik ben er blij mee.
Het is maar hoe je er zelf mee omgaat en Ibbel volgens mij ga jij er ook kritisch mee om.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 20-09-23 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 19:01

Twitter is echt de grootste ellende is ooit bedacht is. Daar komt géén onafhankelijke informatie vandaan.