enzino schreef:"Een beetje op elkaar letten" klinkt als een eufenisme voor het niet hebben van privacy.
Totale privacy en sociaal contact gaan sowieso niet samen, dat is altijd een afweging. Ik denk dat dat de kern is. Er zijn een aantal gebruikers (en dat is ook wat sowieso op internet veel gepromoot wordt) die vinden dat alleen hun eigen afwegingen tellen. Dat er geen 'geheel' is, dat Bokt niet meer is dan een verzameling van losse mensen die allemaal alleen maar met zichzelf rekening hoeven te houden.
Mijn opvatting is dat niet. Ik denk dat Bokt zoveel meer waardevols heeft te bieden op de punten waar gebruikers juist wel verbinding met elkaar aangaan. Maar dat aangaan van die verbinding, dat gaat juist ook om de langere tijdsduur, en gaat niet om iedere reactie los van alle anderen. En wat belangrijk niet helpt is dat mensen consequentieloos dingen op het forum kunnen gooien, en weer weghalen wanneer het even niet uitkomt, en niemand meer wat terug kunt zoeken. Dat zijn de omstandigheden waarin vooral pesten heel goed floreert omdat het net buiten het zicht blijft.
Dus ja, ik vind het belangrijk dat wat je zegt in elk geval enige tijd ook echt zichtbaar is voor anderen. Anders moet je het niet op Bokt zetten.
(En dat gaat niet om informatie van buiten Bokt - de privacy over waar iemand woont of staat met paard doet er daarvoor niet toe.)
Citaat:Het lijkt me juist de taak voor de mods om iemands patroon in berichten te beoordelen, en niet iets dat je "samen" doet. Want het samen doen betekend ook dat er eigenlijk niemand aansprakelijk is.
Tsja, ik vind dat juist nogal totalitair klinken eigenlijk

Citaat:Het tweede lijkt mij persoonlijk een groter risico, mede omdat sommige gebruikers hier al jaaaaren zitten en in de loop der tijd volledig anders zijn gaan kijken naar wat en hoe ze informatie willen delen.
Gelukkig kunnen mensen die inderdaad echt volledig anders zijn gaan kijken naar wat ze willen delen wel degelijk vragen om specifieke informatie weg te halen (maar niet alles wat ze gezegd hebben, want dat is niet hoe het werkt.)