Kuggur schreef:Ken je toch wel secricible? Komt wel vaker voor op bokt deze manier van discussiëren; je trekt het argument van de tegenpartij door tot in een absurd scenario, en valt hem vervolgens dáár op aan; "je schrijft A dus je bedoelt B, en dát is verschrikkelijk..."
Vermoeiend, want ipv je eigen argumenten onderbouwen moet je tijd en energie steken in uitleg dat hún fantasie niets te maken heeft met jouw mening....
Ik denk dat deze wel weer van toepassing is op het helm-scenario
Interessant trouwens hoe mensen helemaal bezig zijn met wat er ergens tussen de regels door zou staan (ik ben altijd zó benieuwd wat men dan denk te moeten lezen, volgens mij is het gewoon zoeken naar een stok om mee te slaan.... ) terwijl als ik toch eens even in het recente vaccinatie-topic kijk, ik ten eerste zie dat ik er héél weinig aan gemist heb en dan valt inderdaad het reaguurders-niveau op zoals iemand eerder al treffend zei
Maar daar zie ik dan overduidelijk intens sekreterige opmerkingen staan zoals, ik noem maar wat, "Pieter Baan centrum" die gewoon blijven staan... als dit soort overduidelijk als beledigend en kwetsend bedoelde dingen blijkbaar zo onomwonden toegestaan zijn, waar hebben we het dan in hemelsnaam over met dat "tussen de regels" geneuzel 
Ninx schreef:Maar ehm..... hallo!
Er zijn vele waarheden welke op verschillende wijzen tot stand komen. De pragmaticus wordt onrustig van gevoelsargumenten en sleept publicaties aan, de spirituele mens krijgt kriebels van de pragmaticus, de wetenschapper krijgt het op de heupen van de irrationele redenaties van de religieus dogmatisch denker.....
Ofwel: er zijn, blijkbaar, meerdere wegen om tot een persoonlijke waarheid te komen.
Wellicht valt de ene waarheid makkelijker te verdedigen dan de andere waarheid.
Uiteindelijk kun je je afvragen of het belang is jouw versie van de waarheid, die je ook nog zegt te kunnen aantonen, met veel geweld verplicht te stellen voor iedereen die op zijn/ haar manier tot zijn/ haar waarheid komt.
Want immers: wanneer je zegt over de absolute waarheid te beschikken ben je toch wel een beetje een 'gekkie'.
Ik zeg, en blijf zeggen: agree to disagree. Je mag je waarheid aanbieden als eenmalig cadeautje, en een volwassen mens zijn wanneer dit cadeau niet geaccepteerd wordt. Anders worden dit soort zaken een soort balspel voor ego-verslaafden. Is dat nou echt leuk?
Mooi gezegd, heel treffend