Mag je kritisch zijn op Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:50

Yep Ailill dat is wat ze bedoelt en dat is zo naar en echt helemaal niet OK .

Ailill

Re: Mag je kritisch zijn op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:22

Dat lijkt me inderdaad verre van de bedoeling, dat mensen zoiets in hun hoofd halen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:41

Het gebeurd en best veel ook. -O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:44

Dan zou dan vanuit het team best meer onder toezicht moeten worden gehouden en indien optreden, als meer mensen dit zien/ervaren dan zal er minstens een kern van waarheid in zitten. Om wat voor topics gaat dat dan in z'n algemeen?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:55

Ik neem aan dat Bokt niet alleen is voor de ooohss en de aaahhhs en is het dan echt zo erg als mensen zeggen dat iemand zijn beugels te kort, ongelijk zijn of te streng rijdt, of dat iemand een stoelzit heeft en steeds terugploft in het zadel?
Is het niet zo dat men tegenwoordig veel minder tegen kritiek kan?
Ik zou er juist blij mee zijn als ik iets verkeerd deed met mijn paard en ik had het zelf niet door.
De toon kan soms wat milder en de dingen kunnen wat minder herhaald worden maar als de betreffende TS nergens op reageert krijg je ook dat men dingen gaat herhalen dus het werkt twee kanten op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:58

chanicha schreef:
Ik neem aan dat Bokt niet alleen is voor de ooohss en de aaahhhs en is het dan echt zo erg als mensen zeggen dat iemand zijn beugels te kort, ongelijk zijn of te streng rijdt, of dat iemand een stoelzit heeft en steeds terugploft in het zadel?
Ik zou er juist blij mee zijn als ik iets verkeerd deed met mijn paard en ik had het zelf niet door.
De toon kan soms wat milder en de dingen kunnen wat minder herhaald worden maar als de betreffende TS nergens op reageert krijg je ook dat men dingen gaat herhalen dus het werkt twee kanten op.

Is het nu zo erg om geen advies te geven als de TS niet om advies vraagt? Hou toch gewoon je mening voor jezelf als iemand rij foto's plaatst, omdat ze hun paard willen showen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:06

pien_2010 schreef:
(ik het eens ben met Gini dat Bokt iets van de gebruikers is en dat wij het met elkaar moeten oplossen), en mijn ervaring is, die enkele keer dat ik tem het bericht dan ook meestal word aangepast.

Ben ik het ook mee eens, maar dan krijg ik pb van de mods dat dit niet mag. Omdat ik gezegd heb dat ik iemands opmerking naar een bokker echt onbeschoft vind.
Dat vind ik dus echt belachelijk dat dat niet mag.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 01-10-19 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:07

mij is dat eigenlijk nog niet echt op gevallen, echt "het zwijgen opleggen". Maar misschien zit ik niet in die topics?
Heb sinds een maandje ook wel een paar bokkers in mijn foei-lijst staan omdat ik me dood erger aan hun manier van reageren en ik weet dat ik op een slechte dag dan wel eens onredelijk kan worden. Als hun berichten verborgen zijn kan ik mezelf dan dwingen ze niet te lezen. :+ (Ik lees geen gebruikersnamen dus ik herken dan vaak pas de bokker als ik de toon zie als het bericht niet verborgen is.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:09

Nikass, het woord onbeschoft is een heftig woord dat ik zelf (denk ik) nog nooit gebruikt heb op Bokt. Ik schrijf dan meestal dat ik het antwoord "echt niet OK vind", "of ik ervaar het als een persoonlijke aanval" etc.
Soms als ik iets onbeschoft vind zal ik schrijiven: "ik vind je opmerking tenen kormmend" . Nikass het is vaak de toon die de muziek maakt en het geschreven woord komt vaak veel feller over.
Daarmee zeg ik dus niet dat ik dat van jou vind, dat je fout post of te fel, want eerlijk gezegd weet ik dat niet.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:16

Oei, ik lees nu wat topics terug en ik zie inderdaad een aantal mensen anderen letterlijk 'wegsturen' uit een topic, enkel o.b.v. hun berichten. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar zolang de berichten met respect worden gebracht (ongeacht of je jezelf hierin kan vinden of niet) dien je respect te hebben voor elkaar.

Note voor het team: Vriendelijk verzoek om hier echt veel en veel strenger op te moderaten.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:39

Nikass schreef:
pien_2010 schreef:
(ik het eens ben met Gini dat Bokt iets van de gebruikers is en dat wij het met elkaar moeten oplossen), en mijn ervaring is, die enkele keer dat ik tem het bericht dan ook meestal word aangepast.

Ben ik het ook mee eens, maar dan krijg ik pb van de mods dat dit niet mag. Omdat ik gezegd heb dat ik iemands opmerking naar een bokker echt onbeschoft vind.
Dat vind ik dus echt belachelijk dat dat niet mag.

En daarom komt men er dus gewoon mee weg.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:43

Nee, want je weet niet wat er naar andere Bokkers gepb't werd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:48

Ik heb het al in andere topics genoemd, er is op Bokt een politie brigade. De deken-bit-boom-ijzerloos-24/7buiten politie.
Als ik dan opmerk dat niet altijd alle paarden onder alle omstandigheden (bijvoorbeeld) zonder ijzers kunnen, dan is dat gewoonweg niet waar.
Daar word ik moe van.
En nee, ik zeg echt niet dat iedereen die pro-bitloos etc. is, lid is van die politie brigade.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:48

Gini schreef:

Ja, dat is waar. Goed punt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:55

SVRL schreef:
chanicha schreef:

Is het nu zo erg om geen advies te geven als de TS niet om advies vraagt? Hou toch gewoon je mening voor jezelf als iemand rij foto's plaatst, omdat ze hun paard willen showen.

Dat is precies waarom ooit HAW is opgericht: daar kon je rijfoto's plaatsen als je commentaar wilde. Als je dat niet wilde dan zette je de foto's in ITP. Nu zie je echter ook dat er veel opmerkingen komen bij ITP topics.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:59

chanicha schreef:

Er zit een heel, heel groot grijs gebied tussen "ohhh en ahhh" en het roeptoeteren van je (ongevraagde) mening. Vind het zelf echt zó irritant aan dat mensen meteen "oh je mag alleen maar oohhh en ahhh" doen als hun kritiek niet gewaardeerd word. Ja, je mag kritisch zijn, nee, het hoeft niet altijd en als je het doet, denk er een beetje bij na. Zoals ik het zie - je mag zeggen dat jij vind dat beugels te kort zijn of het voor jou lijkt alsof er een stoelzit is. Dan laat je het aan de ts of zij of hij er wel of niet iets mee gaat doen. Ik vind het zelf prima om feedback te krijgen maar het is alsnog aan mij om er wel of niet iets mee te doen. En wat ik eerder zei - niet alle feedback is noodzakelijkerwijs nuttig of waar.

Verder - een soort zwijgen opleggen zie ik wel is gebeuren bij echt hele onpopulaire (en soms vind ik kwetsende) meningen in gevoelige topics, bijvoorbeeld over zwangerschap. Ik vind dat niet heel erg, ik vind dus niet dat je overal maar alles moet kunnen roepen. Maar weet niet of jullie het daar ook over hebben.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:03

Gini schreef:

Soms is het doeltreffender om in het openbare forum er iets over te zeggen zodat bijvoorbeeld Nikass ook weet hoe er is ingegrepen. Je hoort en merkt te vaak dat men het gevoel heeft dat de verkeerde wordt aangepakt en dat dat niet eerlijk wordt gedaan. In dit topic staan ook al diverse opmerkingen over dat bekende bokkers meer mogen dan de doorsnee gebruiker, lijkt mij alarmerend genoeg. Als Nikass wel pb's krijgt 'ter correctie' en niet weet of de andere partij ook iets te horen heeft gekregen, hoe denk je dan dat dat overkomt? Openbaar is veel helderder.

Nikass, ik borduur even verder op jouw opmerking en verwijs daarom naar jou, hoop dat dat duidelijk is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:12

Pipodipo schreef:
Gini schreef:

Soms is het doeltreffender om in het openbare forum er iets over te zeggen zodat bijvoorbeeld Nikass ook weet hoe er is ingegrepen. Je hoort en merkt te vaak dat men het gevoel heeft dat de verkeerde wordt aangepakt en dat dat niet eerlijk wordt gedaan. In dit topic staan ook al diverse opmerkingen over dat bekende bokkers meer mogen dan de doorsnee gebruiker, lijkt mij alarmerend genoeg. Als Nikass wel pb's krijgt 'ter correctie' en niet weet of de andere partij ook iets te horen heeft gekregen, hoe denk je dan dat dat overkomt? Openbaar is veel helderder.

Het ding is dat een gevoel een gevoel is. Ik heb dat van de bekende Bokkers nooit echt gesnapt, want nooit echt zelf opgemerkt. Maar als je eens een gevoel hebt, dan komt heel vaak self-fulfilling prophecy om de hoek loeren.

Persoonlijk heb ik niet echt het verlangen om te weten wie een standje van de mods gekregen heeft en wie niet. Ik denk persoonlijk niet dat het openbaar brengen van correcties of straffen de sfeer gaat helpen. Men gaat het er namelijk alleen mee eens zijn wanneer de mod exact doet wat een Bokker zelf zou doen. Wanneer een mod een beslissing zou nemen die niet strookt met wat de Bokker wilt, dan is het enkel meer koren op de klaagmolen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:14

Ik mis die name en shame lijst anders wel, maar puur uit leedvermaak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:16

Ik ook. Dat was tenminste een lijstje dat ik regelmatig haalde. :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:17

Jij maniak!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:18

Gini schreef:
Persoonlijk heb ik niet echt het verlangen om te weten wie een standje van de mods gekregen heeft en wie niet. Ik denk persoonlijk niet dat het openbaar brengen van correcties of straffen de sfeer gaat helpen. Men gaat het er namelijk alleen mee eens zijn wanneer de mod exact doet wat een Bokker zelf zou doen. Wanneer een mod een beslissing zou nemen die niet strookt met wat de Bokker wilt, dan is het enkel meer koren op de klaagmolen.

Dit dus. Hier ben ik het gewoon helemaal mee eens. het zal de sfeer op Bokt niet verbeteren als inhoudelijke terugkoppeling plaats vindt.

MarcoBorsato gedraag je ~~}> :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:23

MarcoBorsato schreef:
Jij maniak!

_O- Uhj, mij hebben ze altijd gezegd; als je ergens goed in bent, moet je daar gebruik van maken.
Kan ik het helpen dat ik goed ben in op mensen hun zenuwen werken?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:32

MarcoBorsato schreef:
Ik mis die name en shame lijst anders wel, maar puur uit leedvermaak.

Was die er dan _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:50

:j Stond in wie hoeveel OW's had (vond ik nog wel handig, kon je het zelf ook beetje bij houden.) en wie hoeveel dagen geband was. (eveneens handig, als je dan een bokker kwijt was kon je die met regelmaat terug vinden op die lijst en wist je wanneer ie mogelijk terug zou komen.)