Azmay schreef:danzzz schreef:And counting.
Ik hoop oprecht dat dit gewoon een experiment is
Het maakt het wel in een keer heel duidelijk, vind je niet?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pipodipo schreef:CharmingS schreef:Moet zeggen dat ik nog nooit echt een pest topic voorbij heb zien komen op bokt.
Niks persoonlijks hoor, want anderen in dit topic hebben een vergelijkbare opmerking gemaakt, of gezegd dat ze geen pesten zien op bokt.
Pesten komt op bokt zeker voor. Tegenwoordig zie je geen topics meer die speciaal bedoeld zijn om iemand te pesten, die tijd is wel geweest. Maar er wordt wel degelijk gepest. Op zich niet zo raar omdat pesten bij het sociale leven hoort, je ziet het op school, bij verenigingen en clubs, in families, op internet en dus ook op bokt. Het gaat dan voornamelijk om akelige opmerkingen en heel veel dooddoeners die gemaakt worden met als doel dat iemand zich minde prettig gaat voelen. Een voorbeeld is dus ook de dooddoener dat men er maar tegen moet kunnen die we in dit topic voorbij hebben zien komen. Het is een beetje raar om te stellen dat iedereen maar tegen nare bedoelde opmerkingen moet kunnen, niet iedereen is zo koelbloedig. Bovendien is het vreemd om mensen te willen afharden of lessen te willen leren, dat is niet een taak die hoort bij een forumgebruiker. Eerste iemand de stuipen op het lijft jagen met een vervelende opmerking en dan daarna verwachten dat ze er iets van geleerd hebben. Een andere dooddoener is het advies om maar op het rode kruisje te drukken, echt waardeloze input is dat. Dus ja, pesten komt voor en dat zal ook zo blijven zolang de pester niet erop aangesproken wordt. Maar pesters hebben altijd hun smoesje klaar, want ook in dit topic wordt het maar gauw betiteld als kritiek en dan het liefst recht voor z'n raap.
Azmay schreef:danzzz schreef:
Het maakt het wel in een keer heel duidelijk, vind je niet?
Nee, ik vind het in dit geval terecht dat men een mogelijk enorm kwetsende stelling wil weerleggen.
danzzz schreef:JIJ bent nog niet zo ver dat je los kan laten en hebt daarom moeite met begrijpen wat ik schrijf. Nessie begrijpt me wel, die heeft geleerd los te laten. Ook jij gaat dat ergens een keer leren, misschien zet dit je vanavond wel zo aan het denken, je weet het niet.
Iedere jan boereneikel begrijpt dat dankbaar zijn metaforisch bedoeld is, iedereen behalve mensen die nog niet los kunnen laten.
GamblersCup schreef:Wat heeft advent daarmee te maken?
Ik zie geen pesten op bokt. Het zal misschien wel voorgekomen zijn, maar veel is het niet anders was het wel meer mensen opgevallen. En zeker weten ingegrepen worden.
Waar de meeste mensen hier over zeiken is al meerdere malen gezegd: de opmerkingen die niet in watten gepakt zijn, niet met glittertjes en roze hartjes bestrooid zijn. Mensen kunnen directe taal, opmerkingen en meningen niet meer hebben tegenwoordig. Heel jammer, want zo gaat het ook in het echte leven. Er wordt zelfs tot aan een ban toe op gemodereerd, hoe zwak is de samenleving tegenwoordig... er wordt niet gescholden of gepest. Jammer dat de doetjes out there een gewone, maar directe opmerking voor "pesten" aan ziet. Zit een heelal verschil tussen.
Écht pesten is natuurlijk een dikke no-go! Maar het meeste wat hier aangehaald wordt is gewoon eerlijke, directe taal. Niks mis mee. Ook het topic dat als voorbeeld genoemd wordt.... echt? "Waar is nou het vuur?" wordt echt door mensen als pesten gezien? Sorry hoor, maar het was een eerlijke opmerking op een enorm overdreven, dus misleidende topictitel. Pesten is wat anders. Jammer dat tegenwoordig het gros van de bokkers zo snel op hun pik getrapt is, huilebalken en het tere zieltje uithangen is helemaal in op bokt tegenwoordig. Terwijl het echte leven gewoon zo direct is. Geen wergever zal iets in watten en glitters verpakken. Of is het juist daardoor, dat men op bokt zo zwak geworden is?
Palmera schreef:Nou, het heeft even geduurd, maar het is het talentvolste zoekmachientje van bokt gelukt de betreffende veroorzaker van al dit leed op te snorren.
Eerlijk? Heet dat dus ook al pesten? Echt? Dan vind ik de weerbaarheid van de mensheid er nog wat verder op achteruit gegaan.
Ik had echt iets grofs en beledigends verwacht. Dit is gewoon flauw. En daarmee is alles gezegd
Jester_ schreef:Maar bokkers kunnen tegenwoordig nergens meer tegen. Sommige topics zijn gewoon zo'n onzin dat ik graag een lolletje ervan maak met wat sarcastische opmerkingen. Dat doe ik in het dagelijks leven ook, een beetje de gek aansteken. Maar aangezien ik daar regelmatig groene pb's van krijg, zal niemand daar wel meer tegen kunnen
NadjaNadja schreef:
bruintje123 schreef:Pipo,
Maar een dooddoener is toch geen pesten?
Ik begrijp voor een deel ook wel wat danzzz schrijft.
Dankbaar zijn nee. Of dat met loslaten te maken heeft, nee ook dat denk ik niet.
Maar als je op een gegeven moment sterker word, vaak komt dat ook we met de leeftijd heb ik het idee.
Dan heb je bij een opmerking die je eerst rot vond nu zoiets van: doei![]()
En je denkt er al niet eens meer aan.
LadyMadonna schreef:Ik denk dat een aantal hier geen idee hebben wat het is om gepest te worden, wat pesten is...
En betreft het dankbaar zijn.... Ja, het heeft je mede gevormd tot wie je nu bent. Sommige zijn er sterker door geworden, anderen verre van dat en beëindigen zelfs hun leven.... Maar vooral dankbaar zijn....
LadyMadonna schreef:Ik denk dat een aantal hier geen idee hebben wat het is om gepest te worden, wat pesten is...
En betreft het dankbaar zijn.... Ja, het heeft je mede gevormd tot wie je nu bent. Sommige zijn er sterker door geworden, anderen verre van dat en beëindigen zelfs hun leven.... Maar vooral dankbaar zijn....
bruintje123 schreef:Welk forum staat er wel goed bekend om de sfeer? Ik denk echt dat bokt heel braafjes is hoor.
Citaat:ik denk dat er ook systematisch wordt gepest, (...) Maar wat je ook onder pesten kunt verstaan is de gewoonte om opmerkingen te maken in de vorm van dooddoeners om anderen af te bekken. Daar heb ik wel een voorbeeld van, uit dit topic nota bene, zie hieronder. Vooral de laatste zin is een echte dooddoener en dit zie je heel erg veel op bokt.
Citaat:JIJ bent nog niet zo ver dat je los kan laten en hebt daarom moeite met begrijpen wat ik schrijf. Nessie begrijpt me wel, die heeft geleerd los te laten. Ook jij gaat dat ergens een keer leren, misschien zet dit je vanavond wel zo aan het denken, je weet het niet.
Iedere jan boereneikel begrijpt dat dankbaar zijn metaforisch bedoeld is, iedereen behalve mensen die nog niet los kunnen laten.