[Dienstmededeling] Suggesties voor nieuwe mods

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:07

Antoinette"]
[quote="jilleroo schreef:
die andere 2 wist ik gewoon niet.

Schijnheilig
[/quote]

Ik bied me vrijwillig aan Knipoog

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-04 22:19

Pervinco, je haalt me bijna de woorden uit de mond (of toetsenbord Verward ).

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:02

Nou mijn naam mag je ook wel invullen hoor Lachen *heel graag zelfs Knipoog *

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 00:13

Bart heeft iig genoeg keus geloof ik Haha!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 08:07

Eigenlijk moet er een apart topic komen waarin iedereen zijn/haar moderatorkwaliteiten kan profileren Haha!

Dan weet je ook meteen of iemand behoefte heeft om moddie te worden Lachen

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 08:15

Kun je nou wel of niet mensen opgeven die je zeker niet geschikt acht?

Zelf heb ik er geen tijd voor en wil ik het ook expliciet niet. Modder al op een ander forum en dat vind ik meer dan genoeg (hoef ik ook weinig te doen omdat het allemaal brave mensjes zijn Knipoog )

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 08:39

Fasel schreef:
Kun je nou wel of niet mensen opgeven die je zeker niet geschikt acht?

Zelf heb ik er geen tijd voor en wil ik het ook expliciet niet. Modder al op een ander forum en dat vind ik meer dan genoeg (hoef ik ook weinig te doen omdat het allemaal brave mensjes zijn Knipoog )

Hè Fasel, zo wordt mijn lijstje er niet langer op!

De mensen die je niet geschikt vindt kan je per PB aan Bart doorgeven.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 09:58

Romkabouter"]
Volgens mij hoef ik niet echt te veranderen als ik mod zou zijn
[/quote]

*LOL*

[quote="SuperPepeijn"]
nu zal ik wel weer een ouwe zeur zijn,
[/quote]

Jij zegt het...

Schijnheilig

[quote="Lielle schreef:
(...)
Een uitstekende moddie kan een gebruiker ook helpen om zijn vraag zodanig te formuleren dat er mogelijk nieuwe aspecten aan bod komen ipv het uitgekauwde verhaal "welke kleur dekje past er bij mijn vos/bonte/palomino/lila paardje om eens niet aan de teugel te nemen?
(...)

Met vooringenomenheid/vooroordelen scoort niemand op mijn lijstje.
Op bokt kan, met dagelijks instroom van groene bokkers, geen enkel
onderwerp ooit uitgekauwd of minderwaardig zijn en wordt het wiel
telkens opnieuw uitgevonden.

Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:12

Botervlieg"]
[quote="Lielle schreef:
(...)
Een uitstekende moddie kan een gebruiker ook helpen om zijn vraag zodanig te formuleren dat er mogelijk nieuwe aspecten aan bod komen ipv het uitgekauwde verhaal "welke kleur dekje past er bij mijn vos/bonte/palomino/lila paardje om eens niet aan de teugel te nemen?
(...)

Met vooringenomenheid/vooroordelen scoort niemand op mijn lijstje.
Op bokt kan, met dagelijks instroom van groene bokkers, geen enkel
onderwerp ooit uitgekauwd of minderwaardig zijn en wordt het wiel
telkens opnieuw uitgevonden.

Haha!
[/quote]

Beter lezen! Er komen erg veel vragen terug op mn RT en VMR (maar ja, op die fora kom jij niet zo vaak) die al honderd keer gesteld zijn; daar is niets mis mee mits de betreffende persoon al wel eens heeft gelezen wat er eerder over gezegd is en misschien ook eens probeert om zelf een nieuwe invalshoek aan te geven. Uiteraard zullen onderwerpen worden herhaald, maar bijvoorbeeld recent is in een maand tijd een aantal keer gevraagd wat voor cap mensen hebben en waarom. Dat lijkt me niet echt noodzakelijk. En zo kan ik nog wel tientallen voorbeelden noemen, maar dat lijkt me niet nodig. Net overigens als alle vragen die je gewoon kunt opzoeken in het reglement dat keurig bovenaan staat bij WD Haha!

Alhoewel, ik heb de afgelopen dagen Mzsteriax gespeeld, een ingewikkelde puzzel met allerlei vragen. Het topic daarover bedraagt nu ruim 60 pagina's, waarin erg veel tips en aanwijzingen zijn gegeven. Ik heb velen geholpen (en ben ook door veel anderen geholpen) maar wat me opviel is dat een sommige mensen niet de moeite wilde nemen om de eerdere berichten door te lezen. Dat bedoel ik dus, en daarin vind ik dat een moddie best wat kan sturen (dus niet bij Mzsteriax, maar in het algemeen Haha! ) . Dus zet ook je eigen vooroordelen en vooringenomenheid eens aan de kant, en lees mijn bericht wat beter (of controleer je opmerkingen over IMO eerst eens voor je gaat roepen).

*ugh* Knipoog

en misschien wil ik wel helemaal niet scoren op jouw lijstje
Laatst bijgewerkt door Lielle op 23-01-04 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:21

eigenlijk is RT en VMR (en AM, UZ in minder mate) 1 grote herhaling, dat ligt m in de aard van het forum. er zijn maar een x aantal veel voorkomende rijtechnische-, maatschappelijke- en overige paardevragen. op een gegeven moment is alles gewoon gezegd en komt er een enkele keer iets aparts omdat dat in het nieuws is. ik begrijp wel dat je iemand wilt wijzen op een topic waar veel nuttige info staat, maar om de hele discussie af te kappen, dan kan je beter het forum alleen-lezen maken.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:24

heb ik dat dan gezegd? Maar eerst eens wat lezen voordat je wat vraagt kan ook geen kwaad.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:25

nee, ik wil jouw mening niet onderuit halen, alleen de mijne laten horen Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:27

Haha! stereo geluid dus

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:31

zoiets. de reden waarom ik bijna nooit meer op de fora hierboven kom is omdat alles al gezegd is. maar dat is toch prima. laat de nieuwe generatie bokkers hun discussies voeren met die het interessant vinden. wie weet steken we er nog wat van op. natuurlijk kunnen ze ook onze oude reacties daarnaast leggen.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 23-01-04 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:34

SuperPepeijn schreef:
zoiets. de reden waarom ik bijna nooit meer op de topics hierboven kom is omdat alles al gezegd is. maar dat is toch prima. laat de nieuwe generatie bokkers hun discussies voeren met die het interessant vinden. wie weet steken we er nog wat van op. natuurlijk kunnen ze ook onze oude reacties daarnaast leggen.

alleen kome die vragen ook meestal iedere week langs *LOL* Maar goed, mijn mening is duidelijk, dacht ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:35

Het is behoorlijk arrogant om te stellen dat iemand zijn vraag maar niet moet stellen omdat iemand anders dat al eens gedaan heeft. Het is ook nog eens ongastvrij om tegen user xyz direct te roepen dat we ook nog een zoekfunctie hebben. Verder zie ik juist bij de oude gevestigde garde dat ze in de jaren dat bokt bestaat er een weinig veranderende mening op na houden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:44

Sorry, hier wordt nogal geïnterpreteerd. Als je goed leest zie je dat ik het heb over iemand helpen met zijn vraag en je kunt bovendien iemand attenderen op de zoekfunctie en tegelijkertijd alvast wat links opzoeken voor die persoon. Help je hem/haar wegwijs maken en je geeft mijn (mogelijk gedeeltelijk) antwoord.

Bovendien ga ik er vanuit dat iemand die vraag stelt omdat ze informatie willen hebben en in het voorbeeld van de caps dat ik hierboven aanhaalde, lijkt me de toegevoegde waarde van dezelfde vraag 3 keer in een maand niet zo groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:53

Het klinkt anders alsof het je ergert dat bokt altijd en eeuwig over hetzelfde gaat??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 10:56

soms wel, maar dat is mijn probleem Knipoog Ik bemoei me dus ook niet meer met die topics Haha!

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 10:58

Nee, klinkt alsof ze zich er aan ergert dat sommige vragen/onderwerpen zo'n beetje iedere week opnieuw terugkomen. Is een nogal heel erg algemeen probleems op bijna alle forums, zeker niet alleen Bokt. En idd, de toegevoegde waarde van weer een 'wat voor een cap'-topic is niet bepaald groot, al helemaal niet als dat topic een week of 2 geleden nog langs is geweest. Best als mensen een gerelateerde vraag hebben of ergens wat dieper op in willen gaan maar een herhaling van wat er 2 weken daarvoor is geweest is alleen maar irritant. Vind ik dan Lachen

Dat is dus allemaal nog een reden dat het modteam uitgebreid wordt. Hierdoor krijgen de mods als het goed is allemaal wat meer tijd om 'extra' dingen te doen. Andere dingen dan het bijhouden van TeM, het blussen van brandjes en het bijsturen van users. Dingen als het maken van duidelijke en redelijk volledige FAQs voor ieder forum bijvoorbeeld Lachen

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:00

Lielle, met jouw mening, toon en benadering in bovenstaande
berichten (edit: uitgezonderd het laatste) als user heb ik geen enkele moeite, INTEGENDEEL Lachen ,
maar als mod....

Haha!
Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 23-01-04 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:02

Ja maar je mag ook niet op ouder topic reageren, dus dan is het kiezen tussen 2 kwaden. Maar dit geldt natuurlijk niet voor topics waar alleen om informatie gevraagd wordt, dan kan je wel verwijzen naar zo'n topic.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 11:12

Idd, dat is ook vooral waar Lielle en ik het (denk ik Haha!) over hebben. 20x naar precies dezelfde info vragen wordt op een gegeven moment nogal vervelend..

Je mag overigens best in een oud topic reageren maar alleen als het ook echt iets toevoegd. Een 'Jaaaaaa! Vind ik ook!' wordt idd verwijderd of het topic wordt op slot gedaan. Maar als je extra informatie hebt of een gerelateerde vraag hebt dan is het helemaal geen probleem als je dat in een ouder topic doet. Graag zelfs. Op die manier wordt je antwoord beter te vinden..

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-04 11:55

BartVB schreef:
Idd, dat is ook vooral waar Lielle en ik het (denk ik Haha!) over hebben. 20x naar precies dezelfde info vragen wordt op een gegeven moment nogal vervelend..

Je mag overigens best in een oud topic reageren maar alleen als het ook echt iets toevoegd. Een 'Jaaaaaa! Vind ik ook!' wordt idd verwijderd of het topic wordt op slot gedaan. Maar als je extra informatie hebt of een gerelateerde vraag hebt dan is het helemaal geen probleem als je dat in een ouder topic doet. Graag zelfs. Op die manier wordt je antwoord beter te vinden..

Het is zo simpel: als een onderwerp je niet meer boeit, dan laat je
het toch lekker aan degenen die er wèl mee bezig willen zijn?
Ik merk toch veel (zeker ook uitgaand van Bart) dat de eersteklassers
als zesdeklassers behandeld worden. De vijf voorgaande jaren moeten
ze maar opzoeken.

Ik vind (!) dat de oude bokkies Tong uitsteken , inclusief mods, eigenlijk nooit
hun eigen eerste boktdag zouden mogen vergeten en berichten
van de groenere garde mede door die bril lezen.
Dan kijk je er heel anders tegenaan.
Ik begrijp die valkuil wel, hoor, maar je kunt het tenminste proberen.
Kan me niet voorstellen dat iemand daar minder van wordt...

Schijnheilig

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-04 12:01

Het heeft helemaal niets met meer/minder te maken. Als ik op zoek ben naar informatie over een onderwerp heb ik veel liever een link naar een oud topic of de melding dat er al 20 topics over zijn geweest dan dat m'n vraag (voor de 30e keer) half beantwoord wordt. Als iemand me een link geeft of een woord waar ik op kan zoeken heb ik bijna meteen en enorm uitgebreid m'n antwoord. Ik zie echt de toegevoegde waarde van 50 'wat voor een cap hebben jullie' topics per jaar niet

Maar dit begint allemaal nogal offtopic te raken Lachen BTW Botervlieg, bij het tiepen van je antwoord kan je gewoon door blijven tiepen hoor Lachen De regel wordt automatisch afgebroken op de breedte van je (of ja, in dit geval mijn) scherm.