Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ods schreef:Toch jammer Ods.. Ik had het namelijk bij mijn laatste post willen laten. Maar als ik hier voor leugenaar wordt weggezet en vervolgens kom je met "Wij gaan verder niet in op de inhoud" had je beter helemaal je mond moeten houden. Een opmerking als 'dit strookt niet helemaal met de werkelijkheid' is gewoon een stoot onder de gordel. Zeg dan of helemaal niks of ja er is een pb gestuurd.We begrijpen dat de emoties hier hoog oplopen echter zitten hier, zoals altijd, twee kanten aan het verhaal, hoe het hier geschetst wordt strookt niet helemaal met de werkelijkheid.
Essie73 schreef:I.p.v. ons telkens te wijzen op wat we fout doen, zou het zo fijn zijn om hier te discussiëren over hoe we dit met zijn alle kunnen veranderen.
Kom eens met concrete ideeën!
Wij hebben dan ook de mogelijkheid om te zeggen of een idee wel of niet zal werken (en toelichten) waarop we misschien op een ander idee uit komen (weer met zijn alle).
Het blijft nu zo een welles/nietes en hullie/gullie gevoel.
Zo blijven we maar in een cirkeltje rond draaien.
Ods schreef:Sammie ik heb jou niet uit willen maken voor leugenaar, dat staat nergens maar zijn jouw woorden. Onze PB is anders door jou opgevat dan dat hij door ons is bedoelt.
De vraag die hier is gesteld is niet geweest of er een PB is gestuurd richting jou maar er zijn een tweetal suggesties gegeven waarbij het verzoek stond welke PB jouw kant op is gegaan.
Verder is het voor ons, voor mij, erg lastig inhoudelijk te reageren op een aantal berichten die hier zijn geschreven door een aantal oud-teamleden. Via de PB sta ik open tot gesprek en zal mijn uiterste best doen hierbij zo goed mogelijk te helpen en te woord staan. Als je daarvoor liever een andere Mod benaderd is dat ook helemaal prima. Hier op FZ je persoonlijke onvrede uiten kan ik best snappen echter kunnen wij daar niet op reageren zoals eerder gezegd.
En nogmaals, wij zijn echt heel blij met ieders input en alle verbeter ideeën die zijn aangegeven, en ja Sammie ook ZEKER die input van jou!! Ook herken ik beslist een aantal valkuilen en zaken die in het verleden mis zijn gegaan. Maar dat wil niet zeggen dat we dit keer niet kunnen leren van deze fouten uit het verleden, en niet weer kunnen leren van alle input die hier is gegeven. Daarmee kan ik ook niet beloven dat we alles zullen gebruiken van wat jullie hebben aangegeven maar we zijn met elkaar in gesprek en dat is stap 1 niet waar? En ondertussen maken we plannen en ben ik persoonlijk erg blij met deze ontwikkelingen.
Begrijp heel goed dat jullie ontzettend sceptisch zijn, en dat er ook een aantal van jullie er geen vertrouwen meer in hebben. Hierin hebben we het voornemen genomen transparant te zijn in deze ontwikkelingen (maar ook ontwikkelingen in de toekomst!) ook als we besluiten geen veranderingen toe te passen. Het is ons in elk geval heel duidelijk dat er de wens is vanuit jullie om dit vooral te doen en daarin transparant te zijn.
danzzz schreef:Volgens mij hebben we dit soort dingen nu al honderd keer meegemaakt en weten we dat dit niet gaat veranderen.
Hoe dan ook, dit gesprek hebben we al jaren, en gaat ook al jaren precies hetzelfde, en sterft ook al jaren dezelfde deud en er zal nooit wat veranderen.
Ik haal er mijn schouders over op, vind het niet eens meer interessant.
Ods schreef:Sammie ik heb jou niet uit willen maken voor leugenaar, dat staat nergens maar zijn jouw woorden. Onze PB is anders door jou opgevat dan dat hij door ons is bedoelt.
Ods schreef:We begrijpen dat de emoties hier hoog oplopen echter zitten hier, zoals altijd, twee kanten aan het verhaal, hoe het hier geschetst wordt strookt niet helemaal met de werkelijkheid.
Ods schreef:De vraag die hier is gesteld is niet geweest of er een PB is gestuurd richting jou maar er zijn een tweetal suggesties gegeven waarbij het verzoek stond welke PB jouw kant op is gegaan.
Lalidan schreef:'ja' of 'nee' is toch niet te veel gevraagd? Dan is er aan alle kanten duidelijk. Jullie maken het jezelf nu wel héél erg moeilijk hoor. Verder hoef je er inhoudelijk niet op in te gaan, gewoon een ja of nee, klaar.
Ods schreef:Waarom zouden we hierover jokken, die begrijp ik niet en wil ik denk ik ook niet begrijpen.
Inhoudelijk gaan wij er ook geen reactie op geven, dit is al meerdere keren aangegeven, privécommunicatie is niet openbaar en dat houden we ook in ere immers is dat een afspraak binnen onze Boktregels. Maakt het niet gemakkelijker omdat het enerzijds verduidelijking zou kunnen geven. Maar aan de andere kant kan ik mij ook helemaal voorstellen dat dit ook niet bevredigend kan zijn.
Ook voor het Modteam is dit een hele vervelende situatie en betreuren dat het zo is gelopen, dat hadden we ook graag anders gezien. Wel hebben we een hoop input uit dit topic gehaald en zijn erg blij met de signalen die we van jullie allemaal hebben gekregen. Achter de schermen zijn we daar erg druk mee bezig. Hopelijk kunnen we daar binnenkort wel wat meer over delen zoals eerder gezegd door één van mijn collega's. In elk geval heel veel dank daarvoor!
Angela schreef:We doen ons best er voor jullie een leuk Bokt van te maken. Daarbij horen we graag wat er beter kan. De punten die in (oa) dit topic naar voren komen maken al dat we stappen nemen.
We hopen dat er begrip is dat we dit allemaal vrijwillig doen, en onze vrije tijd hierin steken. Het zou dan ook fijn zijn als de kritiek op het beleid is, niet op het team dat het al gemaakte beleid handhaaft. We staan er echt voor open om het beleid te verbeteren, proberen dat zo snel te doen als gaat.
harbourlight schreef:Maar het probleem ligt dus duidelijk bij de topics op de nieuwssites, daar is dit topic voor geopend. Ik zie niet in hoe een beetje off topic gaan storend kan zijn voor een "visitekaartje".
Persoonlijk denk ik dat je juist slechte reclame maakt op je voorpagina door het monddood maken van je gebruikers door middel van slotjes.
Mars schreef:Goh, daar is het slotjesverhaal weer. Speelde al toen ik ooit mod werd (2009 ofzo), toen ik stopte nog steeds (2013?) en nu nog.
En al die tijd is er niks veranderd. Het liedje van 'blij met input en we zijn ermee bezig' wordt al die jaren al gezongen. Dus de wil om echt wat te veranderen bestaat blijkbaar niet, anders zou dat na een jaartje of 7 wel een keer gelukt zijn.
Blijft er één oplossing over en dat is gaan staan voor je beleid en niet veinzen dat input gewaardeerd wordt en dat er wat concreets mee wordt gedaan. Dan moet je zeggen 'we doen het zo, daarmee basta en wie het er niet mee eens is zoekt maar een ander forum op.' Dat is een keuze die je maakt. Levert gefrustreerde gebruikers op, maar je bent tenminste duidelijk. Nu blijft het bij draaikonterij, halve beloftes, goede bedoelingen en uiteindelijk alsnog geen verandering.
Essie73 schreef:I.p.v. ons telkens te wijzen op wat we fout doen, zou het zo fijn zijn om hier te discussiëren over hoe we dit met zijn alle kunnen veranderen.
xyzutu2 schreef:Stel, er zijn al twee mod-waarschuwingen gegeven maar sommige mensen negeren de mod-opmerkingen en blijven wegzwalken van het onderwerp, kun je dan niet gewoon deze wangebruikers een dag de toegang tot het topic ontzeggen in plaats van het hele topic te sluiten?
Als dat technisch mogelijk is dan kan het topic namelijk gewoon on topic verdergaan zonder dat iedereen onder het foute postgedrag van die wangebruikers moet lijden
xyzutu2 schreef:Essie73 schreef:I.p.v. ons telkens te wijzen op wat we fout doen, zou het zo fijn zijn om hier te discussiëren over hoe we dit met zijn alle kunnen veranderen.
Dit stond in de post direct boven de jouwe:
xyzutu2 schreef:Stel, er zijn al twee mod-waarschuwingen gegeven maar sommige mensen negeren de mod-opmerkingen en blijven wegzwalken van het onderwerp, kun je dan niet gewoon deze wangebruikers een dag de toegang tot het topic ontzeggen in plaats van het hele topic te sluiten?
Als dat technisch mogelijk is dan kan het topic namelijk gewoon on topic verdergaan zonder dat iedereen onder het foute postgedrag van die wangebruikers moet lijden
Dat lijkt mij een vrij concreet idee en daarmee kunnen een hoop slotjes weggelaten worden omdat je gewoon de wangebruikers uit het topic weghaalt.
Is zoiets niet gewoon mogelijk?
Leo schreef:Dat is niet helemaal fair. Inderdaad is dit een herhaling van eerdere slotjes discussies, maar er is wel degelijk verandering in beleid geweest. Er worden veel minder slotjes geplaatst dan jaren geleden. Dat het gevoel er nog is, dus dat er nog steeds in de ogen van gebruikers onterechte slotjes worden geplaatst, dat staat als een paal boven water. Daarom wordt het weer onder de loep genomem. Maar dat betekent niet dat het beleid eerder niet is aangepast of dat er niets gedaan is.