Het lastige is wel dat omdat het niet echt grijpbaar is dat niemand zich kennelijk geroepen voelt om er iets aan te doen. Zoveel mensen die er last van hebben..
laran
Geplaatst: 19-12-15 12:49
Heb er de laaste paar dagen weer last van, en niet alleen op bokt. Ontzettend iritant
Ben benieuwd... Ik word er sinds deze week weer mee overspoeld op sites als AD en Looopings. In de adresbalk staat nu ook Viralands genoemd terwijl ik daar nooit op zit.
Weer bij het inloggen (wannee hij nog op eigen berichten stond, ik ee weer op klik en dan: je moet ingelogd zijn om je eigen berichten te zijn. Bij die pagina).
Iris82
Geplaatst: 21-12-15 08:22
liekec schreef:
Niet? Dat dacht ik, maar ik ben ook een technische leek Excuus. Kan je er zelf ook niks aan doen?
Dat dacht ie in eerste instantie wel, maar het bleek niet aan Bokt of een specifieke advertentie te liggen maar het is een groter probleem.
We willen dit heel graag oplossen maar het is totaal onbekend waar dit probleem nou vandaan komt. Het kan een advertentie zijn (en daar kunnen wij soort van iets aan doen) maar het kan ook door een zich niet gedragende app op je telefoon veroorzaakt worden.
Wat dit echt super lastig maakt is dat ik die melding nooit zelf heb gezien, laat staan dat ik heb kunnen uitzoeken waar hij exact vandaan komt. Het probleem is iig gemeld bij Google maar zij koppelen nooit iets terug over advertentiefraude. Kan zijn dat ze het probleem gevonden hebben en hard werken aan een oplossing, kan ook zijn dat het probleem totaal niet bij Google vandaan komt.
Dit probleem heeft dus zeker onze aandacht, maar we zijn een beetje met handen en voeten gebonden in de mogelijkheden die we hebben om dit op te lossen. Als we dit überhaupt op kunnen lossen. Irritant is het in ieder geval zeker
frosty117
Geplaatst: 27-12-15 11:35
Ik heb de melding/pagina over WhatsApp ook. Ik heb zeker weten geen apps op mijn telefoon staan die zich niet gedragen (de apps staan er al een jaar op en alles weghalen helpt niet). Ik heb er op 1 andere site ook last van naast Bokt, wat mij weer doet vermoeden dat het een advertentie is. Edit: gisteren en vandaag alleen op de voorpagina last gehad.
Eikenbos
Geplaatst: 27-12-15 23:30
De reclamepagina is een advertentie die via de reguliere advertentie verkooppunten de wereld in wordt geslingerd. Bij Bokt krijg je advertenties te zien en daar zit de Whatsapp waarschuwing dus ook tussen.
Iris82
Geplaatst: 28-12-15 11:37
Ik ben er wel achter dat ik het enkel bij websites heb die Google based advertenties (?) hebben. Dus ik denk wel echt inderdaad dat daar het probleem ligt.
Ik heb een Android telefoon bemachtigd. Nu kijken of ik daar de advertentie te voorschijn kan toveren...
Wranglerbutt
Geplaatst: 28-12-15 13:44
Ik heb mijn oude snelkoppelingen naar Bokt (die bij openen gelijk de valse WhatsApp waarschuwing gaf) van de telefoon gegooid en een een nieuwe gemaakt, waarbij het probleem niet optreedt Eenzelfde truc met Twitter werkte helaas niet, als ik vanuit Twitter probeer een link naar webpagina te openen krijg ik telkens weer die WhatsApp-troep weer in beeld