Bokt... je moet je schamen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 23:12

Hoezo is dit speculatie? Ze zegt in die post dat ze contact heeft gehad met een mod en nu daar mag posten, terwijl het geen paard gerelateerd forum is. Dat kan alleen als iemand dat voor haar open heeft gezet. Is toch niet vreemd dat ik daar op reageer dan? Er is daar niks wat mij doet vermoeden dat er een reactie van een mod komt....

Dat zou ontzettend hypocriet zijn Ladybird! Je kunt van iemand in dikke paniek en hoge nood niet verwachten dat ze gelijk die route neemt. En als je je in zo'n schrijnend geval je zo kei hard aan de regels houdt, dan moet je dat in dit geval ook doen. Al helemaal omdat je perse wilt dat hier mensen komen met interesse in paarden en dat is hier duidelijk niét het geval.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:15

Shiloh schreef:
Hoezo is dit speculatie? Ze zegt in die post dat ze contact heeft gehad met een mod en nu daar mag posten, terwijl het geen paard gerelateerd forum is. Dat kan alleen als iemand dat voor haar open heeft gezet. Is toch niet vreemd dat ik daar op reageer dan?

Dat zou ontzettend hypocriet zijn Ladybird! Je kunt van iemand in dikke paniek en hoge nood niet verwachten dat ze gelijk die route neemt. En als je je in zo'n schrijnend geval je zo kei hard aan de regels houdt, dan moet je dat in dit geval ook doen. Al helemaal omdat je perse wilt dat hier mensen komen met interesse in paarden en dat is hier duidelijk niét het geval.

Eens! Een pb voor meer info naar de TS van het gesloten topic was een kleine moeite geweest om te beslissen of er voor haar ook een uitzondering kon worden gemaakt!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 23:15

Nee shilow dat staat er nu nét niet. :D ik zou echt gewoon een reactie afwachten. Dan kun je daarna altijd nog vuur spugen als je dat nodig acht. :)

Edit; nogmaals gelezen en het kan idd wel op beide manieren opgevat worden ..

Enfin imo toch gewoon de reactie even afwachten. :) dat kijkt mij altijd beter dan zelf invullen, toch?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 30-07-14 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-14 23:18

Uuh, jawel dat staat er wel

Citaat:
heb ik contact opgenomen met één van de moderators van het forum van Bokt.nl met de vraag of ik hier kon en mocht reageren. En hoera, hier ben ik! *\o/*

En als het niet klopt wat ze zegt, hoe kan ze dan posten in links zonder 25 posts, dat moet toch iemand voor haar geactiveerd hebben?

Ik spuw trouwens niet gelijk met vuur, ik stel hier de situatie aan de kaart, omdat ik het zwaar bizar vind..., dus als er een logische verklaring is. Graag!

Onali

Re: Bokt... je moet je schamen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 01:39

Jeetje Shiloh wat maak je er een probleem van zeg. Deze smiley is erg van toepassing:
^)

Voor je OP, tja ontzettend k#tsituatie voor Kevertje, maar kom op ze is 41 jaar oud. Dat ze contact kan leggen met de politie ed had ze zelf ook wel kunnen bedenken.

Iedereen kan wel zeggen dat hij/ zij al tijden een meelezer is van een bepaald forum en zich pas dat moment gaat inschrijven. Van alle forums die er op the world wide web te vinden zijn ga je in zo'n situatie op een paardenforum vragen wat je moet doen. Ik kan daar echt niet bij.

Als ik in TS haar situatie had gestaan had ik niet eens aan Bokt gedacht. Ik kan me serieus niet voorstellen dat ze niemand kent die haar op dat moment of de avond ervoor kon helpen. (zelfs ik heb vrienden :+)

Ik vind dat de mod prima heeft gehandeld.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 01:49

Onali schreef:
Jeetje Shiloh wat maak je er een probleem van zeg. Deze smiley is erg van toepassing:
^)

Voor je OP, tja ontzettend k#tsituatie voor Kevertje, maar kom op ze is 41 jaar oud. Dat ze contact kan leggen met de politie ed had ze zelf ook wel kunnen bedenken.

Iedereen kan wel zeggen dat hij/ zij al tijden een meelezer is van een bepaald forum en zich pas dat moment gaat inschrijven. Van alle forums die er op the world wide web te vinden zijn ga je in zo'n situatie op een paardenforum vragen wat je moet doen. Ik kan daar echt niet bij.

Als ik in TS haar situatie had gestaan had ik niet eens aan Bokt gedacht. Ik kan me serieus niet voorstellen dat ze niemand kent die haar op dat moment of de avond ervoor kon helpen. (zelfs ik heb vrienden :+)

Nou ja Onali, dit zijn dus de reacties waarbij je een oordeel klaar hebt over iemand zonder enig medeleven.... Als je vaak op een forum meeleest maar niet post, kan het wel het eerste zijn dat er in je op komt. Al was het maar voor het enorme aantal mensen dat je bereikt. Je hebt duidelijk nooit in zo'n benarde situatie gezeten dat je niet meer 'helder' kan denken. Maar goed, je onderschrift zegt al genoeg toch?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 02:57

Emerald schreef:
Nou ja Onali, dit zijn dus de reacties waarbij je een oordeel klaar hebt over iemand zonder enig medeleven.... Als je vaak op een forum meeleest maar niet post, kan het wel het eerste zijn dat er in je op komt. Al was het maar voor het enorme aantal mensen dat je bereikt. Je hebt duidelijk nooit in zo'n benarde situatie gezeten dat je niet meer 'helder' kan denken. Maar goed, je onderschrift zegt al genoeg toch?

Dit vind ik altijd zo'n dooddoener, jij bent blijkbaar dus een pyromaan gezien jouw onderschrift?

Nee ik heb niet in zo'n situatie gezeten, maar genoeg andere situaties waarbij helder denken ook lastig is. Kevertje heeft de hele nacht in het portaal gezeten en plaatste het bericht rond 9 uur 's morgens. Maw tijd genoeg om weer helder te worden.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 03:00

Shiloh schreef:
WAIT! ... WUT!!???

Voor iemand in nood wordt geen uitzondering gemaakt, of de regels een beetje gebogen? Maar dit mag wel?

Moordzaken @ [LN] Moorddossiers: omstandigheden, motieven en straffen.

Nu val ik helemaal van mijn stoel!

Is wel vaker gebeurd dat iemand van buitenaf berichten plaatst, vaak na aanleiding van een topic. Deze personen beperken zich tot dat topic en komen verder niet op de rest van het forum. Redenen en voorbeelden kan ik niet zo gauw noemen.

Bokker Horse Event is zo'n voorbeeld en ik geloof dat er een fanclub of een DA kliniek (account met meerdere gebruikers) ook bestaat.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 06:00

Sorry Onali, Ik had dat niet moeten zeggen, maar het is wel typerend voor iemand die dus waarschijnlijk nooit in een situatie heeft gezeten dat je dus echt niet meer helder kan denken. Het maakt niet uit dat het 9 uur ' s ochtends is en dat je dan ineens helder moet kunnen denken.

Als je in zo'n situatie zit kun je gewoon even niet meer helder denken, zo simpel is het gewoon. Als je vaak meeleest op dit forum, ook al heb je je niet geregistreerd, dan kan IK me heel goed voorstellen dat het het eerste forum is waar je aan denkt. Misschien zit ze niet op andere fora?

Dat jij je dat niet kan voorstellen wil niet zeggen dat een ander dat doet? Wat als je niet op andere fora komt? Wat dan? En dat bedoel ik met empathie. Omdat JIJ het niet zou doen, wil nog niet zeggen dat een ander het niet zou doen. Tuurlijk zijn er mensen die misbruik willen maken. Maar dat gebeurd over het algemeen toch wel bij de markt sectie van Bokt en niet op het normale forum.

Voor jou hoop ik dat je nooit in een situatie terecht komt dat je echt even niet meer weet wat je moet doen, maar dat wil niet zeggen dat iemand in nood gewoon aan de kant gezet moet worden. En ik denk dat dat is waar dit topic over gaat. Een noodkreet. En ik mag toch hopen dat het merendeel van de mensheid hier gehoor aan geeft.

En nee, ik ben geen pyromaan... Maar dit gaat over een spin, niet over een PERSOOON in nood.

En het feit dat iemand wel mag plaatsen over moordzaken en iemand geen hulp mag vragen, wil er bij mij gewoon niet in.

Nogmaals sorry dat ik je onderschrift erbij haalde, maar ik heb echt helemaal genoeg van mensen die zo kortzichtig zijn dat ze zich niet kunnen inleven in een moeilijke situatie.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 06:43

Emerald schreef:
Sorry Onali, Ik had dat niet moeten zeggen, maar het is wel typerend voor iemand die dus waarschijnlijk nooit in een situatie heeft gezeten dat je dus echt niet meer helder kan denken.

Nogmaals sorry dat ik je onderschrift erbij haalde, maar ik heb echt helemaal genoeg van mensen die zo kortzichtig zijn dat ze zich niet kunnen inleven in een moeilijke situatie.

Bedankt voor je excuses.

Maar ik zou er niet zomaar van uit gaan dat ik (of andere Bokkers) nooit iets moeilijks heb meegemaakt en op dat moment (of later) moeite had met helder denken. Of zich niet kunnen inleven in zo'n situatie.
Iedereen heeft zijn eigen rugzak en die van mij is ook goedgevuld ;)

Ik had in kevertje dr schoenen dan alsnog niet iets op het forum geplaatst maar contact gezocht met mijn vriendinnen/ stalgenoten, familie en evt collega's.

Maar goed, ik heb gezegd wat ik wil zeggen en ik hoop dat Kevertje er bovenop komt :(:)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 07:56

ik ben ook wel benieuwd wat de afweging is geweest waarom de een wel "vrijstelling" krijgt van de 25 post regel en de ander niet.

Zoveel paardgerelateerde kennis voegt Moordzaken nu ook weer niet toe ;) .

Is het omdat er vooraf overleg is geweest? En waarom was dit in het geval van Kevertje niet mogelijk en kreeg deze alleen een pb van je voldoet niet aan de eis dus huppa topic op slot.

Heeft niets met gezeur te maken, maar wel met het feit dat de mods en gebruikers zeggen dat er niet met twee maten gemeten mag worden, maar hoe wil je dit anders verklaren.

Ik wacht met spanning af op een verklaring van beheer/mods.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:56

Wat kinderachtig zeg allemaal

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:59

StalNollie schreef:
Wat kinderachtig zeg allemaal

nou indd jij zegt het. Respecteer elkaars mening!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:22

Wauw bokt..... Echt wauw...

Gelukkig meten we niet met 2 maten. Gelukkig niet! :')
Een reactie vanuit t beheer? Don't hold your breath!!
Ik heb er geen woorden voor. Echt niet.. Ik had al geen woorden voor het aantal poedersuiker wat hier ongestraft mensen mag na trappen maar DIT?
Nee ik hoef geen pbtje te sturen. Ik krijg namelijk toch niks anders terug dan "wat vervelend dat je je in de kou gezet voelt". En we gaan gewoon door.
Iemand die op straat staat kan in de stront zakken, maar iemand die intressant is voor de kijkcijfertjes komt er in. En wees welkom! En zo is het toch??
Walgelijk. Echt walgelijk. Kreeg vandeweek nog een pb dat het team zich hierover aan t buigen was. Juist ja.. waarover dan precies?!!!

Mijn post zal wel verwijderd worden en ik zal wel een OW aan me reet hebben het intresseert me werkelijk geen Jota. De enige reden dat ik hier nog inlog is vanwege mijn HK mensen want bokt echt.. Jullie hebben zojuist de award gewonnen voor meest RUKbeheer ooit. +:)+

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:28

Het is al heel lang beleid (en bekend) dat zakelijke accounts toegestaan worden op Bokt. In dit geval is het een zakelijk account dat alleen in dit specifieke topic wil plaatsen.

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:59

Apple.. (ik hoop dat) je weet dat ik je niet wil gaan zitten aanvallen hier. Ik vind je een fijn mens voor zover je dat kan vinden via i-net. We hebben contact gehad en heb veel aan je gehad praktisch. Ik weet dat je niet van steen bent zoals sommige hier beweren. Echt maar are you serious??? Is dit "de" reactie vanuit het beheer?

Misschien moet je dan ook idd je ermaar bij neerleggen dat dit is hoe er hier gehandeld word.....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:02

Dat is niet zozeer de reactie vanuit beheer als meer mijn uitleg waarom account 'moordzaken' op LZP kan posten :-)

Gewoon een zakelijk account, zoals er wel meer van zijn :-)

Mensen die een SA aanvragen krijgen ook direct toegang tot LZP en MW :-)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:06

En even in alle eerlijkheid... is men er achter de silos uberhaupt nog mee bezig?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:08

Achter de schermen is men er nog mee bezig ja :-)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:11

Dan wachten we even rustig af en hoop ik dat ik het ooit ga snappen :+

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:22

Apple schreef:
Het is al heel lang beleid (en bekend) dat zakelijke accounts toegestaan worden op Bokt. In dit geval is het een zakelijk account dat alleen in dit specifieke topic wil plaatsen.

En is die dan wel gescreend? Voor hetzelfde geld is het een gebruiker met een grote fantasie :+
Zakelijk account? Hangt er ook een KVK nummer aan dan?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:26

Mag ik dan nog een vraag stellen?

Waarom, als iemand een SA of een zakelijk account heeft, mogen deze wel zomaar plaatsen? Het is overigens niet paard gerelateerd (niet altijd).

Op mij komt het nu een beetje krom over, stel dat kevertje een SA had aangevraagd of een PB van tevoren had gestuurd, was het goed geweest?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:46

Moderatoropmerking:
Wij hebben enig overleg gehad. Aangezien wij ook in dezelfde periode andere accounts direct toestemming hebben gegeven om op LZP/MW te posten en uiteindelijk Bokt voor de Bokkers is lijkt het wat scheef om dan Kevertje40 geen toestemming te geven. Kevertje40 blijkt een authentiek account met een reëel probleem. Wij kunnen ons voorstellen dat ze ook veel steun en tips kan halen uit het HK topic en uit de expertise op Bokt aanwezig. Als zij gebruik wil maken van deze mogelijkheid dan kan ze een moderator even een PB sturen zodat we haar kunnen toevoegen aan de kudde :-)

Ik zal dit ook even PB-en aan PenP2014 zodat ze het kan doorgeven aan kevertje40 :-)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:51

Ik heb dr een app gestuurd. Ze vind dit heel fijn. Ze gaat straks een mod pben.

Ik vind dit echt super. Dikke vette Thanks!!! :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-14 11:09

+:)+ +:)+ +:)+

Top. Ik heb me in die 12 jaar tijd niet vaak tot het bokt team gericht. Sterker nog, volgens mij is dit de eerste keer dat ik zo mijn verontwaardiging heb geuit over acties van het team. Ben altijd zelfs best wel tevreden geweest over het beleid van bokt. Ook een van de redenen waarom ik zo verbaasd was eigenlijk.

Ik vind het super dat er nu toch zo meegewerkt wordt. Kudo's voor bokt dus. Al vind ik het nog steeds wat jammer dat dit niet ook kon toen de nood het 'hoogst' was een paar dagen terug, maar swa, hè, daar hebben we het niet meer over.