[Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:04

Heel jammer! Ik hoop dat het terugkomt!

Selina

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:06

Ik vind het echt vervelend, die grijze vlakken :/
Haal het dan helemaal weg.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:06

Anoniem schreef:
Marjoow schreef:
Bokt verdient aan onze foto? Euhh Hoe vergezocht is dat wel niet?

Niet ver gezocht. Bokt verdient aan de reclames.
Mooi foto's --> meer leden --> meer klikken op reclame --> meer inkomsten.

Echter werkt het ook de andere kant op.

Meer leden --> meer bekeken foto's --> meer naamsbekendheid --> meer inkomsten voor de fotograaf

Oh wauw Bart zal dan wel rijk worden van onze foto's zeg!! Vertel eens Bart. Hoe groot os je auto en hoeveel badkamers heeft je villa??

Kom op zeg. Bokt is een gratis forum wat goed word bijgehouden. Het werkt idd beide kanten op zodat beide partijen er voordeel aan hebben. En wat is er nou erg aan om 1 foto op de voorpagina te hebben? Ik snap werkelijk het probleem niet hoor.

De meeste fotografen zouden lang niet zo populair zijn zonder Bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:10

Marjoow schreef:
Anoniem schreef:
Niet ver gezocht. Bokt verdient aan de reclames.
Mooi foto's --> meer leden --> meer klikken op reclame --> meer inkomsten.

Echter werkt het ook de andere kant op.

Meer leden --> meer bekeken foto's --> meer naamsbekendheid --> meer inkomsten voor de fotograaf

Oh wauw Bart zal dan wel rijk worden van onze foto's zeg!! Vertel eens Bart. Hoe groot os je auto en hoeveel badkamers heeft je villa??

Kom op zeg. Bokt is een gratis forum wat goed word bijgehouden. Het werkt idd beide kanten op zodat beide partijen er voordeel aan hebben. En wat is er nou erg aan om 1 foto op de voorpagina te hebben? Ik snap werkelijk het probleem niet hoor.

De meeste fotografen zouden lang niet zo populair zijn zonder Bokt!

Ik ben het met je eens hoor dat het grootste deel van de fotografen wss niet eens bestaan had zonder bokt. En dat Bart geld moet generen uit bokt, mede om het databeest af en toe te updaten/vernieuwen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:12

S_en_Z schreef:
Nja ik heb er niet veel mee te winnen of te verliezen maar kan me voorstellen dat t voor fotografen die er hun dagelijks brood mee verdienen vervelend is als niet representatieve fotos/niet mooie uitsnedes in uitgelicht komen.

simpelste oplossing is dus gewoon géén foto's meer met logo in uitgelicht waar fotografen zich door benadeeld kunnen gaan voelen ( en dan wel 24 hele uren lang,waarbij er wat uren waarin ze verheerlijkt en geroemd worden om hun foto's en het euforische gevoel wat men daarvan krijgt dan weer vanaf gehaald kunnen worden....)

of gewoon heel uitgelicht stoppen,tis jammer dat er mensen 'kunnen' zijn die zich 24 uur lang benadeeld of onheus behandeld voelen doordat er een miniatuurfotootje van hun zonder logo op de voorpagina van een paardenforum staat...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:14

En als dat echt van die grote bedragen zouden zijn. Maar daar geloof ik echt niet in hoor...

Mijn oplossing voor dit overdreven probleem... gewoon een optie bij het aanmaken van je topic waarin je aan kan vinken of je wel of niet in uitgelicht wilt komen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:14

Brainless schreef:
Maar het zijn dus niet (altijd, meestal dus niet) de fotografen die een topic openen, maar van wie de shoot gemaakt is.

cp112 schreef:
Jij hebt het hier over de fotograaf die de foto's plaatst. 9 van de 10 keer is het gewoon de paardeneigenaar en is de fotograaf niet op de hoogte.
Het mag wettelijk gezien gewoon niet om foto's zonder toestemming zomaar aan te passen, zelfs logo's te verwijderen! Heel simpelweg voor eigen gewin. Dat het voor de fotografen als reclame wordt gezien stast daar los van. Zeker als in uitgelicht helemaal niet staat welke fotograaf het is.

Gemmeke schreef:
Ik ben het hier mee eens als de fotograaf zelf de foto's op bokt plaatst!
Maar helaas is dit vaak heel vaak niet het geval! Ze worden geplaatst door de eigenaar van het paard.

En in dit geval zijn denk ik ook de grootste problemen!
Ik vraag me dan ook af of deze groep zelf wel toestemming heeft gevraagd aan de fotograaf!

Ik quote jullie alle 3 even omdat jullie bijna hetzelfde zeggen.

Als je als fotograaf bokkers gaat fotograferen op een fotomeeting die georganiseerd is door en voor bokkers, dan kun je er toch heel zeker van zijn dat er naderhand ook een fototopic over gemaakt wordt? Juist. Vervolgens plaatst die bokker jou foto's, met jou naam (want dat heb er nog geen enkele niet zien doen) met dank aan '...' etc. Als mensen al foto's zouden willen pikken, dan gaan ze echt niet dat flut dingetje van pakweg 6 bij 3 cm op de voorpagina pakken, omdat daar geen logo op zit?! Dan gaan ze voor de grote foto in het topic met goede resolutie en shoppen daarna dat logo gewoon weg. Dus zoals ik al zei is dit echt gewoon pure muggenzifterij! Maar dan echt het schoolvoorbeeld er van! Als bokt nou het logo weg zou halen in de fototopics, dan had met iets om over te klagen! Maar over die mini foto op de voorpagina? Nee dat is gewoon zeuren!

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:16

Voor diegenen die allemaal zo negatief doen over de fotografen die hier een probleem mee hebben, heb ik de volgende vraag.

Wat vind je ervan als ik jouw foto's uit je profiel (of andere foto's die je op bokt hebt geplaatst) plaats op een website buiten Bokt (bijvoorbeeld fotosvanpaarden.nl)?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:18

Sandrohit schreef:
Voor diegenen die allemaal zo negatief doen over de fotografen die hier een probleem mee hebben, heb ik de volgende vraag.

Wat vind je ervan als ik jouw foto's uit je profiel (of andere foto's die je op bokt hebt geplaatst) plaats op een website buiten Bokt (bijvoorbeeld fotosvanpaarden.nl)?

Zolang het niet bij een te koop advertentie of verzorger gezocht advertentie is, zou ik er trots op zijn dat mijn foto daar mooi genoeg voor is!

Maar dat is toch ook iets totaal anders?? Of krijg je als je op die foto klikt, een link terug naar bokt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:19

Sandrohit schreef:

Niet relevant voor de discussie.

Het gaat hier om een link binnen een website. En wanneer jou klanten jou foto's overal posten zonder jou toestemming. Moet je je klanten daar op aanspreken. Niet bokt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:20

Marjoow schreef:
Mijn oplossing voor dit overdreven probleem... gewoon een optie bij het aanmaken van je topic waarin je aan kan vinken of je wel of niet in uitgelicht wilt komen.

dat gaat niet want een TS die dus niet de fotograaf is kan dan "ja"aanvinken,maar dan is de fotograaf er het misschien wel niet mee eens en dan is er dus alsóg dat probleem.. :roll:

dus het moet dan zo gaan worden dat alleen de fotografen van een foto toestemming kunnen geven,en dat is toch gewoon teveel gedoe om een fotootje die 24 uur lang gewoon een extra kijk in foto's geeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:20

Sandrohit schreef:

Hoe is dat vergelijkbaar? Bokt zet de miniaturen/uitsnedes toch niet op nu.nl? :') Uitgelicht is op de voorpagina van bokt.nl

Dat jij het niet leuk vind dat je klanten foto's op bokt zetten, dan moet je misschien eens met je klanten praten in plaats van azijnpissen op bokt.

Of misschien een andere hobby zoeken of ander werk als het je broodwinning is.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:21

Dat is dan dikke vette pech hebben! Vergeet niet, alles wat je op internet plaatst is openbaar. Als foto's je echt dierbaar zijn, dan plaats je ze niet op internet. Als fotograaf bescherm je je foto's, en zelfs dan blijft het een piece of cake voor getalenteerde shoppers een logo weg te shoppen. Maar om een foto interessant te maken moet hij wel voldoende groot zijn. En aangezien de voorpagina enkel mini foto's bevat, die er bedoeld zijn om zin te geven om verder te klikken en de grote foto's te ontdekken (waar wél het logo op staat! ) is je vraag eigenlijk weinig relevant....

Marjo

Re: [Dienstmededeling] Tijdelijk geen Uitgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:22

He maar even hè. Al die fotografen die hier zo zeiken. Zetten jullie wel eens een foto op Facebook?

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:23

Kentaro schreef:
Zolang het niet bij een te koop advertentie of verzorger gezocht advertentie is, zou ik er trots op zijn dat mijn foto daar mooi genoeg voor is!

Maar dat is toch ook iets totaal anders?? Of krijg je als je op die foto klikt, een link terug naar bokt?

En als het slechtepaardenfotos.nl is?|

Nee zoveel anders is het niet, als eigenaar van een foto wil je vast niet overal op een website staan?

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:24

chelle_dora schreef:
Hoe is dat vergelijkbaar? Bokt zet de miniaturen/uitsnedes toch niet op nu.nl? :') Uitgelicht is op de voorpagina van bokt.nl

Dat jij het niet leuk vind dat je klanten foto's op bokt zetten, dan moet je misschien eens met je klanten praten in plaats van azijnpissen op bokt.

Ik vind het wel vergelijkbaar maar je antwoord is mij duidelijk, dit vind jij ook niet leuk!
Laatst bijgewerkt door Sandrohit op 03-07-14 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:24

Marjoow schreef:
He maar even hè. Al die fotografen die hier zo zeiken. Zetten jullie wel eens een foto op Facebook?

NEE

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:26

Sandrohit schreef:
Marjoow schreef:

NEE

Oh wauw good for you.. Maar dan ben je een van de weinigen.

Want Femke, de fotografe die in de Op genoemd is. Doe doet dat dus wel. En zo veeeeeeeeel meer. Ikzelf ook.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:26

Ik zou gewoon 2 vinkjes installeren bij het plaatsen van een topic (mits mogelijk natuurlijk)

Eerste vinkje zou dan de vraag zijn: heb je de foto's zelf gemaakt of laten maken door een (semi) proffesionele fotograaf.

Als je aan vinkt zelf gemaakt (en daar hang ik dan ook gemaakt door een vriendinnetje/vriend/vader/moeder/zus/opa/oma etc onder) Dan kan je ze gewoon simpel plaatsen.

Als je aan vinkt dat je ze heb laten maken door een (semi) prof dan moet je de optie krijgen, heb je toestemming deze foto's te plaatsen en evt in uitgelicht te komen?
Als het dan weer ja is misschien een klein invul schermpje met de gegevens en de evt website van de fotograaf welke erbij gezet kan worden.

Is maar een kort idee snel tussendoor neergezet :)
Maar dan kan je de plaatser wat meer aansprakelijk stellen.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:28

Lees anders de argumenten van die fotografe eens in het andere topic.. Daar legt ze uit waarom ze benadeeld kan worden door uitgelicht, waarom bokt inkomsten genereert door haar foto's te gebruiken en waarom een vinkje ook niet handig is. Overigens wordt uitgelicht, ook volgens deze fotografe, ongeveer een miljoen keer gezien, je kan dus niet spreken van 'een bekendheidje' maar van een behoorlijke impact als de foto bijv niet naar je zin is. Heel begrijpelijke taal waardoor ik als leek haar standpunt helemaal kan begrijpen. Ik vind dan ook niet dat ze zeurt. Als Mien van om de hoek, die 3 foto's per jaar maakt, zich benadeeld voelt door uitgelicht, vind ik dat ook wel raar en zeuren (hoewel dat dan ook eigk nog Miens goede recht is). Maar een professional, dat kan ik eigenlijk best begrijpen.

_CP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:29

Wat een drama wordt er gemaakt. :roll: Als fotograaf moet je juist blij zijn dat jouw foto op uitgelicht komt. Mensen klikken daar vaak op, het is alleen maar extra bekendheid. Ze zien dan in het topic alsnog het logo, of de naam van de fotograaf.

En als bokkers foto's plaatsen zonder de fotograaf of het logo te vermelden, dan moet je daar als fotograaf misschien betere afspraken over maken.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:31

Sandrohit schreef:
En als het slechtepaardenfotos.nl is?|

Nee zoveel anders is het niet, als eigenaar van een foto wil je vast niet overal op een website staan?

ik zou er heel hard om lachen en vooral verder gaan met mijn leven...echt nog geen seconde dat ik me daar druk over wil maken ,en ja..mijn dieren hebben al te koop gestaan op marktplaats,mijn auto heeft daar weleens te koop gestaan :') ,en mijn foto's worden veel gebruikt bij spelletjes..

dus....men gaat hun goddelijke gang maar...kan er wel om lachen eigenlijk,vooral alles wat eromheen verzonnen wordt :D

maar goed,uitgaande dat bokt alleen maar een klein fotootje plaatst welke dan linkt naar een puur advertentietopic voor de fotografen zelf,kan ik me werkelijk de commotie niet voorstellen dat er een logootje wat niet meer als een vliegenstrondje wordt op zo'n klein plaatje ,nu werkelijk een drama is als dat weggehaald wordt,sterker nog,ik denk zelfs dat het minder hits oplevert omdat zo'n vliegenstrondje in een miniplaatje als ergelijk ervaren zal worden......

VogeltjeM,dus eigenlijk gewoon helemaal geen foto's meer toestaan van prof fotografen,want stel je voor dat ze ergens benadeld zouden kunnen worden of zich benadeeld voelen

alleen al voor dit gezeur zou ik zeggen,verwijder héél dat uitgelicht,wat een gemierenneuk zeg...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 03-07-14 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandrohit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:33

Ben ook geen echte Bokker, ben getipt over het topic en ik sta verbaasd hoe iedereen met het auteursrecht omgaat alsof het niets is.

Zoveel commentaar omdat UITGELICHT opgedoekt is en de schuld geven aan de fotografen terwijl er meerdere oplossingen zijn voorgelegd maar volgens Bokt niet kunnen.

Net als in het vorige topic word er door veel mensen vergeten dat er ook foto's worden geplaatst van fotografen die niet op Bokt zitten (met toestemming) maar deze toestemming wil niet zeggen dat Bokt het recht heeft het logo/watermerk er vanaf te snijden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:34

Maargoed Door dit gezeik kunnen degene die er geen probleem mee hebben, zoals ik, maar wel een logo op hun foto plaatsen nadeel aan. Omdat er een paar, want zoveel zijn het er niet, zijn die er een probleem mee hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 12:34

Sandrohit schreef:
chelle_dora schreef:

Ik vind het wel vergelijkbaar maar je antwoord is mij duidelijk, dit vind jij ook niet leuk!

Ach als ik op Nu.nl zou worden gezet zou ik dat best leuk vinden :+

Maar goed, bokt.nl is nog steeds bokt.nl , ook de voorpagina en ook de fototopics. Nogmaals, als je daar een probleem mee hebt dat je op bokt.nl staat moet je bij je klanten gaan klagen :+