Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Marjoow schreef:Bokt verdient aan onze foto? Euhh Hoe vergezocht is dat wel niet?
Niet ver gezocht. Bokt verdient aan de reclames.
Mooi foto's --> meer leden --> meer klikken op reclame --> meer inkomsten.
Echter werkt het ook de andere kant op.
Meer leden --> meer bekeken foto's --> meer naamsbekendheid --> meer inkomsten voor de fotograaf
Marjoow schreef:Anoniem schreef:Niet ver gezocht. Bokt verdient aan de reclames.
Mooi foto's --> meer leden --> meer klikken op reclame --> meer inkomsten.
Echter werkt het ook de andere kant op.
Meer leden --> meer bekeken foto's --> meer naamsbekendheid --> meer inkomsten voor de fotograaf
Oh wauw Bart zal dan wel rijk worden van onze foto's zeg!! Vertel eens Bart. Hoe groot os je auto en hoeveel badkamers heeft je villa??
Kom op zeg. Bokt is een gratis forum wat goed word bijgehouden. Het werkt idd beide kanten op zodat beide partijen er voordeel aan hebben. En wat is er nou erg aan om 1 foto op de voorpagina te hebben? Ik snap werkelijk het probleem niet hoor.
De meeste fotografen zouden lang niet zo populair zijn zonder Bokt!
S_en_Z schreef:Nja ik heb er niet veel mee te winnen of te verliezen maar kan me voorstellen dat t voor fotografen die er hun dagelijks brood mee verdienen vervelend is als niet representatieve fotos/niet mooie uitsnedes in uitgelicht komen.
Brainless schreef:Maar het zijn dus niet (altijd, meestal dus niet) de fotografen die een topic openen, maar van wie de shoot gemaakt is.
cp112 schreef:Jij hebt het hier over de fotograaf die de foto's plaatst. 9 van de 10 keer is het gewoon de paardeneigenaar en is de fotograaf niet op de hoogte.
Het mag wettelijk gezien gewoon niet om foto's zonder toestemming zomaar aan te passen, zelfs logo's te verwijderen! Heel simpelweg voor eigen gewin. Dat het voor de fotografen als reclame wordt gezien stast daar los van. Zeker als in uitgelicht helemaal niet staat welke fotograaf het is.
Gemmeke schreef:Ik ben het hier mee eens als de fotograaf zelf de foto's op bokt plaatst!
Maar helaas is dit vaak heel vaak niet het geval! Ze worden geplaatst door de eigenaar van het paard.
En in dit geval zijn denk ik ook de grootste problemen!
Ik vraag me dan ook af of deze groep zelf wel toestemming heeft gevraagd aan de fotograaf!
Sandrohit schreef:Voor diegenen die allemaal zo negatief doen over de fotografen die hier een probleem mee hebben, heb ik de volgende vraag.
Wat vind je ervan als ik jouw foto's uit je profiel (of andere foto's die je op bokt hebt geplaatst) plaats op een website buiten Bokt (bijvoorbeeld fotosvanpaarden.nl)?
Sandrohit schreef:Voor diegenen die allemaal zo negatief doen over de fotografen die hier een probleem mee hebben, heb ik de volgende vraag.
Wat vind je ervan als ik jouw foto's uit je profiel (of andere foto's die je op bokt hebt geplaatst) plaats op een website buiten Bokt (bijvoorbeeld fotosvanpaarden.nl)?
Marjoow schreef:Mijn oplossing voor dit overdreven probleem... gewoon een optie bij het aanmaken van je topic waarin je aan kan vinken of je wel of niet in uitgelicht wilt komen.
Kentaro schreef:Zolang het niet bij een te koop advertentie of verzorger gezocht advertentie is, zou ik er trots op zijn dat mijn foto daar mooi genoeg voor is!
Maar dat is toch ook iets totaal anders?? Of krijg je als je op die foto klikt, een link terug naar bokt?
chelle_dora schreef:Hoe is dat vergelijkbaar? Bokt zet de miniaturen/uitsnedes toch niet op nu.nl?Uitgelicht is op de voorpagina van bokt.nl
Dat jij het niet leuk vind dat je klanten foto's op bokt zetten, dan moet je misschien eens met je klanten praten in plaats van azijnpissen op bokt.
Of misschien een andere hobby zoeken of ander werk als het je broodwinning is.
Sandrohit schreef:Marjoow schreef:He maar even hè. Al die fotografen die hier zo zeiken. Zetten jullie wel eens een foto op Facebook?
NEE
Sandrohit schreef:En als het slechtepaardenfotos.nl is?|
Nee zoveel anders is het niet, als eigenaar van een foto wil je vast niet overal op een website staan?
Sandrohit schreef:chelle_dora schreef:Hoe is dat vergelijkbaar? Bokt zet de miniaturen/uitsnedes toch niet op nu.nl?Uitgelicht is op de voorpagina van bokt.nl
Dat jij het niet leuk vind dat je klanten foto's op bokt zetten, dan moet je misschien eens met je klanten praten in plaats van azijnpissen op bokt.
Of misschien een andere hobby zoeken of ander werk als het je broodwinning is.
Ik vind het wel vergelijkbaar maar je antwoord is mij duidelijk, dit vind jij ook niet leuk!