Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Percy schreef:Maartje: ik denk dat jij het over je eigen topic hebt, dat over de NB-ers die de grond ingetrapt zouden worden volgens jou. Volgens mij is er in dat topic best respectvol gereageerd en ook het topic waar jij op doelde was echt niet respectloos.
Jammer dat jij dat hier aanhaalt om het hele bokt team over één kam te scheren. Je kan zeggen over bokt en de vrijwilligers wat je wilt maar dit is nog steeds een van de grootste fora in Nederland en dat is denk ik niet voor niets. Ondanks alle negativiteit van sommigen blijven mensen hier heel frequent komen. Sommigen vinden het fijn om overal tegenaan te schoppen maar blijkbaar is het feit dat ze bokt zo vreselijk vinden toch niet genoeg reden om hier te vertrekken.
Iris82 schreef:Zwerte, wat versta jij in deze context precies onder cyberpesten? Structureel dezelfde persoon die dezelfde persoon 'pest'? Of meer generaliserend: mensen die vaak negatief aanwezig zijn?
Zwerte schreef:Iris82 schreef:Zwerte, wat versta jij in deze context precies onder cyberpesten? Structureel dezelfde persoon die dezelfde persoon 'pest'? Of meer generaliserend: mensen die vaak negatief aanwezig zijn?
Ik denk dat het wel lastig te definieren is, en daarmee is het ook lastig om er regels op te maken. In dit geval doel ik eigenlijk op de volwassenen die blijven doorgaan op een kind. Om even heel zwartwit te blijven: blijven rellen (met pennys, popcorn en de hele bups) en daardoor het topic verzieken van een kind wat het gewoon goed bedoeld. Voor mij gaat men echt de grens over als er is gezegd (door gebruiker of mod) dat het nog maar een kind is en daarna gaat men doodleuk verder. Dat kan 1 persoon zijn, dat kunnen er tien zijn.
Maar om eerlijk te zijn is het imo ook een illusie om te denken dat je sociaal gedrag in regels vast kan leggen. Dit kan tot op zekere hoogte, maar zoals nu ook al goed te merken is, komt het in de praktijk vaak neer op persoonlijke interpretatie van de regels. Kan denk ik ook niet anders, daarom is het goed dat jullie met meerdere mensen werken. Ik vind persoonlijk dat jullie, als team, soms te star vasthouden aan de letters van de regeltjes. Als iedereen in het topic vind dat iemand loopt te rellen, maar diegene is zo slim met woorden dat hij/zij steeds niet daarop gepakt kan worden, dan vind ik dat zo iemand best 'op gevoel' gepakt mag worden. Menselijk gedrag is nou eenmaal niet zo rechtlijnig dat het in protocollen en stroomdiagrammen gezet kan worden. Kan wel, maar werkt in de praktijk niet. Uiteraard moeten er regels zijn en moet dit zo gelijkwaardig mogelijk worden toegepast, maar die objectieve scheidslijn die jullie lijken te willen, bestaat gewoon niet.
Maartje1990 schreef:Percy: ik snap werkelijk waar niet waar je het nu over hebt?wat is je probleem nu precies?
Jij zegt dat ik het hier over mijn topic van een tijdje terug heb. Dus jij doet daarmee een aanname want ik heb nergens gezegd over welk topic het gaat. En ik had het dus niet overdat topic waar jij op doelt
Ik ben het er overigens helemaal mee eens dat er beter op cyberpesten mag worden gereageerd idem dito van het herhalen van reacties. Ik zie alleen ook graag dat er 1 lijn getrokken wordt, voor iedereen hetzelfde dus. En niet voor het ene topic dat het prima is om naar te doen naar ts en in de ander wel. Dat ontbreekt in mijn ogen nogal en daarmee doel ik op alle topics in het algemeen, niet perse NB topics.
Mindim schreef:Persoonlijk vind ik dat er een bokt junior en een volwassen bokt moet zijn. Ik zie niet altijd de leeftijd van de posters. Als kinderen van 12 zich in volwassen discussies mengen is er soms al iets gezegd voor dat je er erg in hebt dat het om een kind gaat.
SaskiaKa schreef:Mindim schreef:Persoonlijk vind ik dat er een bokt junior en een volwassen bokt moet zijn. Ik zie niet altijd de leeftijd van de posters. Als kinderen van 12 zich in volwassen discussies mengen is er soms al iets gezegd voor dat je er erg in hebt dat het om een kind gaat.
Hier ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat een kind of jongere met een vraag ook terecht moet kunnen bij meer ervaren paardenhouders. Als een kind wil leren juich ik dat alleen maar toe.
Vaak is aan de manier van schrijven al te herkennen of het hier een jongere betreft. En daarbij, maakt het iets uit of het een kind of een volwassene betreft? Een nette vraag verdient een net antwoord, ongeacht de leeftijd van de vraagsteller.
Mindim schreef:Persoonlijk vind ik dat er een bokt junior en een volwassen bokt moet zijn. Ik zie niet altijd de leeftijd van de posters. Als kinderen van 12 zich in volwassen discussies mengen is er soms al iets gezegd voor dat je er erg in hebt dat het om een kind gaat.
Doanique schreef:Maar is het dan wel oké om als volwassene vs. volwassene zo onrespectvol en hard te reageren, maar tegen een kind niet? In mijn opinie moet je altijd gewoon respectvol en netjes naar elkaar zijn..