Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rumpleteaser schreef:@ Spip: Wat je omschrijft herken is wel een beetje bij m'n 'eigen' paardje. Wat bij mij heel erg helpt is een stukje freestyle en halter (bijvoorbeeld voor het rijden), waardoor hij meer op mij gefocust is (en minder op andere paarden). Het is een ruin, maar soms denkt-ie dat-ie hengst is, hahaha!
Het is maar een ideetje en wie weet helpt het ook bij jou.
Ik ben het eens met wat hierboven wordt gezegd; dat je dit bij het gedrag zou moet aanpakken, in plaats van bij de middelen. Succes!
marleen_88 schreef:ik heb een vriendin, die van de instructrice de tip kreeg om eens met stootteugel te gaan rijden, omdat haar pony nogal moeilijk nageeft. Toen had onze instructice gezegd dat ze er zelf een kon maken van een fietsband, maar we hebben geen idee hoe dat moet... zouden jullie ons misschien kunnen helpen?
Iolanthe schreef:Ik heb even in je profiel gespiekten je eerste bericht is toch wel grappig hoor
Citaat:Schouders naar achter, langmaken, wat een mooi paardje (L)
romyloverrr schreef:Iolanthe schreef:Ik heb even in je profiel gespiekten je eerste bericht is toch wel grappig hoor
haha , ja , je schreef dit :marleen_88 schreef:heej sas!! egt jammer joh!! dat Romy tog niej zwanger is!! majah! volgende x beter!!
xx marleen
Kayleigh schreef:Misschien kun je er info over vragen bij die mensen waar hij heen is gegaan, maar ze 'm te sterk vonden.
die weten misschien wel een telefoon nummer ofso.
xsuc6!
Citaat:dat van die teugels weten we nu ondertussen wel hoor! maarja.. beter 10x dan geen 1 x gewaarschuwt te worden, toch? hele leuke shet meisz! en springt erg goed! leuk ook zonder zadel veel plezier nog met hem verder, geniet ervan!
Citaat:Je paard kan goed model staan haha
Nee maar supermooi paardje heb je daar ^^
Essie73 schreef:Hoi hoi,
Ik ben vanaf volgende week de trotse bezitten van een Arabofries. Merrie van 8 maanden. Nu is het de eerste keer dat ik een veulen heb/krijg en wil graag zoveel mogelijk info. Ga uiteraard veel lezen en rondvragen. Ze komt bij een boer te staan in de wijdewormer, waar ze lekker zelf het land op kan en bij kou en regen kan schuilen in een betonnen schuilstal.
Wat kan ik haar het beste gaan voeren, wat is nog meer belangrijk dat eerste jaar.
Gr Esther
Essie73 schreef:spreek net iemand die instructrice is, (3 jaar deurne) zij zegt dat ik nu al moet beginnen met beleren (longeren) omdat ik anders straks als ze in de pubertijd is in de problemen kom. Ik vindt het zelf een beetje vroeg, ze is pas 8 maandjes joh.
Gr Esther