[Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

x_Anne_x

Re: [Dienstmededeling] Vernieuwde forumlayout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 16:34

Als ik mobiel bok heb ik bij m'n eigen berichten een 'probleem' met een van mijn hk's
In de lijst heb je die rondjes met zo'n vierkantje staan. Die die wit zijn als je het topic gelezen hebt en oranje als er nieuwe berichten zijn. Maar bij een van mijn hk's is dat vierkantje veel kleiner ( alleen t vierkantje niet t rondje) dan bij de andere topic. Nu kan ik op m'n mobiel niet zien wat voor kleur ie dan heeft en of er dus nieuwe berichten zijn of niet.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:42

@Anne; welke telefoon heb je? En kan je een screenshot maken?
@Magda_90; welke telefoon gebruik je?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:59

HTC Desire S.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:34

Nog een brede banner gevonden in het 'Vreemde opmerkingen tijdens het uitgaan'-topic. Was de eerste pagina, heb ook een screenshot voor je als je wilt :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:10

Nu ik de oude en nieuwe versie langer naast elkaar gebruik gaat met voorkeur steeds verder naar de oude versie. De nieuwe versie is kwa lettertype en kleur echt scherper en dikker en kleiner. Niet prettig aan de ogen en erg moeilijk te lezen. Vooral de koppen bij eigen berichten staat onprettig. Ook de onnodige extra kolom stoort enorm.

De zoekfunctie zo is omslachtig en onhandig en de idioot grote ruimte voor de avatar. Dat is echt een derder van het scherm. De overige twee derde is tekst. Veel scrollen en fotos worden erdoor behoorlijk vervormd. Edit en het staat erg raar dat eigen berichten en actieve onderwerpen onder elkaar staat ipv gewoon achter elkaar. Klein mik vlakje.

Edit twee hopelijk nu alles. Wat ik nog erg irritant vind en weer een onnodige extra klik. Ik wil in een keer bij mijn gebruikerspaneel kunnen komen ipv ook daar weer extra moeten klikken voor ik er kan komen. En ook dat is een iniminiklikvak.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:48

Heb galaxy ace, heb wel printscreen maar krijg niet upgeload

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:34

Het probleem dat Gwen noemt op de vorige pagina heb ik ook al een tijdje. In het begin toen ik deze versie gebruikte, had ik het niet en op de laptop heb ik het nog steeds niet, wel op mijn Samsung-foon. Heel vervelend, moet telkens dus gaan zoeken naar waar die rode lijn zou moeten zitten...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:40

karuna schreef:
Nu ik de oude en nieuwe versie langer naast elkaar gebruik gaat met voorkeur steeds verder naar de oude versie. De nieuwe versie is kwa lettertype en kleur echt scherper en dikker en kleiner. Niet prettig aan de ogen en erg moeilijk te lezen. Vooral de koppen bij eigen berichten staat onprettig. Ook de onnodige extra kolom stoort enorm.

De zoekfunctie zo is omslachtig en onhandig en de idioot grote ruimte voor de avatar. Dat is echt een derder van het scherm. De overige twee derde is tekst. Veel scrollen en fotos worden erdoor behoorlijk vervormd. Edit en het staat erg raar dat eigen berichten en actieve onderwerpen onder elkaar staat ipv gewoon achter elkaar. Klein mik vlakje.

Edit twee hopelijk nu alles. Wat ik nog erg irritant vind en weer een onnodige extra klik. Ik wil in een keer bij mijn gebruikerspaneel kunnen komen ipv ook daar weer extra moeten klikken voor ik er kan komen. En ook dat is een iniminiklikvak.

Helemaal mee eens. Vind het wel mooier, als je een bericht plaatst, hoe het eruit ziet.. Maar voor de rest vind ik het niet zo prettig. Vooral de onnodige ruimte bij de ava's en bij eigen berichten staat het allemaal niet zo strak meer onder elkaar en is er ook teveel ruimte.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:40

Afbeelding

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:51

@ElineS; welke browser gebruik je? Alles zou gewoon strak onder elkaar moeten staan bij 'Eigen Berichten'...

@x_Anne_x; Ah, dat is eigenlijk dit icoontje: Afbeelding dat is een animatie en je telefoon laat alleen het eerste beeld zien lijkt het. Dat icoon staat voor topics met heel erg veel pagina's.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:07

Aah zo'n vermoede had ik al, maar kan er iets aan gedaan worden dat ik op m'n telefoon alleen de kleine 'variant' zie? Want zie nu dus echt niet of er nieuwe Posts zijn

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 09:48

Goed punt :+
Zou opgelost moeten zijn :j

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:25

Ik vind het jammer dat je in Bokt5 niet meer kunt zien hoe vaak een topic bekeken is. Komt dit nog terug? :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:39

Hoe vaak het topic bekeken is, is gewoon zichtbaar? Iig als je geen heel erg small scherm hebt.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:53

Is het verplaatst dan? :o Want ik zit gewoon op mijn laptop..

In Bokt4 zie ik namelijk het volgende als ik op eigen berichten klik: Onderwerpen - Auteur - Reacties - Bekeken - Laatste bericht

In Bokt5 is bekeken verdwenen, dan zie ik alleen: Onderwerpen - Auteur - Reacties - Laatste bericht

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 17:42

Ah, je hebt gelijk. Ik zat in de forumlijst te kijken, b.v.:
[FZ] Forumzaken

In Eigen Berichten is deze teller idd weg, die informatie heb je daar niet heel hard nodig (je weet al dat het topic interessant is) en weglaten levert een wat minder drukke/meer overzichtelijke pagina op. Dat zijn eigenlijk wel de belangrijkste redenen dat deze kolom daar is weggevallen. Erg benieuwd waar je die teller voor gebruikt?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:40

Juist ja :+
Ik heb duidelijk twee dingen door elkaar gehaald. Je hebt gelijk dat het bij je eigen berichten eigenlijk geen functie heeft. Ik geef de warmte maar de schuld {:}

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 18:54

Dat viel mij ook al op. Vind het jammer terwijl ik het niet nodig heb ofzo :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:20

De lay-out doet raar. Hij is heel erg uitgezoomd en beslaat maar een kwart van mijn telefoonscherm. Was van het 1 op het andere moment en bij meerdere pagina's en topics (inclusief deze)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:03

Ik heb ook problemen op de computer, de lay-out is niet beeldvullend?

Afbeelding

Gebruik Firefox

Edit: zag dat er ook al een topic over was: [FZ] Bokt smaller geworden?
Overigens heb ik geen breed scherm.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:23

Ik heb dit probleem met Chrome op de laptop op dit moment ook.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:21

Ik zit op safari en heb tot nu toe nog geen enkel probleem gehad! Bokt lijkt wel wat groter maar dat kan ook aan mij liggen :')

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 18:41

Zou allemaal weer moeten werken (na een druk op F5 of Command-R) :j
Excuses voor het ongemak, was weer wat test-code die per ongeluk van de ontwikkel omgeving op www.bokt.nl terecht is gekomen. Er wordt hard aan gewerkt om dat soort fouten in de toekomst te voorkomen (of iig flink te verminderen).

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:37

Ik heb er nog steeds last van op mijn telefoon

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:42

Hier op de computer doet hij het weer, thanks Bart!