Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:10

LoveBodin schreef:
En die opties worden bekritiseerd, de voor en nadelen worden besproken.
Ik heb nergens een nutteloze herhaling gezien eigenlijk

Ik zeg ook niet dat het nutteloos is, alleen hoort deze discussie volgens mij
in het topic: ''gratis op de bokt markt'' thuis ;) :j

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:11

Volgens mij is het heel lastig om het overzichtelijk én spontaan te houden.
Nu even een als-scenario.
Hoe erg is het als het een beetje onoverzichtelijk wordt? Wat gebeurt er dan?
Mensen lopen dingen mis. Het is allemaal gratis, maar kan wel jammer zijn. En het kan één grote bende worden.

Mjetterd: daarin heb je gelijk, maar dan kan je niet zien of id eadvertentie open of dicht is in het topic zelf :). je zal ze aan moeten klikken, en zeker als je in meerdere dingen geïnteresseerd zijn, kan dat flink wat tabbladen opleveren :Y)

Volgens mij niet Eefjuh, volgens mij gaat dit om manieren waarop het idee van TS het soepelst kan functioneren.

Nayomie

Re: Waarom een slotje op het weggeeftopic?! Oneens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:13

Mjetterd, als dat zo is, heb je hetzelfde resultaat als het topic dat nu gesloten is. Of je het nou in een linkje zet, of er gewoonweg direct je zogenoemde ''advertentie'' zet, je komt op hetzelfde uit.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:14

En daar zit het grote probleem: je ziet niet of dingen open zijn of dicht.
Dat zou kunnen opgelost met de megaquote, maar dan moeten mensen wel op blijven letten. Maar dat moet sowieso.
En het kan zijn dat er teveel mensen dingen aanbieden, en de quote te lang wordt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:15

Maar is het een heel groot probleem als je niet direct kan zien of het open is of niet? Als iets een oudere datum heeft ga ik er zelf al snel vanuit dat het al weg is :o (slotjes op markt worden nog niet zo goed gebruikt geloof ik)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:17

Nayomie schreef:
Mjetterd, als dat zo is, heb je hetzelfde resultaat als het topic dat nu gesloten is. Of je het nou in een linkje zet, of er gewoonweg direct je zogenoemde ''advertentie'' zet, je komt op hetzelfde uit.

Klopt, het is precies hetzelfde als het topic wat nu dicht is, het enige verschil is dat dit wel mag volgens het team :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:19

Mjetterd schreef:
Nayomie schreef:

Klopt, het is precies hetzelfde als het topic wat nu dicht is, het enige verschil is dat dit wel mag volgens het team :')

Tja, ik moet hierbij wel zeggen dat ik het topic ook niet bepaald overzichtelijk vond :+

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:19

Winged schreef:
Maar is het een heel groot probleem als je niet direct kan zien of het open is of niet? Als iets een oudere datum heeft ga ik er zelf al snel vanuit dat het al weg is :o (slotjes op markt worden nog niet zo goed gebruikt geloof ik)

Ik weet niet.. Het is wel zo, dat als er niemand op reageert, omdat iedereen denkt dat het al weg is, dat 't misschien neit zo handig is. Of sommige dingen zijn zó snel weg, dat mensen denken dat ze er nog zijn.
Maar goed, dat is meer 't probleem van de aanbieder die of géén pb's krijgt (maar dank an je nog een x plaatsen), of overstelpt wordt met pb's :+ . Maar verder is er niet echt een groot probleem geloof ik.
Behalve gebrek aan overzichtelijkheid, maar again, hoe erg is dat?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:22

LoveBodin schreef:
.

Dat is net DE reden dat EA niet meer bestaat. Als er hier een oplossing voor komt, dan zal het op BM zijn, niet hier, geloof me.

Als je iets gratis wil, moet je maar zoeken op gratis en parameters invullen van 0 tot 0 euro en alleen in de niet-paardengerelateerde ads zoeken, dat is de weg die het beheer zal adviseren tot de zogenaamde oplossing arriveert en ik al lang een baard heb

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:24

foxy80 schreef:
LoveBodin schreef:
.

Dat is net DE reden dat EA niet meer bestaat. Als er hier een oplossing voor komt, dan zal het op BM zijn, niet hier, geloof me.

Als je iets gratis wil, moet je maar zoeken op gratis en parameters invullen van 0 tot 0 euro en alleen in de niet-paardengerelateerde ads zoeken, dat is de weg die het beheer zal adviseren tot de zogenaamde oplossing arriveert en ik al lang een baard heb

Dat is dus het hele probleem, dan krijg je zoekresultaten van NOTK ed. Dus dat is ook niet bepaald een werkende oplossing :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:25

Maar het gaat niet om het 'willen'. Het hele idee is niet gebaseerd op: 'ik wil iets gratis', maar op 'ik heb iets in de aanbieding, en vind 't niet genoeg waard om geld voor te vragen, maar wil wel iemand helpen'.
Dat is het verschil.

En daarom is BM juist onhandig :). Het is niet spontaan, en het gaat toch vooral om kopen/verkopen.
Maar waarom is het hier onhandig dat het soms wat onoverzichtelijk is? (Ik heb hier geen mening over, ik weet het nog niet precies) Heb je daar argumenten voor?

Nayomie, je krijgt ook dingen met gratis verzendkosten e.d. :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:27

LoveBodin schreef:
Maar het gaat niet om het 'willen'. Het hele idee is niet gebaseerd op: 'ik wil iets gratis', maar op 'ik heb iets in de aanbieding, en vind 't niet genoeg waard om geld voor te vragen, maar wil wel iemand helpen'.
Dat is het verschil.

En daarom is BM juist onhandig :). Het is niet spontaan, en het gaat toch vooral om kopen/verkopen.
Maar waarom is het hier onhandig dat het soms wat onoverzichtelijk is? (Ik heb hier geen mening over, ik weet het nog niet precies) Heb je daar argumenten voor?

Nayomie, je krijgt ook dingen met gratis verzendkosten e.d. :+

Dat bedoel ik dus. Je zoekresultaten zijn dan niet gericht op hetgeen wat je precies zoekt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:28

Nayomie schreef:
Dat is dus het hele probleem, dan krijg je zoekresultaten van NOTK ed. Dus dat is ook niet bepaald een werkende oplossing :)

Dat is al 16 maanden zo en nog niks opgelost of bij mijn weten aan gedaan. ;) Net zoals de eerder beschreven problemen. Mijn ads staan ook alleen maar op BM omdat ik nu toevallig tijd te doden heb want anders stond daar niks van mij. Het aantal reacties is meer dan bedroevend en aan het spul of de prijs zal het ZEKER niet liggen (want op EA rolde men over elkaar heen om het te hebben)...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:30

Ik vind de boktmarkt sowieso een drama :'). Als je een paard zoekt, moet je al invullen welke kleur je toekomstige paard moet hebben.. En zo zijn er nog heel veel onlogische dingen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:31

Shadow0 schreef:
.

Stef: waarom zou de spontaniteit eraf zijn? Omdat je die paar handelingen van het plaatsen van een advertentie meer moet doen?

Nee hoor, compleet los van handelingen. Puur gevoelsmatig.
Ts komt met een ontzettend leuk initiatief, helemaal spontaan, en het liep nog ook.
Nu wordt er vanalles overhoop gehaald, enkel omdat bokt weereens met regeltjes wil smijten.

Dan komt er straks iets nieuws (áls) met weer allemaal regeltjes en voorwaarden eraan, mark my words...

Dus weg spontaniteit.
Maar goed, die was al weg op t moment dat het oorspronkelijke topic op slot ging

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:34

Mjetterd schreef:
Ik vind de boktmarkt sowieso een drama :'). Als je een paard zoekt, moet je al invullen welke kleur je toekomstige paard moet hebben.. En zo zijn er nog heel veel onlogische dingen.

Maar qua overzicht is het beter. Inhoudelijk zou er uiteraard nog het eea veranderd kunnen worden, maar de vormgeving ziet er imo netjes uit.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:36

Nayomie schreef:
Mjetterd schreef:

Maar qua overzicht is het beter. Inhoudelijk zou er uiteraard nog het eea veranderd kunnen worden, maar de vormgeving ziet er imo netjes uit.

Interesseert geen hond want er komt geen kat. Beestig leuk hoor!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:37

foxy80 schreef:
Nayomie schreef:

Interesseert geen hond want er komt geen kat. Beestig leuk hoor!

:')

Dan zou de markt op een één of andere manier onder de aandacht moeten komen. Op home staat het maar wordt niet veel gelezen.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:38

@foxy80 _O-
--Ontopic
De spontaniteit was idd weg, en dat is het ook als je het op de bm zet, of een
nieuw forum maakt.
De orginaliteit is gone, maar het is nog steeds leuk als er een (door de mods bedachte) oplossing voor komt :j

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:40

stef schreef:
Shadow0 schreef:
.

Stef: waarom zou de spontaniteit eraf zijn? Omdat je die paar handelingen van het plaatsen van een advertentie meer moet doen?

Nee hoor, compleet los van handelingen. Puur gevoelsmatig.
Ts komt met een ontzettend leuk initiatief, helemaal spontaan, en het liep nog ook.
Nu wordt er vanalles overhoop gehaald, enkel omdat bokt weereens met regeltjes wil smijten.

Dan komt er straks iets nieuws (áls) met weer allemaal regeltjes en voorwaarden eraan, mark my words...

Dus weg spontaniteit.
Maar goed, die was al weg op t moment dat het oorspronkelijke topic op slot ging

Ja daar ben ik het mee eens. Een spontane goedbedoelde actie word direct de stekker uit getrokken en het bokt team wil zich er weer mee bemoeien, hele lange discussies 'achter de schermen', zoals ze dat dan noemen, zijn het gevolg, waarna er weer nieuwe (in mijn ogen) onnodige regels zullen volgen.

Niet leuks meer aan dit goed bedoelde idee, mensen hebben hier toch helemaal geen zin in. Niemand hoeft in het topic te kijken, vind je het wel leuk, dan kijk je er wel in :D.

Daarbij komen er af en toe redenen voorbij, waardoor ik me af vraag of de mods wel een idee hebben waar dit over gaat. Bijvoorbeeld dat dit over handel gaat en dat hoort op de markt thuis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:47

Je hebt spullen waar je een nieuwe eigenaar voor zoekt...dat hoort dus gewoon op de Markt, zo moeilijk is dat toch niet :P

Hoe leuk het initiatief ook is, hoe gratis het ook is... er is een plek speciaal voor spullen die van eigenaar mogen verwisselen en dat is niet op het forum maar op de markt.

Dan hoef je toch niet pissig te worden als het niet op het forum mag want dat had je vantevoren ook wel kunnen bedenken :o

Dat het jammer is is een ander verhaal maar er moet ergens een grens getrokken worden anders wordt het forum straks een 2e markt en dat is ook niet de bedoeling :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:48

En hoezo is dat niet de bedoeling?
Is juist leuk, wat verandering op bokt ;)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:48

Maar pmarena, hoe zit het dan met kaartenacties, een soortgelijke actie is dat, en dat werd ook altijd toegestaan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:50

pmarena schreef:
Dat het jammer is is een ander verhaal maar er moet ergens een grens getrokken worden anders wordt het forum straks een 2e markt en dat is ook niet de bedoeling :)

Hiervoor hadden we een goedlopend EA, toen leverde dat teveel mod werk op en toen werd dus BM aangekondigd, waarop meerdere mensen riepen 'geen tweede MP aub'!
En wat kregen we???

En verder: ik begrijp met de beste wil van de wereld niet waarom het verzameltopic voor westernads nog open is. Dat hoort al 16 maanden dicht te zijn!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 16:50

Nee pmarena, ik zoek geen nieuwe eigenaar voor mijn jasjes, als ik er iemand blij mee kan maken mogen ze naar een andere eigenaar, dat is een hele andere insteek. Maar goed, gooi ze nu wel in de zak van max.

Het forum een 2e markt? Vanwege 1 topic? Get real....