Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 12:28

Angela schreef:
Ik denk zelf dat een "probeer" topic niet aangeeft hoe het op heel bokt gaat zijn. Er zijn immers gewoon veel oude vete's op bokt, en moeten we dan toestaan dat daar de vuile was weer buiten gehangen wordt? Is het -eindelijk- rustig tussen 2 of meer gebruikers, en dan zou je dat in zo'n topic alsnog weer op moeten halen, gewoon, omdat het dan mag? In veel gevallen overschaduwen de oude vete's de vraag van TS. Dan wordt er dus een ruzie in het topic uitgevochten (wat niet gaat lukken, de ruzie's lopen vaak al jaren), en komt de vraag van TS daardoor helemaal in de verdrukking. Niemand wordt dus beter van het topic, want er vliegen alleen enkele gebruikers elkaar in de haren, maar een antwoord zal er niet uitkomen voor TS, en dat was wel het doel van het topic.

Ja, maar bijvoorbeeld vete's mogen van mij aangepakt worden. Hebben niks met de eventuele discussie te maken en voegen niks toe aan het geheel.

Dat zijn gewoon twee of meerdere personen die waarschijnlijk zijn blijven hangen in hun kindertijd. Maar dat die elkaar constant in de haren hebben gevlogen heeft ook bijgedragen aan de manier waarop er nu naar bepaalde topics en posten gekeken word.

Nu spreek ik voor mezelf, maar op dat soort berichten zit ik niet te wachten als ik pittig wil discussieren. Kan in het dagelijks leven ook pittige gesprekken voeren met vrienden, maar zodra het ergens anders overgaat is er geen haat en nijd meer.

Dat is het hem nou net. Er zijn ook nog bokkers die wel fel met elkaar kunnen discussieren, maar daarna ook nog gewoon gezellig in een HK kunnen zitten.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:28

Alane schreef:
Angela schreef:
Ik denk zelf dat een "probeer" topic niet aangeeft hoe het op heel bokt gaat zijn. Er zijn immers gewoon veel oude vete's op bokt, en moeten we dan toestaan dat daar de vuile was weer buiten gehangen wordt? Is het -eindelijk- rustig tussen 2 of meer gebruikers, en dan zou je dat in zo'n topic alsnog weer op moeten halen, gewoon, omdat het dan mag? In veel gevallen overschaduwen de oude vete's de vraag van TS. Dan wordt er dus een ruzie in het topic uitgevochten (wat niet gaat lukken, de ruzie's lopen vaak al jaren), en komt de vraag van TS daardoor helemaal in de verdrukking. Niemand wordt dus beter van het topic, want er vliegen alleen enkele gebruikers elkaar in de haren, maar een antwoord zal er niet uitkomen voor TS, en dat was wel het doel van het topic.

Niet op voorhand een topic aanwijzen maar als het zich voordoet laten gaan...

Dat is wel een goeie, maar op een gegeven moment zal toch moeten worden aangegeven dat het een experiment is,anders krijg je nog veel meer: "het is niet eerlijk, hij wel en ik niet".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:29

Het probleem met zelfregulering is dat het niet a la minute ontstaat. Zo iets is cultuur. Voor een paar dagen een topic dat niet gemod word met als doel te kijken of zelfregulering werkt zal ook niet werken, omdat die cultuur omslag gemaakt zal moeten worden, plus dat zelfregulering niet werkt zoals mods hier te werk gaan. Vanzelfsprekend zullen er op bepaalde plekken persoonlijke sneren uitgedeeld worden, en zal het op bepaalde momenten er heet aan toe gaan, het doel van zelfregulering is niet om dat tegen te gaan, maar om nadat dat gebeurd is het weer terug naar een normaal niveau te krijgen (en, als je het echt goed aangepakt word dat diegene leert voor de volgende keer om geen persoonlijke sneren te maken). Met het bubbeltjesplastic gebeuren dat tegenwoordig aan de gang is op bokt gaat dit niet samen, omdat die momenten van verhitte discussie wel blijven bestaan. Er word dus niet gegumd of gecensureerd.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:30

nynke55, dat is toch ook al heel vaak gedaan? Mensen die aangaven het nu wel eens te hebben gehad met ouwe koeien en sloten.
En als je dat dan in een nieuwe situatie zou doen (waarbij alles mag worden gezegd) zou je toch wel helemaal gek zijn om te proberen te middelen? Want dan word je namelijk uitgescholden, want hé, dat mag in het kader van pittig discussiëren. En dan kom je in de situatie dat Bokt alleen maar leuk is voor degenen die het hardst kunnen roepen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:33

Dit experimentele topic gaat natuurlijk helemaal niet werken, omdat er dan speciaal bokkers reageren om te rellen of om woorden als "achterlijk" te kunnen gebruiken om zo hun gelijk te halen.
Misschien kan men proberen om bijv. op een bepaald subforum eens iets minder te moderaten en kijken hoe het zich ontwikkelt, maar een speciaal topic te openen, gaat niet werken IMO. Je kan dan kiezen voor een subforum waar vooral volwassen gebruikers reageren: N&M, maar daar zijn de onderwerpen soms wel gevoelig of gewoon dit forum: Forumzaken. Laat gebruikers gewoon met elkaar discussiëren hoe men het zou willen hebben.
Men kan dan wel regels afspreken, zoals: niet vloeken, geen bedreigingen en geen namen van andere bokkers noemen. Indien namen worden genoemd van andere bokkers, kan een moderator de naam even verwijderen/vervangen door xx, maar men kan dan wel zien, of zelfregulatie werkt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:36

In de huiskamers zijn we trouwens ook veel meer van de zelfregulatie (als het niet zo is dat iemand het topic binnen komt vallen om "gezellig" te discussieren). Als 2 vaste topic genoten elkaar daar een keer in de haren vliegen, en het weer bijleggen, is er echt niets aan de hand. Er zijn huiskamers genoeg waar het er af en toe pittig aan toe gaat. Zolang dat is tussen vaste topic genoten, en beide partijen deel uitmaken van de discussie (en het dus niet zo is dat de discussie gaat over iemand buiten de HK), is er niets aan de hand.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:37

chevax schreef:
nynke55, dat is toch ook al heel vaak gedaan? Mensen die aangaven het nu wel eens te hebben gehad met ouwe koeien en sloten.
En als je dat dan in een nieuwe situatie zou doen (waarbij alles mag worden gezegd) zou je toch wel helemaal gek zijn om te proberen te middelen? Want dan word je namelijk uitgescholden, want hé, dat mag in het kader van pittig discussiëren. En dan kom je in de situatie dat Bokt alleen maar leuk is voor degenen die het hardst kunnen roepen.

Tja, zo gek ben ik wel.... Ik heb het al een paar keer gehad dat ik iets van de toon zei en werd daar dan later ook in gesteund. En het is ook niet mijn bedoeling dat de regels van bokt op de kop worden gezet, ik vind het prima zoals het nu gaat. Het gaat mij om degenenen die nu al een paar keer roepen dat ze niks meer mogen zeggen en ik heb nu een voorbeeld gezien waar er te streng (in mijn ogen) gemod word.
Waar ik naar toe wil, is dat, als er dingen gezegd worden die niet acceptabel zijn, er niet gelijk door een mod ingegrepen hoeft te worden, maar dat de bokkers dit zelf doen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:37

nynke55 schreef:
Alane schreef:

Niet op voorhand een topic aanwijzen maar als het zich voordoet laten gaan...

Dat is wel een goeie, maar op een gegeven moment zal toch moeten worden aangegeven dat het een experiment is,anders krijg je nog veel meer: "het is niet eerlijk, hij wel en ik niet".

Dat kun je naderhand verklaren...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:39

Angela schreef:
In de huiskamers zijn we trouwens ook veel meer van de zelfregulatie (als het niet zo is dat iemand het topic binnen komt vallen om "gezellig" te discussieren). Als 2 vaste topic genoten elkaar daar een keer in de haren vliegen, en het weer bijleggen, is er echt niets aan de hand. Er zijn huiskamers genoeg waar het er af en toe pittig aan toe gaat. Zolang dat is tussen vaste topic genoten, en beide partijen deel uitmaken van de discussie (en het dus niet zo is dat de discussie gaat over iemand buiten de HK), is er niets aan de hand.

Als het wel werkt in de HK topics, waarom zou het dan in de andere topics niet werken?

Angela

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:43

Omdat in HK topics de mensen elkaar al langer kennen, vrienden zijn. Dus net als je met goede vrienden een discussie kunt hebben, even fel wordt, maar daarna weer gezellig verder kletst. Dat kan, omdat je weet hoe iemand in elkaar steekt, en het niet zo zwaar bedoeld als het dan misschien lijkt. Van vreemden kunnen de meeste helaas minder hebben als van bekenden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:52

papagroom schreef:
Cassidy schreef:
En moet dan echt ieders vuile was in het openbaar op bokt worden gegooid?

Wel als dat vrijwillig gebeurt.
Ik ben dan ook een voorstander van een topic:waar heb jij je laatste sturende PB/OW/BAN aan te danken.

Ik zit hier al een tijdje op te broeden.....je mag van alles vertellen op internet, dat je vreemd gaat, dat je ruzie hebt met wie dan ook, dat je gaat scheiden, dat je ziek bent maar.....een OW of een BAN....wat dus jezelf betreft...dat mag je niet bespreken op Bokt. Niet eens als je dat zelf wilt. Dat is toch bizar???? Ik vraag me ook af of zo'n regel er wel 'mag' zijn. Dit ivm vrijheid van meningsuiting.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:54

Nanne schreef:
Nee dat was geloof ik in een Australian met een kale kop spastisch heen en weer springen. :j

Ho Ho, dit mag je niet zeggen ,anders krijg je wat groens in je pb box

aangezien ik er ook al weer op ging voor gabber piet

ik vind het probeer topic trouwens wel een goede!
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 18-09-12 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:54

De reden dat het op het forum bespreken van sancties niet mag is simpel: je zult 9 van de 10 keer alleen reactie krijgen van mensen die het niet eens zijn met hun OW of ban. Degenen die het er niet mee eens zijn zullen bovendien 9 van de 10 keer een gekleurd beeld geven van de reden voor de OW of ban (door bijvoorbeeld de voorgeschiedenis aan PB's tussen de gebruiker en het modteam achterwege te laten). Het is nu eenmaal moeilijk om objectief naar jezelf te kijken. De reacties op de geposte gegevens zullen dus per definitie verontwaardigde reacties zijn, ook omdat het gros van de bokkers het niet interessant vindt wat er met anderen gebeurt, en het dus alleen de 'ontevreden' bokkers zijn die zullen reageren. Omdat wij geen communicatie openbaar mogen en willen maken, kunnen andere gebruikers dus alleen oordelen op basis van wat de gebruiker die de OW heeft gekregen plaatst. Kortom, zoiets levert niets op dan klaag-topics, waar niemand op zit te wachten en wat niets oplost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:57

Sorrry hoor, maar dit complete forum draait op zelfregulatie. Beheer en mods maken een paar denkfouten waar het gaat om de regulering en hebben zichzelf ook nog allerlei successen toegedicht. Zelfregulatie is niet hetzelfde als anarchie en modereren zoals dat op bokt wordt gedaan heeft nooit het effect dat er nu aan wordt toegeschreven. Moderators zijn handig om topicjes te verplaatsen of handige linkjes te plaatsen naar verwante topics, maar voor het overige is het nutteloos. Je hoeft op bokt alleen maar even om je heen te kijken om te zien dat de sfeer en omgangsvormen mijlenver af staan van wat het beheer 'zou willen'. Maar dat blijft gissen omdat we niet weten wat het beheer nou eigenlijk wil met deze website. Om er een gezellig en fijn informatief forum van te maken is niet gelukt, dus wat is het doel dan wel?

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 12:59

Naar mijn gevoel zitten de grote leeftijdsverschillen vaak dwars.
Net wat eerder al gezegd werd; hoe ouder je bent, hoe meer je kan relativeren en hoe meer je beseft dat je oogst wat je zaait.

En dat stoort mij dan weer vaak. Ik sta anders in het leven dan een 15-jarige, een 25-jarige, een 35-jarige.
Als ik wat vraag, heb ik weinig "nood" aan de reacties van de jongere generatie. Maar ik kan toch moeilijk in mijn OP gaan stellen " > 45-jarigen niet reageren aub" ?!
Tevens zijn vele (ik spreek met 2 woorden) jongeren niet in staat zich op de kern van de zaak te focussen en doen zij nogal vaak aan Meehuilen met de Wolven in het Bos.
Ik kan dan weer wel de ironie en sarcasme appreciëren van een leeftijdsgenoot, hoe off-topic deze ook zij.

Om kort te gaan : een topic waarin een doorwinterde groep zich mag roeren en onbelast zijn mening kwijt kan, moet toch kunnen. Laat de zelfregulering zijn ding maar doen. Tot nader order zie ik de kans klein dat er zich "Lord of the Flies" situaties gaan voordoen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:00

Kinke schreef:
Ik zit hier al een tijdje op te broeden.....je mag van alles vertellen op internet, dat je vreemd gaat, dat je ruzie hebt met wie dan ook, dat je gaat scheiden, dat je ziek bent maar.....een OW of een BAN....wat dus jezelf betreft...dat mag je niet bespreken op Bokt. Niet eens als je dat zelf wilt. Dat is toch bizar???? Ik vraag me ook af of zo'n regel er wel 'mag' zijn. Dit ivm vrijheid van meningsuiting.

Dat is denk niet helemaal waar... als iemand gaat melden waaraan ze een OW te danken hebben, dan is dat altijd in de ogen van de ontvanger onterecht. Dus dat wordt dan idd alleen maar een "och ik ben zo zielig, ik doe nooit wat, en ik mag niet eens wat zeggen"-topic. De Mods hebben voor zichzelf afgesproken dat ze correspondentie met derden niet naar buiten brengen, dus die kunnen zich dan niet verdedigen. Je krijgt dan een heel eenzijdig beeld van het verhaal.

Er zullen nu ook ongetwijfelt mensen zijn die een sanctie ontvangen hebben en helemaal NIKS gedaan hebben, dat tegen hun vrienden gaan zeggen, die vervolgens weer een soort van hetze gaan beginnen en wel even verhaal zullen halen bij die vreselijke oneerlijke modjes van bokt (want ja, wat moet je anders doen :D )

Ik vraag me altijd af waar iemand zich druk om maakt :?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:04

zo`n ow/ban topic zou je ook volgens het mp systeem kunnen doen....met andere woorden in het topic kan niet gereageerd worden,maar per pb,of mail wel.....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:05

Angela schreef:
De reden dat het op het forum bespreken van sancties niet mag is simpel: je zult 9 van de 10 keer alleen reactie krijgen van mensen die het niet eens zijn met hun OW of ban. Degenen die het er niet mee eens zijn zullen bovendien 9 van de 10 keer een gekleurd beeld geven van de reden voor de OW of ban (door bijvoorbeeld de voorgeschiedenis aan PB's tussen de gebruiker en het modteam achterwege te laten). Het is nu eenmaal moeilijk om objectief naar jezelf te kijken. De reacties op de geposte gegevens zullen dus per definitie verontwaardigde reacties zijn, ook omdat het gros van de bokkers het niet interessant vindt wat er met anderen gebeurt, en het dus alleen de 'ontevreden' bokkers zijn die zullen reageren. Omdat wij geen communicatie openbaar mogen en willen maken, kunnen andere gebruikers dus alleen oordelen op basis van wat de gebruiker die de OW heeft gekregen plaatst. Kortom, zoiets levert niets op dan klaag-topics, waar niemand op zit te wachten en wat niets oplost

Volgens mij levert het alleen topics op waar het beheer van Bokt niet op zit te wachten. Dat is heel iets anders dan dat 'niemand' erop zit te wachten. Vind het ook best wel een belediging voor de gemiddelde Bokker dat men blijkbaar niet in staat wordt geacht om zelf je eigen topic in de hand te houden en blijkbaar is de gemiddelde Bokker ook niet te vertrouwen wbt het hele verhaal van een Ban of OW?
Ik weet niet of je wel eens rondkijkt op Bokt, het wemelt van de klaag-topics. Beetje raar dat dit onderwerp simpelweg 'verboden' is op Bokt.
Wie o wie weet hoe het zit met vrijheid van meningsuiting en deze Bokt regel??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:08

Kinke schreef:
Volgens mij levert het alleen topics op waar het beheer van Bokt niet op zit te wachten. Dat is heel iets anders dan dat 'niemand' erop zit te wachten.

Het levert een heel eenzijdig verhaal op..

Citaat:
Vind het ook best wel een belediging voor de gemiddelde Bokker dat men blijkbaar niet in staat wordt geacht om zelf je eigen topic in de hand te houden en blijkbaar is de gemiddelde Bokker ook niet te vertrouwen wbt het hele verhaal van een Ban of OW?

Zolang er verschillende ideeen bestaan over wat beschaaft is, ga je daar zeker niet uitkomen nee.
En is er uberhaupt 1 bokker ergens te vinden die zn OW / Ban volgens zichzelf terecht gekregen heeft? :D

Citaat:
Ik weet niet of je wel eens rondkijkt op Bokt, het wemelt van de klaag-topics. Beetje raar dat dit onderwerp simpelweg 'verboden' is op Bokt. Wie o wie weet hoe het zit met vrijheid van meningsuiting en deze Bokt regel??

Nou, inderdaad, het lijkt Korea wel :roll:

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:11

Cer schreef:
Kinke schreef:
Volgens mij levert het alleen topics op waar het beheer van Bokt niet op zit te wachten. Dat is heel iets anders dan dat 'niemand' erop zit te wachten.

Het levert een heel eenzijdig verhaal op..

Citaat:
Vind het ook best wel een belediging voor de gemiddelde Bokker dat men blijkbaar niet in staat wordt geacht om zelf je eigen topic in de hand te houden en blijkbaar is de gemiddelde Bokker ook niet te vertrouwen wbt het hele verhaal van een Ban of OW?

Zolang er verschillende ideeen bestaan over wat beschaaft is, ga je daar zeker niet uitkomen nee.
En is er uberhaupt 1 bokker ergens te vinden die zn OW / Ban volgens zichzelf terecht gekregen heeft? :D

Citaat:
Ik weet niet of je wel eens rondkijkt op Bokt, het wemelt van de klaag-topics. Beetje raar dat dit onderwerp simpelweg 'verboden' is op Bokt. Wie o wie weet hoe het zit met vrijheid van meningsuiting en deze Bokt regel??

Nou, inderdaad, het lijkt Korea wel :roll:

Ik mag hier geen namen noemen,maar ik ken een reeds gebande bokker die een OW kreeg van wege jou laatste opmerking.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:13

Mbt de vrijheid van meningsuiting:

Vrijheid van meningsuiting is artikel 10 Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Dit verdrag is echter voornamelijk in het leven geroepen om burgers tegen onrechtmatig optreden van de overheid te beschermen. Slechts in uitzonderlijke gevallen is artikel 10 EVRM van toepassing op de relatie tussen burgers en een private onderneming zoals Bokt. Dat is hier niet het geval, omdat iedereen met de registratie bij Bokt akkoord bent gegaan met de regels die op dit forum gelden. In die regels is onder andere te lezen dat iedereen altijd respectvol moet reageren en discussiëren. Iedereen mag zijn/haar mening altijd verkondigen, mits dit op een respectvolle manier gedaan wordt. In de Boktregels staat duidelijk te lezen dat er sancties zullen volgen wanneer niet aan de hierboven genoemde regel wordt voldaan. Ook hiermee ben je dus akkoord gegaan bij toetreding tot dit forum.

Dat er voor is gekozen om bepaalde onderwerpen niet bespreekbaar te maken, is ook op basis van dezelfde regels (niet openbaar maken van privecommunicatie).

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:14

papagroom schreef:
Ik mag hier geen namen noemen,maar ik ken een reeds gebande bokker die een OW kreeg van wege jou laatste opmerking.

K kan het me niet voorstellen... maar we zullen zien... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:16

Angela schreef:
Mbt de vrijheid van meningsuiting:

Vrijheid van meningsuiting is artikel 10 Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). Dit verdrag is echter voornamelijk in het leven geroepen om burgers tegen onrechtmatig optreden van de overheid te beschermen. Slechts in uitzonderlijke gevallen is artikel 10 EVRM van toepassing op de relatie tussen burgers en een private onderneming zoals Bokt. Dat is hier niet het geval, omdat iedereen met de registratie bij Bokt akkoord bent gegaan met de regels die op dit forum gelden. In die regels is onder andere te lezen dat iedereen altijd respectvol moet reageren en discussiëren. Iedereen mag zijn/haar mening altijd verkondigen, mits dit op een respectvolle manier gedaan wordt. In de Boktregels staat duidelijk te lezen dat er sancties zullen volgen wanneer niet aan de hierboven genoemde regel wordt voldaan. Ook hiermee ben je dus akkoord gegaan bij toetreding tot dit forum.

Dit is dus totale onzin omdat een factor als 'respectvol' subjectief bepaald wordt. Daarnaast is het niet aan bokt.nl om te bepalen of men wel/niet zijn/haar mening mag verkondigen. Het is dus ook beter als bokt zich niet op deze manier verbindt met de EVRM.

piepenfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:19

rea schreef:
Naar mijn gevoel zitten de grote leeftijdsverschillen vaak dwars.
Net wat eerder al gezegd werd; hoe ouder je bent, hoe meer je kan relativeren en hoe meer je beseft dat je oogst wat je zaait.

En dat stoort mij dan weer vaak. Ik sta anders in het leven dan een 15-jarige, een 25-jarige, een 35-jarige.
Als ik wat vraag, heb ik weinig "nood" aan de reacties van de jongere generatie. Maar ik kan toch moeilijk in mijn OP gaan stellen " > 45-jarigen niet reageren aub" ?!
Tevens zijn vele (ik spreek met 2 woorden) jongeren niet in staat zich op de kern van de zaak te focussen en doen zij nogal vaak aan Meehuilen met de Wolven in het Bos.
Ik kan dan weer wel de ironie en sarcasme appreciëren van een leeftijdsgenoot, hoe off-topic deze ook zij.

Om kort te gaan : een topic waarin een doorwinterde groep zich mag roeren en onbelast zijn mening kwijt kan, moet toch kunnen. Laat de zelfregulering zijn ding maar doen. Tot nader order zie ik de kans klein dat er zich "Lord of the Flies" situaties gaan voordoen.

Helemaal mee eens. Wat dat betreft bestaat er toch al zelfregulering? Diegene die rondhangen in een "help-mijn-verzorgpony-verhaart"topic zie je niet in "probleem-bij-aanleren-piaffe". If you can't take the heat stay away from the fire. Vaak gaat bashing(vaak humoristisch!) over en weer en ik vind het niks dat een mod dan bepaalt dat een andere gebruiker te persoonlijk is;dat kan je zelf handelen als je ouder bent dan 14,vaak zie je ook andere gebruikers zich mengen en lost het zich vanzelf op.Zo niet dan ga ik weg uit zo'n topic.
Bokt word nu geschikt gemaakt voor kinderen en heeft om die reden een enorm schooljufgehalte ontwikkeld wat de oudere gebruiker tegenstaat.
Ook komt steeds duidelijk naar voren dat er grote verschillen zijn tussen de mods vwbt waarschuwingen etc uitdelen en ook tussen bokkers onderscheid word gemaakt;wat de een een ban oplevert komt de ander mee weg zonder zelfs een pb
Jammer,maar als dat het doel is,so be it

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 13:21

@lovely: waarom is dat niet aan bokt om te bepalen?