Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arno8

Re: Motie tegen beslissingvrijheid inperkende bemoeizucht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:24

Mijn hemel, waarom is het zo moeilijk voor mensen om in te gaan op wat er wordt gezegd? Het lijkt wel of mensen hier zich liever onterecht boos maken over uitspraken die ze zelf bij anderen in de mond hebben gelegd dan een interessante discussie te voeren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:28

arno8 schreef:
dan een interessante discussie te voeren.

Kom kom, je moet wel verrekte weinig om handen hebben om überhaupt serieus in te gaan op post numero uno. Wat een ongelofelijke onzin.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:32

heb maar weer getemd. Als je de openingspost niet serieus vindt om op in te gaan, wat doe je hier dan?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 10:33

arno8 schreef:
Mijn hemel, waarom is het zo moeilijk voor mensen om in te gaan op wat er wordt gezegd? Het lijkt wel of mensen hier zich liever onterecht boos maken over uitspraken die ze zelf bij anderen in de mond hebben gelegd dan een interessante discussie te voeren.

Je ziet hier de vólgende fase; 4. van het experiment Arno; religie.
Demagogen geven de groep een simpel dogma om in te gelóven. Dat wordt te hand en tand verdedigd omdat het dogma een voelgoed van zekerheid geeft.

In de onderwerpopener gaat het niet eens inhoudelijk over het dogma.
Ik stel slechts het off topic, dus te onpas, ventileren ervan ter discussie.
Dát mag blijkbaar al niet geopperd worden.

Zie de reactie van Quellian. Experiment 4. geïllustreerd.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:38

arno8 schreef:

We gaan toch in op wat er gezegd wordt.
Het is heel simpel HC vind het belachelijk dat er in sommige toppics zoveel gewezen word op bijv. de cap en dat er ingegrepen moet worden door de mods om dit in de kiem te smoren.
Maar waarom zouden de mods dit doen, omdat HC dat wil?????
Hc is een volwassen man en zou zich hier niet aan hoeven storen, iedereen kan doen wat ie zelf wil.
Dat was die vrijheid van mening.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:38

Als "oooooh wat een mooi setje" mag, mag "waarom draag je geen cap?" ook vind ik. Beide (vaak ongevraagde) feedback op de uitrusting van ruiter en paard.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:39

arno8 schreef:
heb maar weer getemd. Als je de openingspost niet serieus vindt om op in te gaan, wat doe je hier dan?

Vakantietijd op het werk hè ;)

Fijn dat je hebt getemd, kunnen ze wellicht overwegen om dit topic te sluiten, slaat werkelijk nergens op.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:40

En nu in jip en Janneke taal :') dit is voor mij onleesbaar hc

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:41

Hc, ik vind dat je gelijk hebt. Daarbij dragen die opmerkingen niet bij aan een discusie. Net zoals vrijheid van menings uiting, is er op boky vrijheid van capdraging.
Ieder voor zich en God voor ons allen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:47

De mensen die de OP 'onleesbaar' vinden moeten misschien eens wat vaker een boek lezen ofzo. :')

Maarreh de mantra (want dat is het) over de cap (en soortgelijk geblaat) werkt redelijk topicverpestend. Vraag me af of die mensen ook iedereen die ze zonder gordel zien rondrijden aanhouden om ze erop te wijzen hoe gevaarlijk dat wel niet is. Het is betweterij en de motivatie heeft inderdaad helemaal niets te maken met bezorgdheid om het welzijn van de betreffende persoon.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:55

Isegrim schreef:
De mensen die de OP 'onleesbaar' vinden moeten misschien eens wat vaker een boek lezen ofzo. :')

Ik lees liever goedgeschreven boeken :)

Moeilijke woorden zijn niet een teken van intellect, beschaving of iets anders. (In tegendeel: maar al te vaak worden moeilijke woorden vooral gebruikt om bepaalde onzekerheden te verbloemen. Echt bewondering heb ik voor de mensen die moeilijke dingen kunnen uitleggen in normale woorden - geen kinderachtige jip-en-jannekestijl, maar wel helder en leesbaar en begrijpelijk voor het grootste deel van de lezers.)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 10:56

Moderatoropmerking:
Ik zie helaas, net als in het vorige topic, erg veel persoonlijke aanvallen. Netjes discussiëren werkt alleen als je op de bal speelt en niet op de man. Bij deze het verzoek om met respect te discussiëren - als jij een mening hebt, is dat niet meteen waarheid. Respecteer elkaars mening, laat die verwijten en persoonlijke aanvallen achterwege en dan pas kan je op een nette manier discussiëren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:00

Isegrim schreef:

Maarreh de mantra (want dat is het) over de cap (en soortgelijk geblaat) werkt redelijk topicverpestend. Vraag me af of die mensen ook iedereen die ze zonder gordel zien rondrijden aanhouden om ze erop te wijzen hoe gevaarlijk dat wel niet is. Het is betweterij en de motivatie heeft inderdaad helemaal niets te maken met bezorgdheid om het welzijn van de betreffende persoon.

Goh knap dat je weet hoeveel boeken ik lees :)
Ik lees meer dan de gemiddelde Nederlander. Maar dat zijn geen boeken met woorden waar het merendeel van Nederland nog nooit van gehoord heeft. Waarom zulke dure woorden gebruiken terwijl je weet dat het merendeel van de bokkers daar moeite mee kan hebben. Nodigd niet echt uit tot een discussie als ik eerst een half uur de tekst moet ontcijferen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:05

Het onderwerp is overings míjns inziens alláng afgerond.

Ik stel een vraag over off topic gaan door cappers.
Het antwoord namens het moderatorteam was dat ze cappers dit toestaan omdat ze het niet met de beslissingsvrijheid in de wet eens zijn en een ontmoedigingsbeleid voeren.

Helder; de regels mbt off topic worden ´flexibel´ toegepast in dienst van het dogma.
Klaar.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:11

jesito schreef:
Het is heel simpel HC vind het belachelijk dat er in sommige toppics zoveel gewezen word op bijv. de cap en dat er ingegrepen moet worden door de mods om dit in de kiem te smoren.
Maar waarom zouden de mods dit doen, omdat HC dat wil?????

Alleen wanneer het off topic is, omdat het.... off topic is. Daar is een Bokt regel over.

Het antwoord is echter dat de moderators die regel niet toepassen omdat ze de cappers defacto ondersteunen als ontmoedigingsbeleid van de wettelijke vrijheid.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:12

__YSB__ schreef:
Hc, ik vind dat je gelijk hebt. Daarbij dragen die opmerkingen niet bij aan een discusie. Net zoals vrijheid van menings uiting, is er op boky vrijheid van capdraging.
Ieder voor zich en God voor ons allen.

En juist omdat er vrijheid van capdraging is, mag je van mening zijn dat het verplicht zou moeten worden, dat het onzin is of dat iedereen het lekker zelf moet weten. Het idee achter een forum is juist dat mensen al die verschillende meningen mogen formuleren, vandaar dat het idee van TS een slecht idee is.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:18

Die mening mag je ook hebben, maar de verantwoording is van degene die op dat paard zit. En als er telkens wordt geroepen dta het onverantwoordelijk is dan wordt het geen discussie. En dan wordt ook nogal snel een toon gezet die niet bijdraagd aan een topic, maar dit juist kan verzieken.
Jij vindt het een slecht idee, dat is een betere benaming van jouw laatste zin. ;)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:29

Nog een vraagje aan de capvoorstanders. Moet een mod ingrijpen als ik in ieder HAW-topic ga zeggen: "Kun je die cap niet beter af doen?"

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:37

Het is aan de ruiter om wel of niet iets met een opmerking van Bokt te doen. Dat iemand een andere mening over veiligheid heeft, doet niks aan deze keuzevrijheid af. Maar omdat veiligheid een integraal onderdeel van paardrijden is, is het niet off topic om daar een opmerking over te maken. Als het verboden wordt om zulke reacties te plaatsen dan krijg je zeker geen discussies, een discussie krijg je pas als je een onderbouwde mening geeft over de vraag waarom paardrijden zonder cap juist wel verantwoord is. En heb je geen zin in die discussie, dan kan je zo'n mening ook gewoon negeren.

Er zijn gewoon geen inhoudelijke gronden voor zo'n verbod, behalve dan het feit dat TS zich er aan ergert.

@Arno, als jij daar blij van wordt, dan moet je dat vooral doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:40

Karl66 schreef:
Er zijn gewoon geen inhoudelijke gronden voor zo'n verbod, behalve dan

de Bokt regel over van onderwerp gaan Karl.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:43

arno8 schreef:
Nog een vraagje aan de capvoorstanders. Moet een mod ingrijpen als ik in ieder HAW-topic ga zeggen: "Kun je die cap niet beter af doen?"

Op ELK onderwerp met een bit of hoefijzers respectvol onderbouwd melden dat je dat dierenmishandeling vindt.

Het is echter helder.
Je zal gelíjk worden teruggefloten en de opmerking worden verwijderd. Doe het nog een keer en je krijgt een OW.
Alleen mbt de cap is het toegestaan want ontmoedigingsbeleid van wettelijke beslissingsvrijheid.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:44

arno8 schreef:
Nog een vraagje aan de capvoorstanders.

Capvoorstanders, captegenstanders
Zadelvoorstanders, zadeltegenstanders
Bitvoorstanders, bittegenstanders
Dekenvoorstanders, dekenstegenstanders
Hoefijzervoorstanders, hoefijzertegenstanders

Ehhhhhhhhhhhhhh... wat zou je je druk maken?? Dan kan heel bokt wel op slot; zoveel mensen, zoveel meningen.
Als iemand zich irriteert aan de 26 opmerkingen over de cap/zadel/ijzers/bit/haarkleurvanderuiter, dan klik je toch op het kruisje rechtsboven?
En natuurlijk is mierenneuken ook nog een optie, maar dan niet gepikeerd zijn dat het gros je probleem niet begrijpt.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 12:46

Veiligheid is een integraal onderdeel van het paardrijden en als je daar iets over opvalt en dus iets over zegt, dan is het niet offtopic. Je kan een andere mening over de veiligheid van een cap hebben, maar dat wil niet zeggen dat zulke opmerkingen maar verboden moeten worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:48

Quellian schreef:
Ehhhhhhhhhhhhhh... wat zou je je druk maken??

Over de fundamentele onjuistheid van het anders toepassen van de Bokt regels?
Ik dacht dat dit nu juist een groot punt was in NL!

Van míj mag het hoor; ongelijke monniken, ongelijk caps *\o/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-12 12:52

Karl66 schreef:
Veiligheid is een integraal onderdeel van het paardrijden en als je daar iets over opvalt en dus iets over zegt, dan is het niet offtopic. Je kan een andere mening over de veiligheid van een cap hebben, maar dat wil niet zeggen dat zulke opmerkingen maar verboden moeten worden.

Je blíjft het niet wíllen vatten.
Van onderwerp is van onderwerp gaan. Rode knop en weg opmerking.

Zo zoú het moeten gaan ongeacht waarmee men van onderwerp gaat.
Het beleid is echter dat cappers meer ruimte krijgen dan bv dierenliefhebbers omdat de moderators het niet eens zijn met de wettelijke beslissingsvrijheid.

Jij vindt die bemoeizucht goed, ik vind dat een schending van die wettelijke vrijheid.
Verschil van mening.
Klaar.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 31-07-12 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt