Waar ligt de grens van wat medisch genoemd mag worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:34

Sorry beheer dat ik door blijf drammen, ik heb het gevoel dat er totaal niets mee gebeurt, het handvest medisch en dat centrale 'reading en healing' openingstopic is nog helemaal niets mee gebeurd! We zijn wel al weer een week verder, wordt dat nog aangepast, of is, en daar mag ik toch op hopen een en ander toch nog in beraad, mede door de goede samenvattingen van Swerte en Oomens?

Ik las er trouwens iets over bij de orde der geneesswetsers http://de-orde-der-geneesswetsers.blogs ... storm.html

Gaat er nu nog iets gebeuren? Of is het echt iets van na de storm?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:45

Men dronk een glas, deed een plas, liet hem lezen door de pislezer en alles bleef hoe het was. :+

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:19

Weer eentje om hier wat leven te houden.

Hieronder een goed voorbeeld van het gevaar van homeopathie wanneer artsen er zelf in gaan geloven. Zoals eerder gezegd werkt homeopathie in medische dubbelblinde tests even goed als een placebo. Over de website en de dvd's een denkvraagje: Zijn dit situaties waarin het verantwoord is 1. te gaan experimenteren en 2. medicatie toe te dienen die hetzelfde vooruitzicht bieden als een placebo?

Het medisch tuchtcollege was gelukkig ook niet gecharmeerd..

http://www.ppdocu.com/
Tinus Smits is een (helaas overleden) bekende homeopaat die een succesvolle therapie heeft ontwikkeld om bijwerkingen van vaccinaties en autisme te genezen met homeopathie.

Aan het mod team.. ja, ik weet dat dit allemaal over humane geneeskunde gaat. Maar geloof me, het wordt in diergeneeskunde nóg minder bestraft.

Zo kan je nu bijvoorbeeld bij een acute koliekaanval de tijd waarin je op een reguliere dierenarts moet wachten wat doden door alvast jezelf wijs te maken dat je wat doet:
De homeopathische ehbo-kist!

http://homeopathievoordieren.com/Agrari ... age002.gif

Algemene aanwijzingen voor inname bij een acute situatie met een heftige reactie:
U haalt in de apotheek een 10 ml. Flesje met pipet en vult dit voor de helft met jonge jenever of andere blanke alcohol. Doe vervolgens een korreltje van het homeopathische middel erin.
Schrijf op het flesje welk middel er in zit. (altijd 1 middel per flesje).
Schud het flesje 5 x krachtig en voeg 1 druppel toe aan een eetlepel water en geef dit aan uw dier. De rest van het middel bewaren. Let op dat er geen etensresten meer in de mond aanwezig zijn. Indien inname oraal niet mogelijk of handig is, kan het middel ook gegeven worden door het flesje ca. 1 seconde onder het neusgat van uw dier te houden. De alcoholdampen zorgen voor het transport van het middel!

Nooit 2 middelen tegelijk geven. Als er meerdere middelen geïndiceerd zijn, dient hier ca. een half uur tussen te zitten.

Bron: http://homeopathievoordieren.com

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 20:58

Voor dieren een goede bron http://www.doctorramey.com/alternative- ... sources-2/

Citaat:
There are many good on-line resources to help people learn about the facts about “alternative” medicine. Much of the information that is available on the internet has been put out by people more interested in promoting their practices than in providing relevant scientific information.

Dan ook deze http://www.bkhd.nl/

Citaat:
In de wet is vast gesteld dat alleen dierenartsen een diagnose mogen stellen en dieren mogen behandelen. Een klassiek homeopaat zal u voor een diagnose dan ook doorverwijzen naar een dierenarts.

daar staat dan nog bij indien dat noodzakelijk is voor het dier.............tskk

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 18:42

Excuus dat het aanpassen van de charter op MD nog op zich laat wachten, de mods van MD hebben hun handen op het moment nog steeds vol aan de stroom berichten en vragen over Rhino.

Bij navraag over het invoegen van uitleg over alternatieve geneeswijzen in de charter van MD, kwam naar voren dat dit zeker welkom is, dit kan dan in de charter worden opgenomen in de vorm van links naar BoktWiki artikelen.
De charter zelf dient puur te gaan over de regels op het forumdeel en wordt zo bondig mogelijk gehouden (er zijn inmiddels al een heel aantal charters aangepast naar deze nieuwe stijl), voor de meer inhoudelijke info kan er verwezen worden naar relevante informatieve artikelen in de wiki.
Als er interesse is in het helpen schrijven daarvan: het opstellen van wiki artikelen loopt via het forum Wikizaken. (Schrijven voor de wiki)
Als artikelen in de wiki zijn opgenomen, kan een link gestuurd worden naar een van de MD mods, die hem in de charter zal plaatsen.

EstherHegt

Re: Waar ligt de grens van wat medisch genoemd mag worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:01

Nicole, bedankt voor de update, maar ik heb nog wel een vraag, hoe zit het nu met dat centrale readingstopic en die openingspost, er staat nu zelfs reclame in de openingspost! Kijk maar [MD] [Centraal] Reading en Healing Het gaat weliswaar om een onderschrift van topicstarter, maar het is gewoon ordinaire reclame.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:15

En weer eentje op slot. Ik zit ondertussen al zo'n beetje aan een Centraal Skeptisch Topic te denken, met een overzicht van kritische meningen en volwassen discussies over alternatief in de paardenwereld.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:20

een ding is duidelijk, met auraspray krijg je een topic zo op slot, er moet dus toch een soort van werking zijn!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:26

EstherHegt schreef:
een ding is duidelijk, met auraspray krijg je een topic zo op slot, er moet dus toch een soort van werking zijn!

:') het is iedergeval erg vermakelijk om dit topic te lezen :D

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:44

Bandida schreef:
En weer eentje op slot. Ik zit ondertussen al zo'n beetje aan een Centraal Skeptisch Topic te denken, met een overzicht van kritische meningen en volwassen discussies over alternatief in de paardenwereld.

Ja en misschien kan dat een sticky topic worden. Te gek voor woorden dat er dus niet gediscussieerd kan worden over toch wel zeer buitenaardse middelen en er geen grappen gemaakt kunnen worden want dan gaat het op slot.
Ik heb echt jeuk aan mijn aura, ik zal even de volgorde opschrijven voor de moderators waarom er gelachen werd.
Uitzending Rambam,over kwakzalvers. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1241027
dan de verkoop van auraspray voor 20 euro, met een unieke geometrische code. http://www.spirituelewinkel.nl/contents ... spray.html
Alles dus wel on topic!

Hup topic op slot!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 11:51

Met die potjes auraspray ga ik een keer echt onwijs lol trappen, dat weet ik nu al.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:44

Auraspray? :') :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 13:04

Seriously.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 14:51

Afbeelding

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:33

Haha, ja deze auraspray wordt je vrolijk van en wakker!

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 00:34

Nicole288 schreef:
Als er interesse is in het helpen schrijven daarvan: het opstellen van wiki artikelen loopt via het forum Wikizaken. (Schrijven voor de wiki)
Als artikelen in de wiki zijn opgenomen, kan een link gestuurd worden naar een van de MD mods, die hem in de charter zal plaatsen.

Er is nog geen wiki over, daarom zet ik het maar even hier, misschien dat het dan bij de juiste personen komt, sowieso voor de discussie best leuk.

De Nederlandse wet http://www.st-ab.nl/wetten/0702_Wet_op_ ... 90_WUD.htm

uitoefening van de diergeneeskunde: het als beroep verrichten van een of meer der navolgende handelingen:

a. het onderzoeken van een dier, het voorschrijven of toepassen van een behandeling, operatie daaronder begrepen, bij een dier, één en ander voor zover zulks strekt ter voorkoming of genezing van een infectieziekte of een parasitaire ziekte bij dat dier dan wel ter genezing, leniging, onderkenning of opheffing van een aandoening, ziekte, ziekteverschijnsel, in- of uitwendig letsel, pijn of gebrek bij dat dier;

Hoofdstuk II. Uitoefening van de diergeneeskunde

Artikel 2

Tot de uitoefening van de diergeneeskunde zijn, onverminderd het bepaalde in de artikelen 3, 4, 5 en 6, slechts dierenartsen toegelaten.

De Belgische wet http://www.hrzkmo.fgov.be/Portals/hrzkm ... enarts.pdf

Art. 4. Niemand mag de diergeneeskunde uitoefenen indien hij geen dierenarts is. Dierenartsen mogen de diergeneeskunde slechts uitoefenen nadat zij hun titel hebben laten viseren door de geneeskundige commissie die bevoegd is voor de plaats waar zij zich wensen te vestigen en indien zij ingeschreven zijn op de lijst van de voor hun beroep bevoegde Orde.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:07

EstherHegt schreef:
Bandida schreef:
En weer eentje op slot. Ik zit ondertussen al zo'n beetje aan een Centraal Sceptisch Topic te denken, met een overzicht van kritische meningen en volwassen discussies over alternatief in de paardenwereld.

Ja en misschien kan dat een sticky topic worden. Te gek voor woorden dat er dus niet gediscussieerd kan worden over toch wel zeer buitenaardse middelen en er geen grappen gemaakt kunnen worden want dan gaat het op slot.

Mezelf even quoten ;)

Onder welk onderdeel zou ik dit dan best plaatsen? Ik zou zelf eerder denken onder iets als 'discussies' maar het bestaande onderdeel is enkel op rijtechnische aspecten gericht. Het zou ook goed passen onder 'paardenwelzijn' in het algemeen, maar daar kan je niets plaatsen, je moet daar kiezen uit medisch, voeding of beweging en hoeven.

Ik denk dat ik op Forumzaken even ga voorstellen om onder 'paardenwelzijn' ook een onderdeel 'vragen en discussies' te plaatsen, zoals dat bij een paar andere onderdelen het geval is.
Daar kunnen dan ook discussies over veranderingen in wetgeving, discussies over de ethische aspecten van paarden houden, rijden enz..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:16

Bandida schreef:

Oohhh graag. :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:18

papagroom schreef:
Afbeelding

*proest koffie over toetsenbord*

:') _O- _O- :')

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 10:40

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:29

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:29

En nog een waar je diagnoses kunt leren stellen, cursusboek is 12,50 euro de biosensor is 80 euro! http://www.h-energie.com/?Cursussen:%26nbsp%3BBiosensor
Kwam er een tegen waar met zo'n ding tetanus is vastgesteld bij een paard. tarek @ [MD] Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf.. Niet bekend hoeveel vervolgbehandelingen er nodig zijn. Het gaat me niet om de bokker trouwens, het gaat er mij om wat iemand wijsgemaakt kan worden. Tetanus is heel ernstig om iemand wijs te maken dat dit paard een broertje heeft van tetanus is en dat te behandelen nog veel ernstiger.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:00

Ohhh das wel heel erg.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:01

Ik quote van de handelaar, http://www.h-energie.com/?Cursussen:%26nbsp%3BBiosensor ( als bronvermelding, dus iedereen kan het controleren)

Citaat:
De ervaring is dat er al zoveel getest wordt. Denk maar eens aan de vele onderzoeken in de ziekenhuizen. Het lijkt wel of er alleen maar getest wordt. Maar…. De biosensor kan je ook inzetten voor genezing, daadwerkelijk ermee werken om "beter" te worden. Lijkt je dat niet beter? In de praktijk blijkt dat bijna alle ziektes en niet-welbevinden voortkomen uit onbalans. Die onbalans wordt meestal veroorzaakt door een verstoring in het energetische lichaam. Denk ook aan stress, aan de vele spanningen, de weggedrukte emoties, de onmacht, boosheid, woede en angst. Ja, je kan er aan werken met de biosensor. Dat allemaal kan je leren. Het leerproces geeft je meer inzicht, en daardoor kan je je eigen situatie veranderen, van onbewust naar bewust "leven". Het nemen van verantwoordelijkheid voor ons eigen leven. Ik wil mijn kennis en ervaringen overdragen. Mijn devies is al jarenlang: "DELEN EN HELEN".

Stukjes tekst als deze gaan alle fatsoen te boven! ik zou zeggen bied je dan even aan bij de minister en los even de financiële uitgaven weg door even alles wat ziek zwak of misselijk is te genezen! het is immers slechts wat onbalans.
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 08-03-12 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:02

Ik verbaas me er erg over dat er mensen zijn die het ook geloven.