Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:48

vinos schreef:
Marit schreef:
Ik vind het opzich niet slecht of iets, het is gewoon nogal verkeerd gebracht. Het klonk alsof het een magazine voor ons, bokkers, is om het 10 jarig bestaan te vieren. Dus vol leuke extra's en verhalen die wij bokkers herkennen. Echter is het puur een reclame folder, en niet voor ons bokkers, maar voor de niet-bokkers.
Ik vind dat dit naar voren gebracht had moeten worden. Het is een mooi 'magazine' en er staan leuke dingen in, maar een bokt-magazine speciaal voor de bokkers is dus niet, helaas.

amen _/-\o_

Helemaal mee eens... had een soort BIT over Bokt verwacht, niet dit, met zo weinig verhalen en zo veel reclame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 11:54

Marit schreef:
Ik vind het opzich niet slecht of iets, het is gewoon nogal verkeerd gebracht. Het klonk alsof het een magazine voor ons, bokkers, is om het 10 jarig bestaan te vieren. Dus vol leuke extra's en verhalen die wij bokkers herkennen. Echter is het puur een reclame folder, en niet voor ons bokkers, maar voor de niet-bokkers.
Ik vind dat dit naar voren gebracht had moeten worden. Het is een mooi 'magazine' en er staan leuke dingen in, maar een bokt-magazine speciaal voor de bokkers is dus niet, helaas.

Helemaal met je eens Marit, zo zie ik het ook.

joke20

Re: Bokt Magazine, wat vinden we ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:27

Ik heb hem nog niet

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:39

joenohoe schreef:
Helemaal mee eens... had een soort BIT over Bokt verwacht...

Het ís toch een soort Bit over Bokt? Geschreven voor leken op het gebied van Bokt. Zoals veel van wat in de Bit staat geschreven is voor leken, op welk gebied dan ook. Een stuk over Westernrijden of Endurance in de Bit zal voor de gemiddelde wedstrijdruiter ook niets nieuws brengen.

En nogmaals, de Bit-redactie heeft de randvoorwaarden aangegeven: waarover, hoe lang etc.
Lange (= langdradige) verhalen staan in geen enkel gedrukt blad meer. Gedrukte media gaan steeds meer de kant van internet op qua hoeveelheden tekst. Half A4-tje, en dan is de interesse al weer tanende van de gemiddelde lezer. Dus is de bladformule: korte pakkende stukjes over verschillende onderwerpen, om zoveel mogelijk de interesse (van de leek!) gevangen te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:41

Ibbel schreef:
joenohoe schreef:
Helemaal mee eens... had een soort BIT over Bokt verwacht...

Het ís toch een soort Bit over Bokt? Geschreven voor leken op het gebied van Bokt. Zoals veel van wat in de Bit staat geschreven is voor leken, op welk gebied dan ook. Een stuk over Westernrijden of Endurance in de Bit zal voor de gemiddelde wedstrijdruiter ook niets nieuws brengen.

En nogmaals, de Bit-redactie heeft de randvoorwaarden aangegeven: waarover, hoe lang etc.
Lange (= langdradige) verhalen staan in geen enkel gedrukt blad meer. Gedrukte media gaan steeds meer de kant van internet op qua hoeveelheden tekst. Half A4-tje, en dan is de interesse al weer tanende van de gemiddelde lezer. Dus is de bladformule: korte pakkende stukjes over verschillende onderwerpen, om zoveel mogelijk de interesse (van de leek!) gevangen te houden.

Nou nee dus, je moet de verhaaltjes (even overdreven) zoeken tussen de reclame. Het is meer een info blad voor Bokt beginners, niet een jubileum magazine voor mensen die al 10 jaar op Bokt zitten, snap je het verschil ?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:43

Maar jij verwachtte een Bit over Bokt schreef je. En dat is het dus ook.
Jij verwachtte dus juist géén Bit over Bokt, maar een blad over Bokt voor bokkers. Wat zou daar de meerwaarde van geweest zijn? Internet op papier?
En waarom zou de Bit daaraan mee willen werken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:44

Maar mensen die de Bit wel krijgen maar niet op bokt zitten hadden er dan heel weinig aan gehad. Dat was dan voor Bit zelf ook niet handig geweest. Nu behandel je in principe de basis van bokt en maak je het "instappen" een stuk makkelijker en uitnodigender als dat je dieper ingaat op bokt. Het moet wel laagdrempelig blijven denk ik.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:48

Ibbel schreef:

Tussen lang en langdradig zit nog een groot verschil. Een goed geschreven stuk houdt de interesse van de lezer wel vast. Maar in dit concept niet omdat het niet echt diepgang heeft. Dan werken lange artikelen idd niet.Persoonlijk koop ik normaal dus tijdschriften voor de achtergrond en diepgang. Wil ik snelle artikelen dan pak ik internet er wel bij. Een tijdschrift is toch een stukje ontspanning.

Persoonlijk had ik ook meer interviews verwacht over bekende topics en over bokkers met een bijzonder verhaal. Die zijn nu wel kort belicht, maar ik had dat dus wat uitgebreider verwacht. Overigens maakt het niet uit dat het een instapmagazine is geworden. Het had alleen wel wat duidelijker naar buiten gebracht mogen worden. Dat had 'teleurstelling' (mss wat zwaar uitgedrukt, maar weet geen beter woord) kunnen voorkomen. Overigens vond ik de opmaak enz wel strak gedaan.

Wie heeft de artikelen eigenlijk geschreven?

Edit: typo's
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 17-12-11 12:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:49

Verschillende teamies hebben de artikelen geschreven (namen staan in de colofon)
Noem mij trouwens eens een week- of maandblad waar artikelen in staan die langer dan 2-3 pagina's zijn (waarbij dan meestal minimaal 1 foto op iedere pagina) ;)

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:54

Ik heb hem dus nog niet binnen.
Sandd is helemaal niet bij mij langs geweest en dat kan niet, want ze moeten gewoon bezorgen.
Nu weet ik dat sommige mensen zich niet helemaal aan de regels houden en dus al op donderdag (anders hadden de mensen ze hier ook niet op donderdag kunnen hebben) en op zaterdag lopen
Tis te hopen dat ie er bij zit, anders ga ik mooi even een email sturen naar de afdelingschef, want ik wil uiteraard wel me post waarvoor ik betaal op tijd hebben :+

Bij mij komt ie ook later op stal te liggen, vele mensen zijn daar wel bekend met het woord Bokt, maar niet wat het nou precies inhoud. Heel handig dus en zo hebben de magazines wel een vaker leven.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:55

Ik vind lange stukken lezen juist dan weer helemaal niet fijn, dan haak ik al snel af.
Juist die quotes met die fotootjes van een aantal bokkers vind ik dan weer leuk om te lezen.
Snap al die kritiek niet zo, ik snap dit concept wel :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 12:57

Ibbel schreef:
Verschillende teamies hebben de artikelen geschreven (namen staan in de colofon)
Noem mij trouwens eens een week- of maandblad waar artikelen in staan die langer dan 2-3 pagina's zijn (waarbij dan meestal minimaal 1 foto op iedere pagina) ;)

Meer dan 3 weet ik zo snel niet. Maar met 2 tot 3 bladen bijvoorbeeld de zoom, de vi, mijn geheim. Overigens hoeven het niet allemaal lange artikelen te zijn, afwisseling is belangrijk. Maar 1 of 2 hoofdartikelen zorgen net voor wat meer diepgang.

Edit: Wil het trouwens niet afkraken. Blad vind ik er mooi uitzien en als introductie is het leuk in elkaar gezet. Maar ik geef alleen aan dat mijn verwachtingen anders waren nav de berichten vooraf op bokt :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:01

De artikelen over de HK en over de kennis op Bokt zijn ieder ook 3 pagina's.

Maar ik begrijp (enigzins) wel dat je iets anders had verwacht. Anderzijds begrijp ik dat dan ook weer niet, omdat je ook wel op je klompen kunt aanvoelen dat Bit zoiets alleen maar doet om er (ook) beter van te worden. Voor niets gaat de zon op...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:06

Cyntje schreef:
Ik vind lange stukken lezen juist dan weer helemaal niet fijn, dan haak ik al snel af.
Juist die quotes met die fotootjes van een aantal bokkers vind ik dan weer leuk om te lezen.
Snap al die kritiek niet zo, ik snap dit concept wel :j

Ik begrijp de kritiek ook niet. Er is voor het eerst in 10 jaar een Bokt magazine gemaakt, leuk en makkelijk te lezen. Wie weet wat er uit voortkomt, maar op een tweede Bit zit ik niet te wachten ook niet op een gezellig 'Bokt onderonsje in een tijdschrift' Ik vind dat het magazine precies voldoet aan mijn verwachtingen voor een feestelijk magazine en dat anderen de verwachtingen veel te hoog hebben gesteld.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:10

Ibbel schreef:
De artikelen over de HK en over de kennis op Bokt zijn ieder ook 3 pagina's.

Maar ik begrijp (enigzins) wel dat je iets anders had verwacht. Anderzijds begrijp ik dat dan ook weer niet, omdat je ook wel op je klompen kunt aanvoelen dat Bit zoiets alleen maar doet om er (ook) beter van te worden. Voor niets gaat de zon op...

Dat artikel over hoefbevangenheid en luchtzuigen vond ik idd een leuk stuk. Ik had gewoon meer interviews met bokkers/topics verwacht, die nu kort aan bod kwamen. Hoeft dan ook niet ellelang, maar nu vond ik het kort.

Voor een deel zal het ook wel aan mezelf liggen hoor dat het wat tegenviel. Als student journalistiek zal ik ook best wel kritischer kijken naar media dan mensen die verder niet veel met media hebben. Ik lees de bit nooit, dus heb er verder niet echt bij stil gestaan dat het een promotieboekje van bokt zou worden.
Laatst bijgewerkt door capopjekop op 17-12-11 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:10

Wat vinden we er van..

Vanmorgen uit de brievenbus gevist, en denk dat hij vanavond al bij het oud papier ligt.
Behoorlijk tegenvallend dus! Reclameblaadjes vallen hier gewoon wekelijks gratis in de bus.

Niet echt tien-jarig waardig.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:12

Frank schreef:
Wat vinden we er van..

Vanmorgen uit de brievenbus gevist, en denk dat hij vanavond al bij het oud papier ligt.
Behoorlijk tegenvallend dus! Reclameblaadjes vallen hier gewoon wekelijks gratis in de bus.

Niet echt tien-jarig waardig.

Ook niet voor een organisatie die afhankelijk is van de good will van anderen omdat ze zelf geen geld verdienen?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:14

Als student journalistiek leer je toch - lijkt me- dat de meeste bladen (en of dat terecht is laat ik in het midden hoor) een beetje richting 'internet op papier' gaan, met 'snelle' bladformules, omdat de lezers tegenwoordig nu eenmaal gewend om korte stukken gecomprimeerde informatie op internet te lezen en geen zin of geduld meer hebben in lange lappen tekst? Kijk hier op bokt ook maar, meer dan 1 scherm aan tekst (moeten scrollen om een hele OP te lezen) is al véél te veel werk.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:16

Daarom koop ik ook zeer zelden 'Bit',... al die teksten weren mij al af om het te lezen.
Zit dus ook zeker niet op een 2de bit te wachten :+
En een heel magazine écht voor bokkers? Waarom? Wij hebben bokt toch al? Tis gewoon een leuk extraatje denk ik dan.
Wat moet een buitenstaander nou met specifieke verhalen over bokkers? Misschien is dat meer iets voor de toekomst? Maargoed,... zulke verhalen lezen we ook dagelijks op bokt.
Ik blijf erbij, is prima zo :Y)

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:19

Ik vind het een leuk magazine, ik vond vooral de feitjes en de column van A.V. Schimmel erg leuk om te lezen :))

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 13:33

Ibbel schreef:
Als student journalistiek leer je toch - lijkt me- dat de meeste bladen (en of dat terecht is laat ik in het midden hoor) een beetje richting 'internet op papier' gaan, met 'snelle' bladformules, omdat de lezers tegenwoordig nu eenmaal gewend om korte stukken gecompirmeerde informatie op internet te lezen en geen zin of geduld meer hebben in lange lappen tekst? Kijk hier op bokt ook maar, meer dan 1 scherm aan tekst (moeten scrollen om een hele OP te lezen) is al véél te veel werk.

Ik studeer voor tv, niet voor tijdschrift, dus ik wil mezelf ook niet als expert op dit gebied laten gelden. Op school leren we idd dat mensen een kortere concentratie hebben dan vroeger. Voor zover ik weet leren mijn medestudenten die wel voor tijdschrift studeren nog steeds hoe ze een achtergrondverhaal of reportage schrijven. Dit zijn meestal ook wat uitgebreidere artikelen. We leren voornamelijk het medium in te zetten waar het sterk in is. Daarbij heeft diepgang niet perse iets te maken met het aantal pagina's. Je kunt prima een leuk en boeiend interview schrijven op een pagina.

Nogmaals, ik zeg niet dat ik het een fout magazine vind. Ik vind het juist een leuk initiatief. Alleen had ik aan de hand van de berichten op bokt dus een andere verwachting. Heeft ook voor een deel met smaak te maken.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:46

Zoveel mensen; zoveel wensen :)
Net lekker zitten lezen tijdens de lunch; had van mij dikker mogen zijn :j

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 14:54

Lekker irritant.. Ben al jaren trouw lid van Bit, betaal me scheel en heb het blad nog niet binnen... Beetje jammer...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:06

Hier nog steeds niet binnen maar als ik zo de verhalen lees mis ik niets als ik hem niet binnen krijg.. jammer zeg..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-11 16:18

Ik heb ook nog steeds niet ontvangen.. beetje jammer... dalijk is de termijn voor de prijsvraag verlopen... -O-