Afscheid van Lovely als moderator

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:01

liza van loon schreef:
wie neemt nou lovely's plaats in, welk forum deed ze eigenlijk?

Lovely was moderator van RT.

En nee, er is niet bekend wie haar opvolger/opvolgster zal worden.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-03 00:05

Pff, ik begin het overzicht nogal te verliezen en heb ook niet het idee dat dit topic de plaats is om concreet dingen op te lossen, zoals Organisator ook al zei.

Waarschijnlijk idd veel handiger als mensen die een probleem of bedenkingen hebben mbt welk punt dan ook hier een nieuw topic over openen op FZ. Op die manier kunnen we alles een beetje bij elkaar houden, op deze manier wordt het nogal een puinhoop en gaat er vooral erg veel van de discussie verloren wat nogal jammer is.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:06

Anya schreef:
off topic: overdag zijn paardenmensen bij de paarden Bart....Zeker op zaterdag!

Is het geen idee om een suggestiestopic te openen?

Niet zozeer:
Wat gaat fout, maar wat kan beter?
Hoe kan het beter?
Zoiets?

Ik vind dit zo'n prachtige/constructieve suggestie.
Waarom ging niemand daar nou op in? Verward

U hoort van mij. Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:10

BartVB schreef:
Pff, ik begin het overzicht nogal te verliezen en heb ook niet het idee dat dit topic de plaats is om concreet dingen op te lossen, zoals Organisator ook al zei.

Waarschijnlijk idd veel handiger als mensen die een probleem of bedenkingen hebben mbt welk punt dan ook hier een nieuw topic over openen op FZ. Op die manier kunnen we alles een beetje bij elkaar houden, op deze manier wordt het nogal een puinhoop en gaat er vooral erg veel van de discussie verloren wat nogal jammer is.

Bloos! Dat ik samen met jouw ziel tegelijkertijd nog tot 1 gedachte zou komen, Bart. Haha!

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:18

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:19

OK dan! botervlieg, ben benieuwd!!

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:20

Botervlieg schreef:

Bloos! Dat ik samen met jouw ziel tegelijkertijd nog tot 1 gedachte zou komen, Bart. Haha!

Ja, daar schrik je van Knipoog

Om weer ontopic te komen Knipoog
Ik vind het erg jammer dat Lovely moddie-af is, maar als ik het goed heb gelezen is het in overleg gegaan (hoe de sfeer van het overleg was, weet ik niet en ga ik ook niet over speculeren) maar het lijkt me vooral een zaak tussen Bart/Heike en Lovely (en misschien de andere mods) en niet iets waar de gebruikers zich mee hoeven te bemoeien...

Ove de sfeer... Hoeveelste topic is dit, over dat onderwerp...

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 00:21

Wat jammer dat je geen moddy meer bent, maar hopelijk blijf je een actief bokker! Ik hoop zeker op leuke vruchtbare discussies Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 02:21

Tja ik heb op een of andere manier toch de behoefte iets te zeggen. Ik zie mezelf als een echte doorsneebokker. Ik ben geen bekende naam, mensen herkennen mijn avatar niet en ik heb geen vaste fanclub. Verder ken ik geen van de moddies of "bekende bokkers" IRL. Ik ben dus een van de bokkers uit de grijze massa zeg maar.

Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met een moderator. Ben 1 keer op mijn vingers getikt na het omhoog schoppen van een eigen topic en ben een paar keer totaal genegeerd door een moddie n.a.v pb's van mijn kant. Dit waren meer incidenten, dit is niet iets waar ik mee zit ofzo.

Ik vind de reactiesnelheid van Moddies over het algemeen gewoon goed. Topics die uit de hand lopen worden uiteindelijk wel gesloten en mensen die over de schreef gaan worden terug gefloten. Vaak gaan dit soort discussies mij helemaal over het hoofd. Ik lees dit topic net helemaal door maar heb het gevoel echt meer dan de helft gemist te hebben...
Ook over zoiets als de ban van Steef heb ik totaal geen idee wat hij dan gedaan heeft. Ik las dat hij geband was dus dacht laat ik eens wat berichten van hem lezen dan. Maar ook toen werd ik niet wijzer over het hoe en waarom van de ban. Ik neem dan maar gewoon aan dat er een hoop achter mij langs gaat via PB's, meetings e.d

Ik zit soms echt te graven op bokt om er achter te komen wat die achterliggende irritaties dan zijn en waar ze vandaan komen, maar ik word er niks wijzer van. Aangezien een hoop mensen er zo'n big deal van maken moet het wel iets zijn wat je niet kan missen denk ik dan, maar echt ik kan het niet vinden..

Wat ik eigenlijk wil aangeven is dat (denk ik) de gemiddelde bokker deze irritaties dan ook simpelweg niet heeft en niet deelt met de anderen. Ik denk dat Lovely een goede moddie was, geen reden om dat niet te denken. Maar ik heb echt geen idee of zij meer aanwezig was op bokt dan andere moddies, of welke moddie het meest onafhankelijk is ofzo.
Ik krijg het gevoel dat ik dit echt moet weten als ik dit topic lees, dat het echt iets is wat je niet kán missen. Ik zit toch iedere dag op bokt en lees en post een hoop, maar ik ondervind dit soort irritaties echt niet...

Ik heb op andere forums al een hoop zien misgaan en dan ging het om forums waar maar een stuk of 80 gebruikers waren. Als ik dan kijk op bokt vind ik het opmerkelijk en prijzenswaardig dat het hier zo goed gaat. Ik ervaar geen vervelende sfeer, geen dictatuur, geen achterkamertjespolitiek, niks van dit allen..

Dus voordat Bart en de overige moddies in de stress schieten en denken dat het nu helemaal fout gaat op bokt, ik denk dat het merendeel van de gebruikers het harstikke gezellig vinden op bokt en helemaal niet het gevoel hebben dat er iets drastisch moet veranderen ofzo.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 08:51

In dit topic is mij een hoop duidelijk geworden. O.a. dat mensen heel verschillend tegen de mods, en dus ook tegen mij, aankijken. Het is fijn om te weten. Verder ben ik het in grote lijnen wel met Cody, Apple, Anya en nog een paar anderen eens.
Ik vind persoonlijk dat Bart toch niet helemaal begrepen heeft waar het over gaat en ik ben het dan ook niet eens met de theorie over 2 groepen. Ik zie dat namelijk helemaal niet zo. Er zijn idd een aantal mensen die telkens hun bek open trekken en commentaar leveren (heel cru uitgedrukt), maar er zijn er wel degelijk meerdere die in dit topic en ook elders hun grieven uiten. Het zijn zeker niet telkens dezelfde mensen! Je kunt m.i. niet zeggen dat het eeuwig en altijd die groep is, er is m.i. helemaal geen sprake van een groep namelijk. Op zich vind ik dat juist positief, het komt op mij niet over als iets georganiseerds. Dat er wat moet veranderen is volgens mij bij de mods ook al duidelijk, maar wát? Het is, voor mij, moeilijk om concreet met veranderingen cq. verbeteringen te komen. (ga zometeen B'vliegs topic eens lezen Knipoog )
Het deel over achterkamertjespolitiek kan ik tot op zekere hoogte wel volgen. Er is natuurlijk een gesloten forum, maar ik denk dat het over het algemeen reuze meevalt wat er allemaal daar gezegd wordt. Bij mijn weten wordt er iig niet geroddeld ofzo. Dat anderen dat wellicht anders zien, so be it.
Verder vind ik de post van Esme ook erg verhelderend, aangezien dit wel mijn idee was over 'bokt', maar misschien zie ik dat 'dus' verkeerd.
Over de sfeer moet ik zeggen dat ik het ontzettend jammer vind dat in een heleboel gevallen er dingen gezegd worden door mensen met 'verstand van zaken' die nogal naar overkomen. Dat is vooral te wijten aan het geschreven woord, dat komt totaal anders over dan irl gezellig kletsen. Misschien is dat een punt wat door iedereen in acht genomen kan worden?

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:04

Ehm er kan niet anders dan geroddeld worden. Ik neem aan dat er ook gebruikers gesproken worden (dat weet ik eigenlijk zeker) Dat wordt dus achter de rug om gedaan, de gebruiker kan dit immers niet lezen, dan maakt het daarbij niet uit wat er gezegd wordt, het blijft een roddelen.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:05

Laui! schreef:
(...)
Het deel over achterkamertjespolitiek kan ik tot op zekere hoogte wel volgen. Er is natuurlijk een gesloten forum, maar ik denk dat het over het algemeen reuze meevalt wat er allemaal daar gezegd wordt. Bij mijn weten wordt er iig niet geroddeld ofzo. Dat anderen dat wellicht anders zien, so be it.

De historie (die om die reden tot het vertrek van een andere
moddie leidde) leert anders, Laui.
(Vraag maar na, als je dit werkelijk nog niet weet.)
In de bokt-historie kom ik in 2001 al berichten tegen met
dezelfde kritiek op sfeer en beheer als die in dit topic genoemd
worden.
Op grond daarvan wil het er bij mij niet in dat de gebruiken
op het gesloten forum dan wèl zo drastisch gewijzigd zouden zijn.

Citaat:
Over de sfeer moet ik zeggen dat ik het ontzettend jammer vind dat in een heleboel gevallen er dingen gezegd worden door mensen met 'verstand van zaken' die nogal naar overkomen. Dat is vooral te wijten aan het geschreven woord, dat komt totaal anders over dan irl gezellig kletsen. Misschien is dat een punt wat door iedereen in acht genomen kan worden?

Breng het in als constructieve suggestie op het [FZ] SBBM-topic? Haha!

OK dan!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:09

flair schreef:
Ehm er kan niet anders dan geroddeld worden. Ik neem aan dat er ook gebruikers gesproken worden (dat weet ik eigenlijk zeker) Dat wordt dus achter de rug om gedaan, de gebruiker kan dit immers niet lezen, dan maakt het daarbij niet uit wat er gezegd wordt, het blijft een roddelen.

Mwah, het kan dus oko gewoon noodzakelijk zijn. In bijv. een zuieknhuis bespreken ze patienten ook gewoon en zonder te roddelen Knipoog

Als je met je collega's wil overleggen kan het niet anders, lijkt me geen goed idee als iedereen dat lees. Alhouwel ik ontzettend nieuwschierig ben wat er in het moddieforem allemaal staat Bloos!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:12

Neem maar van mij aan dat er geroddelt word Haha!

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:34

flair schreef:
Neem maar van mij aan dat er geroddelt word Haha!

ik ken als gewone bokker dat forum niet maar ik kan me prima voorstellen dat er over mensen gepraat/geschreven wordt, niets menselijks is moddies vreemd lijkt me.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:36

Ik heb het modforum gezien (zie Botervlieg haar post) en een groot deel is idd saai, maar ik heb ook dingen gezien die alles behalve saai waren (l*llige tot zeer grappige opmerkingen Haha! ). Maar om het bij nu te houden, dat alles om het hoe, wat en waarom rond Lovely's vertrek bijv achter de schermen is geregeld is een feit (zonder daarover een mening te geven of dat terecht is of niet).

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:46

Kayla schreef:
Ik heb het modforum gezien (zie Botervlieg haar post) en een groot deel is idd saai, maar ik heb ook dingen gezien die alles behalve saai waren (l*llige tot zeer grappige opmerkingen Haha! ). Maar om het bij nu te houden, dat alles om het hoe, wat en waarom rond Lovely's vertrek bijv achter de schermen is geregeld is een feit (zonder daarover een mening te geven of dat terecht is of niet).

Ben jij moddie geweest dan? Stond er ook iets over mij in? Tong uitsteken Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 09:54

Ehm nee, zoek maar op over welk topic Botervlieg het heeft. Kan ik me niet herinneren. Maar goed dit doet verder niet echt ter zake, het was om iets aan te geven.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:42

das wel heeeeeeel lang geleden kayla..... Wellicht is het moddieforum alleen maar saaier geworden Haha!

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:43

Dat zou kunnen Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:45

Zullen we maar in die sloot blijven liggen Kay Knipoog

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:46

Nou jaaaa ben ik nu alweer een oude koe? Verdrietig

Kayla schreef:
Maar goed dit doet verder niet echt ter zake, het was om iets aan te geven.

Dusssssss

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 10:58

Je wilt niet weten hoe zo'n sloot met oude koeien meurt na 2 jaar Knipoog

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:29

orri schreef:
Je wilt niet weten hoe zo'n sloot met oude koeien meurt na 2 jaar Knipoog

En die lijken zullen ook steeds weer boven komen drijven.
Niet dat dit nu zo mijn bedoeling was,
en ik bedoelde het ook nog niet eens negatief
(want ik vind het zo goed voorstelbaar dat MP niet strikt zakelijk
gebruikt wordt),
maar ik kan zo'n bloedende neus gewoon niet Lips are sealed voorbij laten
gaan.

Inhoudelijk vind ik die ouwe koeien in dit verband ook niet
interessant, maar het ging me om het verschijnsel
afstomen/roddelen op MP.

Laatst bijgewerkt door Botervlieg op 21-09-03 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-03 12:39

Om in te gaan op esmé_27.
Ik denk dat veel bokkers nu al hun "negatieve" dingen nu gaan plaatsen, even alles eruit gooien. En op zich zich vind iedereen Bokt wel leuk, en meer positief dan negatief(hopelijk Haha!). Maar als Bokt nu ineens zou verslechten, en over een jaar lezen ze dit topic(op "slecht" bokt) dan zouden ze denken: Wat een muggenzifters!
Alles valt denk ik nog goed mee hoor.

Help, dit stukje klinkt raar!