Achter de schermen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Achter de schermen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:23

vergeet SanderD niet

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:41

Rock schreef:
Binnen de bezwaarcommissie hebben we tot nu toe geen haan nodig gehad. :))

Tuttut, ga je huiswerk eens beter doen Rock. :n

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:43

Ik denk dat een beetje humor het beste is om een topic beter te laten verlopen.
Alles wordt hier op Bokt zo serieus genomen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 18:44

Citaat:
Het heftige reageren.. kijk in ieder topic waar het ook over gaat OVERAL wordt heftig gereageerd omdat mensen gewoon een eigen mening hebben. Als je dat niet kan waarderen WAAROM open je dan in hemels naam een paarden forum??? Er wordt onderhand nergens anders strijdlustiger gediscussierd dan in de hele paardenwereld en waarom open je dan een forum waar iedereen maar zijn mond moet houden en ja en amen moet zeggen?
Hoeveel valt er nog te leren als mensen niet meer (heftige) discussies voeren?

Ik wil hier toch wel even op reageren. Als je iets van een ander wilt leren kun je het ook gewoon aannemen of naast je neer leggen zonder erop te reageren. Dat doen we tijdens een cursus of real life les toch ook? Als ik constant in discussie zou gaan met mijn instructeur (toen ik nog leste) zou er weinig van de les terecht zijn gekomen. Overleggen is iets anders dan in discussie gaan.
Er is niets mis met een discussie overigens. Ik ben alleen altijd bang dat het doel voorbij gestreefd wordt. Dat zal niet voor iedereen gelden, het is mijn persoonlijke opvatting.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 18:48

balance schreef:
Citaat:
Het heftige reageren.. kijk in ieder topic waar het ook over gaat OVERAL wordt heftig gereageerd omdat mensen gewoon een eigen mening hebben. Als je dat niet kan waarderen WAAROM open je dan in hemels naam een paarden forum??? Er wordt onderhand nergens anders strijdlustiger gediscussierd dan in de hele paardenwereld en waarom open je dan een forum waar iedereen maar zijn mond moet houden en ja en amen moet zeggen?

Ik wil hier toch wel even op reageren. Als je iets van een ander wilt leren kun je het ook gewoon aannemen of naast je neer leggen zonder erop te reageren. Dat doen we tijdens een cursus of real life les toch ook? Als ik constant in discussie zou gaan met mijn instructeur (toen ik nog leste) zou er weinig van de les terecht zijn gekomen. Overleggen is iets anders dan in discussie gaan.
Er is niets mis met een discussie overigens. Ik ben alleen altijd bang dat het doel voorbij gestreefd wordt. Dat zal niet voor iedereen gelden, het is mijn persoonlijke opvatting.

Als ik een cursus volgt, dan heeft de cursusleider daar een opleiding voor gevolgd.
Hier op Bokt verkondigt iedereen een mening, maar of hij/zij er werkelijk verstand van heeft, is maar de vraag.
Een beetje doorvragen af en toe moet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:01

Iris82 schreef:
Rock schreef:
Binnen de bezwaarcommissie hebben we tot nu toe geen haan nodig gehad. :))

Tuttut, ga je huiswerk eens beter doen Rock. :n

Ho, correctie; sinds ik erbij zit. :P
Denk dat we als team stevig met onze pootjes in de klein staan ondanks de vrouwelijke hormonen :)

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:21

balance schreef:
Citaat:

Ik neem niet iets zomaar aan ;) zelfs niet van mijn instructeur. Als ik het ergens niet mee eens ben of ik heb twijfels dan vraag ik wat ik wil vragen en toevallig niet met mijn instructeur maar met zoo veel andere mensen onstaat er dan een discussie waar we uiteindelijk wel samen uit komen maar vooraf kan het er soms best heftig aan toe gaan. Zo ook via het internet.
Als je altijd maar alles klakkeloos aanneemt van een ander dan kom je ook niet verder. Als ik nog steeds bij de instructie was als een paar maanden geleden hadden mijn paard en ik nu niet op het moment gezeten als waar we nu op zitten en was mijn kennis nooit vergroot JUIST door deze discussie op bokt heb ik gezien dat mijn horizon nog veel breder gemaakt kan worden. En dat die discussie soms heftig is.. tja daardoor komt er nog meer informatie vrij ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:27

xmarliez schreef:
balance schreef:

Ik neem niet iets zomaar aan ;) zelfs niet van mijn instructeur. Als ik het ergens niet mee eens ben of ik heb twijfels dan vraag ik wat ik wil vragen en toevallig niet met mijn instructeur maar met zoo veel andere mensen onstaat er dan een discussie waar we uiteindelijk wel samen uit komen maar vooraf kan het er soms best heftig aan toe gaan. Zo ook via het internet.
Als je altijd maar alles klakkeloos aanneemt van een ander dan kom je ook niet verder. Als ik nog steeds bij de instructie was als een paar maanden geleden hadden mijn paard en ik nu niet op het moment gezeten als waar we nu op zitten en was mijn kennis nooit vergroot JUIST door deze discussie op bokt heb ik gezien dat mijn horizon nog veel breder gemaakt kan worden. En dat die discussie soms heftig is.. tja daardoor komt er nog meer informatie vrij ;)

Precies.
De kunst is te kunnen discussiëren in alle hevigheid die er bij mee komt, zonder jezelf aangevallen toe voelen. Ik heb discussies gevoerd die hier op bokt je een permanente ban opleverde, en toch was het een leerzame discussie.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:29

Er is ook helemaal niks mis met een inhoudelijke discussie. De problemen beginnen juist als er niet meer inhoudelijk gediscussieerd wordt, maar op de persoon gespeeld. Ik kan me niet voorstellen dat je dat met je instructeur doet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 20:15

Goh ben een dag afwezig geweest en wat is er veel gebeurd. Ik ben er zelfs bij betrokken tot mijn grote verbazing want mijn naam staat op een lijstje :(:) . Dat is een rare ervaring.
Ach waar mensen werken gebeuren vergissingen en er is al sorry gezegd door die persoon. Dus voor mij is de kous af.
Ik heb geleerd vandaag dat je kunt temmen en wat temmen is. Dat wist ik dus niet, dus dat doe ik de volgende keer. Ik heb nog geen OW gehad en ik verwacht hem ook niet :+ . Ik moest even nadenken wat een OW is, ja natuurlijk officiële waarschuwing, want dat begrip was niet bekend.
Ik vind het een heel interessant topic waar ik erg veel van geleerd heb en wat voor mij een wisseling van instructeur teweeg heeft gebracht.
Ik heb naar aanleiding van een reactie van mij binnen dat topic, van een mede Bokt lid een pb tje gehad waarin stond dat ik een moraal ridder ben en ik werd uitgescholden voor vrouwelijk geslachtdeel. Vond ik een bijzondere ervaring want dat is nog nooit gebeurd in mijn 52 jarig leven. Zelfs niet door mijn puber kinderen in het heetst van de strijd. :j
Dus ik de conclusie getrokken dat ik dat bericht beter op een andere manier had kunnen formulieren, "niet meer doen dus pien_2010 dacht ik bij mezelf was niet zo handig" :n .
En laten we verder met zijn allen genieten van dit interessante leerzame topic en BOKT forum waar we met elkaar over onze grote liefde namelijk paarden en paardrijden kunnen "hinneken".
Ik wens jullie allen een goede avond *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 23:56

KoudbloedKim schreef:
Kijk, en dit is wat er wordt bedoeld met 'overal je eigen draai aan geven', net zolang tot er één of ander sappig verhaal uit komt.. want zonder die eigen draai is zo'n discussie natuurlijk helemaal niet leuk..

Best boeiend eigenlijk
.. :)

nou waar maak je je dan druk om ;)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:25

Karl66 schreef:
Op Bokt is ervoor gekozen om voor een deel gewoon strakke regels te hebben die voor iedereen op heel Bokt gelden en daarnaast wordt er per tabblad of forum geprobeerd om gericht op dat onderdeel te modereren. Dat betekent dat er op EA heel anders gemodereerd wordt dan op JH of de HK om een paar voorbeelden te noemen. Dat wil niet zeggen dat het overal perfect gaat en dat er geen fouten gemaakt worden, of dat dingen niet zo werken, zoals je graag zou willen. Maar die maataanpak is er zeker.

Wat er naar mijn gevoel vooral zwartwit op Bokt is, dat het altijd aan de tegenpartij en die domme, veel te jonge mods ligt. Als mensen gewoon weigeren om kritisch naar zichzelf en hun manier van reageren te kijken, dan ligt dat meestal niet aan de mods of de tegenpartij. Als je (zeker als het regelmatig gebeurt) op lijstjes achter de schermen voorkomt, dan kan je natuurlijk de mods van complotten beschuldigen en zeggen dat ze alleen maar zwartwit kunnen denken zonder naar de context te kijken. Maar dan is het echt veel zinniger om naar je eigen gedrag te kijken. En ook hier geldt, wie de schoen past, trekke hem aan.

Denkt u nu werkelijk dat u onpartijdig bent?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:33

Wat ik opmerkelijk vind is het dezelfde mensen zijn die roepen dat als de gang van zaken op bokt je niet bevalt je gewoon kunt vertrekken dezelfde zijn die roepen dat ze niet begrijpen waar dit topic over gaat/waar men zich zo druk over maakt...

...waarop ik me dus weer afvraag waarom ze dan, inderdaad, niet uit deze discussie vertrekken...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:42

Voor zover ik kan terug lezen zijn dat grotendeels niet dezelfde mensen.. :)

Niet dat dit verder uberhaubt iets toevoegd aan de oorspronkelijke discussie, immers kan en mag iedereen zelf bepalen waar hij of zij het over wil hebben. Of een ander zich nu wel of niet druk kan maken over hetzelfde onderwerp. Gelukkig zijn we niet allemaal 't zelfde :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 08:47

Misschien kunnenn we een nieuwe regel op Bokt toevoegen: de TS bepaalt wie wel of niet relevant is voor het door TS gestartte topic :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:48

manic schreef:
Wat ik opmerkelijk vind is het dezelfde mensen zijn die roepen dat als de gang van zaken op bokt je niet bevalt je gewoon kunt vertrekken dezelfde zijn die roepen dat ze niet begrijpen waar dit topic over gaat/waar men zich zo druk over maakt...

...waarop ik me dus weer afvraag waarom ze dan, inderdaad, niet uit deze discussie vertrekken...

Omdat het hilarisch is

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 08:52

Vjestagirl schreef:
manic schreef:

Omdat het hilarisch is

Dan heb je toch wat gemist, want het is nl. helemaal niet hilarisch. Misschien kan je genoemd topic eens lezen?
Het is een leerzaam topic voor dressuurruiters, dus paard-gerelateerd, waar Bokt dus omdraait.
Hilarisch zijn topics over ergenissen in het dagelijkse leven :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:52

Dan hoef je je dus ook niet mee af te vragen waarom de mensen die zich zo nu en dan verwonderen over de gang van zaken op bokt hier nog gewoon aanwezig zijn, is dat deel van de discussie in ieder geval uit de wereld. Scheelt zo weer 3 pagina's aan achterbaks geleuter...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 08:53

Electra63 schreef:
Dan heb je toch wat gemist, want het is nl. helemaal niet hilarisch. Misschien kan je genoemd topic eens lezen?
Het is een leerzaam topic voor dressuurruiters, dus paard-gerelateerd, waar Bokt dus omdraait.

Nope, dit topic is hilarisch.

Paardrijden leer k wel van mijn instructrice.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-11 08:59

Vjestagirl schreef:
Electra63 schreef:

Nope, dit topic is hilarisch.

Paardrijden leer k wel van mijn instructrice.

Een beetje theoretische achtergrondinformatie is nooit weg. En je bent nooit uitgeleerd.

Maar wat is er dan hilarisch aan dit topic?
Misschien moet je dat eens uitleggen?
Hilarisch vind ik als je een topic opent om een huurmoordenaar te zoeken, immers ik ga ervan uit, dat je het niet serieus bedoelt.

Het genoemde topic is een serieus topic van meer dan 300 pagina's, als er dan een "fout" bericht verschijnt van een Mod, dan heb ik daar vragen over en die stel ik dan, wat is dan precies hilarisch? Ik neem aan, dat je toch wel wat kritische vragen mag stellen?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:03

Als ik het goed begrepen heeft vinden een aantal mensen dit topic hilarisch omdat een ander aantal mensen zich drukt maakt om dingen, waarvan zij vinden dat het de moeite niet waard is om je druk over te maken... Wat op zich dan best wel weer ironisch is.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:22

Wel opvallend is dat de mensen die zich het drukste maken,mensen zijn die niet op t lijstje staan...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:26

Oh, maar ik ga er vanuit dat ik op een lijstje sta van negatievelingen, mensen die hun mening kloterig verwoorden en mensen die zich te ver laten gaan in een discussie. Vind k ook prima. If not: ook prima.

Wat er zo hilarisch aan is? Dat mensen doen alsof hun wereld vergaat, alsof de mods de bron zijn van al kwaad in hun leven en daardoor zelfs niet eens meer kunnen zien dat de betreffende mod al een aantal keer haar excusses heeft aangeboden. Schitterend voorbeeld van de menselijke geest @ work.

@Electra: als je vind dat ik te weinig paardgerelateerde topics open kun je het ook gewoon zeggen. Nee, ik zocht op dat moment niet serieus een huurmoordenaar, hoewel t best practisch zou zijn soms om iemand te hebben.
En ook de theoretische achtergrond informatie krijg ik van mijn instructrice, dat is het voordeel van niet bezuinigen op les.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:28

Electra63 schreef:
Een beetje theoretische achtergrondinformatie is nooit weg. En je bent nooit uitgeleerd.

Maar wat is er dan hilarisch aan dit topic?
Misschien moet je dat eens uitleggen?
Hilarisch vind ik als je een topic opent om een huurmoordenaar te zoeken, immers ik ga ervan uit, dat je het niet serieus bedoelt.

Het genoemde topic is een serieus topic van meer dan 300 pagina's, als er dan een "fout" bericht verschijnt van een Mod, dan heb ik daar vragen over en die stel ik dan, wat is dan precies hilarisch? Ik neem aan, dat je toch wel wat kritische vragen mag stellen?

Ach. Sommige mensen zitten op bokt om van te leren, sommigen omdat ze botweg niks beters te doen hebben.

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 09:42

Ik heb het hele topic doorgelezen en neem toch even de moeite om te reageren, ondanks het feit dat het meeste er al over gezegd is.

Ik ben een fanatieke meelezer van het topic in kwestie: AR vs. KR en heb ook een enkele keer de moeite genomen om te reageren. Er is wel een soort van zelfregulerend vermogen op dat topic, maar het zou véél beter kunnen. Ik heb me er heel vaak over verbaast dat er geen mod was om aan te geven dat er weer eens een grens was overschreden, want als we eerlijk zijn gebeurt dat, zeker de laatste +- 100 pagina's met schering en inslag.

Met enige regelmaat komen de woorden 'vastgeroest', 'godsdienstwaanzinnige' en 'fundamentalisme' bij me op, maar heb iets dergelijks nooit gepost. Ik ben wel enkele malen kritisch geweest over de toon op het topic en m.n. Professor, hoewel ik zie dat hij interessante dingen te zeggen heeft, mis ik vaak de nuance, het respect naar medegebruikers en didactiek. Ook bij andere posters op het topic heb ik dat gemerkt, maar het topic draait een beetje om Professor, dus enigszins voor de hand liggend dat hij (onterecht?) de hoofdpersoon van mijn reactie werd.

Waarom het dan toch zo, met de verschillende posters op het topic, uit de hand loopt, ik ben tot de slotsom gekomen dat dat komt omdat men vaak geen erg heeft in hoe digitaal communiceren werkt en overkomt, en dat juist 'on the digital highroad' nuanceren en goed lezen wat er staat en hoe het overkomt cq. over kan komen bij de ander, ontzettend belangrijk is. Wij hebben hier geen gezichten en stemmen om goed te interpreteren hoe iemand iets bedoelt en of we ons wel of niet aangevallen moeten voelen.

Slotsom: Het belang van wederzijds respect en ben blij dat door de onbedoelde post mij duidelijk is dat de mods wel degelijk aanwezig zijn op dit topic.

Edit: Typo