Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:Het heftige reageren.. kijk in ieder topic waar het ook over gaat OVERAL wordt heftig gereageerd omdat mensen gewoon een eigen mening hebben. Als je dat niet kan waarderen WAAROM open je dan in hemels naam een paarden forum??? Er wordt onderhand nergens anders strijdlustiger gediscussierd dan in de hele paardenwereld en waarom open je dan een forum waar iedereen maar zijn mond moet houden en ja en amen moet zeggen?
Hoeveel valt er nog te leren als mensen niet meer (heftige) discussies voeren?
balance schreef:Citaat:Het heftige reageren.. kijk in ieder topic waar het ook over gaat OVERAL wordt heftig gereageerd omdat mensen gewoon een eigen mening hebben. Als je dat niet kan waarderen WAAROM open je dan in hemels naam een paarden forum??? Er wordt onderhand nergens anders strijdlustiger gediscussierd dan in de hele paardenwereld en waarom open je dan een forum waar iedereen maar zijn mond moet houden en ja en amen moet zeggen?
Ik wil hier toch wel even op reageren. Als je iets van een ander wilt leren kun je het ook gewoon aannemen of naast je neer leggen zonder erop te reageren. Dat doen we tijdens een cursus of real life les toch ook? Als ik constant in discussie zou gaan met mijn instructeur (toen ik nog leste) zou er weinig van de les terecht zijn gekomen. Overleggen is iets anders dan in discussie gaan.
Er is niets mis met een discussie overigens. Ik ben alleen altijd bang dat het doel voorbij gestreefd wordt. Dat zal niet voor iedereen gelden, het is mijn persoonlijke opvatting.
balance schreef:Citaat:Het heftige reageren.. kijk in ieder topic waar het ook over gaat OVERAL wordt heftig gereageerd omdat mensen gewoon een eigen mening hebben. Als je dat niet kan waarderen WAAROM open je dan in hemels naam een paarden forum??? Er wordt onderhand nergens anders strijdlustiger gediscussierd dan in de hele paardenwereld en waarom open je dan een forum waar iedereen maar zijn mond moet houden en ja en amen moet zeggen?
Ik wil hier toch wel even op reageren. Als je iets van een ander wilt leren kun je het ook gewoon aannemen of naast je neer leggen zonder erop te reageren. Dat doen we tijdens een cursus of real life les toch ook? Als ik constant in discussie zou gaan met mijn instructeur (toen ik nog leste) zou er weinig van de les terecht zijn gekomen. Overleggen is iets anders dan in discussie gaan.
Er is niets mis met een discussie overigens. Ik ben alleen altijd bang dat het doel voorbij gestreefd wordt. Dat zal niet voor iedereen gelden, het is mijn persoonlijke opvatting.
xmarliez schreef:balance schreef:Ik wil hier toch wel even op reageren. Als je iets van een ander wilt leren kun je het ook gewoon aannemen of naast je neer leggen zonder erop te reageren. Dat doen we tijdens een cursus of real life les toch ook? Als ik constant in discussie zou gaan met mijn instructeur (toen ik nog leste) zou er weinig van de les terecht zijn gekomen. Overleggen is iets anders dan in discussie gaan.
Ik neem niet iets zomaar aanzelfs niet van mijn instructeur. Als ik het ergens niet mee eens ben of ik heb twijfels dan vraag ik wat ik wil vragen en toevallig niet met mijn instructeur maar met zoo veel andere mensen onstaat er dan een discussie waar we uiteindelijk wel samen uit komen maar vooraf kan het er soms best heftig aan toe gaan. Zo ook via het internet.
Als je altijd maar alles klakkeloos aanneemt van een ander dan kom je ook niet verder. Als ik nog steeds bij de instructie was als een paar maanden geleden hadden mijn paard en ik nu niet op het moment gezeten als waar we nu op zitten en was mijn kennis nooit vergroot JUIST door deze discussie op bokt heb ik gezien dat mijn horizon nog veel breder gemaakt kan worden. En dat die discussie soms heftig is.. tja daardoor komt er nog meer informatie vrij
Karl66 schreef:Op Bokt is ervoor gekozen om voor een deel gewoon strakke regels te hebben die voor iedereen op heel Bokt gelden en daarnaast wordt er per tabblad of forum geprobeerd om gericht op dat onderdeel te modereren. Dat betekent dat er op EA heel anders gemodereerd wordt dan op JH of de HK om een paar voorbeelden te noemen. Dat wil niet zeggen dat het overal perfect gaat en dat er geen fouten gemaakt worden, of dat dingen niet zo werken, zoals je graag zou willen. Maar die maataanpak is er zeker.
Wat er naar mijn gevoel vooral zwartwit op Bokt is, dat het altijd aan de tegenpartij en die domme, veel te jonge mods ligt. Als mensen gewoon weigeren om kritisch naar zichzelf en hun manier van reageren te kijken, dan ligt dat meestal niet aan de mods of de tegenpartij. Als je (zeker als het regelmatig gebeurt) op lijstjes achter de schermen voorkomt, dan kan je natuurlijk de mods van complotten beschuldigen en zeggen dat ze alleen maar zwartwit kunnen denken zonder naar de context te kijken. Maar dan is het echt veel zinniger om naar je eigen gedrag te kijken. En ook hier geldt, wie de schoen past, trekke hem aan.
manic schreef:Wat ik opmerkelijk vind is het dezelfde mensen zijn die roepen dat als de gang van zaken op bokt je niet bevalt je gewoon kunt vertrekken dezelfde zijn die roepen dat ze niet begrijpen waar dit topic over gaat/waar men zich zo druk over maakt...
...waarop ik me dus weer afvraag waarom ze dan, inderdaad, niet uit deze discussie vertrekken...
Vjestagirl schreef:manic schreef:Wat ik opmerkelijk vind is het dezelfde mensen zijn die roepen dat als de gang van zaken op bokt je niet bevalt je gewoon kunt vertrekken dezelfde zijn die roepen dat ze niet begrijpen waar dit topic over gaat/waar men zich zo druk over maakt...
...waarop ik me dus weer afvraag waarom ze dan, inderdaad, niet uit deze discussie vertrekken...
Omdat het hilarisch is
Electra63 schreef:Dan heb je toch wat gemist, want het is nl. helemaal niet hilarisch. Misschien kan je genoemd topic eens lezen?
Het is een leerzaam topic voor dressuurruiters, dus paard-gerelateerd, waar Bokt dus omdraait.
Hilarisch zijn topics over ergenissen in het dagelijkse leven
Vjestagirl schreef:Electra63 schreef:Dan heb je toch wat gemist, want het is nl. helemaal niet hilarisch. Misschien kan je genoemd topic eens lezen?
Het is een leerzaam topic voor dressuurruiters, dus paard-gerelateerd, waar Bokt dus omdraait.
Hilarisch zijn topics over ergenissen in het dagelijkse leven
Nope, dit topic is hilarisch.
Paardrijden leer k wel van mijn instructrice.
Electra63 schreef:Een beetje theoretische achtergrondinformatie is nooit weg. En je bent nooit uitgeleerd.
Maar wat is er dan hilarisch aan dit topic?
Misschien moet je dat eens uitleggen?
Hilarisch vind ik als je een topic opent om een huurmoordenaar te zoeken, immers ik ga ervan uit, dat je het niet serieus bedoelt.
Het genoemde topic is een serieus topic van meer dan 300 pagina's, als er dan een "fout" bericht verschijnt van een Mod, dan heb ik daar vragen over en die stel ik dan, wat is dan precies hilarisch? Ik neem aan, dat je toch wel wat kritische vragen mag stellen?