Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Kritiek op team nieuwe reden voor een ban?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:48

Jasper, ik snap echt volledig dat 100% openheid niet mogelijk is, en dat zou ook niet nodig moeten zijn, maar dit gezuig ben ik echt zo ontzettend klaar mee....

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:01

Tja meid, je bent niet de enige. Zo, dan kan dit bericht ten minste meteen worden gewist en een OW in mijn inbox.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:02

.

Imo gaat het nl het klokje rond: kritiek is ongefundeerd. Om deze kritiek te kunnen beargumenteren en de standpunten duidelijk te maken, heb je voorbeelden nodig, en die mogen niet aangehaald worden.... omdat je geen bans etc mag bespreken.
[/quote]

Je zou het toch ook algemeen kunnen houden zonder persoonlijke zaken aan te kaarten? Volgens mij is dat namelijk geen enkel probleem.[/quote]

Ok so be it..... Mods sorry, echt oprecht, maar ik ben er klaar mee
Nee chiqa, je kan het niet algemeen houden zonder persoonlijk te worden, want 1 van die problemen duikt steeds letterlijk in het topic op.

Volgens jou is dat geen probleem? nee, jij BENT het probleem (1 van de), of ben je nou echt zo dom dat je dat na een half jaar gesteggel nog niet door hebt.
Je hebt het voor elkaar, je hebt me waarschijnlijk precies waar je me hebben wilt, het kan me eigenlijk weinig schelen. Als het dan nodig is om een OW of BAN te krijgen om dit nu eens een keer duidelijk te krijgen, dan heb ik het er gráág voor over :j[/quote]
Oh kom op stef, laat het toch eens achter je, waarom nou zo'n reactie?
Kijk vooruit en zoek de dingen op die wel in je straatje passen, zo houdt het toch nooit op?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:03

Ben overigens wel bezig met een lijstje om even de punten bij elkaar te pakken die ik de laatste tijd heb geroepen wat ik graag anders zou willen zien, dus ach, ondanks dat ik gezegt had dat ik het niet meer zou doen, blijf ik toch mee denken...
Hoe bedoel je vast geroest? ;)

Concetto: Who the x are you?
Ah, zie t al aan je onderschrift.

Ik wil best e.a. achter me laten hoor (euh, wat precies dan?)
Alleen weet je wat de pest is? Elke keer als ik probeer met constructieve ideeen te komen komt er weer een zuigertje langs, die de hele boel op stelten zet, met als gevolg dat t topic wéér op slot gaat, en dát schiet niet op

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:07

Zeg niet zo agressief ja, want dan stuur ik nog een bokszak naar je op! :)
En achter je laten??? Wat dacht je van al dat gezuig, als je daar zo chagrijnig van wordt luister er niet naar en probeer dan ook niks te veranderen. Als jij denkt dat niemand luistert laat ze dan lekker in hun eigen vetjes gaar smoren!
Kan jou dat schelen??? Move on!!!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:10

het kan mij heel veel schelen concetto, dat is t m nou juist. En in deze ligt het probleem niet zozeer bij beleid/beheer.

verder ga ik geen dingen achter me laten omdat iemand die ik niet ken en die mij niet kent dat zegt. :)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:11

Rest my case!!!
Wou je behoeden voor domme dingen maar goed....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:13

Hoef je niet te doen, ben oud en wijs genoeg om voor mezelf te zorgen. Je hebt echt geen idee (wat mij betreft), dus laat je pogingen om mij te redden rusten zou ik zeggen :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 22:59

Jammer dat de discussie nou deze kant op wordt getrokken.
Ik vind stef één van de weinigen die met open vizier de discussie aan gaat en constant netjes en onderbouwd blijft. Zie niet wat er nog gefundeerder moet aan haar kritiek. Weet niet wat je probleem is concetto maar op dit moment zie ik maar één iemand zuigen.. en dat is stef niet ;)

Het blijft typisch. Er is een topic met veel nuttige en gefundeerde kritiek en het mondt ALTIJD op hetzelfde uit. Gehakketak, gezuig, hypocriet geneuzel van mensen die op FZ oh zo mooi weer kunnen spelen maar op de rest van Bokt het bloed onder de rest van de gebruikers vandaan weten te halen en dan komt de groene brigade langs om met slotjes en denigrerende teksten te strooien.

En dan nog verbaasd zijn waarom er niets veranderd? Het moet van beide kanten komen. En zolang een discussie niet op een normale en volwassen manier gevoerd en tot een einde gebracht kan worden zie ik Bokt niet snel veranderen.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:26

Tuurlijk Berdien aan een ijslolly!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:36

Heb je verder nog iets constructiefs bij te dragen of? Want zelfs als ik je (gister) een pb stuur om een misverstand te voorkomen blijft het fatsoen om daarop te reageren uit.... Zegt wellicht genoeg?

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:51

@ Concetto: een jaar lid en sinds november ineens zeer actief en dan dit soort posten? Riekt toch wel een beetje naar een schaduwaccount >;)

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:41

Berdien schreef:
Jammer dat de discussie nou deze kant op wordt getrokken.
Ik vind stef één van de weinigen die met open vizier de discussie aan gaat en constant netjes en onderbouwd blijft. Zie niet wat er nog gefundeerder moet aan haar kritiek. Weet niet wat je probleem is concetto maar op dit moment zie ik maar één iemand zuigen.. en dat is stef niet ;)

.

Ik kan niet anders dan het hiermee eens zijn.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:34

stef schreef:
Heb je verder nog iets constructiefs bij te dragen of? Want zelfs als ik je (gister) een pb stuur om een misverstand te voorkomen blijft het fatsoen om daarop te reageren uit.... Zegt wellicht genoeg?

Nee hoor zat gisteravond met ziek kind in het ziekenhuis

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:40

Nikka schreef:
@ Concetto: een jaar lid en sinds november ineens zeer actief en dan dit soort posten? Riekt toch wel een beetje naar een schaduwaccount >;)

tuurlijk lekker paranoia, wist niet dat jullie meer recht hadden om zulke posts ze plaatsen dan ik...
Enne sinds een jaar een account wil niet zeggen dat ik nooit mee gelezen heb!
En aangezien ik blond ben ga ik ook nog vragen wat een schaduwaccount is?

En waarom ik sinds november zo actief ben is niet zo moeilijk, sinds die tijd zit ik in de kreukels en zit ik helaas
minder op mijn paardn dan ik zou willen, en aangezien dat mijn beroep is heb ik nu teveel tijd.
Maar goed begrijp dat mijn inbreng niet gewaardeerd wordt dus ga ik andere dingen lezen!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:48

Ik kan het je nog sterker vertellen, ik kreeg laatst een ban omdat ik iets AARDIGS over iemand zei. Ze konden niet geloven dat ik iets aardigs over die persoon kon vertellen DUS kreeg ik een ban. Toen ik daar vragen over stelde werd ik naar de Bezwaarscommissie gestuurd voor antwoorden. Maar hoe kunnen zij de vragen beantwoorden die ik aan een mod stel? Als zij die vragen zouden beantwoorden zijn ze toch niet onpartijdig?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:50

Berdien schreef:
Het blijft typisch. Er is een topic met veel nuttige en gefundeerde kritiek en het mondt ALTIJD op hetzelfde uit. Gehakketak, gezuig, hypocriet geneuzel van mensen die op FZ oh zo mooi weer kunnen spelen maar op de rest van Bokt het bloed onder de rest van de gebruikers vandaan weten te halen en dan komt de groene brigade langs om met slotjes en denigrerende teksten te strooien.

Ik denk inderdaad dat dit een probleem is, waar maar niet over gepraat wordt door het team.

Stef, ik heb oprecht bewondering dat jij je zo uit durft te spreken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:53

Ik heb niks te verbergen Diablo.
Concetto, ziek kind is heel vervelend, maar goed, je was op dat moment ook actief op bokt en nav een opmerking van jou denk ik: Ik stuur je even een pb om duidelijk te maken dat het niet om jou gaat. Maar goed, ik zal die moeite voortaan achterwege laten.
Verbaasd het topic geopend, geen slotjes, geen pb, niks.... Wat ik overigens alleen maar goed vind. Mocht ik een OW krijgen dan is die gezien de regels terecht, maar ik zal er geen seconde minder om slapen :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:55

@Diablo: Dat daar niet over wordt gesproken door het team, daar vergis je je in.

Zo lang 'zuigen' zich niet als concreet gedrag met duidelijke grenzen laat omschrijven, kunnen we er alleen slecht beleid aan hangen. Maar de discussie komt met regelmaat terug.

Waarom denk je dat daar niet over gesproken wordt?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 10:57

Misschien door jullie onderling wel, maar dat zien wij niet. Wij zien alleen maar dat het getolereerd wordt en dat niemand er iets over mag zeggen, want dan heb je een OW of een ban aan je broek hangen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:04

Ik denk dat 'zuigen' niet eens met hele duidelijke omschreven hoeft te worden. 'Fatsoensnormen' is ook een term die iedereen kent, maar waar iedereen andere waarden aan hangt. En toch wordt je geacht je op Bokt volgens de regels én fatsoensnormen te gedragen.
Zuigen laat zich denk ik goed omschrijven door nét niet over de streep te gaan. Anderen aanspreken op hun gedrag terwijl je het zelf tien keer zo erg doet. Mooi weer spelen op FZ en tegen moderators en ondertussen iedere andere gebruiker tegen je in het harnas jagen. Maar als iemand daar wat van zegt dan hang je jankend in de temknop want hullie zijn zo onaardig.
Trek bovenstaande door naar het 'echte leven' en dan kun je waarschijnlijk zo een paar mensen opnoemen die in het plaatje passen, zonder dat je er duidelijke grenzen aan stelt.
En ik denk ook écht dat het team die duidelijke grenzen los moet laten. Je gaf het al eerder aan, gelijke situaties krijgen gelijke navolging. Alleen is er net als buiten Bokt haast geen situatie hetzelfde. Toch zijn er regels en toch worden er dagelijks OW's uitgedeeld. Hoezo heb je dan duidelijke grenzen nodig? Als één gebruiker het constant weer weet te verzieken voor een aantal gebruikers zonder dat daar ooit duidelijk iets mee is gedaan dan zuigt niet alleen die gene, maar dan suckt het team zelf ook.

My two cents op de vroege zaterdagochtend ;)

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:45

*duikt heel snel onder stoel nadat ze dit bericht verstuurd heeft*

Heb alle topics of FZ meegelezen, me er nooit in gemengd maar ga het nu toch doen.

Prrrr, ik snap dat het heel erg lastig is om "zuigen" te bestraffen. Inderdaad zoals Berdien zegt, het net niet over de grenzen gaan, maar wel continu het bloed bij anderen onder de nagels vandaan trekken. Dat daar geen vast beleid aan vast zit snap ik, maar.....

Het moge nu toch onderhand bij het team ook wel duidelijk zijn wie hier de "zuigers" zijn? En iedereen heeft hier de mogelijkheid om zijn mening te vertellen, maar het kan toch nooit de bedoeling zijn dat half bokt op zijn vingers moet gaan zitten als bepaalde personen weer een reactie hebben neergezet omdat ze anders een OW of ban oplopen?

Ontvang die seinen eens... Wat mij betreft hoeven deze gebruikers echt niet geband te worden, maar er worden wel eens OW's uitgedeeld doordat jullie in berichten bijvoorbeeld een vete zien die in stand gehouden wordt maar als je objectief dat ene bericht bekijkt er niets OW-waardigs aan is.. Doe dat bij deze gebruikers ook eens, dat context lezen. Misschien opent dat jullie ogen.

Om maar terug te komen op waar het topic om draait, wat is gefundeerde en ongefundeerde kritiek? Tja, lastig. Maar als er 1 iemand is die hier gefundeerd reageert is dat volgens mij stef.. en dat zelfs die nu min of meer "uit haar slof schiet" (noem het maar zo, sorry stef als je dat zelf niet zo ziet) dan moet dat toch bij het team de ogen openen dat er hier echt iets niet gaat zoals het zou moeten gaan...

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 11:53

Het komt ook veel voor dat een heftige post het gevolg is van een eerdere aanval per PB....die eerdere aanval valt dus plaats buiten het gezichtsveld van de mod.......is er geen mogelijkheid om deze types het recht om een PB te plaatsen te ontzeggen????

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 12:57

stef schreef:
Ik heb niks te verbergen Diablo.
Concetto, ziek kind is heel vervelend, maar goed, je was op dat moment ook actief op bokt en nav een opmerking van jou denk ik: Ik stuur je even een pb om duidelijk te maken dat het niet om jou gaat. Maar goed, ik zal die moeite voortaan achterwege laten.
Verbaasd het topic geopend, geen slotjes, geen pb, niks.... Wat ik overigens alleen maar goed vind. Mocht ik een OW krijgen dan is die gezien de regels terecht, maar ik zal er geen seconde minder om slapen :)

Wil mezelf toch even verdedigen: Ik zat in het ziekenhuis en inderdaad was ik actief op bokt, op mijn mobiel.
Jouw pb pas later gelezen, en de 2de die je gestuurd hebt heb jezelf weer verwijderd.
Op die 1ste pb kreeg ik alleen maar antwoord op mijn vraag en ik dacht dat daarmee de kous af was.
Had niet echt in de gaten dat je op een reactie zat te wachten.
Verder heb ik die 2de dus niet gelezen omdat jij die voortijdig het bericht hebt terug getrokken, naar ik dacht met een goede reden.
Het spijt me als ik je tegen mijn harnas hebt gejaagd, was niet de bedoeling, vond het leuk om met je discussieren en dacht dat een grapje zo nu en dan wel kon. Jammer ook dat anderen dit als zuigen zien, moet schijnbaar mijn gevoel voor humor aanpassen!
Bij deze mijn excuus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:16

Caira schreef:
Ik kan het je nog sterker vertellen, ik kreeg laatst een ban omdat ik iets AARDIGS over iemand zei. Ze konden niet geloven dat ik iets aardigs over die persoon kon vertellen DUS kreeg ik een ban. Toen ik daar vragen over stelde werd ik naar de Bezwaarscommissie gestuurd voor antwoorden. Maar hoe kunnen zij de vragen beantwoorden die ik aan een mod stel? Als zij die vragen zouden beantwoorden zijn ze toch niet onpartijdig?

Kan me niet voorstellen dat je een OW krijgt omdat je iets positiefs zegt, dan zou het OW's moeten regenen. Er zal wel een andere kant aan je verhaal zitten, zoals dat altijd het geval is waardoor je pas een helder beeld kan krijgen van een voorval.
Het zou bizar zijn als Bokt OW's zou gaan uitdelen om positieve reacties.