Bokt-leaks

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:10

Tieneke schreef:
Ik ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als men net zoals met Arabesk toen ook eens gebeld zou hebben naar de werkgever van een bepaald bokker, de burgemeester van een niet nader te noemen gemeente... Of dat verhaal wel klopt...

Ik garandeer je: die weten van niks!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:14

Ik meende ook gezien te hebben dat Eline om toelichting op Frantic's vragen vroeg.

Aangezien zij, Jolliegirl en Echnie (of was het nou Echwel?) achter de schermen behoorlijk door het slijk gehaald zijn kan ik me goed voorstellen dat zij ook graag iets van toelichting of uitleg willen horen.

Ik vind het typisch dat er geschermd wordt met dat er achter de schermen nou eenmaal anders gepraat wordt. Ja, anders. Tuurlijk kun je best eens zeggen dat gebruiker x het bloed onder je nagels vandaan haalt, maar dit ging veel verder dan irritatie.

Nogmaals, een aantal verontschuldigingen zouden niet misstaan, maar sorry zeggen schijnt moeilijk te zijn...

Eline

Re: Bokt-leaks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:16

Even snel, ik ga zo eten dus kom later op de rest terug: er worden inderdaad berichten uit dit topic verwijderd als er gequote wordt uit berichten van moderators van achter de schermen. Die zijn nooit bedoeld om elders geplaatst te worden. Dat is nu wel gebeurd, maar dat betekent niet dat wij daar achter staan of verdere verspreiding goedkeuren.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:17

Het ergste is dat ik door een mail van een andere bokker onder de loep ben genomen en mij niet gevraagd is hoe ik mijn post bedoelde en of het wel tegen haar was..
Ik weet dat het niet zo was en had graag uitleg gegeven..
Dat ik gelijk als staatsvijand ben bestempeld vind ik raar, ben ik dan ook staatsvijand van bokt..
Heb in mijn jaren bokt slechts 1x een ow ontvangen en een mailtje dat ik me niet met een vete mocht bezig houden op bokt, heb me dar keurig aan gehouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:18

Tieneke schreef:
Ik ben benieuwd wat er gebeurd zou zijn als men net zoals met Arabesk toen ook eens gebeld zou hebben naar de werkgever van een bepaald bokker, de burgemeester van een niet nader te noemen gemeente... Of dat verhaal wel klopt...

Ik durf zomaar een weddenschap af te sluiten voor echt geld dat die burgemeester van niks weet en de politie ook niet :). Het lijkt mij namelijk meest aannemelijk dat zo'n burgemeester dan zijn raadslid aanraadt om vooral niet meer te bokken en de politie hetzelfde. Het is toch wat he, met die politie in dit land, zo onderhand hebben ze in elke provincie wel een stroom van aangiftes te verwerken gehad van wat er allemaal op bokt gaande is :?. Of ja, ik heb dat dreigement ook al vaak gehad, maar ik heb eerlijk waar nog nooit een smeris aan de deur gehad.

Eline laat ergens vallen dat het team het effect van een enkele cyberpester onderschat heeft en ik vind dat nogal kortzichtig omdat het al vanaf het begin van bokt en zelfs daarvoor al bestond. Vanaf de allereerste boktminuut zijn er etterbakken van dit kaliber aanwezig en als pester actief geweest, het is dus nogal bedenkelijk dat dit na bijna 10 jaar pas duidelijk wordt. Maar ik weet wel hoe dat komt hoor, geen zorgen daarover.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:20

Eline schreef:
Even snel, ik ga zo eten dus kom later op de rest terug: er worden inderdaad berichten uit dit topic verwijderd als er gequote wordt uit berichten van moderators van achter de schermen. Die zijn nooit bedoeld om elders geplaatst te worden. Dat is nu wel gebeurd, maar dat betekent niet dat wij daar achter staan of verdere verspreiding goedkeuren.

maar er wordt hier om opheldering gevraagd toch?
het lijkt me dat uit de meningen van de bokkers een lering getroffen kan worden?
dan kan er maar beter open kaart gespeeld worden, zonder dat berichten worden verwijdert...
nu komt het allemaal op geit terecht, en daar beginnen nu ook weer bokkers te kijken...
en zo wordt het probleem neit aangepakt, maar alleen maar erger gemaakt lijkt me ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:22

Lovely, ik ga zo'n weddenschap niet aan, verlies dik m'n geld dan, denk ik ;)

Cyberpesten is idd toch wel bekend in de wereld. Maar het gevoel blijft me bekruipen dat als men het hier over cyberpesten heeft, men enkel denkt over wat Kim aan S zou hebben aangedaan (zou!!). En niet omgekeerd. Terwijl je blind als een mol moet zijn om het omgekeerde niet te (willen) zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:26

Eline schreef:

Eline, hoe kan het dat in deze kwestie specifieke als negatief bedoelde informatie over Kiwiko en anderen zomaar zonder enige vorm van kritisch tegenonderzoek zomaar aangenomen wordt? We hebben namelijk in de 1-op-1 gekopieerde informatie diverse malen gezien dat uitspraken van discutabele bokkers als Slimmerik en Potverdikkie voor waar wordt aangenomen en nergen gemeld wordt dat er breder gezocht zal worden naar feitelijke onverbouwing (bewijs) van de uitspraken?? Laat ik wel even heel duidelijk stellen dat ik De Kwestie Kiwiko niet verder wil bespreken en dat ik Slimmerik en Potverdikkie als voorbeelden noem zonder dat ik het verder over hun rol wil hebben. Het gaat mij uitdrukkelijk alleen om het gebrek van een kritische aanpak van de kant van mods en beheer en daar wil ik graag wat uitleg over. Het heeft dus ook geen zin om te zeggen dat je de kwestie niet verder wil bespreken, want dat hoeft dus niet. We hebben het hier over het reilen en zeilen van het team en niet de gebruikers.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:27

Als het dan toch beleid is op Bokt om dit soort zaken na te trekken lijkt het me verstandig om ook eens de gangen van "zij die niet genoemd mag worden" na te gaan.....

Kijken of ze echt altijd de waarheid,
Citaat:
wel erg oprecht, eerlijk én verstandig
schrijft.....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:28

Dat die berichten elders geplaatst zijn betekent alleen niet dat ze er niet zijn. Die 3 personen hebben hele gegronde reden om om opheldering te vragen en die boot wordt enorm afgehouden. Ik kan me voorstellen dat het voor die 3 mensen behoorlijk hoog zit dat hun naam zomaar te grabbel is gegooid...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:29

4 in de ene partij en nog wat vanaf de andere kant, zo kom je op zeker 6, een ontslagen mod erbij is al 7...

Anoniem

Ik wil best de burgermeester van Winterswijk eens bellen hoor, als collega's onder elkaar......:D

poes

Gohja te grabbel voor een beperkte groep toch?

Kim heeft het zelf openbaar gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:31

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:32

Zou wel een mooie bak zijn, alle gedupeerden een dagtripje Winterswijk voor een onderhoud met de burgervader. Wetende dat de positie in de raad al niet zo stabiel is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:34

Puck, een dag trip nog wel, zonde van de tijd joh!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:39

Nee joh, gezellig dagje uit, beter doen bij mooi weer, kun je meteen een ijsje eten bij Talamini..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:41

wat een troep allemaal zeg :n
ik heb nu een aantal stukken gelezen op geit, en wat daar allemaal gezegt wordt?
eerlijk? ik had van een aantal modjes en midjes een hogere pet op...
jammer, echt jammer...
ik hoop dat dit opgelost wordt...
of anders, dat dit opgelost KAN worden...
zonder heel bokt te moeten verwijderen :n

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:42

ok, weer ontopic dames. Iedereen is wakker, de kloppende zweer is open. Alle pus kan er nu uitlopen zodat de wond kan helen. Maar om die wond te laten helen zal hij wel schoon gehouden moeten worden. Er zal dus iets moeten veranderen. Het beheer kan niet stilletjes blijven hopen dat het vanzelf gaat, ik denk dat nu wel bewezen is dat het onzichtbaar onder de huid door bleef zweren, Ze kunnen toch moeilijk door blijven gaan met overal pleisters op te plakken? Er zal een structurele oplossing moeten komen. En ik denk dat wij bokkers daar met zijn allen over mee moeten (kunnen) denken.
Ik ben zelf vorig jaar ook erg kwaad vertrokken door een foute beslissing van een mod. Een beslissing die niet in overleg was gepleegd, maar die er gewoon doorgedrukt werd, zonder ook maar 1 seconde rekening te houden met hoe heftig het betreffende topic voor mij persoonlijk was. Maar genoeg over dat. Nu over de toekomst. Ik denk dat wij als 'oude' bokkers absoluut mee willen helpen met een nieuwe start zodat we ons allemaal weer thuis kunnen voelen op het oude vertrouwe forum. Want zelfs een jaar na mijn vertrek zegt mijn andere helft nog steeds, wat ben je aan het doen? Aan het bokken zeker?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:43

Ik ga me nu steeds meer afvragen waarom 1 persoon die zoveel op haar geweten heeft, er steeds mee weg kan komen en andere mensen geband worden. Die ene persoon wel haar zegje mag doen en de anderen niet. WAT heeft die persoon dat de anderen niet hebben? Het begint er voor mij echt op te lijken alsof het gehele boktbeheer bang is voor die persoon en er alles voor doet om haar geen haartje te krenken. Dat gevoel krijg ik er bij, sorry.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:46

Caira, prachtige beeldspraak heb je daar, zeker zo vlak na het eten :')

Maar je hebt gelijk. Structurele veranderingen zijn nodig en ik wil daar ook over mee helpen denken.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:49

ik ook :j
en ik vind ook dat er nomaals gekeken moet worden naar de bot van sommige bokkers...
nu we weten dat er fouten zijn gemaakt moet het niet moeilijk zijn om toe te geven wat je fout hebt gedaan, daar van te leren, de betrokkenen je excuses aanbieden, ze weer een plaatsje in de boktmaatschappij aan te bieden en vooral... te zorgen dat dit soort fouten NOOIT meer gemaakt worden ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:50

:oo wow.... heb geloof ik onder een steen geleefd... heb dit allemaal niet meegekregen geloof ik :=
Lekker dan :=

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:51

Heb nu de verhalen van Runningkawa en Kiwiko op Geit gelezen...geeft een vieze smaak, moet ik zeggen. Ik vind de reactie naar deze twee niet terecht; lekker dan, als je een BOT krijgt omdat een ander een virus op jou pc plant, om daarmee in topics in te breken. En Kiwiko heeft dus deel aan de heuze onthulling van 'Andere Partij', maar lang niet alles en buiten Bokt. Toch krijgt zij een BOT, terwijl 'Andere Partij' haar dus naar mods op Bokt zwart maakt (aan de drank verslaafde moeder }:0 ) en anderen op RF oproept op haar posts te temmen.
Vreemde gang van zaken, vooral omdat 'Andere Partij' deze laatste rel dus zelf veroorzaakt heeft met haar kattenverzuip-verhaal. :n

Ik sluit me aan bij Caira, maar er mag ook naar een gepaste oplossing richting Runningkawa en Kiwiko gekeken worden. En een gepaste reacktie richting 'Andere Partij'

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 20:54

Jeetje, wat een gedoe allemaal. Ik vraag me echt af als je zoveel tijd steekt in anderen lastig vallen, mensen controleren, achtergrond informatie etc uitzoeken heb je dan helemaal niks nuttigers in je leven te doen ? Geld zowel voor algemene bokkers als voor moderators. Wat zijn mid's eigenlijk ? :o Ik zou geen eens zin/tijd hebben of het nut ervan inzien om andere zwart te maken of het licht in de ogen niet te gunnen. Get a life.... of ga bejaarden bezoeken, neem een hondje mee uit het asiel voor een blokje om of ga collecteren voor een goed doel als je echt niet weet wat te doen met al je vrije tijd. Hoeveel mensne liggen te verpieteren in hun vieze luier vanwege te weinig handen. Lijkt me veel meer voldoening geven dan mensen pesten, mensen met een vergrootglas achtervolgen of hun leven te verzieken op welke wijze ook. Ook dit geldt natuurlijk voor mods als algemene bokkers.