Weggehaalde reacties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:49

Abeltje77 schreef:
waarom is dat waanzin Anne_GTI? Bokt is niet verantwoordelijk voor alles wat er in de wereld gebeurt. Ook niet als de dader toevallig een bokt-account heeft.

Ik vind dat als iemand zoiets flikt nav een forum dat ook het forum best actie tegen die persoon mag ondernemen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 16:51

Ik stem absoluut niet voor Bokt zonder Mods. Want in real life spreek je mensen terwijl je ze ziet, en ik durf te wedden dat meer dan de helft van de bokkers die zo heerlijk mensen de grond in stampen of persoonlijke aanvallen plaatsen zulke dingen nooit right in your face durven te zeggen. :)
Internet is totaal anders. Je kan vanachter je computer de grofste teksten plaatsen en je heel anders voordoen dan hoe je eigenlijk bent. Nee, we mogen blij zijn met de Mods.

Natuurlijk kan je zelf een hoop doen (op het gebied van vervelende Pb's kan jij bijvoorbeeld meer dan een Mod) maar ze zijn zeker wel nuttig en nodig (helaas).
Alleen al voor de grote hoeveelheden spam die het forum zouden overspoelen.

chevax

Re: Weggehaalde reacties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:08

Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit topic? Via de mods zijn we nu terecht gekomen bij Bokkers die elkaar zwart maken. Het lijkt mij, heel simpel geredeneerd, dat je gewoon niet moet doen wat je ook niet wilt dat jou gebeurt. Er zullen hier ongetwijfeld reacties verwijderd gaan worden. Waarom? Omdat er nogal persoonlijk en op de man wordt gespeeld. En dat is nu eenmaal gelukkig niet toegestaan. Kritiek op het team is prima, zeker als het kritiek is waar we iets mee kunnen. Maar kritiek omdat sommige dingen jezelf nu eenmaal niet lekker uitkomen terwijl daar vaak een heel traject aan vooraf gaat, tja, dat is moeilijk om daar iets mee te doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:28

Wat het punt volgens mij is, is dat de sfeer in nogal wat topics niet fijn is. Er komen inderdaad veel persoonlijke aanvallen voor, of flauwe opmerkingen, of andere sfeerverpestende dingen. Het weghalen van berichten heeft niet tot effect dat die persoonlijke aanvallen echt veel verminderen. Ik denk onder andere doordat het weghalen vaak pas een tijd later gebeurt, als de dingen al gezegd en gelezen zijn.

Ik hoop dus nog steeds op een wat actievere manier van modden, zodat modopmerkingen sneller worden nagevolgd - nu worden ze gemaakt, er wordt wat verwijderd, het topic gaat op vrijwel dezelfde voet verder en pas na een dag ofzo wordt er weer wat mee gedaan. Het komt niet over. De sfeer wordt er niet beter op (en de laatste paar weken zelfs vooral heel snel slechter.)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 18:57

Als je berichten weghaalt gebeurt dat 9 van de 10 keer met de botte bijl, topics worden onleesbaar en wat de een een persoonlijke aanval noemt is voor de ander een grote opluchting dat eindelijk iemand zijn waffel eens opentrekt als er een bokker zijn of haar grote snavel voor de zoveelste keer negatief in een discussie steekt!

Dan zou je meer moeten kunnen modderen op negatieve Bokkelingen, mensen die gewoon uit zijn op rellen en daar nog trots op zijn ook!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:16

jeetje, wat doen jullie allemaal om die dreig PB's te krijgen? :')

Ik ben overigens niet aan het zeiken, maar vind wel dat de mods iets informatiever kunnen zijn met sommige handelingen.
Wat ik ook scheef vind (en wat me ook echt stoord (of met een 't'?)) is dat we ons wel aan allerlei regeltjes moeten houden en dat er flink wordt gesneden op sommige momenten, maar dat wij niet de optie krijgen om voor nieuwe mods te stemmen :?
Misschien gaat dat in jullie ogen nogal ver, maar ik vind het uit balans. Aan de ene kant heel veel regels en mods die soms echt als politieagenten in de rondte deleten, maar wij hebben verder vrij weinig vrijheid om te kiezen wie onze posts gaat deleten. In mijn hoofd is dat gewoon niet OK, maar ik zal de enige wel zijn.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:39

Hoe zou je dat voor je zien dan, het informatiever zijn?

En stemmen over nieuwe mods; sja, het risico voor vriendjespolitiek is erg groot. Stel; TurdusMerula zou graag groen worden en ik mag haar niet om welke reden dan ook, dan is het makkelijk om met een groepje tegen te stemmen om volstrekt zinloze redenen. Zo kun je volgens mij hele hetzes krijgen...

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:43

Ik denk inderdaad niet dat het handig is om de leden teveel invloed te laten hebben voor het kiezen van een mod. Een beetje inspraak lijkt me aan de andere kant wel weer okee. Waarom niet gewoon (bijvoorbeeld) drie mensen benoemen die het team geschikt lijken, en dan daaruit de leden laten kiezen?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:44

Dat gaat sowieso vriendjespolitiek worden. Geen strak plan dus lijkt me. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:46

delerium schreef:
Hoe zou je dat voor je zien dan, het informatiever zijn?

En stemmen over nieuwe mods; sja, het risico voor vriendjespolitiek is erg groot. Stel; TurdusMerula zou graag groen worden en ik mag haar niet om welke reden dan ook, dan is het makkelijk om met een groepje tegen te stemmen om volstrekt zinloze redenen. Zo kun je volgens mij hele hetzes krijgen...

Zoals ik al eerder in het topic aangaf; als een topic naar de mesthoop wordt verplaatst, aangeven waarom dat wordt gedaan. Soms ben je midden in een discussie en dan klik je op verzenden en komt er ineens in beeld dat je 't topic niet meer kunt bekijken. Ik zou het wel fijn vinden als er dan de reden stond waarom het topic naar de mesthoop is gegaan. :)
Hetzelfde met slotjes voor overleg. Die topics zakken meestal naar beneden en soms komt er niet eens een permanent slotje op maar blijft het gewoon heel lang zo staan. En als er al een permanent slotje op komt, is ook dat zonder uitleg. Daar zou ik ook graag een reden bij zien.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:47

De hele procedure nu vergt ook al veel meningen hoor :j
Iemand meldt zich aan of wordt voorgesteld, dan worden die mensen op een rijtje gezet en worden hun posts door allemaal bekeken, dan geeft iedereen zijn mening erover. Daaruit komen de 4/5 besten naar voren, die worden voorgesteld bij de BZC/wikimods om te zien of iemand van hun nog redenen heeft waarom iemand juist wel/niet als mod zou kunnen. Dan heb je het toch al over een hele grote groep mensen die meekijken...

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:49

Fiffil; dus iets als een... als je op een topic klikt dat naar de MH is dat je dan een melding krijgt "wegens verregaand offtopic gekwaak/ruzie/dubbeltopic" is dit topic naar de mesthoop gegaan"?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:49

Ik vind dat er niks mis is met de procedure zoals die nu gaat, het maakt mij ook niet uit wie m'n posts deleten zolang het maar om een geldige reden en volgens de regels gebeurt. Als je als gewone bokker zijnde zomaar mensen aan mag wijzen ben ik bang dat je al snel met mensen komt te zitten die helemaal niet capabel zijn.
PureSylks idee klinkt leuk, maar ik vrees dat je ook dan teveel te maken gaat hebben met vriendjespolitiek. Het lijkt me dan ook een ongeschikt idee.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:50

dan hoef ik me niet te melden geloof ik :-)

Juist omdat Bokt zo groot is krijg je inderdaad overal kliekjes!

De meeste moderators zijn mij volkomen vreemd en opeens zijn ze groen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:50

ach, jammer dat mensen dan niet objectief kunnen zijn :) Ik weet ook wel dat dit nooit zal gebeuren, op geen enkel forum, maar het blijft een digitale droom van mij :)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:52

Ach, van mij hoeft het ook niet zo nodig hoor. Ik ben het altijd best wel eens met de mods die worden aangesteld. Het is mij duidelijk dat daar over na wordt gedacht en er goed naar postgedrag wordt gekeken :)

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:53

c_alsemgeest schreef:
er is net een heel topic gewist... en ook echt gewist... waardoor ik niet eens kan zien waarom _O-

ik heb wel een vermoeden,maar toch, altijd prettig zo'n boktatuur. :+

Wie wat waar hoe??

Ik vind het zelf ook vervelend. Al moet ik zeggen dat het bij mij nog niet onterecht gebeurd is :)

Ook bij een EA topic.
Ik zet de foto`s erop met uitleg hoe dat moet, Hoppakee Bericht weg Ts geen uitleg!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:54

delerium schreef:
Fiffil; dus iets als een... als je op een topic klikt dat naar de MH is dat je dan een melding krijgt "wegens verregaand offtopic gekwaak/ruzie/dubbeltopic" is dit topic naar de mesthoop gegaan"?

Neem bijvoorbeeld een in memoriam topic laatst.
Die is verwijderd.
Misschien heb ik niet op zitten letten,maar waarom is dat topic verwijderd.
Verzoek eigenaresse/was het verhaal niet echt etc etc.

Je hebt in zo'n topic meegeleefd met de ts, dan mag je op zn minst toch wel weten waarom dat topic is gesloten.
En ik weet dus niet meer wie de ts was, dus aan haar vragen kan ik ook nie..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:54

delerium schreef:

Ja, het ligt er natuurlijk ook aan wat voor topic (een spamtopic behoeft niet meer uitleg dan "wegens spam/reclame verwijderd" en dat zal voor de meesten duidelijk zijn). In de banlijst staat ook waarom mensen geband zijn bijvoorbeeld. Het geeft net wat meer duidelijkheid. Misschien is er zelfs mogelijkheid voor iets meer uitleg dan een standaardzinnetje, want voor veel mensen is het soms een raadsel waarom topics opeens naar de mesthoop verplaatst worden. Wat de een een gewone discussie vindt is voor de ander veel te heftig (en dan hoeft het niet eens om op de man spelen te gaan). En daarbij komt nog, het gaat hier niet alleen om discussietopics, maar ook om andere topics die soms zomaar "verdwijnen".
Alhoewel het (voor mij althans) vaak duidelijk zat is waarom een topic een enkeltje mesthoop heeft gekregen, lijkt het me toch duidelijker als het er gewoon staat. Nu verdwijnt de boel zomaar ineens.

phormicola schreef:
ach, jammer dat mensen dan niet objectief kunnen zijn :) Ik weet ook wel dat dit nooit zal gebeuren, op geen enkel forum, maar het blijft een digitale droom van mij :)

Zo zijn mensen nu eenmaal, het zal waarschijnlijk nooit gebeuren. Het is een leuk idee, maar helaas zal het niet gaan werken... mooie droom is het wel. :)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:06

al zou je maar mogen zeggen: mensen laat maar, ik heb al getemt want dit topic is.... verkooptruuk, of wordt doorgelinkt naar een ander forum, of TS heeft al 4 topics lopen met hetzelfde onderwerp,

Als de temmer dat gewoon mag melden on topic, voorkom je al dat er nog 3 pagina's van verontwaardigde reacties komen voordat het topic verdwenen is of op slot staat.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:09

Frantic, volgens mij snap je het idee van temmen niet helemaal. :)
Het is niet nodig om te zeggen dat je getemd hebt. Als er heel veel mensen temmen op een topic dan zien de mods dat er daar kennelijk iets dringends aan de hand is en zal het probleem ook sneller opgelost worden. Hoe meer mensen temmen hoe beter dus. ;)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:12

en dan moeten ze 25 keer een bedankbriefje schrijven???

Ik heb aanstaan dat ik geen reactie hoef, maar krijg het eigenlijk altijd!

Dan gewoon afspraak maken dat als het haast heeft, dan mag de temmer 3 keer drukken, moet ook opvallen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:15

Het is ook nooit goed? Wat is er mis met een bedankje. :? Wat doe je nog op Bokt als werkelijk alles schijnbaar slecht is in jouw ogen?
Als het je niet aanstaat, dan kijk je toch niet bij je gesloten tems? Het is nu niet een afslag van Bokt waar je 123 komt dus je krijgt het heus niet onder je neus gewreven als je meteen online komt.

Oneindig temmen lijkt me niet zo'n goed idee, krijg je weer mensen die daar misbruik van gaan maken door meteen als hun iets niet aanstaat honderd keer op de tem-knop te rammen. Dan kan je beter meerdere mensen laten temmen, dan is 't waarschijnlijk ook wel echt iets om aandacht aan te besteden. ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 17-07-10 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:15

Als je echt hoge nood ziet, kun je de mod van het topic pb-en of een mod die online is pb-en.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 20:18

Een TEM beantwoorden gaat redelijk snel, dat is het grote werk niet. Als er bv 10 mensen TEMmen "dit topic staat verkeerd" klik ik die 10 mensen aan en krijgen ze allemaal mijn antwoord te zien. Evengoed kan ik ook iedereen los antwoord geven, maar eerlijk gezegd; bij algemene dingen antwoord ik vaak iets als "Bedankt voor je TEM, ik ga ermee aan de gang" en dat gaat dan naar iedereen.
En bij hoge nood is een PB ook zeer welkom :j