Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 18:49

Je kunt je twijfels uiten zonder persoonlijk te worden. Dat deed Jacimatho dus. Heeft daar inmiddels keurig excuus voor aangeboden, die geaccepteerd zijn. Dus m.i. niet nodig daar nog weer op in te gaan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:34

@Slimmerik:
beginpost:
KoudbloedKim schreef:
Als je echt gegronde twijfels hebt over een bepaald iemand, waar kun je dan 'legaal' je twijfels uiten?
Dan heb ik het niet over penny-topics of jokken over hoe hoog een hindernis nou echt was..
Maar mensen die (misschien onbewust) vanalles in gang zetten, die zorgen dat er heel veel mensen dingen voor ze gaan doen..
En dan gaat het mij niet eens over dat kleine beetje geld dat ik dan stort, of het kaartje dat ik stuur..
Maar meer het idee dat er héél veel wordt gezegd en bijna álles is tegenstrijdig!!

Dan kan ik wel een pb'tje sturen naar een mod, maar ondertussen zijn er wel weer 100 bokkers die niet weten dat ze misschien voor de gek gehouden worden.

Dus mijn vraag; waar kan je zonder angst voor een ban en zonder overload aan boze pb's je twijfels uiten?

en wat krijg je als iemand de twijfels uit????
Zie vorige pagina... en dat vond ik geheel opmerkelijk... of excuses zijn aangeboden of niet, daar gaat de begin post evenmin over...

Ik vind het een zeer schril contrast...

Anoniem

Re: Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:40

Sorry, maar ik vind dit echt een beetje gezeur.. :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 19:47

Alane schreef:
en wat krijg je als iemand de twijfels uit????

Als die twijfels onterecht zijn, gaat die persoon in de verdediging. Normale menselijke reactie. En idd vind ik het steeds persoonlijker worden. Dat is niet de bedoeling volgens mij.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 21:03

Helemaal niet persoonlijk... gewoon een praktijk voorbeeld.

En die topics welke twijels oproepen en die geuit worden, gaat ook een ieder in de verdediging of die twijfels terecht zijn of niet. Voorbeelden ten over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:06

Alane schreef:
En die topics welke twijels oproepen en die geuit worden, gaat ook een ieder in de verdediging of die twijfels terecht zijn of niet. Voorbeelden ten over.

Nou idd...beetje opvallend dit, terwijl ik uit de beginpost opmaak dat er ruimte moet komen om je twijfels te kunnen uitten. Uitgesproken of niet KBK je geeft niet zo'n fraai voorbeeld zo zou je zelf toch ook niet benaderd willen worden als je een vraag heb?
Geef dan zelf ook het goede voorbeeld, behandel een ander zoals je zelf ook behandeld wilt worden. :)
Je bent immers zelf de starter van dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 23:07

Hè?? Ik snap er serieus niks meer van!!

Wtf heb ík nou verkeerd gezegd dan??

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:08

KoudbloedKim schreef:
Hè?? Ik snap er serieus niks meer van!!

Wtf heb ík nou verkeerd gezegd dan??

Je eerste 2 reacties op Jacimatho, tov je openingspost.

KoudbloedKim schreef:
Voordat je zo hoog van de toren blaast, had je ook kunnen doen wat je van mij had gewild; een pb'tje sturen met de vraag of jouw topic de aanleiding hiervoor was.
Maar goed, ik zal dan ook maar even in dit topic je vraag beantwoorden.
De aanleiding van dit topic heeft 0,0% met jouw topic te maken. ;)
Heb met plezier een kaartje gestuurd en verder niks.
Jammer dat er op deze manier weer uitgehaald moet worden...

KoudbloedKim schreef:
Zeker wel, maar het gaat mij op de manier waarop het geschreven wordt en die komt op mij erg aanvallend over.
Verder wordt mij licht verweten dat ik haar geen pb heb gestuurd, terwijl ze dat zelf ook niet doet en een hoop heisa maakt, dat nergens voor nodig is.

En zo is het precies als iemand twijfel heeft en dit uit in een topic... die wordt op precies dezelfde manier aangevallen, of die twijfel nu terecht is of niet.
In dit geval was ze ervan overtuigd dat het over haar/haar topic ging.... en dan nog had je anders kunnen reageren, reageren zoals jij wilt dat ze op jouw reageren als je een twijfel uitspreekt.

Maar het lijkt erop dat dit het/een voorbeeld is dat men twijfels niet in het openbaar uit... maar via de achterdeur..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:13

Alane schreef:
Maar het lijkt erop dat dit het/een voorbeeld is dat men twijfels niet in het openbaar uit... maar via de achterdeur..

Klopt, iemand persoonlijk aanvallen mag niet, en ook rellen is verboden. En logisch dat KBK zo reageerde want ze werd in post van Jacimatho genadeloos aangepakt. Vind het alleen een beetje sneu dat er op doorgehakt wordt, terwijl de "spelers" het allang eens zijn.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 07-07-10 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:17

Zo komt het op mij ook over.
Jacimatho en ik zijn er allang uit en jij gaat er maar op door en op door en op door..

Haar reactie had niks met twijfels te maken maar met een misverstand.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:21

Dit is nauwelijks rellen te noemen en het geeft inderdaad heel goed weer hoe het hier (op bokt) dus gaat. KBK doet namelijk precies datgene waar ze zo'n hekel aan heeft en waarom ze dit topic opent, maar als zij dus een keer een opmerking terugkrijgt reageert ze precies zoals degenen die zij zo veroordeelt. Jacimatho wordt namelijk ook meteen afgefikt. Dat haar post niet subtiel te noemen is, is tot daaraantoe, maar ook wel weer begrijpelijk als je er achteraf achterkomt dat iemand een topic over jou is begonnen (niet wetende dat het niet het geval was dus hè).

Dus ja, eigenlijk is dit een prachtig voorbeeld van 'de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet'....

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:24

UIteindelijk bleek het om een misverstand te gaan, maar aangezien jacimatho dat niet wist, had de reactie vanuit KBK ook anders kunnen zijn. Het was namelijk heeeel duidelijk dat het niet daarom ging, voor ons dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:25

Nog een keer; wat is er mis met mijn reactie??

Ik zit me serieus al een tijd af te vragen waarom ik het niet snap, maar misschien ben (o.a) jij wel degene die het niet snapt?

Mijn OP in het kort;
Je komt een topic tegen waarin iemand dingen schrijft, terwijl jij van meerdere mensen hebt gehoord dat een gedeelte daarvan niet waar is.
Vervolgens mag je in dat topic niet vragen hoe die dingen zitten.

Wat heeft dat dan met mijn reacties in dit topic te maken??

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 00:27

Hier was geen twijfel in het spel bij dit misverstand. Topic gaat ook niet over dit soort misverstanden. Lees de openingspost. Gaat over bokkers die zich totaal anders voordoen dan ze zijn. Dus medelijden oproepen terwijl ze de boel voor mensen die ze "kennen" heel duidelijk besodemieteren.

Er wordt voor het gemak nu totaal afgeweken van het topic-onderwerp. Dus waarom door blijven hakken over iets wat niet met het onderwerp te maken heeft???

edit: KBK je bent me voor :D

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 08:57

Ok, KBK heeft dit topic geopend n.a.v. ander topic waarvan ze twijfels heeft of dat wel klopt en met de vraag waar ze dan terecht kan met de twijfels omdat je zo afgefikt wordt als je je twijfels uit. Stukje wat er mist is dat die twijfels ook regelmatig ongegrond zijn, maar dat terzijde. Vervolgens ziet JM dit topic en weet dat KBK in het topic van JM misschien 'twijfels' uitte over de oprechtheid van het topic omdat er nog geen foto's geplaatst waren (er zijn een heleboel berichten verwijderd vanwege de kant die het topic op ging geloof ik, dus ik weet niet of er opmerkingen van KBK verwijderd zijn). Dus het uitgangspunt van JM is, 'goh blijkbaar trekt KBK mijn integriteit in twijfel en dan opent ze daar meteen een topic over terwijl ze ook mij gewoon even een pb-tje had kunnen sturen, dan had ik haar wat uitleg kunnen geven'. Ik denk dat JM het gevoel kreeg dat zij dus een van die personen was die 'Dus medelijden oproepen terwijl ze de boel voor mensen die ze "kennen" heel duidelijk besodemieteren'.
Ik kan me zo voorstellen dat je daar wat kriegel van wordt, dus is de post van JM misschien wat fel, maar dan nog is ze niet onbeschoft, ze blijft evengoed redelijk netjes. Vervolgens is de reactie van KBK ook juist erg fel omdat ze zich aangevallen voelt (omdat een ander dus eigenlijk 'twijfels' heeft over de integriteit van dit topic). Dus reageert KBK niet erg diplomatiek en een beetje pissig, terwijl ze heel duidelijk kan zien dat het een misverstand is geweest. Dat was voor ons allemaal heel duidelijk.

Dus i.p.v. de opmerking 'voordat je zo hoog van de toren gaat blazen' en 'jammer dat er weer zo uitgehaald moet worden' had ze ook op een wat normalere manier kunnen reageren met iets als 'ik heb dit topic niet gestart vanwege jouw topic, maar vanwege meerdere andere topics, dus dit is een misverstand geweest'. Dat hoog van de toren blazen had ze echt volledig achterwege kunnen laten.

Dat is tenminste hoe ik het zie.

Kortom, als jij een topic tegenkomt waarvan jij overtuigd bent dat het over jou gaat en daarin staat dat andere mensen jouw integriteit in twijfel trekken en dus denken dat je de boel besodemietert, dan kun je mij niet vertellen dat je daar dan helemaal niet op zou reageren. Dat is namelijk een hele normale menselijke reactie.

Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk verwoord heb. Dit is dus ook absoluut geen aanval whatsoever.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:40

In mijn ogen blijft het appels met peren vergelijken. En zullen we het daar niet over eens worden. Geen probleem verder wat mij betreft. Maar zoals gezegd: waarom daarover door blijven gaan?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:47

Omdat ik hoopte dat het misschien nog iets zou verklaren, maar als jij het niet zo ziet, dan houdt de discussie inderdaad op ja :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 09:48

Hyppolyte je heb prachtig verwoord, beter had ik het niet kunnen verwoorden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:03

Trekken de mensen bepaalde dingen in twijfel omdat ze al zo vaak in de maling zijn genomen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:05

Denk dat dat persoonlijk is Mambobeach, hoe je zelf met bepaalde situaties omgaat.
Ik ben ook vaak genoeg in verhalen getrapt met open ogen hoor, wat later helemaal niet bleek te kloppen.
Maar ik vidn niet dat het aan mij is om hier een oordeel over te geven dus ik neem elk verhaal weer serieus.
Boeit het mij verder niet laat ik het voor wat het is.
Maar ga niet lopen jammeren als ik dr eens een keer naastzit.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:11

@MB, dat zit er dik in ja. Op zich ben ik tegenwoordig zelf wel wantrouwiger IRL, maar via internet vind ik het toch een heel ander verhaal. Omdat je bij voorbaat al weet dat iemand ook een heel verhaal kan verzinnen ben je zelf toch al meer op je hoede, maar aan de andere kant kun je op i-net vaak juist ook weer heel vaak dingen kwijt die je niet zomaar IRL zou vertellen. Dus dat neem ik gewoon mee in mijn beoordeling, maar ik ga zelf altijd nog wel uit van dat het verhaal waar is. Als er dan iemand komt die brult dat het niet waar is, ga ik bepaalde dingen zelf nakijken en trek ik mijn eigen conclusie.
Ook al is het waar dat er in het verleden rare dingen zijn gebeurd, dat wil toch niet altijd zeggen dat iemand altijd de boel belazerd. En ik heb toch nog steeds liever spijt van het feit dat ik iemand onterecht steun heb betuigd, dan dat ik iemand onterecht ben afgevallen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:14

Ik ben zelf ook best wel goedgelovig :) maar door de jaren heen ben ik wel wat wantrouwender geworden, ik vind dat zelf ook niet leuk maar ik kan me het wantrouwen wel voorstellen van mensen. Wat alleen een gevaarlijk punt is is dat je mensen ook weer niet onterecht gaat beschuldigen van dingen die niet waar zijn, dat is natuurlijk kwetsend.

Even om terug te komen op het topic van JM, ik was de eerste die in het topic meldde die het jammer vond dat er nog geen foto's waren geplaatst. Na mij zeiden een aantal bokkers dat ook jammer te vinden. Direct word je uitgemaakt van alles en nog wat! Dat vind ik nu jammer! Ik heb nooit iets van JM of haar moeder in twijfel getrokken, helemaal niet. Ik vond het zo'n leuke actie en toen JM vertelde foto's te gaan maken en te plaatsen vond ik dat heel leuk! Wat dan jammer is is dat iemand zich zodanig in zijn wiek geschoten voelt dat er wordt gezegd dat mensen er altijd wat voor terug willen hebben en dergelijke. Hoe kom je er bij??? En dat je het geld terug kon krijgen voor het kaartje en de postzegel :? Van zulke antwoorden word ik erg verdrietig en begrijp ik dat niet. Het wordt zo verdraaid en verwisseld dat je geen enkele vraag meer mag stellen. Wat mij overigens opvalt, mensen vallen iedereen en alles genadeloos aan en als je netjes iets vraagt of meedeelt dan word je afgeschildert als 1 of andere malloot. Laat ik daar nou net te oud voor zijn en dat niet pikken.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 10:30

Ben ook heel wantrouwig geworden door tig verzonnen verhalen op bokt :j

Ook de grootste leugenaars, oplichters en bedriegers kunnen ècht ziek worden. Ik persoonlijk vind een kaartje dan geen probleem. Maar is soms idd heel dubbel. Iemand die ècht bewust mensen op verkeerde been zet ivm b.v. zgn. ernstige ziekte heb ik geen medelijden mee.... ook niet als ze uiteindelijk ook echt ziek worden.

Die lopen nu eenmaal het gevaar dat ze niet (meer) geloofd worden. Dan moet je ook niet verder lopen miepen vind ik als je verhaal in twijfel wordt getrokken.

Topics mogen dan niet vervuild worden met die twijfels.... maar kan me maar àl te goed voorstellen dat het voor sommigen niet vol te houden is om op de vingers te blijven zitten. Vind dan ook dat de mods (die ervan weten dat er grote twijfels zijn) in zo'n topic in moeten grijpen. En het bij eventuele korte updates moeten houden. Al dat ge-ah en ge-oh roept bij bepaalde mensen dan pure agressie op.... hetgeen heel begrijpelijk is.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:10

FF offtopic:

@MamboBeach
Die post heb ik geplaatst nadat er een aantal bokkers zich erg naar hadden uitgelaten zowel via de pb als in het topic ( = nu verwijderd en niet terug te lezen )
Als jouw intenties goed waren, was het dus niet voor jou bedoeld en hoef je je in het geheel niet aangesproken te voelen. :(:)
Wat was begonnen als een heel mooie feelgood actie, eindigde in een ordinaire relpartij waar de honden geen brood van lustten. Daar werd ik erg verdrietig van. En tja, dan wordt mijn toetsenbord best scherp. :\ Mensen moeten van mijn familie afblijven.

Ontopic:
Dat is het moeilijke van internet. Je kan niet zien wie er achter het schermpje aan de andere kant zit. Daar waar je mening normaal gesproken wordt gevormd door mimiek, intonatie, lichaamstaal en spraak moeten we het nu doen met letters op een beeldscherm. Die interpreteren we volgens ons eigen referentiekadertje en dan kan het voorkomen dat die interpretatie in het geheel niet past op degene aan de andere kant. En dan krijg je forse meningsverschillen.
Sommige mensen weten heel leep gebruik te maken van dit eendimensionale gegeven en gebruiken het voor het eigen gewin. Is de mens ooit anders geweest? Aard van het beestje. En ergens denk ik dat iedereen zich stiekem weleens een klein stukje beter, of anders heeft voorgedaan om wat beter voor de dag te komen of om iets in eigen belang voor elkaar te krijgen. Net zoals het gaat in de realiteit.
Sommigen schieten daarin door. In real life pik je dat op door de nonverbale signalen onbewust te verwerken en weet je dat er ergens iets niet klopt. Die antenne kunnen we niet gebruiken op het internet en dus blijft het natte vingerwerk.
Als je echt ergens voor wilt gaan, neem dan in persoon contact op. Keertje langsgaan, een belletje en besluit dan wat te doen. In het geval van een klein iets als een kaartje gaat het om je eigen intentie dat je een goed gevoel geeft. Dan maakt het imo niet uit.

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 11:16

Weet je wat voor mij ook altijd een probleem is?

Ik ben altijd bang dat ik dingen verkeerd interpreteer. Een zin kan op meerdere manieren begrepen worden...
Dat blijkt uit de discussie van daarnet, je moet ook zo uitkijken dat je niet boos wordt of je aangevallen voelt, terwijl daar geen aanleiding voor hoeft te zijn.
Irl kun je precies zien aan iemand hoe ze iets bedoelen en zelfs dan kun je nog twijfelen, maar non-verbale communicatie maakt het wel compleet. Dat mis je gewoon via een forum als dit...

Ik blijf erbij dat iedereen wel eens twijfels kan hebben over een bepaald persoon of topic. Het is de kunst om voor jezelf uit te maken hoe je erop reageert en of je reageert. Hou ik het voor me of behoed ik anderen hier ook voor?
En hoe weet je nou wie je moet geloven??? :o?

Ik ken verder niemand hier op bokt, behalve een paar meiden uit een HK-topic. Mij kun je alles wijs maken en ik ben een positivo die niet wantrouwt. Een kaartje sturen doe ik met liefde, ik ontvang zelf ook zo graag post. Geld storten is dan weer wat anders, dat kan ik zelf te goed gebruiken op dit moment...

Nou ja... voor alles is toch wat te zeggen?