Onderling respect en achterdochtigheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Re: Onderling respect en achterdochtigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 00:34

Broekspijpen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 05:29

Volgens mij was het ooit een jasje in dat spreekwoord :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:23

Zou het niet weten, ken die van de blad aan de boom?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:30

appelboom?
die staat nooit ver van de gevallen appel, of zoiets...

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:07

Ja die is mij ook bekend, maar ik bedoel als een blad aan de boom draaien of zoiets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:21

Klopt hoor. Het is draaien als een blad aan de boom. En: zoals de wind draait draait mijn jasje. Of met alle winden mee waaien.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:24

Alane schreef:
appelboom?
die staat nooit ver van de gevallen appel, of zoiets...

neeee. dat is dat de appel niet ver van de perenboom valt!!! ZUCHT!! :D :D :D

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:33

Yamcha schreef:
Klopt hoor. Het is draaien als een blad aan de boom. En: zoals de wind draait draait mijn jasje. Of met alle winden mee waaien.

Van blad kende ik, anderen 2 geleerd.
Maar kiwiko zo wispelturig bent u toch niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:33

volgens mij niet :D :D maar als anderen daar anders over denken mogen ze me dat best vertellen hoor :D :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:50

KiWiKo schreef:
ach............. wat een gehuilebalk allemaal weer zeg :D :D

...........

mensen moeten gewoon niet zo huilenbalken

Deze post toont imo alleen maar een hele hoop verbitterdheid (en wat kortzichtigheid)... Ik snap niet hoe je daar zo trots op kunt zijn, persoonlijk zou ik me diep schamen als ik mijn medemens zo zou behandelen.

Niet iedereen is zo hard en bitter (gelukkig maar), en daar mag je best wat rekening mee houden vind ik. :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:53

naja :D :D :D hoe kom je bij bitter???????? beetje raar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:02

FaberSmid schreef:
Yamcha schreef:

Van blad kende ik, anderen 2 geleerd.
Maar kiwiko zo wispelturig bent u toch niet?

Volgens mij gold dat voor KiWiKo juist niet :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:04

Toch maar niet. :)
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 27-06-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:07

Moderatoropmerking:
Ik heb het al eerder gevraagd. Maar zouden jullie het gewoon over het onderwerp willen hebben, zonder individuele bokkers of individuele zaken te bespreken? Alvast bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:01

Kijk, weer wat geleerd, Nederlandse les op Bokt :D

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:10

Chiqa schreef:
Beantsje waar wil je heen?

Waar ik heen wilde met mijn quotes is onderbouwen waarom ik de indruk heb dat Kiwiko nog wel een beetje trots is op de OW's.
Ik ben van mening dat je ook op het scherpst van de snede kunt discussiëren zonder dat je over de grens van het fatsoenlijke heengaat. Natuurlijk kan je je vragen hebben bij bepaalde beslissingen van modjes maar over het algemeen vind ik dat toch een heel behoorlijk criterium; OW betekent gewoon dat je over de schreef gegaan bent.
Persoonlijk zou ik het niet zo etaleren, als ik een aantal OW's op mijn naam had staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:24

beantsje schreef:
Waar ik heen wilde met mijn quotes is onderbouwen waarom ik de indruk heb dat Kiwiko nog wel een beetje trots is op de OW's.

Hhmmzz.....Doorgaan na een moderator opmerking kan al snel een OW op waarom zou die groene balk voor jou niet gelden? :?
Dus ik ga verder niet op je opmerking in want dan kom ik een week niet meer op bokt :D :D (Is ook trots op haar OW's) Vond ze helemaal in orde.

Ik heb overigens ook een paar onterechte OW's gehad hoor die keurig geseponeerd zijn.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:45

O ik dacht dat die moderatoropmerking meer over die taalkundige uitdrukking ging.

Mijn post gaat zeker niet alleen maar over 1 bepaalde bokker (hoewel ik die idd direkt aanspreek) maar heeft alles te maken met waar je de grens trekt in je discussies. Ik ga in op een hier gegeven mening over waar die grens ligt.
Wat mij betreft mag je rustig stellen dat je die grens overschreden hebt als je een OW te pakken hebt vanwege je toonzetting. (natuurlijk kan je ook om andere redenen een OW krijgen maar da's een andere discussie).

En deze stelling van mij lijkt mij een hele relevante opmerking in deze discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:49

Volgens mij hebben de meeste mensen die een OW krijgen het er ook zelf naar gemaakt :) en die weten best wel dat ze de grens over zijn gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:56

Yamcha ik weet wel zeker :)

Soms is het wel eens lastig hoor je mond houden als er bv dierenmishandeling in het spel is (Hier heb ik een keer een OW voor gekregen) die ik met open armen ontvangen heb

Maar in zon geval kan je beter temmen dan bv zeggen 'hoop dat jou hetzelfde overkomt' want dan ga je over de grens, dat is niet inhoudelijk.
Doe het tegenwoordig andersom, ik reageer niet meer ik tem met de vraag of dit op bokt toegestaan is, dat bespaard een hoop discussies.
Meestal gaat zo'n topic toch wel op slot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:05

Je hebt altijd weer van die kinderachtige figuren die inhoudelijk niet posten, maar op woorden gaan vangen en dan zoeken, een post schrijven waar je dan weer op reageert en dan heb je een OW of komt er een modbalk. Dat zijn de zuigers, maar die ontspringen altijd weer de dans en dat is tenenkrommend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:06

Ik snap alleen niet dat ik nog geen OW heb (niet dat ik die bij deze wil)? :?
Ik ben imo best weleens over de grens gegaan, vind het af en toe erg moeilijk mijn geduld te bewaren......
russel schreef:
Je hebt altijd weer van die kinderachtige figuren die inhoudelijk niet posten, maar op woorden gaan vangen en dan zoeken, een post schrijven waar je dan weer op reageert en dan heb je een OW of komt er een modbalk. Dat zijn de zuigers, maar die ontspringen altijd weer de dans en dat is tenenkrommend.

Die OW heb ik dus niet gehad, de modbalk meerdere malen, en dan krommen soms neit alleen mijn tenen zich..... dan heb ik ook jeukende handen (en het lukt niet altijd om erop te gaan zitten, moet ik bekennen).

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:07

beantsje schreef:
Chiqa schreef:
Beantsje waar wil je heen?

Ik ben van mening dat je ook op het scherpst van de snede kunt discussiëren zonder dat je over de grens van het fatsoenlijke heengaat. Natuurlijk kan je je vragen hebben bij bepaalde beslissingen van modjes maar over het algemeen vind ik dat toch een heel behoorlijk criterium; OW betekent gewoon dat je over de schreef gegaan bent.
Persoonlijk zou ik het niet zo etaleren, als ik een aantal OW's op mijn naam had staan.

Zo zwart wit als u het beschrijft is het niet, ervaren uit eigen ervaring.

Chiqa schreef:
beantsje schreef:

Hhmmzz.....Doorgaan na een moderator opmerking kan al snel een OW op waarom zou die groene balk voor jou niet gelden? :?
Dus ik ga verder niet op je opmerking in want dan kom ik een week niet meer op bokt :D :D (Is ook trots op haar OW's) Vond ze helemaal in orde.

Ik heb overigens ook een paar onterechte OW's gehad hoor die keurig geseponeerd zijn.

Uw omschrijving klopt beter.

beantsje schreef:
O ik dacht dat die moderatoropmerking meer over die taalkundige uitdrukking ging.

Mijn post gaat zeker niet alleen maar over 1 bepaalde bokker (hoewel ik die idd direkt aanspreek) maar heeft alles te maken met waar je de grens trekt in je discussies. Ik ga in op een hier gegeven mening over waar die grens ligt.
Wat mij betreft mag je rustig stellen dat je die grens overschreden hebt als je een OW te pakken hebt vanwege je toonzetting. (natuurlijk kan je ook om andere redenen een OW krijgen maar da's een andere discussie).

En deze stelling van mij lijkt mij een hele relevante opmerking in deze discussie.

Slinkse (bedoel ik slimme) wijze van schrijven, zo weet u zich er vast en zeker steeds uit te redden? Vandaar nog geen ow, zo schrijven kan ik niet misschien te dom voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 15:11

Yamcha schreef:
Ik snap alleen niet dat ik nog geen OW heb (niet dat ik die bij deze wil)? :?
Ik ben imo best weleens over de grens gegaan, vind het af en toe erg moeilijk mijn geduld te bewaren......
russel schreef:

Die OW heb ik dus niet gehad, de modbalk meerdere malen, en dan krommen soms neit alleen mijn tenen zich..... dan heb ik ook jeukende handen (en het lukt niet altijd om erop te gaan zitten, moet ik bekennen).

Ik heb ook nog nooit een OW gehad, maar ik ben mij er van bewust wat ik schrijf. Soms mep ik wel eens terug, maar dat moet kunnen. Heb ook niet het idee dat jij discussies vervelend benadert. Maar die modbalken kunnen mij soms behoorlijk irriteren, want soms is het zo ontzettend kleuterachtig...haalt heel de sjeu uit een discussie.