Die van mij staat er ooit tot halverwege zijn benen in de blub (paddock's) als het een aantal dagen geregent heeft

Toch heeft mijn paard het goed, is blij en wordt goed verzorgd.....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Barmat schreef:Niet wordt... maar IS te penny-achtig. Het paard wordt steeds meer de My little Pony of Barby-pop die het eigenlijk niet is.
Als het september is en 15 graden dan vliegen de topics met "hoeveel grams deken heb jij er nu opliggen?" je om de oren, er wordt naar hartelust geschoren en ieder spatje regen is sielugh.
Een ieder die afwijkt van die grens wordt aangevallen lijkt wel de trend, dat is imo het nieuwe imago van bokt.
Of het nu gaat om een slof, spoor, scherper bit, modderplekje in de weide, geen deken in de winter.... het wordt afgekeurd en veroordeeld.
Juangi schreef:Barmat schreef:Niet wordt... maar IS te penny-achtig. Het paard wordt steeds meer de My little Pony of Barby-pop die het eigenlijk niet is.
Als het september is en 15 graden dan vliegen de topics met "hoeveel grams deken heb jij er nu opliggen?" je om de oren, er wordt naar hartelust geschoren en ieder spatje regen is sielugh.
Een ieder die afwijkt van die grens wordt aangevallen lijkt wel de trend, dat is imo het nieuwe imago van bokt.
Of het nu gaat om een slof, spoor, scherper bit, modderplekje in de weide, geen deken in de winter.... het wordt afgekeurd en veroordeeld.
Tja, het lijkt ook vaak wel dat een slof altijd word afgekeurd, maar in zeker 90 % van de gevllen word hij gewoon slecht gebruikt en dan word hij afgekeurt. Wat dacht je van die palomino? Dat was een slecht geval. Ik heb persoonlijk helemaal niks tegen een slof, mits hij goed gebruikt word en alleen wanneer nodig. Maar als je op een drachtig paard stapt, met slecht zadel, ruiter met voeten tegen benen van paard, paard te diep en op de voorhand en dan nog denkt dat je een slof nodig hebt omdat hij soms stilstaat. Dan ben je echt dom bezig en keur ik een slof niet goed.
Gebruik je hem anders en laat je hem veel los, prima!
Maarja, ik reageer ook eigenlijk alleen in RITP, of RHAW als het slecht gaat of ik dingen zie waar ik het absoluut niet mee eens ben. Een opstandig paard, joh geen problemen mee. Een paard zo gespannen als een elastiek, jaa dan bemoei ik me er wel mee.
Ik moet zeggen dat ik echt blij met bokt ben! Ik heb zoveel geleerd, niet normaal... En dat is eigenlijk ook het uitgangspunt, leren van andere mensen. En je leeer niet van mensen die allemaal hetzelfde doen, je leert pas van verschillende mensen met verschillende visies! Daarom is het bokt, western, NH, dresuur, mennen en springen. Alles door elkaar, en ja, dat levert aanvallend gedrag op en pittige discussies. Maar hé, als je er last van hebt, dan reageer/ kijk je toch niet?
Juangi schreef:Hahaha, tjaa.. ik heb zeker wel verstand van dresuur, ik heb alleen geen wedstrijdmentaliteit/talent. Dus houd ik het maar op bakhobbelen. En iemand uitschelden heb ik hier nog niet meegemaakt![]()
Ik heb altijd zo iets van al zit je er op als een olifant die moet poepen , zolang jij je paard met respect behandelt boeit het mij geen ene flikker.
Ik ben ook wel eens afgezeken... dat was ook volledig terechtBen er altijd wel blij mee eigenlijk, later dan he. Eerst denk ik sjee moet dat nou, daarna: hmmm.. ze had toch gelijk!
Shadow0 schreef:Citaat:diezelfde afzeikers ... bakkes ... raggen ... boeit het mij geen ene flikker....
Even onafhankelijk van de inhoud van de berichten wekt dit taalgebruik toch niet echt de indruk dat er sprake is van genuanceerde discussie. Ook dat soort dingen dragen bij aan het imago van Bokt...