Kan die GRUWELIJKE foto van de voorpagina weg???

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:58

Ann schreef:
Brenniej,
Er zijn heel veel zaken een 'keiharde realiteit'. Alles dan maar ongecensureerd op Bokt plaatsen lijkt me ook niet de bedoeling?

Als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat het geen foto bevat met grote bloederige wonden. Brooke Hospital is gewoon keiharde realiteit en dat zou mensen best wel is wakker mogen schudden toch? Dan vind ik dit daar een 'goede' foto voor. Het laat zien hoe slecht de beestjes er daar uitzien en hoe slecht ze het hebben zonder dat het te schokkend hoeft te zijn. Dat vind ik tenminste.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 16:01

Brenniej schreef:
Als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat het geen foto bevat met grote bloederige wonden.

En alleen dàt zou mij mogen shockeren? Anders stel ik me aan? Uhuh.

peer2005

Re: Kan die GRUWELIJKE foto van de voorpagina weg???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:03

Ik vind dat je je sowieso aanstelt... Grow up, leven is lijden ;)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 16:04

peer2005 schreef:

Oh oké, dank je.

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:08

Ehm ik denk juist dat het de bedoeling was om het leed te laten zien.. Ik zie zulke dieren hier bijna dagelijks en ben juist blij dat de aandacht zo wordt getrokken!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:19

Mijn persoonlijke mening... Je hoeft iets niet perse te ZIEN om te weten / er achter te komen dat het bestaat, dat het erg is, dat je wellicht in welke vorm dan ook iets kan doen om steun te bieden... Soms kan dat imo zelfs negatief werken. Neem bv die reclames op tv; ik heb al geschakeld voor eventuele details van waar geld naar over te maken in beeld komt, ik kan er namelijk echt niet tegen en kan er letterlijk slapeloze nachten van krijgen... Daar doe ik niks aan, dat is bij mij ook gewoon de aard van het beestje.

Woorden, mensen die er over praten, die brengen de boodschap bij mij minstens net zo goed (zo niet beter aangezien ik daar beter tegen kan) over, zonder dat ik me daar fysiek beroerd van ga voelen. Geestelijk word ik trouwens altijd beroerd van dierenleed, maar zonder beeld kan ik daar dus wel wat beter mee om gaan.

Overigens heb ik zelf ook meer moeite met iets dat op langdurig dierenleed (iets vertelt mij dat dat arme ezeltje geen erg welvarend leventje achter de rug zal hebben) duidt dan iets dat op kort durend dierenleed duidt. Een grote gapende wond bij een paard dat verder Holland's welvaren is, daar kan ik (gek genoeg volgens sommigen misschien) dan weer beter tegen. Dat is maar goed ook, anders had ik mijn merrie nooit kunnen verzorgen na haar onggeluk. Begrijp me niet verkeerd hoor, zoiets vind ik natuurlijk ook vervelend, maar de gemiddelde wond is goed te behandelen en hoeft in mijn ervaring geen hele lange (en akelige) lijdensweg te zijn.

Brenniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:51

luxx schreef:
Brenniej schreef:
Als je goed leest zie je ook dat ik zeg dat het geen foto bevat met grote bloederige wonden.

En alleen dàt zou mij mogen shockeren? Anders stel ik me aan? Uhuh.

Dat zijn jouw woorden, niet de mijne.. :o
Ik zeg niet wat jou wel of niet schokeert..het was dan ook niet aan jou gericht maar dat geeft ook helemaal niet.
Maar je bent het wel met me eens dat een foto met grote wonden waar het bloed uitstroomt schokkender zal worden ervaren dan een foto waar een mager dier op staat. Dat was het punt namelijk..

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 18:59

sorry dat ik het zeg, maar vind het gewoon aanstellerij.

ik verwachte een foto van een compleet dode en zwaarverwonde ezel, maar hij is 'alleen maar' mager.
wat ik me nu afvraag, als je al niet tegen deze foto kunt, hoe sta je dan in het leven. omzeil je alles?
ik vind er niets schokkend aan, heb hem net even aan oppaskindje van 9 laten zien en die zei alleen: gaan we die kopen? :+

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:35

Brenniej schreef:
Maar je bent het wel met me eens dat een foto met grote wonden waar het bloed uitstroomt schokkender zal worden ervaren dan een foto waar een mager dier op staat. Dat was het punt namelijk..

Nee dat ben ik niet, lees het bericht van vikki eens na (hier vlak boven), die verwoordt dit erg goed.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:37

gekvanfleur schreef:

ik verwachte een foto van een compleet dode en zwaarverwonde ezel, maar hij is 'alleen maar' mager.
wat ik me nu afvraag, als je al niet tegen deze foto kunt, hoe sta je dan in het leven. omzeil je alles?
ik vind er niets schokkend aan, heb hem net even aan oppaskindje van 9 laten zien en die zei alleen: gaan we die kopen? :+

Dat mag jij vinden hoor.

Nee, ik omzeil niet alles, en vraag me nu ook af hoe jij in het leven staat.

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:40

Hou toch is op met dat gezeur joh pfff ;)

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:44

luxx schreef:
Brenniej schreef:

Nee dat ben ik niet, lees het bericht van vikki eens na (hier vlak boven), die verwoordt dit erg goed.

Een groot gapend gat in een paard/ezel etc hoeft zeker niet te duiden op kort leed hoor.
Wil best wat fotos laten zien hoor, maar denk dat er dan nog meer gezeurd word.

Over gekvanfleur
Zij laat tenminste mensen in hun waarde, en gaat niet lopen zeuren over een foto die niks voorsteld.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:45

Ik geef je hetzelfde advies als ik hier nu meermaals gekregen heb Paula1990, als het je niet aanstaat lees je het toch gewoon niet?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:46

luxx schreef:
gekvanfleur schreef:

Dat mag jij vinden hoor.

Nee, ik omzeil niet alles, en vraag me nu ook af hoe jij in het leven staat.

ik heb een hoop ellende gezien bij de handelspaarden en pony"s en zie dat nog steeds.
heb er nooit mijn hoofd voor weggedraaid. het gebeurd en ik vind dat ik de realiteit onder ogen moet zien.
en heb ook weleens een nacht niet geslapen. maar zal daarom nog niet me wegdraaien voor wat er gebeurt. :)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:48

Zack schreef:
Over gekvanfleur
Zij laat tenminste mensen in hun waarde, en gaat niet lopen zeuren over een foto die niks voorsteld.

Ah, en dat doe ik niet? Doordat ik 'zeur' over een foto waarvan jij vind dat die niets voorsteld laat ik mensen niet in hun waarde? Persoonlijk vind ik dat andersom, maar daar verschillen we dan over van mening.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:49

Ik heb even getemd.
Volgens mij is alles gezegd en het wordt nu allemaal wel erg persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:50

peer2005 schreef:

Inderdaad, een ieder heeft recht op ontbering :j

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:54

Ongelovelijk dat mensen iemand die ze niet kennen en niets van weten zo aan durven te spreken.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:55

luxx, ik denk toch echt dat het onbegrip is. :j
als ik die foto zie, voel ik medelijden met de ezel, en denk na over wa die beestjes voor een leven hebben, en besluit ik een extra gift te doen. maar ben niet compleet ondersteboven en kan me dat ook niet voorstellen.
en er zijn er meer hier.

kun je jezelf niet overheenzetten, of spookt het echt de heel dag door je hoofd.
je mag het gerust weten, ik kan er gewoon niet bij............ :)

een jaar geleden alweer krgeen wij een dertig jarige shet, beestje was gruwelijk ziek en ik durfde amper haar wonden te verzorgen.
maar dan weet ik weer waarom ik nog steeds in dat handelswereldje hang, om die dieren te helpen.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:56

gekvanfleur schreef:
luxx, ik denk toch echt dat het onbegrip is. :j

Ik weet het zeker denk ik.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:56

Er is ondertussen door de NR antwoord op de vraag van TS gegeven en de sfeer wordt er in dit topic niet beter op. Hier een slotje.