Is het ban-systeem wel objectief?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:34

x_Marr schreef:
Geen krom beleid?
Iemand wordt permanent geband terwijl de mods niet weten wat de waarheid is.
Ze geloven diegene iig niet..... is dat objectief?

als je het zo stelt, nee :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:34

Bij bemiddeling is er altijd een openbaar EA-topic op Bokt. Wat het modereren op Bokt betreft, we modereren alleen op hetgene wat zich op het openbare Bokt afspeelt, niet op privé communicatie, of dat nou PB's zijn, msn-gesprekken, mails of telefoongesprekken. Wat ons betreft is privé communicatie iets tussen twee mensen, waar wij als moderatorteam verder buiten staan. Dat geldt dus ook voor PB-communicatie.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:35

x_Marr schreef:
Geen krom beleid?

Volgens mij is een hele belangrijke reden om geband te worden nav een EA-transactie dat iemand niet meewerkt aan de bemiddelpogingen. Dus niet alleen maar omdat de mods iemand niet geloven.

Ayasha
Blogger

Maar de afspraken worden via PB gemaakt? Hoe kan je dan oordelen over welke afspraken er wel of niet nagekomen zijn?

Maartje1990

Shadow0 schreef:
x_Marr schreef:
Geen krom beleid?

Volgens mij is een hele belangrijke reden om geband te worden nav een EA-transactie dat iemand niet meewerkt aan de bemiddelpogingen. Dus niet alleen maar omdat de mods iemand niet geloven.

en wat als dat nou níet het geval is? Dat die persoon wél heeft meegewerkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:36

en als het nou betrekking heeft tot een openbaar topic op bokt?

ik bedoel een EA transactie is in feite ook een privé transactie als je stelt dat priveberichten prive zijn. Tenzij 2 bokkers tot een overeenkomst zijn gekomen in een topic lijkt me, maar dat is lang niet altijd het geval.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:37

Frozenstar schreef:
Ja maar ik lees net ook dat het dus niet alleen aan Boterkoekje heeft gelegen, maar dat de andere partij een bit 'eiste' waar ze niet voor betaald heeft, hoe zit dát dan??

pharagirlke schreef:
Maar de afspraken worden via PB gemaakt? Hoe kan je dan oordelen over welke afspraken er wel of niet nagekomen zijn?

Inderdaad, ze gaan dus maar op één verhaal af.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:37

Karl66 schreef:
Bij bemiddeling is er altijd een openbaar EA-topic op Bokt. Wat het modereren op Bokt betreft, we modereren alleen op hetgene wat zich op het openbare Bokt afspeelt, niet op privé communicatie, of dat nou PB's zijn, msn-gesprekken, mails of telefoongesprekken. Wat ons betreft is privé communicatie iets tussen twee mensen, waar wij als moderatorteam verder buiten staan. Dat geldt dus ook voor PB-communicatie.

Dan zou dat voor dit dus ook moeten gelden? Maar ik zie de problemen nergens openbaar staan.

Persoon in kwestie heeft meegewerkt, kan alleen geen teugels versturen omdat ze nog geen adres heeft gekregen van Essie73, wie werkt er dan niet mee? ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:40

Frozenstar schreef:

Omdat de andere partij in dit geval dus niet reageert.

Waarschijnlijk zit er in deze situatie dus een heel verhaal aan vast waar wij geen weet van hebben.
En zelfs bekend van Boterkoekje vertellen in dit geval tegenstrijdige dingen. (het speelt al maanden vs ze heeft het adres niet meer vs ze heeft het telefoonnummer en emailadres wel)

En ik denjk niet dat je de mods zo ver kan krijgen dat ze in dit geval wel het hele verhaal uit de doeken doen, want dat is het beleid niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:41

Maartje1990 schreef:
en wat als dat nou níet het geval is? Dat die persoon wél heeft meegewerkt?

Dan ben ik niet genoeg op de hoogte, ik weet niet wat er dan gebeurt. Ik weet ook niet of dat hier aan de orde is.

Maar de discussie wordt steeds opgeschoven en dat maakt het erg verwarrend. Het is niet automatisch krom beleid dat Bokt wel ingrijpt op EA-transacties. En zo wordt het wel gesteld. Het vergelijken met bedreigingen is simpelweg onzinnig... dat zijn totaal verschillende zaken. Of het ingrijpen in deze situatie terecht is, kan ik niet zeggen. Maar het beleid als zodanig is in dit opzicht niet krom. Het is handig om de discussie daarin ook zuiver te houden, nu worden er steeds weer andere dingen bijgehaald en dat komt de duidelijkheid niet ten goede.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:41

Het reageert nogal moeilijk als je gebant bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:42

pharagirlke schreef:
Het reageert nogal moeilijk als je gebant bent.

Zoals Maya al heeft aangegeven... de ban is niet de eerste stap in dit verhaal.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:42

x_Marr schreef:
Karl66 schreef:

Dan zou dat voor dit dus ook moeten gelden? Maar ik zie de problemen nergens openbaar staan.

Persoon in kwestie heeft meegewerkt, kan alleen geen teugels versturen omdat ze nog geen adres heeft gekregen van Essie73, wie werkt er dan niet mee? ;)

Plus dat schijnbaar Essie73 'ge-eist' heeft om er een bit bij te doen wat Boterkoekje had waar Boterkoekje dus geen geld o.i.d. voor heeft gezien.

Doe dan allebei een ban of geen van beide, dit is niet eerlijk

Er is toch contact via via gelegd nu??
Laatst bijgewerkt door Stopcontact op 28-08-09 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:43

het zijn 2 verschillende zaken inderdaad, maar ze hebben ook een paar belangrijke overeenkomsten. Namelijk dat het beide niet mag van de wet (en je dus aangifte zou kunnen doen) en dat ze beide privé zijn. Ik vraag me dus af welke verschillen voor bokt de doorslag hebben gegeven om het anders te benaderen .. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:43

Hm, ik ken nog wel mods die dingen aangaven in topics, die ik me in PB toch heel anders herinnerde :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:44

Menino schreef:
het zijn 2 verschillende zaken inderdaad, maar ze hebben ook een paar belangrijke overeenkomsten. Namelijk dat het beide niet mag van de wet (en je dus aangifte zou kunnen doen) en dat ze beide privé zijn. Ik vraag me dus af welke verschillen voor bokt de doorslag hebben gegeven om het anders te benaderen .. :)

Zoekfunctie? Beide onderwerpen zijn behoorlijk regelmatig besproken...

rainbow8

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:44

Wat is een OW??

Stopcontact

Re: Is het ban-systeem wel objectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:45

Officiële Waarschuwing :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:46

Iris82 schreef:
Frozenstar schreef:

Waarschijnlijk zit er in deze situatie dus een heel verhaal aan vast waar wij geen weet van hebben.
En zelfs bekend van Boterkoekje vertellen in dit geval tegenstrijdige dingen. (het speelt al maanden vs ze heeft het adres niet meer vs ze heeft het telefoonnummer en emailadres wel)

En ik denjk niet dat je de mods zo ver kan krijgen dat ze in dit geval wel het hele verhaal uit de doeken doen, want dat is het beleid niet.

Vanwaar die VS? Kan verwvangen worden door EN hoor. ;)
Ze heeft WEL gereageerd, alleen op de laatste niet omdat ze daar niet meer op kon reageren.

Maar vertel jij eens even hoe jij iets verstuurd als je het adres waar het naar toe moet niet weet en ook niet krijgt?

Idd. Frozenstar, alleen weet ik niet wat aar is van dat bit dus daar begin ik ook niet over. :)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:46

Zonder verder op individuele situaties in te willen en kunnen gaan. Het verhaal is anders dan hier verteld wordt. Het is niet zo dat hier even tussen neus en lippen door een BOT is uitgedeeld, het is een langspelend verhaal, waarin volop communicatie naar beide kanten toegeweest is en waarbij uiteindelijk één partij niet meewerkte en als gevolg een BOT gekregen heeft.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:47

Karl66 schreef:

Staan die afspraken tussen verkoper en koper dan openbaar op bokt?
Staat het openbaar op bokt dat een van de partijen zegt dat hij of zij weigert te betalen?

Lijkt me niet. Jullie modereren dus wel degelijk ook op hetgeen wat zich buiten het openbare Bokt afspeelt, alleen selectief en voorbehouden aan EA.
Mensen die serieus bedreigd worden via Bokt (pb's) trekken jullie je vingers vanaf.

Wees dan consequent en bemiddel echt helemaal nergens voor wat zich buiten het openbare gedeelte van Bokt afspeelt, dus ook niet voor de transacties via EA.
Jullie geven als voorbeeld dat boterkoekje misschien wel veel vriendinnen heeft die het nu voor haar opnemen, ooit weleens aan gedacht dat het omgekeerde ook kan gebeuren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:48

Shadow0 schreef:
Menino schreef:

Zoekfunctie? Beide onderwerpen zijn behoorlijk regelmatig besproken...

vergeef me mijn gebrek aan creativiteit op dit moment,
maar de zoektermen Bedreiging, EA transactie en beleid leverde niets op bij mij.

Maartje1990

Iris82 schreef:
Frozenstar schreef:

Hola!
Essie heeft het telefoonnummer van boterkoekje, waarom neemt zíj dan niet gewoon telefonisch contact op met haar? Als boterkoekje daadwerkelijk zo'n 'bedrieger' is dan is ze toch ook zot om haar telefoonnummer te geven?

Maartje1990

Karl66 schreef:
Zonder verder op individuele situaties in te willen en kunnen gaan. Het verhaal is anders dan hier verteld wordt. Het is niet zo dat hier even tussen neus en lippen door een BOT is uitgedeeld, het is een langspelend verhaal, waarin volop communicatie naar beide kanten toegeweest is en waarbij uiteindelijk één partij niet meewerkte en als gevolg een BOT gekregen heeft.

en dat is gewoon NIET waar

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 19:49

Neonlight schreef:
En nu zit ik zwaar te twijfelen aan mezelf. :o Ik deed het even uit mijn hoofd, maar ik vermoed dat dit geval niet Ikima is waar ik het over had. In ieder geval, het is inderdaad een keer voorgekomen dat een ban was ingezet zonder dat de pb gelezen was, en het team heeft daar inderdaad van geleerd.
Ik ga later op de avond even kijken waar Ikima het over heeft, moet nu weg.

Dat was bij mij ook het geval hoor, ik opende het om het te lezen en werd meteen van bokt geknald, de pb is niet eens toen open geweest.