Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:Tja, iemand als Flugeltje zou ik als werknemer niet aannemen, laat staan op gesprek laten komen..
Als iemand zo denkt over een beetje correct nederlands typen, hoe zit het dan met de motivatie?
Je zal zo iemand maar op kantoor hebben zitten.
Dingen als 'me' en 'der' is geen geval van niet meer weten, maar gewoon lui.
moonfish13 schreef:Lekker makkelijk praten Flugeltje..
Het boeit je duidelijk echt niet.
Al zou je niet bij mij op kantoor zitten, met deze motivatie zou je er bij mij nooit inkomen.
Karin schreef:In zulke gevallen moet je idd hopen dat je een baas treft die net zo weinig geeft om correct Nederlands als jijzelf.
Of voor jezelf beginnen en zo weinig mogelijk schrijven of mailen - of hopen dat de lezers van jouw teksten jou toch serieus nemen, al doe jij dat niet bij hen.
Karin schreef:De eerstvolgende keer dat ik een flinke lap tekst produceer (of die van iemand anders redigeer) zal ik de grammaticacontrole er eens op loslaten. Bedankt voor de tip!
eempiej schreef:Ik irriteer me altijd aan het feit dat mensen zeggen: 'Ik wou of we wouden' zeggen.
Juul schreef:Hey maar trouwens.. Kinderen leren tegenwoordig ook vaak slecht Nederlands op school. Toen ik nog op de basis- en middelbare school zat had ik al zo iets van.. uuh.. ik snap het wel, maar als je er moeite mee hebt is het echt niet te doen zo. En dat is volgens mijn moeder die zelf in het onderwijs zit inmiddels nog erger geworden. De leraren weten het zelf niet eens. Hetzelfde met Engels. Mijn moeder heeft studenten die al voor de klas staan en écht grove fouten maken. Die leren de kinderen het dus alweer fout aan. En nog erger: Door het leraren tekort wordt er vaak genoeg een leraar wiskunde gevraagd om Nederlands te geven 'Want iedereen kan dat wel'. En dat is echt geen grapje.... Als dat soort dingen gebeuren, hoe moeten kinderen dan nog goed Nederlands leren? Het gaat gewoon steeds verder achteruit.. de eissen worden helaas lager. Maarja, ze komen zichzelf wel 'n keer tegen als niemand elkaar meer begrijpt.
Lyonesse schreef:[naam] schreef:Hey maar trouwens.. Kinderen leren tegenwoordig ook vaak slecht Nederlands op school. Toen ik nog op de basis- en middelbare school zat had ik al zo iets van.. uuh.. ik snap het wel, maar als je er moeite mee hebt is het echt niet te doen zo. En dat is volgens mijn moeder die zelf in het onderwijs zit inmiddels nog erger geworden. De leraren weten het zelf niet eens. Hetzelfde met Engels. Mijn moeder heeft studenten die al voor de klas staan en écht grove fouten maken. Die leren de kinderen het dus alweer fout aan. En nog erger: Door het leraren tekort wordt er vaak genoeg een leraar wiskunde gevraagd om Nederlands te geven 'Want iedereen kan dat wel'. En dat is echt geen grapje.... Als dat soort dingen gebeuren, hoe moeten kinderen dan nog goed Nederlands leren? Het gaat gewoon steeds verder achteruit.. de eissen worden helaas lager. Maarja, ze komen zichzelf wel 'n keer tegen als niemand elkaar meer begrijpt.
Op het MBO heb ik nog zoiets meegemaakt... We kregen een nieuwe leraar voor engels, en dus moetsen we onszelf voorstellen met een verhaaltje over onze hobby's enzo, zodat we konden worden ingedeeld in 3 groepen; a, b en c. De c groep sprak matig engels en moest extra opdrachten maken om bij te komen, de b groep sprak voldoende en volgde het normale lesprogramma en de a groep, hoefde de opdrachten niet te maken, alleen de toetsen. Verder waren ze de assistenten van de leraar. Op een gegeven moment kreeg ik het dus over paarden. Ik vertelde dat ik de studie "Equinestudies" had gedaan en dat ik zelf een "mare" had, die 4 "filly's" en 1 "colt" had gehad. Die woorden bestonden niet volgens hemNaah, wat voor leraar ben je dan?