Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:28

Trappen doet een paard (meestal) alleen uit kwaadwil :n

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:31

Casca schreef:
DJoysDesignz schreef:
Dat rode ding begon heel erg te overheersen in laatste versie ;) en kon niet zo snel kleur bedenken dus daarom even weg ;)

Misschien dan de omtrek van julius zwart maken en dan dat rode erbij?? Hij is niet zo stevig meer de laatste(n) :)

Ik heb in mijn vorige bericht 2 EDIT's toegepast... dit is wat sterker denk ik die laatste

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:32

In de wei trappen en bokken veel paarden uit joligheid naar onzichtbare objecten, daar zie ik weinig verkeerds in. Ik heb hier nog weinig kwade beesten in de logo`s terug gezien.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:32

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:34

DJoysDesignz schreef:
Ik heb in mijn vorige bericht 2 EDIT's toegepast... dit is wat sterker denk ik die laatste

Die laatste is inderdaad echt super! Sterker dan die andere 2. Deze mag het zo worden van mij hoor :D (Hij voldoet alleen niet helemaal aan Barts eisen geloof ik.)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:37

DJoysDesignzs schreef:
[EDIT - 2]
Afbeelding

Die vind ik erg mooi, ook qua kleuren. Paardje is nu ook iets minder 'massief'
Hoewel ik je eerste versie ook erg geslaagd vond, maar inderdaad BOKT mocht er wat meer uitspringen.
Ik weet niet of het mogelijk is dat paard in t zwart nog wat verfijnder te krijgen? (vooral voorbenen en oortjes en in zn geheel misschien iets kleiner/dunner?)

Ben het verder overigens eens met, weet niet meer wie t zei :+, maar dat het marketingtechnisch beter is een logo te vernieuwen dan totaal te veranderen. Daarom ook mijn keuze voor t logo van DJoysDesignzs :j

Casca

Re: Bokt is op zoek naar een nieuw logo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:39

@*volcano*: Ik zat juist te twijfelen of ik zou posten dat Julius nog wel iets dikkere lijnen mocht krijgen. Dan wordt hij weer iets steviger :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:41

@ Casa, ja alleen die voorbenen worden er zo 'propperig' van, in het laatste logo vind ik m overigens prima zo, maar geheel in het zwart wordt ie al snel weer iets te massief en overheersend.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:44

Ik heb mijn 2-kleuren-vectorlogo ook klaar inmiddels. Maar helaas voor jullie, ga ik em nog niet posten, omdat ik er eigenlijk niet zo van houd als iemand mijn idee gebruikt voor een eigen ontwerp ;)
Dus die van mij zien jullie in April pas :P

Ik zie hier al een aantal mooie logo's voorbij komen!
Die van DJoysDesignz springen er echt uit voor mij :)

Ik heb wel nog wat tips voor alle ontwerpers hier :D
Een logo moet in één blik te herkennen zijn, ook van veraf. De belangrijkste tip die wij op school altijd meekregen is: blijven kijken naar je logo. Print hem uit, en bekijk hem eens van veraf. Verklein hem tot avatar-formaat, en kijk of ie nog steeds goed te lezen en te herkennen is.. En zet hem eens om naar zwart-wit, en kijk of hij dan nog steeds even goed te lezen is.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:51

http://i40.tinypic.com/20zzdow.jpg
Beste versie! Erg geslaagd. Ben alleen nog benieuwd hoe die eruit ziet zonder het rode streepje.

*volcano* schreef:
DJoysDesignzs schreef:

Ik weet niet of het mogelijk is dat paard in t zwart nog wat verfijnder te krijgen? (vooral voorbenen en oortjes en in zn geheel misschien iets kleiner/dunner?)

Met verfijnen en nog dunner maken moet je uitkijken. Anders heb je kans dat kleine versies bij het drukken dicht lopen.

Saskia schreef:
http://members.chello.nl/m.staalenhoef/ ... g/logo.gif
Deze bedoel je?

Wat ik zo vreemd vind, is dat dat paard half wegzakt. Net of het in de modder zakt.
En ergens vind ik hem ook niet prettig 'lezen'. Een (NL) mens leest van linksboven naar rechtsonder. Deze gaat van linksonder naar rechtsboven. Dat is tegennatuurlijk.

Afbeelding

Zo om beter? :P
Ach, je blijft met dezelfde vorm zitten. Maar het wegzakken kan ik niets aan doen, dat is het ontwerp :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 01:52

ik vind die van jou echt super Knoffer!
Zo aangepast met die kleuren, lijnen enzo.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:15

Thnx!

MysticTinker schreef:
Ik heb wel nog wat tips voor alle ontwerpers hier :D
Een logo moet in één blik te herkennen zijn, ook van veraf. De belangrijkste tip die wij op school altijd meekregen is: blijven kijken naar je logo. Print hem uit, en bekijk hem eens van veraf. Verklein hem tot avatar-formaat, en kijk of ie nog steeds goed te lezen en te herkennen is.. En zet hem eens om naar zwart-wit, en kijk of hij dan nog steeds even goed te lezen is.

Agree. Vooral verkleinen en printen kan helpen. Draai je logo ook eens om. Dan valt het soms ineens op dat het evenwicht nog niet optimaal is. Kijk naar het geheel.
En kijk eens juist niet naar de vorm van je logo, maar naar de vorm eromheen (die er is als je je logo zou uitknippen). Dan kan je je logo ineens weer anders zien.
Ik begin meestal z/w en ga later pas denken aan kleuren. De vorm moet goed zijn.

Btw, 'je' bedoel ik hier uiteraard in het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:29

Saskia schreef:
Wat ik zo vreemd vind, is dat dat paard half wegzakt. Net of het in de modder zakt.
En ergens vind ik hem ook niet prettig 'lezen'. Een (NL) mens leest van linksboven naar rechtsonder. Deze gaat van linksonder naar rechtsboven. Dat is tegennatuurlijk.

Moet ik het niet met je eens zijn, eigenlijk. Een stijgende lijn (links laag, rechts hoog) wordt vaak als positief beoordeeld. Andersom heb je een dalende lijn en dat wekt meestal een negatieve indruk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 02:30

Knoffer ik vind het lettertype nog wat te speels, ik denk dat segoe print er mooier bij staat(had het even geprobeerd en ik vind het mooier en netter lijken.)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 08:40

DJoysDesignz schreef:
[EDIT - 2]
Afbeelding

Ik vind de jouwe echt het mooist tot nu toe :j
Het is heel herkenbaar, je ziet het oude logo er nog in terug en het is naar mijn idee de 'volwassen' look waar Bart
naar op zoek is. Verder springt het Bokt.nl er ook mooi uit, echt heel goed gedaan!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 08:49

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:14

Die van Knoffer steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit, met die laatste van DJD op een goede 2e plek.

Moet wel zeggen dat ik die van Knoffer, met de achterbenen naar rechts mooier vond, als andersom.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:15

Wat ik jammer vind van veel 'moderne' logo's is dat ze allemaal strak en koud zijn,het liefst grijs/blauw.
Een Bokt-logo mag wel wat 'gezelligheid' uitstralen van mij...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:42

_Nelleke_ schreef:
Mag ik als student Sales & Marketing Management jullie er op wijzen dat een logo veranderen commercieel gezien niet erg praktisch is. (Over hoe en wat mogen jullie pb-en, denk niet dat jullie op een heel marketinggerelateerd verhaal zitten te wachten ;) )

Als jullie dan toch wat willen veranderen om het logo handzamer te maken voor het borduren en bedrukken, wijk dan niet teveel af van het huidige ontwerp. Lijkt me dan een beter idee om het logo te 'verfrissen'.

Dit komt dan aardig in de buurt van het 'verfrissen' van een logo.
Afbeelding
van DJoysDesignz

Nu snap ik dat jullie vast goed hebben nagedacht over het veranderen van een logo, en dat jullie vast niet door 1 bijdehande bokker van het plan af stappen, maar wilde toch even mijn zegje doen. :+

(Overigens vind ik in bovenstaand logo Julius misschien wat te massief en de .nl teveel aanwezig. Maar zou het wel in die 'hoek' zoeken. :) )

Helemaal met je eens, ik werd uitgelachen toen ik zei dat het idd niet verstandig was om een logo totaal te veranderen .

Maar gezien jij in die business zit :D kun jij het wat meer onderbouwen.

Ik blijf erbij, niet teveel veranderen.
Ik zie logo's voorbij komen die hun doel missen, bokt is een paard dat , jawel , "bokt" dus niet steigerd of springt of rent etc ;)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 09:54

Oe hier wil ik me ook nog wel aan wagen :j

Maar nu ff geen tijd voor..

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:00

Echt een leuke opdracht. Ben alleen niet zo bekend in photoshop dus ik teken het maar. Mag ik leuke ideetjes hebben gooi ik ze vast wel op bokt.nl :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:03

En omdat western zich ook graag 'op de kaart' wil zetten, maar nu eenmaal toch behoudend 'anders' is :)

Afbeelding

Verder heb ik hele mooie en kunstzinnige dingen voorbij zien komen.
Het Team gaat daar nog een hele klus aan krijgen om uit te kiezen :)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:10

dubbeldun, ik neem aan dat ze een poll houden onder de bokkers.
Wel zal het logo aan bepaalde eisen moeten voldoen, het huidige logo is ivm foto van paard, te moeilijk borduren.
Dus zoekt men een abstracter logo, wat makkelijker printbaar is ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:12

Ik moet eerlijk toegeven die van Knoffer wel gaaf te vinden.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 10:15

Hier nog 2 ideetjes :o
Deze zijn (volgens mij) wat makkelijker te borduren, en hebben niet zo'n kerstsfeer :P

Afbeelding

Afbeelding