Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Casca schreef:DJoysDesignz schreef:Dat rode ding begon heel erg te overheersen in laatste versieen kon niet zo snel kleur bedenken dus daarom even weg
Misschien dan de omtrek van julius zwart maken en dan dat rode erbij?? Hij is niet zo stevig meer de laatste(n)
DJoysDesignzs schreef:[EDIT - 2]
*volcano* schreef:DJoysDesignzs schreef:
Ik weet niet of het mogelijk is dat paard in t zwart nog wat verfijnder te krijgen? (vooral voorbenen en oortjes en in zn geheel misschien iets kleiner/dunner?)
Saskia schreef:http://members.chello.nl/m.staalenhoef/ ... g/logo.gif
Deze bedoel je?
Wat ik zo vreemd vind, is dat dat paard half wegzakt. Net of het in de modder zakt.
En ergens vind ik hem ook niet prettig 'lezen'. Een (NL) mens leest van linksboven naar rechtsonder. Deze gaat van linksonder naar rechtsboven. Dat is tegennatuurlijk.
MysticTinker schreef:Ik heb wel nog wat tips voor alle ontwerpers hier![]()
Een logo moet in één blik te herkennen zijn, ook van veraf. De belangrijkste tip die wij op school altijd meekregen is: blijven kijken naar je logo. Print hem uit, en bekijk hem eens van veraf. Verklein hem tot avatar-formaat, en kijk of ie nog steeds goed te lezen en te herkennen is.. En zet hem eens om naar zwart-wit, en kijk of hij dan nog steeds even goed te lezen is.
Saskia schreef:Wat ik zo vreemd vind, is dat dat paard half wegzakt. Net of het in de modder zakt.
En ergens vind ik hem ook niet prettig 'lezen'. Een (NL) mens leest van linksboven naar rechtsonder. Deze gaat van linksonder naar rechtsboven. Dat is tegennatuurlijk.
Knoffer schreef:http://members.chello.nl/m.staalenhoef/ ... /logo2.gif
Zo om beter?
Ach, je blijft met dezelfde vorm zitten. Maar het wegzakken kan ik niets aan doen, dat is het ontwerp
_Nelleke_ schreef:Mag ik als student Sales & Marketing Management jullie er op wijzen dat een logo veranderen commercieel gezien niet erg praktisch is. (Over hoe en wat mogen jullie pb-en, denk niet dat jullie op een heel marketinggerelateerd verhaal zitten te wachten)
Als jullie dan toch wat willen veranderen om het logo handzamer te maken voor het borduren en bedrukken, wijk dan niet teveel af van het huidige ontwerp. Lijkt me dan een beter idee om het logo te 'verfrissen'.
Dit komt dan aardig in de buurt van het 'verfrissen' van een logo.
van DJoysDesignz
Nu snap ik dat jullie vast goed hebben nagedacht over het veranderen van een logo, en dat jullie vast niet door 1 bijdehande bokker van het plan af stappen, maar wilde toch even mijn zegje doen.
(Overigens vind ik in bovenstaand logo Julius misschien wat te massief en de .nl teveel aanwezig. Maar zou het wel in die 'hoek' zoeken.)