Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Strenger optreden tegen afz**ken van andere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:43

suleilitha schreef:
Als je echt depressief bent, heb je een psycholoog nodig, it's as simple as that!
En armpjes om je heen kun je beter niet op het net gaan zoeken, i.m.o.

Zeven op de tien weet nog niet eens dat ze het hebben, moeten we allemaal eerst vrij verklaart worden voor we wat posten ofzo? Daarom zijn gewone niet oordelende onderbouwde reacties nodig. En niet de foute normatieve ik heb een trap gekregen en dit hielp dus is het goed.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 23-11-08 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Onassa

Maar iemand die weet wat het betekent om echt depressief te zijn (en dan bedoel ik geen dip) weet ook dat je eerst tot het diepst van de bodem moet zakken om omhoog te kunnen klimmen.

Zammie

Kijk, er zijn mensen die inderdaad heel gemakkelijk over een probleem heenstappen en dan weer vrolijk verder leven. Helaas kan niet iedereen dit en daarom reageer ik dus in bijv. het topic van dat meisje wat zichzelf te dik vind niet. Omdat ik dus ook denk: mens waar maak je je druk om, maar ik reageer dan dus echt bewust niet! Waarom? Omdat ik vooral bij dit soort mensen niet kan inschatten hoe ze verder in het leven staan. Iemand dan gaan uitmaken voor dramaqueen heeft dan in mijn ogen niets met normaal reageren te maken, maar echt als kwetsend gepost... Waarom zet je het er anders neer? Niet om TS te helpen, want dan had je andere woorden en andere zinsopbouw gebruikt. Het respect is hier (helaas) soms ver te zoeken op bokt. Tuurlijk weet ik ook donders goed dat ik mijn eigen zegje heb en met name als het om het welzijn van paarden/dieren gaat, maar dat is omdat ik vind dat je voor een dier behoort op te komen als deze slecht behandeld wordt of zo...
Dus; eigen mening, prima, maar soms is het ook goed om eerst je post even door te lezen voordat je hem post en evt. nog even wat aan te passen Knipoog

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:44

Weet je, als iemand echt verdriet heeft, oprecht, kan ik daar best wel wat mee. Maar dat is vaak een andere schrijfstijl en ook een andere vorm van reageren...
Als alle reacties van iemand neerkomen op : ja maar ik ben zielig..dan haak ik af.
Wat wil je dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:44

suleilitha schreef:
Ja, en mensen die enerzijds schreeuwen om aandacht en anderzijds een spreekwoordelijke draai om de oren die vaak goedbedoeld is totaal verkeerd opvatten, tja wat zal ik er van zeggen Knipoog

Tel je zegeningen!!!!!!!!!! En vier het leven, vier je het leven niet dan laat je het vieren en daarvoor zijn we niet geboren, kom op zeg!!!!!

ja, en waarom denk je dat ze schreeuwen om aandacht?
Dat vind ik zo makkelijk te zeggen hè..

De meeste 'aandachttrekkers' hebben of gewoon heel weinig vrienden etc. Of te weinig aandacht thuis, alleen zien die aandachttrekkers dat zelf niet in.. En denken ze dat mensen hun aardiger vinden door interessant/zielig te zijn..

En ik denk niet dat je die mensen echt helpt door ze zo af te beulen, dat ze geen zielige verhaaltjes meer durfen te vertellen. Ik denk dat je die mensen beter kunt laten inzien wat hun daadwerkelijke probleem is. Zodat ze daar aan kunnen werken..

En zoals ik al zei, dat doe je imo niet door iemand af te beulen.. Dat wekt alleen maar weerstand op.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:45

katiavl schreef:
Daarom zijn gewone niet oordelende onderbouwde reacties nodig. En niet de foute normatieve dit heeft bij mij geholpen dus het is goed.

Dus eigenlijk zouden dit soort topics op bokt gewoon niet meer moeten worden toegestaan.

Je kunt onmogelijk verwachten van leken dat ze professionele hulp gaan bieden, sterker nog: zelfs een professional kan geen hulp bieden op afstand.

Pauline

Overigens, ik denk dat een echte depressie, misschien niet in het beginstadium maar later zéker te herkennen is. Ik kan me bv werkelijk suf ergeren aan iemand die zegt: ik ben depressief, terwijl het om een futiliteit gaat. Een depressie is een hel.

Onassa

Zammie schreef:
Dus; eigen mening, prima, maar soms is het ook goed om eerst je post even door te lezen voordat je hem post en evt. nog even wat aan te passen Knipoog

Of.....voordat je een topic start Knipoog

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:46

Weinig vrienden is een signaal over hoe je in het leven staat...

Meraki

Ik ga hier weg Lachen ik heb m'n statement wel gemaakt Knipoog ben het ergens wel met beide partijen eens..

ho wacht..

Pauline..

Dat moet ik écht ontkrachten.. ik ben al m'n vriendinnen kwijt..vraag me niet waarom.. maar
mijn remey-spaar-punten-kaart is écht vol! Waarom weet ik niet, ik zal wel héél apart zijn.
En ik mis écht die gezelligheid om me heen.

Maar een aantal vriendinnen, is gaan samenwonen.. of uit mekaar gegroeid.. en een andere is gewoon..
njah .. geen woorden voor.

Bloos

Maar.. ik sta positief in het leven.. heb er helemaal veel zin in.. maar heb geen vriendinnen.. ja .. 2/3 maar
niet écht vriendinnen Vingers aflikken
Laatst bijgewerkt door Meraki op 23-11-08 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Pauline schreef:
Weet je, als iemand echt verdriet heeft, oprecht, kan ik daar best wel wat mee. Maar dat is vaak een andere schrijfstijl en ook een andere vorm van reageren...
Als alle reacties van iemand neerkomen op : ja maar ik ben zielig..dan haak ik af.
Wat wil je dan?

Jij beoordeeld vanuit jou interpretatie dat het onecht is, die vorm van schrijven is jou interpretatie.
En hoeft zo eens niet te zijn.

Een goede prof vertelde ooit eens, een persoon ongeacht hulpverlener die zich in mensen kan verplaatsen, ongeacht hoe de boodschap word overgebracht. Is een empatisch persoon.

Boodschap zegt echt niks, spijtig dat mensen daar zoveel waarde naar hechte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:47

ThePast03 schreef:
katiavl schreef:
Daarom zijn gewone niet oordelende onderbouwde reacties nodig. En niet de foute normatieve dit heeft bij mij geholpen dus het is goed.

Dus eigenlijk zouden dit soort topics op bokt gewoon niet meer moeten worden toegestaan.

Je kunt onmogelijk verwachten van leken dat ze professionele hulp gaan bieden, sterker nog: zelfs een professional kan geen hulp bieden op afstand.

Daar ben ik het wel mee eens eigenlijk..

Edit: Bokt is en blijft een paardenforum, en voor niet paard-gerelateerde problemen zijn er andere forums.. Heftige dingen als depressies lijken me toch eigenlijk niet op zijn plaats op een paardenforum..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-11-08 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:47

Menino schreef:
ja, en waarom denk je dat ze schreeuwen om aandacht?
Dat vind ik zo makkelijk te zeggen hè..

De meeste 'aandachttrekkers' hebben of gewoon heel weinig vrienden etc. Of te weinig aandacht thuis, alleen zien die aandachttrekkers dat zelf niet in.. En denken ze dat mensen hun aardiger vinden door interessant/zielig te zijn..

En ik denk niet dat je die mensen echt helpt door ze zo af te beulen, dat ze geen zielige verhaaltjes meer durfen te vertellen. Ik denk dat je die mensen beter kunt laten inzien wat hun daadwerkelijke probleem is. Zodat ze daar aan kunnen werken..

En zoals ik al zei, dat doe je imo niet door iemand af te beulen.. Dat wekt alleen maar weerstand op.

Deze mensen kun je onmogelijk helpen todat ze er zelf achterkomen dat aandachtrekken niet de manier is om de aandacht te krijgen die je nodig hebt.

Beste remedie voor aandachttrekkers is nog altijd: geen aandacht geven. Knipoog

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:48

Menino schreef:

Maar als dat dan gedaan word door ze bijv. te zeggen dat het een idee kan zijn om naar de GGZ te gaan, word dat dus weer als aanval gezien terwijl dat eigenlijk de enige juiste oplossing zou zijn.

_Nancy

Pfoeh! Wat gaan we snel zeg..

Wat is imo?? Verward

Anoniem

En iemand die niet daadwerkelijk geholpen wil worden, valt niet te helpen...... mensen ik ga naar bed, fijne avond nog, he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:49

Truste!

Anoniem

Pauline schreef:
Wat wil je dan?

ik denk dat mensen die zielig gevonden willen worden ook best verdriet kunnen hebben..

Ze uiten het alleen op een manier die door de meeste als irriterend wordt beschouwd..
Denk dat je zo iemand het beste op een zo vriendelijk mogelijke manier op de feiten kan wijzen...

Dan iemand de grond in te trappen/ of juist diegene nog zieliger gaan maken..
Vind zulke gevallen wel moeilijk hoor.. Het kan mij ook mateloos irriteren als iemand weer met een zelfbedacht probleem komt..

Maar er is denk ik bijna altijd wel een onderliggend probleemn (aandachttekort), en da's het moeilijke..

lesilla

ThePast03 schreef:
katiavl schreef:

Toegestaan is een groot woord, door topics zijn er al mensen hulp gaan zoeken. Het diagnostiseren en remedieren zou ik niet missen.

Pauline

Katiavl gaat me niet om de boodschap maar om de herhaling van reageren..Als iemand zegt: ja ik ben altijd moe maar slaap nooit voor 3u. Krijgt als tip: ga eerder slapen, kweek een gezond levensritme, en het antwoord is: ja maar ik ben zo moe. Enz enz (dit verzin ik nu)...dan ben ik dat wel beu na een tijdje. Dat je moe bent snap ik, kan ik nog begrip voor inbrengen (waarom slaap je zo weinig dan? Wat is daar de oorzaak van?) maar ik ben geen hulpverlener.

Karl66

ThePast03, daar hebben we achter de schermen discussies over gehad. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat zo'n verbod niet echt zou werken. Het probleem blijft dat je nooit weet welke reactie voor TS het beste is en dat het dus in ieder geval geen zin heeft om elkaar te vertellen op welke manier je richting TS moet reageren. Met een schop onder de kont of met een aai over de bol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:50

_Nancy schreef:
Pfoeh! Wat gaan we snel zeg..

Wat is imo?? Verward

in mijn ogen/ in my opinion

Onassa

suleilitha schreef:
En iemand die niet daadwerkelijk geholpen wil worden, valt niet te helpen...... mensen ik ga naar bed, fijne avond nog, he!

Truste, slaap lekker.

ThePast03

katiavl schreef:
Boodschap zegt echt niks, spijtig dat mensen daar zoveel waarde naar hechte

Klopt, daar kijken zelfs de hulpverleners niet doorheen.

Dus hebben dit soort topics op internet al helemaal geen zin. Niet voor degene die hulp zoekt en niet voor degene die hulp proberen te geven.

Daar ligt het grootste probleem, niet in hoe mensen iets omschrijven of hoe ze reageren.

Dan zou je gewoon op elk soortgelijk topic moeten reageren met: zoek professionele hulp en meer niet.
Maar dat zal helaas nooit gebeuren.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 22:51

Onassa schreef:
Zammie schreef:

Of.....voordat je een topic start Knipoog

Dan nog is het aan jou of je er wel of niet wat in post. Ik heb zelf totaal niet de behoefte om hier wat voor topic dan ook te openen over "mijn problemen" maar ik kan me wel voorstellen dat er anderen zijn die dat wel hebben... Dan is het dus helemaal aan jezelf of je er wel of niet wat in zegt.

Een echte depressie wordt niet opgelost door alleen naar een psycholoog te gaan, begint met HA, tabletten, omgeving die weet wat er mee te doen en dan pas komt het reutje psycholoog enz. om de hoek kijken...En helaas is dit een ziekte die door weinig mensen in de directe omgeving meteen gezien worden, dus duurt het vaak erg lang voordat iemand doorheeft dat er wat mis is met iemand.