Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neroo

Re: Bokkers erg aanvallend naar de zwaardere/gezettere bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:26

Wat ik zo typisch vond is dat in het topic van mijn 1e les niks dan lovende reacties waren, en topic van les nr 2 is gewoon op slot gegaan Bloos!

Ik moet zeggen dat ik me er nu een stuk minder van aantrek dan vroeger.
Ik houd mijn pony goed in de gaten, ( en ik weet wanneer ie zich niet prettig voelt, na bijna 9 jaar ken ik dat beest door en door Clown) Ik probeer veel te variëren, longeer ook regelmatig, of leuk stukje wandelen, is voor beide goed Haha!

En hij komt nog altijd met zijn oortjes naar voren naar me toe gelopen, dus dat zit wel snor Lachen.

Ik ben bezig met afvallen, dus als alles volgens planning gaat herkennen jullie Nero en mij over een half jaar niet meer terug Haha!.

En om terug te komen op het onderwerp, persoonlijk vind ik het vervelend is het eindeloos herhaald wordt. En soms ontbreekt het aan respect, maar dat gaat ene oor in, andere oor uit Lachen.

Zal vast wel een gefrustreerd zieltje zijn dat eenzaam achter zijn pc niks te doen heeft Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:45

Ik vind het knap dat je zo kunt reageren Lachen

Ik hoop dat het lukt joh, het afvallen, zal zeker goed voor je zijn. Ik hoop wel dat je begript, dat, hoewel ik er een zeer uigesproken mening over heb, ik nog steeds wel respect heb voor jou als persoon.
Ik ben er van overtuigd dat je Nero beter zult kunnen rijden wanneer je minder weegt, echt, echt. Het plaatje ziet er dan niet alleen mooier uit, maar voor jou en je mooie pony is het ook fijner, en beter.
Verder weet je hoe ik er over denk Lachen Is allemaal neit vervelend bedoeld van mij Lachen

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 18:51

Ik heb net even een boek van klassieke dressuur en een boek van Lammert en Jet Haanstra erbij gepakt. Een stukje (aan het einde) uit het voorwoord van Lammert Haanstra, Training van ruiter en paard: 'Bovendien wijs ik erop hoe belangrijk het is voor een ruiter zelf iets aan zijn conditie te doen en vooral aan zijn lenigheid.'

Ook uit het boek van klassieke dressuur maak ik op dat je lichaam belangrijk is. 'Iedere ruiter, ongeacht of hij recreatief rijden, springen of dressuur beoefent, moet beschikken over een bepaalde lichamelijke fitness. Een goed getraind lichaam kan beter en sneller doelbewuste reacties en bewegingsaflopen verwerken.'
Pag. 32, Klassieke dressuur, Stefan M. Ratke

Nu ben ikzelf ook niet echt in topconditie, maar toch ben ik het wel eens met deze uitspraken.
Wel vraag ik me af, de iets forsere mensen, die kunnen toch ook beschikken over een goed getraind lichaam? Of zal een 'goed getraind lichaam' echt inhouden een stereotype sportschoolposter-model?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:03

Veel succes neroo het gaat je vast lukken

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:06

Yamcha schreef:
Ik vind het knap dat je zo kunt reageren Lachen

Ik hoop dat het lukt joh, het afvallen, zal zeker goed voor je zijn. Ik hoop wel dat je begript, dat, hoewel ik er een zeer uigesproken mening over heb, ik nog steeds wel respect heb voor jou als persoon.
Ik ben er van overtuigd dat je Nero beter zult kunnen rijden wanneer je minder weegt, echt, echt. Het plaatje ziet er dan niet alleen mooier uit, maar voor jou en je mooie pony is het ook fijner, en beter.
Verder weet je hoe ik er over denk Lachen Is allemaal neit vervelend bedoeld van mij Lachen

Je mag daar gerust een mening over hebben, natuurlijk!

Ik denk ook dat het als ik afgevallen ben, het beter zal gaan, zeer zeker!
Daarom vraag ik nu niet teveel van hem, enkel de basis, en hooguit half uur rijden Lachen
Daar doet ie het prima op, heb een tevreden beestje in de wei staan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 19:56

Annetje_ schreef:
Ik heb net even een boek van klassieke dressuur en een boek van Lammert en Jet Haanstra erbij gepakt. Een stukje (aan het einde) uit het voorwoord van Lammert Haanstra, Training van ruiter en paard: 'Bovendien wijs ik erop hoe belangrijk het is voor een ruiter zelf iets aan zijn conditie te doen en vooral aan zijn lenigheid.'

Ook uit het boek van klassieke dressuur maak ik op dat je lichaam belangrijk is. 'Iedere ruiter, ongeacht of hij recreatief rijden, springen of dressuur beoefent, moet beschikken over een bepaalde lichamelijke fitness. Een goed getraind lichaam kan beter en sneller doelbewuste reacties en bewegingsaflopen verwerken.'
Pag. 32, Klassieke dressuur, Stefan M. Ratke

Nu ben ikzelf ook niet echt in topconditie, maar toch ben ik het wel eens met deze uitspraken.
Wel vraag ik me af, de iets forsere mensen, die kunnen toch ook beschikken over een goed getraind lichaam? Of zal een 'goed getraind lichaam' echt inhouden een stereotype sportschoolposter-model?

Hmmm.... ken ook een kerel, die is werkelijk 2 meter in het vierkant, 1 bonk spieren is dat joh.... idd geen dikke buik, en niet zo'n sportschoolposter-type idd. Brede schouders, stierennek.... en een goede conditie heeft hij ook, om niet te zeggen uitstekend. Nou zal ik zo iemand niet op een ranke KWPN zetten.... maar om maar te zeggen, hij is idd heel fors, maar heeft een zeer goed getraind lijf.
Maar ik denk zo, dat hij ook wel een eindje over de 100 kg is, spieren zijn nu eenmaal veel zwaarder dan vet.... da's wel iets denk ik, om rekening mee te houden.
Vet kwijtraken is niet per definitie gewicht kwijtraken. Als je krachttreining doet, word je gegarandeerd zwaarder, omdat je spiermassa toeneemt. Dan kun je wel vet kwijtraken, en je ziet er (imo dan he Haha! ) stukken beter uit, maar.... lichter ben je bepaald niet.

Je hebt ook van die ielige vrouwtjes van 1,60, 1,65, maar omdat die dames wel flink bezig zijn op de sportschool, en niet alleen cardio, gaat dat wel richting de 60, 70, kg. Is niet erg, en niets teveel, maar wat ik ermee wil zeggen, is dat sporten niet automatisch betekent dat je afvalt Clown

Overigens ben ik het ermee eens, dat als je van je paard vraagt een atleet te zijn, je dat zelf ook zult moeten zijn.... je kunt nu eenmaal idd beter en sneller reageren op de bewegingen en op bepaalde acties, wanneer je lijf je niet in de weg zit. Al ken ik ook zwaardere mensen die verassend lenig blijken te zijn, en sneller dan je denkt.... gewicht zegt niet alles over lenigheid.

Neroo schreef:
Je mag daar gerust een mening over hebben, natuurlijk!

Ik denk ook dat het als ik afgevallen ben, het beter zal gaan, zeer zeker!
Daarom vraag ik nu niet teveel van hem, enkel de basis, en hooguit half uur rijden Lachen
Daar doet ie het prima op, heb een tevreden beestje in de wei staan Haha!

Leuk dat je dat met me eens bent! OK dan!

Ik ben blij dat Nero tevreden en gelukkig is, goed om te horen. Ook super van je dat je daarmee aan het werk gaat, hoor!

En dát is precies de reden waarom ik doorga mijn mening erover te geven. Natuurlijk zal ik die onderbouwen, zodat het ook zinvol is dat te doen Lachen
En als daardor weer ruiters er wat mee doen, en op een eerlijke en positieve manier naar zichzelf kijken, weet ik weer waarom ik het doe Lachen

Het is helemaal niet de bedoeling om mensen af te kraken en af te branden, het is meer om wat inzicht te verschaffen.... Lachen

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 20:22

Yamcha, dat spieren meer wegen dan vet ben ik het zeker mee eens, maar ik denk wel dat die 'kerel' haha, als je m naast iemand neer zet die ook een eindje over de 100 kg is, maar dan niet in spiermassa, dat die kerel toch beter in staat is om

'beter en sneller doelbewuste reacties en bewegingsaflopen te verwerken'

Dus als je een paard hebt wat geschikt is voor dat gewicht, en niet een ranke KWPN (daar zou ik 100 kg nietspier ook niet op zetten), denk ik dat je met 100 kg spiermassa toch enigszins in het voordeel bent.

En ik doelde ook niet echt op het gewicht met m'n vorige post, maar inderdaad op de conditie Ja

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 21:51

Annetje_ schreef:
Yamcha, dat spieren meer wegen dan vet ben ik het zeker mee eens, maar ik denk wel dat die 'kerel' haha, als je m naast iemand neer zet die ook een eindje over de 100 kg is, maar dan niet in spiermassa, dat die kerel toch beter in staat is om

Dus als je een paard hebt wat geschikt is voor dat gewicht, en niet een ranke KWPN (daar zou ik 100 kg nietspier ook niet op zetten), denk ik dat je met 100 kg spiermassa toch enigszins in het voordeel bent.

En ik doelde ook niet echt op het gewicht met m'n vorige post, maar inderdaad op de conditie Ja

Hmm, een iets forser iemand kan ook een snel reactie vermogen hebben hoor;)
Weet niet precies of dat is waar het op doelt namelijk ik ben nooit van een paard fagevallen dat wegsprinten of ineens de bak rand eng vond en opzij sprong, wel van een pony die weigerde met springen haha maakte zo een koprol.
Ben ook wat forser maar dat vind ik niks zeggen over mijn reactie vermogen!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:03

Neroo schreef:
Wat ik zo typisch vond is dat in het topic van mijn 1e les niks dan lovende reacties waren, en topic van les nr 2 is gewoon op slot gegaan Bloos!

Ik moet zeggen dat ik me er nu een stuk minder van aantrek dan vroeger.
Ik houd mijn pony goed in de gaten, ( en ik weet wanneer ie zich niet prettig voelt, na bijna 9 jaar ken ik dat beest door en door Clown) Ik probeer veel te variëren, longeer ook regelmatig, of leuk stukje wandelen, is voor beide goed Haha!

En hij komt nog altijd met zijn oortjes naar voren naar me toe gelopen, dus dat zit wel snor Lachen.

Ik ben bezig met afvallen, dus als alles volgens planning gaat herkennen jullie Nero en mij over een half jaar niet meer terug Haha!.

En om terug te komen op het onderwerp, persoonlijk vind ik het vervelend is het eindeloos herhaald wordt. En soms ontbreekt het aan respect, maar dat gaat ene oor in, andere oor uit Lachen.

Zal vast wel een gefrustreerd zieltje zijn dat eenzaam achter zijn pc niks te doen heeft Vork

Goh meis ik heb zon rescpect voor je, hoe doe je dat?
Zo aangevallen worden en dan zo stijlvol en met klasse reageren, daar kunnen heel wat bokkers nog wat van leren.
Ik vond jou fotoos zo mooi, en al wat je kreeg was kritiek op je uiterlijk, zo walgelijk echt waar.
Ik vind je zon geweldig mens dat je dit zo weg kunt wuiven klasse wijfie, dikke knuf voor Neroo

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:09

Ik denk dat ik gewoon netjes opgevoed ben ofzo haha Huilen van het lachen

Nee ik weet niet, ik heb gewoon een dikke ( Huilen van het lachen ) huid!

Annetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:25

Seleentj, Ik weet niet of dat wat jij nu aangeeft (reageren op een paard dat schrikt), of dat precies is waar ze in dat boek op doelen.

Maar omdat ik toch niet zogoed wist wat ik hierop moest antwoorden heb ik even gegoogled , reactievermogen is voor een deel genetisch, en kan ook worden beinvloed door sporten en pepmiddellen zoals red bull etc. aldus een fora gevonden door google.
Dus als dat wel is wat ze in dat boek bedoelen is het gewoon zo dat als een iets forser persoon (en dan niet in de zin van spierbonk zoals Yamcha aanduidde) veel sport ook een supersnel reactievermogen kan hebben. Haha!

Ik lees ook in dat boek dat 'in eerste instantie de ruiter met een sportief figuur in staat zal zijn in alle situaties doelgericht op zijn paard in te werken'. Dus ik denk dat ze daar een beetje op doelen, dat als je lijf niet in de weg zit dat het in dat soort gevallen gewoon makkelijker gaat. Knipoog

Hahaha, laat ook maar, ik begin van alles door elkaar te halen en raak in de war. Maar ik ben best in staat om van mening te veranderen. Clown

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:30

Neroo schreef:
Ik denk dat ik gewoon netjes opgevoed ben ofzo haha Huilen van het lachen

Nee ik weet niet, ik heb gewoon een dikke ( Huilen van het lachen ) huid!

je Bent gewoon een wereldwijfie!!!!!!!!!
Succes met je les verder, enne je hebt een prachtpaardje, paarsje setje vond ik ook super.
Bij mij is het ook altijd rose of paars erg he Haha! Haha! Haha!

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 22:32

Haha dankje Haha!

Zoiets is altijd leuk om te horen Haha!

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 00:17

Annetje_ schreef:
Seleentj, Ik weet niet of dat wat jij nu aangeeft (reageren op een paard dat schrikt), of dat precies is waar ze in dat boek op doelen.

Maar omdat ik toch niet zogoed wist wat ik hierop moest antwoorden heb ik even gegoogled , reactievermogen is voor een deel genetisch, en kan ook worden beinvloed door sporten en pepmiddellen zoals red bull etc. aldus een fora gevonden door google.
Dus als dat wel is wat ze in dat boek bedoelen is het gewoon zo dat als een iets forser persoon (en dan niet in de zin van spierbonk zoals Yamcha aanduidde) veel sport ook een supersnel reactievermogen kan hebben. Haha!

Ik lees ook in dat boek dat 'in eerste instantie de ruiter met een sportief figuur in staat zal zijn in alle situaties doelgericht op zijn paard in te werken'. Dus ik denk dat ze daar een beetje op doelen, dat als je lijf niet in de weg zit dat het in dat soort gevallen gewoon makkelijker gaat. Knipoog

Hahaha, laat ook maar, ik begin van alles door elkaar te halen en raak in de war. Maar ik ben best in staat om van mening te veranderen. Clown

Sorry dacht dat het over het reactie vermogen ging haha
Ik raak ook door de war van al die citaten enzo dusje bent niet de enigste Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:13

Annetje_ schreef:

Ben het met je eens hoor Lachen

Die kerel waar ik het over had, wil trouwens niet op een paard, hij vindt zichzelf er te zwaar voor Huilen van het lachen
En hij vindt paarden te groot Huilen van het lachen
Seleentj schreef:
Hmm, een iets forser iemand kan ook een snel reactie vermogen hebben hoor;)
Weet niet precies of dat is waar het op doelt namelijk ik ben nooit van een paard fagevallen dat wegsprinten of ineens de bak rand eng vond en opzij sprong, wel van een pony die weigerde met springen haha maakte zo een koprol.
Ben ook wat forser maar dat vind ik niks zeggen over mijn reactie vermogen!

Toch... heeft iemand die meer spieren heeft als vet, vaak een iets betere reactie, maar vooral meer controle over het lichaam.
Wat je goed moet begrijpen, is dat dat algemeenheden zijn.

Een algemeenheid is bijvoorbeeld dat een KWPN-er tussen de 1.60 en 1.75 zit, qua maat. Nu heb je natuurlijk ook KWPN-ers die groter of kleiner zijn, maar dat zijn er in verhouding met de rest zó weinig, dat dat uitzonderingen zijn. De gemiddelde KWPN is geen 1.80.
1.50 is ook geen gemiddelde maat voor een KWPN.

Dat jij blijkbaar een goede controle over je lijf hebt, en snel kunt reageren, is fijn voor je, maar het haalt mijn stelling niet onderuit. Jij bent dan de uitzondering die de algemene regel bevestigt. Snap je me? Lachen

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:19

Ligt er ook aan hoe je te zwaar bent denk ik?

Ik heb wel overgewicht, maar mijn lijf staat nog wel in verhouding met elkaar. Denk dat dat ook scheelt, dan dat het zich op 1 bepaalde plek heeft opgehoopt!

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 12:32

Neroo schreef:
Ligt er ook aan hoe je te zwaar bent denk ik?

Ik heb wel overgewicht, maar mijn lijf staat nog wel in verhouding met elkaar. Denk dat dat ook scheelt, dan dat het zich op 1 bepaalde plek heeft opgehoopt!

hier hetzelfde, ik wordt meestal qua gewicht 10 kilo onder mijn echte gewicht geschat, gewoon omdat alles in verhoudingen staat.

Maar nu over het onderwerp van dit topic. Ik denk zelf dat iedereen wel kritiek krijgt op iets. De een is te dik voor zijn paard, de ander te dun, de een mishandeld zijn paard omdat hij zijn tenen niet naar binnen kan draaien, de ander is misvormd omdat volgens sommige mensen zijn tenen te ver naar binnen staan. (Dit heb ik serieus ergens zien staan, ik maak geen grapje.) De meeste mensen maken er niet zo'n punt van, maar de "dikkere" mensen zijn er meestal al gevoelig voor. Ze zouden moeten weten dat van een schermpje niemand kan zien of je te zwaar bent.
Er is toch zoiets van dat een paard iets van 15% van zijn eigen gewicht kan dragen? Ik vraag me altijd af hoe mensen van een schermpje kunnen zien hoeveel een paard weegt en hoeveel een ruiter.

Maar, als je niet tegen kritiek kan over dat je te zwaar bent, post je gewoon geen foto's. Net zoals als je er niet tegen kan dat je kritiek krijgt over je handen, doe er dan wat aan en post dán foto's.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:07

tja en dat is gewoon de reden waarom ik geen foto's plaats.
zo is bokt nu eenmaal en zo zal het ook niet veranderen.
ook heb een maatje meer ( heb dan wel geen kleine pony)
maar goed, ik wordt overal ook voor alles en nog wat uitgemaakt, maar als een goede ruiter in de omgeving zegt dat ik mijn paard beter voor elkaar heb dan de slanke dennetjes, dan doet mij dat heel veel..
ik kijk altijd naar het welzijn van mijn paard, wissel de training af, regelmatig komt de fysio naar stal en regelmatig laat ik mijn zadel controleren!

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:24

Ik snap het nog steeds niet, ben blond;)
Bij mij staat ook alles in verhouding, en ben lang dus dat is ook me voordeel. Heb wel nog steeds moeite met bikini's enz...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:09

Dela schreef:
tja en dat is gewoon de reden waarom ik geen foto's plaats.
zo is bokt nu eenmaal en zo zal het ook niet veranderen.
ook heb een maatje meer ( heb dan wel geen kleine pony)
maar goed, ik wordt overal ook voor alles en nog wat uitgemaakt, maar als een goede ruiter in de omgeving zegt dat ik mijn paard beter voor elkaar heb dan de slanke dennetjes, dan doet mij dat heel veel..
ik kijk altijd naar het welzijn van mijn paard, wissel de training af, regelmatig komt de fysio naar stal en regelmatig laat ik mijn zadel controleren!

Dat is een rare opmerking, dat jij je paard beter voor elkaar zou hebben dan de slanke dennetjes, hij kent niet alle slanke dennetjes, dus vrij onzinnnige opmerking imo Clown
Kan-ie beter gewoon zeggen dat jij je paard lekker voor elkaar hebt Lachen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:10

yachma; ik denk dat hij het zo bedoeld van de mensen die hij ook les geeft.
Ik snap in ieder geval wat je bedoelt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:26

Ik heb flarden van dit topic gelezen en het valt mij zelf steeds meer op dat er maar 1 beeld goed is hier, en dat zijn die mensen die maatje 36 hebben en een op en top sportpaard onder hun kont hebben.

Zo ook met topics die bijvoorbeeld over de klassieke of academische rijkunst gaan. Heel veel mensen verwachten amazones/ruiters te zien die rijden als de spaanse rijschool, terwijl erg veel nog maar aan het begin daarvan staan. En zoals Dani bij -1 van de basis staat.

Zodra het niet in hun straatje past dan voelen ze zich aangevallen en dan wordt de TS koste wat het kost onderuit gehaald om het 'gevaar' tegen te vechten.

Dit klinkt heel raar, maar imo is het wel zo.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:32

mmmmmmmmm maatje 36? dat had ik voor mijn zwangerschap hihi.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:40

Ik ben ook iemand met een een maatje meer, maar denk dat het dan ook te maken heeft op watvoor paard je stapt. Ik plaats ook gewoon foto's (profiel, HAW) en heb nog nooit commentaar gekregen, hoewel als ik naar de gewichtstabelletjes kijk, ik in de gevarenzone zou zitten. Ik zie hier regelmatig bokkers met een maatje meer, waarvan ik denk: "Waarom stap je in vredesnaam niet op een groter/ sterker paard"? Denk dat het daar vooral mee te maken heeft. En een slank persoon die op een kleine pony gaat zitten, krijgt ook genoeg commentaar.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:45

Mijn moeder is een hele sterke vrouw, echt een type dat zich niet op de kop laat zitten, niet lui is, van werken houdt en als ze iets wil het meteen doet.

Er was een tijd dat ze dagenlang op de crosstrainer stond, anderhalf á twee uur per dag.
Mijn moeder is niet te dik. Ze is misschien wat breder dan een normaal mens. Maar wat ze ook doet, ze valt niet af! Het lukt gewoon niet, en dat heeft ze al heel haar leven.

Ik was samen met haar op vakantie en toen kwam haar nichtje bij ons een avond, en die zei dat ze mijn moeder wel dikker vond geworden. Ze barste in tranen uit, en zei dat als iemand dat tegen je zegt, dat je het je hele leven onthoudt. Dat is het aller aller ergste om te horen.

Ik daar en tegen ben echt dun en als ik een tijdje beter mijn best doe wordt ik meteen veel dunner. Toen ik op mijn ongezonde-dunste-periode was(bij mij ging het ook helemaal niet goed toen hoor) zei de vader van een vriendinnetje van me; 'Jeetje, jij bent dik geworden, ja je hebt echt een dikker hoofd' Ik was toen in mijn wanhopigste periode en heb toen 2 dagen helemaal niks kunnen eten.

Aan neroo: Meid, ik vind je er fantastisch uitzien, je lijkt me een super gezellig en vrolijk kind, je staat altijd lachend op de foto zie ik in je profiel. En ik vind ook nog eens dat je super goed rijdt en het er eigelijk niet storend uit ziet.
Supergoed dat je wil en aan het afvallen bent. Heel erg knap!