tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

ja, omdat...
300 (73%)
nee, omdat...
106 (25%)
anders, omdat...
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 409

Anoniem

Re: tem systeem op pb's, lijkt je dat wat of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:04

runningkawa schreef:
Een jurist...die kan ik als ik wil gewoon iedere pb doorsturen waarvan ik denk dat het nodig is...tem of niet.

Oja dat kan je rustig doen hoor, kost je alleen iedere keer 75 euro en ze doen er niets mee zolang ze niet voor je deur staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:07

misschien heb ik geld teveel... het gaat mij erom dat het kan...terwijl jij dat misschien niet wilt...maar daar heb jij geen zeggenschap over...zo simpel is het.
En of ze er wat mee doen...denken we anders over en ga ik het niet meer over hebben...is al aan bod geweest.

Dus wat is het verschil in een pb doorsturen of een tem?
Tem geeft eerlijk beeld...pb alleen wat de pb-er wil dat er bekend is.
Beide geen garantie voor prive tussen 2 mensen.

Daar draai jij steeds maar omheen zonder te antwoorden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:08

Het fijne van PB's is, is dat je nadat je besloten hebt ze niet te lezen, ook gewoon kan verwijderen Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:12

runningkawa schreef:

is niet te realizeren daarom geef ik dr geen antwoord op Lachen
Stel jij temt op een PB met als inhoud "Jij bent een trut ik ga blubber in je tuin gooien"
Dan is dat schitterend, alleen weet jij als moderator hoeveel PB's hier aan voorafgegaan zijn? NEE.
En daarom vind ik het niet zinvol om daar verder overin te gaan zitten.

runningkawa schreef:
misschien heb ik geld teveel... het gaat mij erom dat het kan...terwijl jij dat misschien niet wilt...

Ojeej....moet ik nu bang gaan worden Haha! Haha!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:12

Waarom is het zo belangrijk dat een user(s) gestraft gaat worden?
Gewoon de desbetreffende user(s) op de foeistand zetten en negeren die hap.
En de PM gewoon niet openen.
Het maakt toch geen r**t uit of de verzender weet of je hem wel op niet geopent hebt?
Ik vind dat er op deze manier van het slechte van de mens wordt uitgegaan.
Is het dan zo belangrijk dat je 'vijand' gestraft wordt? Verward
Ik begrijp hier werkelijk niets van.
Bokt is niet meer dan een forum waar je te gast bent.
Niemand verplicht me te Bokken en niemand zal mij hier met negatief gedrag kunnen doen wanhopen.
Bokken is gewoon leuk (meestal) Haha! en moet vooral ook leuk blijven.
Door zelf eens het positieve te zien i.p.v. al dat negatieve, zal de forumwereld een stuk ontspannender en leuker worden.
Bokt is toch niet zo belangrijk dat het je dagelijks leven of humeur kan beïnvloeden.
Gewoon tot 10 tellen en je niet drukker maken dan nodig is.
Zie de positieve en leuke dingen en zorg dat je 'vijanden' niet je forumleven laat verpesten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:18

hopla schreef:
Zie de positieve en leuke dingen en zorg dat je 'vijanden' niet je forumleven laat verpesten.

Hmmzz..zie dat persoonlijk toch echt even andersom hoor Hopla, ik bepaal zelf of iets wordt verpest voor mij of niet, daar heeft een medebokker niet veel op in te brengen gelukkig.
Kan voor mezelf heel goed bepalen of ik het wel of niet gezellig vindt Ja

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:21

Chiqa schreef:
hopla schreef:

Hmmzz..zie dat persoonlijk toch echt even andersom hoor Hopla, ik bepaal zelf of iets wordt verpest voor mij of niet, daar heeft een medebokker niet veel op in te brengen gelukkig.
Kan voor mezelf heel goed bepalen of ik het wel of niet gezellig vindt Ja

Dat zeg ik Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:26

verdomd Hopla je heb gelijk Haha! Haha!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:28

Wel, Hopla, ik ben het niet vaak met je eens, maar in dit geval dus wel helemaal Lachen
Ik snap echt niet dat mensen zich zo storen aan wat anderen tegen hen zeggen.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:29

Haha! Haha!
Je hebt een mooie avatar Tieneke

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:04

faye schreef:
Stalking zoals bedoeld in de link is iets heel anders dan een paar banketstaaf pb's op een forum. Daar doet de politie niets mee, zeker niet als je het zelfde terug doet Knipoog
Onzin dus.

Ik had een exvriendje die mij via bokt stalkte.. Klöte peebeetjes sturen, mij lastig vallen, mij voor gek wijf uitmaken, dat ik borderline zou hebben en dood moest vallen enz ( heel vermoeiend ) hij emailde me ook op mijn privemail. Ik negeerde hem, maar hij bleef me lastig vallen.. Zijn account werd gebanned, er kwam een volgende enz..

Ik heb toen het heel erg ging vervelen de wijkagent gebeld. Die heeft hem gebeld en daarna was het afgelopen..

Dus dat de politie niks doet aan "berichtjes van een forum" Is simpelweg niet waar! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:06

Chiqa schreef:
runningkawa schreef:

is niet te realizeren daarom geef ik dr geen antwoord op Lachen
Stel jij temt op een PB met als inhoud "Jij bent een trut ik ga blubber in je tuin gooien"
Dan is dat schitterend, alleen weet jij als moderator hoeveel PB's hier aan voorafgegaan zijn? NEE.
En daarom vind ik het niet zinvol om daar verder overin te gaan zitten.

runningkawa schreef:
misschien heb ik geld teveel... het gaat mij erom dat het kan...terwijl jij dat misschien niet wilt...

Ojeej....moet ik nu bang gaan worden Haha! Haha!

Nee je hoeft niet bang te worden, het gaat gewoon erom dat ik door kan sturen waar ik zin in heb en dat jij daar geen vat op hebt.

Het is wel te realizeren, niet willen realizeren is een andere categorie.

Citaat:
weet jij als moderator hoeveel PB's hier aan voorafgegaan zijn? NEE.

JA

Nogmaals lees jij wel? Of doe je deze dingen expres? Iedereen snapt het behalve jij...en nu geef je me doorgaans niet het idee dat je dom bent...dus waarom snap je het nu herhaaldelijk niet??
Heeft de rest ook geen last van, dus ook geen storing in de berichten van de zender.

Maar nog een keer voor chiqa:
Vroegah was het zo dat als je een pb verstuurde dat de hele pb reeks met die persoon onder in beeld stond.
Dat is dus technisch gewoon mogelijk.

Bij het gewone tem systeem kun je ook niet rommelen in een bericht.

Voeg deze 2 samen en je hebt de hele geschiedenis zonder gerommel.

De mods weten dus wel precies wat er vooraf gegaan is.

Daarom ben ik dus voor een tem systeem.
Nu kun je gewoon die enkele pb sturen dat iemand die stront in die tuin gaat gooien aan die mod...dat geeft nogal een krom beeld als er 10 andere pb's aan vooraf gegaan zijn...maar je het gewoon eens zat bent en je dan zoiets uiteindelijk zegt. Dat geeft een heel ander beeld dan dat dat je eerste pb zou zijn.

Met een tem systeem kan dat niet meer.
Dan is het duidelijk hoe het in elkaar zit.

Daarom snap ik (en gezien de poll lijst en andere antwoorden hier) niet wat er op eerlijkheid tegen kan zijn.
Want daar heb je het over...eerlijkheid over wat er achter de schermen gebeurd.
Prive is het net zoveel als dat je gewoon een pb verstuurd. Dus dat kan geen argument zijn.

Of men moet bang zijn voor die eerlijkheid...ja dan kan ik de weerstand snappen...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:17

Er hebben 148 mensen gestemd. Dat is niks als je kijkt naar het aantal actieve users. Dus ook helemaal niet representatief voor de actieve bokt-populatie.
Dus sorry, maar het argument van veel voors gaat niet op bij mij.

Verder: inderdaad kan iemand rommelen aan de inhoud van je PB als hij of zij die doorstuurt. Dat is het mooie eraan. Mijn privacy wordt niet geschonden want niemand kan nog bewijzen dat ik dat ook daadwerkelijk geschreven heb.

Verder ben ik het volledig eens met hopla en Karl.

En ik hoop van harte dat PRIVécommunicatie ook privé blijft, zonder dat mods daar agentje moeten bij spelen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:19

Tallie_Ho schreef:
faye schreef:
Stalking zoals bedoeld in de link is iets heel anders dan een paar banketstaaf pb's op een forum. Daar doet de politie niets mee, zeker niet als je het zelfde terug doet Knipoog
Onzin dus.

Ik had een exvriendje die mij via bokt stalkte.. Klöte peebeetjes sturen, mij lastig vallen, mij voor gek wijf uitmaken, dat ik borderline zou hebben en dood moest vallen enz ( heel vermoeiend ) hij emailde me ook op mijn privemail. Ik negeerde hem, maar hij bleef me lastig vallen.. Zijn account werd gebanned, er kwam een volgende enz..

Ik heb toen het heel erg ging vervelen de wijkagent gebeld. Die heeft hem gebeld en daarna was het afgelopen..

Dus dat de politie niks doet aan "berichtjes van een forum" Is simpelweg niet waar! Haha!

Ja dat is leuk als je dicht bij elkaar woont maar denk je nou echt dat de wijkagent in friesland zijn collega in Limburg gaat inschakelen? In mijn werk ontvangen we regelmatig doodsbedreigingen, poederbrieven en bommeldingen, we doen elke keer aangifte, maar er gebeurt niets mee. DUs ik wens je als particulier heel veel succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:21

Hoeveel mensen stemmen er op bijv de pol over nieuws of HAW?
Vast geen 10.000 Haha!
Het is duidelijk dat er meer mensen geintereseerd zijn dan het kleine groepje dat ook post...alleen niet iedereen wil de vingers branden...want ben je het niet eens met het beleid sta je op een zwart blaadje.
Kan me voorstellen dat niet iedereen daar zin in heeft.
En dat zie je ook aan de poll, veel meer stemmers dan posters.

Oh..dus jij bent er voorstander van om iemand trut te noemen...een ander meld dat en dan kun jij tenminste liegen..nee hoor heb ik niet gezegd.

Dat is dus idd wat er nu gebeurd... eerlijkheid ja...echt eerlijk...

En prive is het nu al niet...alleen kan die zogenaamde prive nu verdraait worden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:33

Wat heb je te verbergen dat mods de pb's niet mogen lezen?
Neem aan dat ze alleen toegang/toesteming krijgen op getemde pb's?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:37

RK: Zoals jij nu mijn post verdraait? Knipoog Haha! Waar staat er dat ik iemand trut wil noemen?
Ik wil niemand een trut noemen. Ik wil enkel dat niemand mijn privéberichten in oorspronkelijke staat naar buiten kan brengen (en naar buiten bedoel ik op bokt zelf). Ik heb betere dingen te doen gelukkig dan mensen voor trut uitmaken, ik hang nogal fel de waardes van goed discussiëren aan Ja Ik vind het altijd van hoger niveau getuigen om dus te blijven argumenteren, doet de ander dat niet zegt dat veel meer over de ander dan over mij Lachen

Je mag het op bokt best oneens zijn met het beleid, zolang je er constructief mee omgaat. Als je het er echt niet mee eens bent van alle kanten lijkt het me logisch dat je hier niet gewenst bent maar zelf ook niet wilt komen. Dus ik denk niet dat zoveel mensen bang zijn om hun vingers te branden maar simpelweg dit niet belangrijk genoeg vinden. Want dat is bokt, als ze het interessant vinden post iedereen wel zijn zegje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:37

Dat lijkt me ook..
Als je niets te verbergen hebt is er ook niets aan de hand.

Net als camera's in de stad...ze hangen ze maar op...ik jat niet..dus geef er niets om.
Geeft alleen veiliger gevoel..en er is ook gebleken dat er op die plaatsen minder criminaliteit is.

Dus weten dat een pb geschiedenis onveranderd getemd kan worden geeft ook wel de nodig rust achter de schermen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:39

Ik verdraai niets...
Ik zeg alleen dat met wat jij zegt dat dus mogelijk is.
Neem als jij elk ander...

Genoeg mensen die het wel belangrijk genoeg vinden om te stemmen...maar deze personen zie ik niet hier posten...
Als ze er niets om gaven stemde ze ook niet...zo simpel is het Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:50

Maar ik vind niet dat er genoeg mensen gestemd hebben.

Het is idd mogelijk, daar heb je gelijk in. Dat risico neem ik dan liever dan dat mijn PB's openbaar zijn. Dat vind ik ze nu dus niet, aangezien je ze wél kunt doorsturen maar nooit meer kuhnt bewijzen of ze authentiek zijn.

Je vergelijkingen gaan voor mij meestal niet op heb ik gemerkt Haha! Ik vind een camera in de stad iets heel anders, want het gedrag dat ik op straat vertoon (wandelen vooral) is heel anders dan mijn gedrag in PB's (waar ik dingen vertel).

Thuis heb ik trouwens ook niks te verbergen. Maar daar hoeft niemand mee te kijken. Omdat het prive is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:51

Maar goed, er is al aangegeven dat er geen tem systeem komt, dus kunnen we er net zo goed over op houden.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:58

Vanaf het moment dat je je op straat/in de stad begeeft, bevind je je in het openbaar. Kan je dus niet vergelijken met pb's. Want het draait allemaal net om dat verschil.

Dat je op een zwart blaadje komt als je het oneens bent met het beleid is echt absolute onzin. Wat Poes zegt: je mag het zeker oneens zijn met het beleid, zolang je er maar constructief mee omgaat. En ja, dat is mogelijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:03

faye schreef:
Ja dat is leuk als je dicht bij elkaar woont maar denk je nou echt dat de wijkagent in friesland zijn collega in Limburg gaat inschakelen? In mijn werk ontvangen we regelmatig doodsbedreigingen, poederbrieven en bommeldingen, we doen elke keer aangifte, maar er gebeurt niets mee. DUs ik wens je als particulier heel veel succes!

Kijk, dat is een aanname die voor jou wat verkeerd valt.. Tong uitsteken Hij woont/woonde in Helmond ( neem aan dat ik je niet hoef te vertellen waar dat ligt? Tong uitsteken )

En ik 20 km onder Rotterdam..

Dat is toch al gauw een kilometertje of 100/125 denk ik.. Als het niet wat meer is..

Dus dicht in de buurt? Niet echt, tenzij je 100 kilometer snel kunt lopen Haha! Mijn wijkagent heeft ook zijn wijkagent niet gebeld, nee, hij heeft de stakker in kwestie even gebeld.. Was genoeg hoor, heb hem niet meer gehoord Clown Het is inmiddels een goede 3 jaar stil Clown

Ik denk dus dat het per gebied/wijkagent verschilt, dus het kan zijn dat ze bij jullie geen moeite doen, maar de mijne in dit geval deed dus wel moeite Lachen Ook voor "alleen maar pb'tjes via internet" Haha! Ik zou dus niet iedereen over 1 kam scheren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:08

Dan heb je mazzel gehad met een betrokken wijkagent. Wees maar blij, zo ben ik ooit van een stalkende ex afgekomen doordat bevriende agenten een bezoekje bij hem thuis hebben afgelegd. Ook dat was mazzel.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:14

faye schreef:
Dan heb je mazzel gehad met een betrokken wijkagent. Wees maar blij, zo ben ik ooit van een stalkende ex afgekomen doordat bevriende agenten een bezoekje bij hem thuis hebben afgelegd. Ook dat was mazzel.

Ohh absoluut.. Ik was niet bang voor de stakker hoor, maar ik vond het net stront onder mijn schoen, vies, stinkend en irritant.. En hij was nog niet eens een ex te noemen, want dat wat wij toen hadden heeft welgeteld 2 weken geduurt.. Ik heb nog 3 jaar last van hem gehad ROFL Daarom werd het op ten duur zeer vervelend. Het begon al met uitmaken dat hij mijn moeder wilde spreken om haar te vertellen dat ik niet goed was en toen dus het gedrag wat hij echt nog 3 jaar heeft volgehouden. Hij kwam me echter niet opzoeken, dat lef had hij nou weer niet ( was ook te ver weg denk ik )

Ennieweej, ik heb echt een hele fijne wijkagent gehad, daar heb je gelijk in Haha!