Bokt word belachelijk streng in alles!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Bokt word belachelijk streng in alles!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 06:27

Chiqa schreef:
Wat is het nut van de strenge regels op HAW eigenlijk (Even heel kort heb niet zo'n zin om 200 pagina's door te worstelen Bloos ) is het niet bedoeld om de tot in treurens aan toe herhalingen
terug te dringen?

Dat is inderdaad een heel groot punt Chiqa. Er kwamen erg veel reltopics op HAW, waar TS op een niet al te vriendelijke manier dingen duidelijk werden gemaakt, en dan een pagina of 5 lang, of zelfs meer, doorhakken erop. Uit de enquete is ook gebleken dat dit iets was waar erg veel mensen zich aan stoorden, en dat de sfeer op HAW daardoor niet goed was. Dat is de belangrijkste reden dat herhalingen niet mogen, tenzij er een aanvulling bij zit. Een nadeel daarvan is dus ook dat ook positieve herhalingen dan niet mogen.
En dan kun je wel een regel stellen dat positieve herhalingen wel moeten mogen, maar dan komt er een heel groot grijs gebied.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 06:52

iefke schreef:
Alle teamleden van bokt hebben het vertrouwen en leeftijd zegt niets over capaciteiten en kwaliteiten. Over het algemeen kan iemand van 60 jaar oud meer levenswijsheid hebben, maar iemand van 20/ 25 jaar oud kan al genoeg meegemaakt hebben om genoeg ontwikkeld te zijn om het leven te begrijpen. Ik denk ook niet dat het relevant is voor deze discussie hoe oud mensen (en in dit geval mods) zijn.

Het is een goede discussie, laten we dit ook zo houden. Het zou jammer zijn wanneer hier een slotje geplaatst moet worden omdat mensen persoonlijk worden of teveel offtopic gaan Lachen

Kijk dit soort dingen bedoelen we nou volgens mij: meteen dreigen met een slotje, wordt er zo moe van Slapen
De vraag was hoe iemand moderator wordt, als daar nou antwoord op gegeven wordt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:25

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 09:51

Vind de tekst al grappig, je mag inderdaad niet recht door zee zijn hier Knipoog

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 11:47

Neonlight schreef:
Chiqa schreef:
Wat is het nut van de strenge regels op HAW eigenlijk (Even heel kort heb niet zo'n zin om 200 pagina's door te worstelen Bloos ) is het niet bedoeld om de tot in treurens aan toe herhalingen
terug te dringen?

Dat is inderdaad een heel groot punt Chiqa. Er kwamen erg veel reltopics op HAW, waar TS op een niet al te vriendelijke manier dingen duidelijk werden gemaakt, en dan een pagina of 5 lang, of zelfs meer, doorhakken erop. Uit de enquete is ook gebleken dat dit iets was waar erg veel mensen zich aan stoorden, en dat de sfeer op HAW daardoor niet goed was. Dat is de belangrijkste reden dat herhalingen niet mogen, tenzij er een aanvulling bij zit. Een nadeel daarvan is dus ook dat ook positieve herhalingen dan niet mogen.
En dan kun je wel een regel stellen dat positieve herhalingen wel moeten mogen, maar dan komt er een heel groot grijs gebied.

Niet om vervelend te doen hé ....
Maar dus als er reltopics opduiken verbiedt je dus maar meteen vanalles?
Zo,dan je op half bokt vanalles gaan verbieden!
Van plaats dat je je richt op de rellers,en regels instelt die van toepassing zijn bij rellen....Daar zou ik nog in kunnen komen.
Maar dit is zoiets als 'bij drie spookrijders de hele snelweg dichtgooien'.
Van de spookrijders heb je dan geen last meer,maar de hele snelweg houd ook op te bestaan....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:02

Als jij een oplossing hebt daarvoor mag je het mij vertellen. We hebben er lang over nagedacht, maar we kunnen niet zeggen, positief mag wel en negatief niet, want wie bepaalt wat positief en wie bepaalt wat negatief is? Sommige dingen lijken negatief, maar de plaatser bedoelt het positief, om de TS te helpen....en dan? Ze bedoelen het altijd goed, maar het worden toch reltopics. Het vervelende is dat in bepaalde gevallen regels heel duidelijk moeten zijn, en dat wordt het dan niet.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:03

_Tivoli_ schreef:
Maar dit is zoiets als 'bij drie spookrijders de hele snelweg dichtgooien'.
Van de spookrijders heb je dan geen last meer,maar de hele snelweg houd ook op te bestaan....

Heel mooi verwoord Ja

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:09

Mods zijn er toch om de boel in de gaten te houden, vragen te beantwoorden en eventueel een topic in goede banen te leiden? Corrigeer me als ik het fout heb.
Bij HAW moet je nu voor dat je überhaupt een topic kan openen aan zoveel voorwaarden voldoen dat het gewoon niet leuk meer is. Antwoorden al helemaal niet.
Als een TS of iemand anders in het topic zich aangevallen voelt is er nog altijd het uitroepteken knopje "meld dit bericht" Neem aan dat het rellen dan niet 5 pagina's hoeft door te gaan voordat er opgetreden wordt tegen de relschopper?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:09

Neonlight schreef:
Als jij een oplossing hebt daarvoor mag je het mij vertellen. We hebben er lang over nagedacht, maar we kunnen niet zeggen, positief mag wel en negatief niet, want wie bepaalt wat positief en wie bepaalt wat negatief is? Sommige dingen lijken negatief, maar de plaatser bedoelt het positief, om de TS te helpen....en dan? Ze bedoelen het altijd goed, maar het worden toch reltopics. Het vervelende is dat in bepaalde gevallen regels heel duidelijk moeten zijn, en dat wordt het dan niet.

Een oplossing?
Ik ben geen moderator voor zover ik mij herinner..maargoed.
Oplossing is heel simpel: net als op de rest van bokt de reltopics (tijdelijk) dichtgooien en de rellers flink bestraffen.
De rellende reactie's verwijderen.
En helaas,dit is een neverending story,er zullen topics blijven waarin gereld wordt,of anderzijds vervelende dingen gebeuren.
Maar om nogmaals een metafoor te gebruiken:
Op een snelweg blijven er altijd wat mensen die tóch te hard gaan,hoevaak je ze ook flitst.
Maar dat betekent vooralsnog niet dat je de hele snelweg maar dicht moet gooien

Er leiden meerdere wegen naar Rome.
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 11-08-08 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:10

_Tivoli_ schreef:
Maar om nogmaals een metafoor te gebruiken:
Op een snelweg blijven er altijd wat mensen die tóch te hard gaan,hoevaak je ze ook flitst.

*LOL*

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:14

Helaas maar al te waar Tivoli. Waarom moeten de goeie toch altijd weer onder de slechte lijden Verdrietig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:15

Maar de reltopics zijn nu wel verdwenen. Dus wat dat betreft werken deze regels wel.

Tivoli, het zou leuk zijn als dat zou werken. Maar helaas zijn wij ook maar vrijwilligers, en soms is een topic in een half uur al 5 pagina's lang. En wij zijn niet 24/7 online.
En als we alles direct aan zouden pakken met OW's, denk je dan niet dat de mensen gaan klagen tegen het beleid en de regels? Want wat dat betreft is het nooit goed, en zijn er altijd tegenstanders.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:16

Ivonka schreef:
Citaat:
En ook als je een leuk paard ziet op Marktplaats en je wilt daar eens de mening van Bokkers over horen: mag niet.

Errug jammer. Als je nu niemand kent die echt verstand heeft van paarden? Exterieur kan al veel zeggen. Soms kun je geattendeerd worden op iets wat je zelf niet gezien/gedacht hebt.
Nogmaals...erruug jammer.

Even om verder niet lüllig te doen hoor, maar ik ken een mod die een paard aan het zoeken was en in een topic ongeveer een paard of 10 aan marktplaatslinks heeft geplaatst, mag toch aannemen dat het bespreken van marktplaats advertenties wel gewoon mag?? Verward

runningkawa schreef:

Kan iemand mij vertellen wat Relatieplanet met paard gerelateerde banners te maken heeft?? ( zie de eerste kop van bart zijn stukje )

Lovely schreef:
HAW? Laatste keer dat ik een foto van mezelf op een paard plaatste was in 2001 geloof ik, dat ben ik wel afgeleerd ondertussen. Het is gewoon niet leuk en al die regels hebben misschien als doel gehad om het wel leuker te maken, maar dat is helaas niet gelukt.

Perrokai, ik ben zelfs nog ouder dan 34 Nagelbijten / Gniffelen.

Ik heb zelfs nog nooit een topic gemaakt in HAW. Waarom? Allereerst, ik heb geen zin in gezeik, ten tweede hoeft niet iedereen op bokt mijn rijkunst te zien. Ik ben op mijn eigen manier bezig met mijn paard.

En ik ben ook niet van plan om alsnog te gaan plaatsen Tong uitsteken

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:18

Neonlight schreef:
Maar de reltopics zijn nu wel verdwenen. Dus wat dat betreft werken deze regels wel.

Tuurlijk,als je de hele snelweg dichttimmert zijn er geen spookrijders meer.
Make's sence to me. Ja

Maar op rest van bokt lukt het toch ook met moderatros...en daar zijn ook vaak zat reltopics die zelfs tot 70 pagina's doorgaan!
En zélfs als je een mod die online is erop hebt geatendeert....

Nou niet gaan doen alsof HAW de enige plek is waar gereld wordt en moddies het niet aankunnen?

Nee het is nooit goed,dat klopt,maar een middenweg zou fijn zijn. Lachen
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 11-08-08 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:20

Neonlight schreef:
Maar helaas zijn wij ook maar vrijwilligers, en soms is een topic in een half uur al 5 pagina's lang. En wij zijn niet 24/7 online.
Dit zijn trouwens wel de meest gehoorde smoesjes.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:23

Misschien eens tijd voor 1 of 2 fulltime betaalde Moderators? En dan de advertentie inkomsten maar wat opschroeven, of iedereen iets laten betalen. Ik zou zelf met liefde willen betalen voor Bokt als er een proffessionele moderator zou komen. Het liefst nog democratisch gekozen. Of weggestemd als ie ons niet bevalt.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:25

Nou,er is altijd wel een mod online.
En als ik iets ergs zie,dan PB ik ook altijd naar een mod die NU online is....
Maargoed...
Je kunt beter de hele snelweg afkappen,dan weet je zeker dat er niemand meer te hard rijd....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:27

Ik kan me herinneren dat BB een tijd geleden al drastisch is aangepast en dat daar ook strenge regels zijn wat betreft het reageren.

_Tivoli_, het ligt dus aan de moderators op HAW? Niet aan de gebruikers denk je? Want dan snap ik niet waarom op mijn andere forums geen reltopics zijn. Dan zouden die daar ook moeten zijn, als het aan mij ligt.

Lovely, noem het smoesje, maar het is nu eenmaal de waarheid. Heb je ook in de gaten dat een reltopic van een 5 pagina's lang een avond werk kost voor een mod, een uurtje of 4? En in die 4 uur wel heel veel andere reltopics kunnen ontstaan? Dan kunnen we wel meer mods aannemen, topics sneller op slot gooien, harder optreden (maar waren de regels al niet te streng??? Ging daar dit topic niet over???) maar je kunt ook de regels veranderen zodat je minder op hoeft te treden tegen de reltopics.

En nu ga ik weer aan het werk, want ik zit in de baas zijn tijd nu antwoord te geven. Bloos

Edit: Iedere mod heeft zijn eigen forum, en mag alleen in noodgevallen buiten zijn forum modden. Als iedereen overal mag modden is het zicht snel kwijt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:30

Tallie_Ho schreef:
Even om verder niet lüllig te doen hoor, maar ik ken een mod die een paard aan het zoeken was en in een topic ongeveer een paard of 10 aan marktplaatslinks heeft geplaatst, mag toch aannemen dat het bespreken van marktplaats advertenties wel gewoon mag?? Verward

Jup, dat was ik.
En dat was niet om advertenties te bespreken, maar om te laten zien naar welke paarden ik ging kijken.
Verder was dit in een HK topic en dit is gewoon toegestaan. Lachen

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:30

Eh.Neon, nou niet meteen alles op jezelf betrekken Verward
Ik zeg nergens dat het aan mods ligt,noch aan de gebruikers.
Ik bedoel alleen dat HAW echt niet de enige plek is waar reltopics verschijnen.Waarom wordt HAW dan wél dichtgespijkert,en de rest niet?
(over meten met twee maten gesproken)

Je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen,ik wist niet eens waar jij mod was.Bovendien vind ik dat ook een klein beetje onprofessioneel. Nagelbijten / Gniffelen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:34

HAW is nog volop ter sprake geweest, wordt geëvalueerd.
Dit topic is niet de plek om hier opnieuw uitgebreid over uit te wijden.

Jullie hebben nogal wat kritiek op de mods. Kritiek is prima, maar geef ook eens wat mogelijke oplossingen Lachen
(heb er overigens al wat gelezen OK dan! )
Wat betreft de leeftijd: minimum leeftijd om een moderator te worden is 18. Verder wordt er gekeken naar je manier van posten, bijsturen/meepraten in discussies, enz. Ook wordt er verwacht dat je voldoende tijd per dag in bokt steekt. Het is niet zomaar iets wat je doet.
Daarom denk ik ook niet dat een cursus haalbaar is. Ook door het vele verloop van moderators. Verder vind ik wel dat communicatie 2 kanten op moet werken. Ikzelf ga ook altijd open een gesprek in en probeer samen met iemand tot een oplossing te komen.
Verder kun je, wanneer jij vindt dat een mod niet goed functioneert en hier een gegronde reden voor hebt, dit ook aangeven bij een Hoofdmod.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:36

_Tivoli_ schreef:
Zeg,ga je dan ook je hele huis beveiligen en alarmen instaleren omdat er gister in Amerika bij iemand thuis is ingebroken??
Nee he?
Krom dus.

_Tivoli_ schreef:
Je kunt beter de hele snelweg afkappen,dan weet je zeker dat er niemand meer te hard rijd....

Ooit van de guldenmiddenweg gehoord? Er zijn mensen die zich hier enorm prettig biuj voelen, als ik althans namens mezelf mag spreken en heb het idee dat bokt hier wel hard mee aan het werk is, dus ik snap die opmerkingen van al die uitersten die jij nu maakt niet zo.

_Tivoli_ schreef:
Nee het is nooit goed,dat klopt,maar een middenweg zou fijn zijn.

Nou presies..ben blij dat je dat zelf zegt, en imo gebeurd dit ook Ja

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:40

Wat is een hoofdmod?
Of is dat een beheerder?
Communicatie moet zéker twee kanten opwerken,maar dat noem ik niet op een bepaald punt als mod zeggen; zo nu heb ik er geen zin meer in dus ik zet een modopmerking of waarschuwing neer.

Maargoed.Zo is er niet alleen kritiek op mods,maar ook op gebruikers.Er worden zelfs gebruikers openbaar besproken met bijvoorbeeld slechte EA ervaringen.
(vind ik overigens heel logisch hoor)
Maar als er kritiek op gebruikers mag zijn (zijn mods niet ook gebruikers trouwens?) mag er ook op mods kritiek zijn toch?

En chiqa ; de snelweg metafoor is dus sarcastisch bedoelt he,ik wil ook middenweg Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:41

Amanda schreef:
Tallie_Ho schreef:

Jup, dat was ik.
En dat was niet om advertenties te bespreken, maar om te laten zien naar welke paarden ik ging kijken.
Verder was dit in een HK topic en dit is gewoon toegestaan. Lachen

Ik heb geen namen genoemd, maar snap je dat het de scheidingslijn van wel of niet mogen flinterdun maakt?

Omdat het bij HK wel mag, dacht ik dus al dat het overal mag Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 12:44

Tallie_Ho schreef:
Kan iemand mij vertellen wat Relatieplanet met paard gerelateerde banners te maken heeft?? ( zie de eerste kop van bart zijn stukje )

Googlaads zoals eerder in dit topci al besproken wordt Ja

_Tivoli_ schreef:
Maar als er kritiek op gebruikers mag zijn (zijn mods niet ook gebruikers trouwens?) mag er ook op mods kritiek zijn toch?

En die mag er ook zijn, daar is die speciale commissie toch voor?