Een paar jaar terug heb ik een erg ongeluk gehad waardoor het paardrijden nog steeds wat moeizaam was. Om toch mijn huidige (en ex) verzorgpaard te kunnen blijven verzorgen heb ik met mijn instructeur en de eigenaar een afspraak gemaakt. (Eigenaar kan niet meer rijden), mijn instructeur krijgt les van Brent Branderup en zal mijn verzorgpaard voor mij en de eigenaar rijden, en hij geeft mij en de eigenaar les in handwerken.
Zodoende werd het paard roch getraind en konden zowel de eigenaar als ik er toch mee werken, en dat was ontzettend positief voor het paard.
Daarom vind ik het zo ontzettend jammer dat er geen subforum komt. De oefeningen aan de grond zijn namelijk uitermate goed geschikt voor mensen die niet of moeilijk kunnen rijden i.v.m. lichamelijke klachten en voor paarden met een hoefkatrolontsteking kan dát de oplossing zijn om toch nog te kunnen functioneren, mijn huidige verzorgpaard heeft namelijk HKO. en moet je nu zien, hij draaft en galopeert weer vrolijk in de wei en dat na bijna 3 maanden les met handwerken.
[edit] poe dat waren beste spelfouten