Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Re: Niet recht door zee, want ojee: een OW!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 16:56

Wuis schreef:
Ik bekeek het topic vandaag nog eens weer, en wat denk je? Een mod opmerking dat er niets meer gezegd mag worden dat het slecht is voor de hond. Huilen van het lachen

Wat denk je nu nog te gaan bereiken met nog meer opmerkingen naar een 11 jarige die al aangegeven heeft dat ze inziet dat het niet goed is om te springen met die hond dan? Ze is gewaarschuwd, niet alleen met in watjes verpakte kritiek. Ze geeft zelf aan dat ze inziet dat het niet goed is, dan heb je je punt toch gemaakt?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-08 19:15

Nu nog een voorbeeldje. Het topic over Piaffe Ruitersport. Er wordt een slotje op gezet voor overleg. Waarom? Alles gaat goed en netjes in het topic, er worden ervaringen uit eerste hand verteld. Goede, maar ook minder goede. Netjes onderbouwd!
Waarom moet hier dan overleg over gepleegd worden???

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:18

Wuis schreef:
Dat blijft toch zo. Kijk voor de lol ook eens in het topic op Beestenboel waarin iemand een jonge hond de vernieling in helpt door ermee te gaan springen.

Ik bekeek het topic vandaag nog eens weer, en wat denk je? Een mod opmerking dat er niets meer gezegd mag worden dat het slecht is voor de hond. Huilen van het lachen

Nee, het moet overal allemaal lief en lekker zijn op bokt, in alle topics. De waarheid kun je beter niet vertellen, want dan krijg je direct een OW.

Hoe verrassend. Huilen van het lachen

Sommige mensen hebben het gewoon nodig om eens door elkaar geschud te worden en met de neus op de feiten gedrukt te worden.

Als je ziet wat voor opmerkingen daar af en toe worden gemaakt, dan vind ik die modopmerking heel terecht. Dat meisje (wat nog heel jong is) is nu al een flink aantal pagina's gewaarschuwd. Wat wil je dan nog doen om tot haar "door te dringen" ? Denk je niet dat het nu wel duidelijk is?

Daarnaast zijn het altijd dezelfde mensen die gelijk de betreffende bokker naar de keel vliegen. Je kunt het ook anders brengen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:46

Ik zie hier een paar keer dingen over leeftijd voorbij komen.
En daar kan ik me zeker in vinden dat daartegen milder wat gezegt moet worden.

Maar vergeet niet dat wij geen leeftijden zien bij de avatar.
Misschien wel een goed idee dat terug te plaatsen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:49

Wanneer er geen leeftijd bij staat, dan kijk ik vaak even in het profiel, of anders even in het topic of ik stuur even een pb Ja Daarna pas ik mijn manier van reageren aan. Niet dat ik er bij een volwassene gelijk op los ga drammen, maar bij een jonger iemand moet je het gewoon niet in dezelfde bewoording brengen, maar in jip-en-janneketaal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:50

inderdaad........ soms zie je jonkies die echt helemaal afgebrand worden..... en ik moet eerlijk zeggen dat ik dat heel naar vind, een stuk naarder dan wanneer een bijvoorbeeld 30 jarige iets "doms" doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:53

Profiel is vaak genoeg niet ingevuld en nee ik ga niet lopen pb-en om de leeftijd te vragen...sorry..
Als bokt ook wil dat we milder zijn naar kids, dan lijkt het me niet raar dat er ook vanuit de technische kant wat kan komen daarvoor...zeker omdat de mogelijkheid gewoon aanwezig is Ja

Want voor mij is er idd wel een verschil of je het tegen een 11 jarige hebt of een volwassen persoon Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:57

Dat vind ik dan weer raar. Er moet iets verzonnen worden zodat anderen milder worden naar kids Verward Je kunt vaak aan de schrijfstijl al zien of het iemand is die wat jonger is, en wanneer iemand totaal de grond ingebrandt wordt, dan ligt dit volledig aan de manier van communiceren van bokkers, en niet aan de leeftijd van de TS.

Uiteindelijk heb je naar iedereen normaal te reageren. Of die persoon nou 11 is of 33 Lachen .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:58

Dat is af en toe best vervelend dat mensen geen profiel invullen
Praat je tegen een volwassene of praat je tegen een kind.
Dat is toch iets heel anders en niet met elkaar vergelijkbaar..

Denk niet dat je mensen kunt verplichten om profiel in te vullen, maar als richtlijn aanraden zou fijn zijn.

Ook vind ik het zelf heel vervelend, als je tegen iemand een opmerking plaatst er dan gelijk tig
vriendjes komen vertellen dat het toch wel mee valt..

Cayenne sommige volwassenen schrijven slechter dan kinderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:59

Wie heeft het over totaal afbranden?

En schrijfstijl?
Sommige 11 jarige typen beter als sommige 19 jarige die msn taal stoer vinden Lachen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 19:59

@Echwel, daarom vraag ik ook soms naar de leeftijd Haha! Niet alleen vanwege het reageren zelf, maar ook omdat een jonger iemand gewoon vaak niet de middelen heeft om iets op te lossen aan een probleem. Vaak zijn er dan ook volwassenen nodig of bij betrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:00

Dus dan moet een dier maar lijden...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:01

Nee, helemaal niet, maar je kunt het ook anders brengen ipv er bovenop te duiken. Nou trek je het gelijk weer naar het uiterste Clown
Nogmaals, wat denk je te bereiken wanneer half bokt bovenop de TS springt met allemaal verwijten zodat de TS stopt met reageren? Heeft het paard daar baat bij wanneer de TS niet meer reageerd omdat een aantal bokkers maar door blijven drammen en dreinen?

Even het eten redden Doei, doei
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-01-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:02

Soms hebben kinderen een situatie die gecreerd is door hun ouders.
Bv stalling en verzorging van de paarden ligt veelal in handen van de ouders daar kun je een kind dus
niet op aanspreken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:04

En jij trekt dingen ook tot het uiterste...
Er zijn maar erg weinig topics waar niet eerst gewoon advies gegeven wordt
Pas bij 1001 ja maars gaa t het grover...en daar is imo niks mis mee...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:05

Welke dingen trek ik tot het uiterste dan? Lachen
Ik zie verschillende voorbeelden voorbij komen waar de TS als dierenmishandelaar wordt afgeschilderd (en dan heb ik het nieteens over het topic over het paard dat 3 dagen op stal staat).
Bovendien gaat het over recht door zee zijn, en dat bedoel ik ook . Je kunt recht door zee zijn op verschillende nivo's Lachen

Krijg je dan nog een OW, tja, dan heb je het denk ik wel over jezelf afgeroepen. Als je hier al jaren rondloopt, dan weet je wel hoever je kunt gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:07

Nee, dat weet je niet..
Vandaag mag iedereen zeggen ik vind..en krijgt geen ow want het is een mening
De dag erop staan er hulks met, nog een keer ik vind dat en je hebt een ow...en met wat pech komt er niet eens een hulk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:25

Cayenne schreef:
Wuis schreef:
Dat blijft toch zo. Kijk voor de lol ook eens in het topic op Beestenboel waarin iemand een jonge hond de vernieling in helpt door ermee te gaan springen.

Nee, het moet overal allemaal lief en lekker zijn op bokt, in alle topics. De waarheid kun je beter niet vertellen, want dan krijg je direct een OW.

Hoe verrassend. Huilen van het lachen

Sommige mensen hebben het gewoon nodig om eens door elkaar geschud te worden en met de neus op de feiten gedrukt te worden.

Als je ziet wat voor opmerkingen daar af en toe worden gemaakt, dan vind ik die modopmerking heel terecht. Dat meisje (wat nog heel jong is) is nu al een flink aantal pagina's gewaarschuwd. Wat wil je dan nog doen om tot haar "door te dringen" ? Denk je niet dat het nu wel duidelijk is?

Daarnaast zijn het altijd dezelfde mensen die gelijk de betreffende bokker naar de keel vliegen. Je kunt het ook anders brengen Lachen

Sorry maar ik ga niet voor iedere reactie die ik plaats kijken 'hoe oud de TS wel niet is'.

Wat betreft je laatste zinnetje, ik weet niet of je mij nu bedoelt (nee ik voel me niet aangesproken, maar heb zo'n vermoeden), maar ik heb nergens in het topic op een onfatsoenlijke manier gereageerd. Sigaar

Ik ben gewoon van mening dat er als het om de gezondheid en het welzijn van een dier (hond, paard, kat, muis, whatever) gaat, er véél te snel geroepen wordt dat er niks meer over gezegd mag worden. En dat valt mij al langer op, over het hele forum.

Dus. Dat is mijn mening. Punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:30

Ik kijk zeker wel uit voor een OW. Ik heb er nu een staan, eentje erbij en ik heb een permanente ban. Ik vind wel dat er verschil wordt gemaakt wie wel een OW krijgt en wie niet. Sommigen lijken alles te kunnen maken, en kom nou niet aan met het smoesje dat je niet weet of diegene een OW heeft gekregen, als er geen gevolgen aan vast zitten, krijgt die persoon ze dus niet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:45

@Wuis: Nee hoor, was gewoon in het algemeen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:48

alleen heb je dat al een keer of 3 aangehaald....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 20:49

En dus? Verward De meeste mensen blijven hier in herhaling vallen om een punt te maken Lachen Jij net zo erg als ik Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:01

Dat ik het idee heb dat je het niet algemeen bedoeld Lachen
En klopt, we vallen hier nu met zijn alle in herhaling Ja

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:02

Je kunt wel blijven hakken, maar iemand die niet wil luistert toch niet
Het enige wat je ermee bereikt is dat je zelf in de stress zit, je dingen gaat zeggen/schrijven
uit boosheid en dat is nooit verstandig

Heb nu genoeg van de wereld en de wereld die bokt heet gezien om te weten dat het vechten tegen windmolens is.
Ik ben ook n iet altijd even taktisch, maar heb gemerkt dat het geen donder uit maakt, mensen zitten tegenwoordig
zo op een eilandje dat ze zich van jou niets aantrekken..
Is het je dan waard om daarvoor een ow of ban te krijgen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-08 21:03

ja...want je merkt dat mensen er soms wel wat mee doen Ja
En 1 geholpen dier op die manier is er weer 1 Ja